:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

въпрос за свързване на колони и бас

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
SaRaLiQ
Мнения: 105
Регистриран на: Вто 25 мар 2008 16:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

въпрос за свързване на колони и бас

Мнениеот SaRaLiQ » Вто 21 окт 2008 13:59


Здравейте колегиии :)

Имам един въпрос свързан с озвучението на колата

В гаража съм описал какви ми са тонколоните.Искам предната линия и задната линия(фактически херцовете) заедно с някаква каса (малка) да ги вържа към усилвател (4три канален естествено) .Въпроса ми е колко мощен трябва да е този усилвател?Искам просто да сложа каса само заради подобряването на звука ,не за да ми се тресе всичко.Мисля си за някаква 10ка ,защото и без това багажника е малък,поне да остане някакво място...

http://forum.vwclub.bg/garage.php?mode=view_gallery_item&type=garage_mod&image_id=25607
http://forum.vwclub.bg/garage.php?mode=view_gallery_item&type=garage_mod&image_id=23554
http://forum.vwclub.bg/garage.php?mode=view_gallery_item&type=garage_mod&image_id=25608

Предпочитаният бас - Megavox MGX-10SY - 10" 4 ома 150 вата от www.ljclub.net (или подобен на този говорител,и с подобна цена)

Нещо такова ще може ли да захрани колоните и баса? - 4 х 60 вата или 2 х 160 вата на 4 ома


П.С Извинявам се за малко разхвърлената тема ,надявам се да ме разберете :)

: vw fen

Последна промяна от SaRaLiQ на Сря 22 окт 2008 21:07, променено общо 1 път.




los_tigros

Мнениеот los_tigros » Вто 21 окт 2008 14:37


Всичко ли искаш да ти е вързано към усилвателя?Щото ако е така 4-каналния ще стигне само за предна и задна линия.За басчето ще трабва друг.


Потребителски аватар
SaRaLiQ
Мнения: 105
Регистриран на: Вто 25 мар 2008 16:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот SaRaLiQ » Вто 21 окт 2008 14:48


еми само долу на вратите ,тези на кората и бъдещия бас


los_tigros

Мнениеот los_tigros » Вто 21 окт 2008 14:56


Еми за 4 говорителя ти трябват 4 канала на усилвателя.За баса канал няма.Или купуваш друго ампче или правиш следното:връзваш предната линия към цд-то;задната към 2 от каналитеи другите 2 в мостов режим ги връзваш към баса.Сигурно има и други начини,но сега не ми се мисли.Някой друг ако се сеща....


Потребителски аватар
malolitrajkata
Мнения: 594
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот malolitrajkata » Вто 21 окт 2008 19:16


моя вариант е да си оставиш така свързани тонколоните и да си купиш усилвателче , може и двуканално , което може на мостов режим да роботи (бридж) и да си вземеш или бошман или мегавокс , от горепосочения сайт
аз съм с бошман 12 кр и съм мн доволен , от сайта съм го закупил, пича е точен и коректен


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 22 окт 2008 11:35


Имаш срок до довечера да си оправиш заглавието на темата.


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

:P

Мнениеот designer1 » Чет 23 окт 2008 21:40


На тези "говорителчета" няма значка от макрака, какъвто и да е от новите усилватели ще ги изтърбуши, че даже и моя вехт ЦД-плеяр :)
Но за да усетиш масаж на бъбреците си трябва минимум 2х8" или 1, 2х10" .Що се отнася до мек басс, в последно време всички производители на суб-говорители са се юрнали да правят по-мощи басове или да го кажа по-друго яче - тупалки. Мембрана от гума ?!? и конус от пластмаса, каде изчеза старата пресована хартиена мембрана . То е ясно що е тай - за да се намали размера на кутията за говорителя и за да носи на повече сосидж (на английски наденица ма аз така му викам на power-a :) ) Ако искаш истински суб-говорител ти трябва според мен нещо с хартиен конус и много тънка и с голяма площт гумена мембрана. Гледал съм ги MEGAVOX имат нещо подобно но никога не съм ги заслушвал. Попаднах наскоро и на Blaupunkt Velocity или VW му беше модела не е много скъп. Аз съм намерил място в багажника на моя галфон за почти всичко :wink: 12" Бас-каса (имай в напредвид че колкото по-голяма тавата толкоз по плътен звук дава), усилвател, газова бутилка резервна гума 15" (пълноразмерна :( ) туби и резервни части. Само че куфара с инструмента за първа помощт остана между седалките :) . Та значи най-ефтиния двуканален усилвател и подходяща кутия за 10"-ката . Ташака дето всички го ядем с тез голфове е че хетчбек моделите убиват всички суб басови честоти.Давам жега на волумето вътре лошо ми става излизам от колата затварям вратата и тишина :evil: :evil: Много прост пример: Имам дървена кора от 16мм усб на мястото на оригиналната и две елипси елит 6х9" , сложих 10" бас в багажника ефект е= или по-малък от 0 и 1/2 само почна леко да се клатушка купето, наложи се да преправям концепцията с 12" бокс което ме задоволява за сега. Но ако си направиш дървена кора облицоваш я с каквото намриш да не скърца и поприхванеш тук там да не лопа из дупките каквито и елипси 6х9" да сложиш ще умреш от кеф 2-3 месеца :)
Нема се плашиш като казвам Elite много съм доволен от марката за сега :D Ако не ми вярваш ела че ти покажем лично даже съм навит да те убедя ще сваля моите елипси и ще сложим твоите на техното място да видим за 2,3,4 -пъти повече пари дето ги давате за "марка" има ли същата разлика в пъти :!: :?: :!:
Малко ми е размешана мисълта ама ако фанеш и половината от това дето съм казал ше се оправиш :)


los_tigros

Re: :P

Мнениеот los_tigros » Чет 23 окт 2008 23:29


designer1 написа:На тези "говорителчета" няма значка от макрака, какъвто и да е от новите усилватели ще ги изтърбуши, че даже и моя вехт ЦД-плеяр :)
Но за да усетиш масаж на бъбреците си трябва минимум 2х8" или 1, 2х10" .Що се отнася до мек басс, в последно време всички производители на суб-говорители са се юрнали да правят по-мощи басове или да го кажа по-друго яче - тупалки. Мембрана от гума ?!? и конус от пластмаса, каде изчеза старата пресована хартиена мембрана . То е ясно що е тай - за да се намали размера на кутията за говорителя и за да носи на повече сосидж (на английски наденица ма аз така му викам на power-a :) ) Ако искаш истински суб-говорител ти трябва според мен нещо с хартиен конус и много тънка и с голяма площт гумена мембрана. Гледал съм ги MEGAVOX имат нещо подобно но никога не съм ги заслушвал. Попаднах наскоро и на Blaupunkt Velocity или VW му беше модела не е много скъп. Аз съм намерил място в багажника на моя галфон за почти всичко :wink: 12" Бас-каса (имай в напредвид че колкото по-голяма тавата толкоз по плътен звук дава), усилвател, газова бутилка резервна гума 15" (пълноразмерна :( ) туби и резервни части. Само че куфара с инструмента за първа помощт остана между седалките :) . Та значи най-ефтиния двуканален усилвател и подходяща кутия за 10"-ката . Ташака дето всички го ядем с тез голфове е че хетчбек моделите убиват всички суб басови честоти.Давам жега на волумето вътре лошо ми става излизам от колата затварям вратата и тишина :evil: :evil: Много прост пример: Имам дървена кора от 16мм усб на мястото на оригиналната и две елипси елит 6х9" , сложих 10" бас в багажника ефект е= или по-малък от 0 и 1/2 само почна леко да се клатушка купето, наложи се да преправям концепцията с 12" бокс което ме задоволява за сега. Но ако си направиш дървена кора облицоваш я с каквото намриш да не скърца и поприхванеш тук там да не лопа из дупките каквито и елипси 6х9" да сложиш ще умреш от кеф 2-3 месеца :)
Нема се плашиш като казвам Elite много съм доволен от марката за сега :D Ако не ми вярваш ела че ти покажем лично даже съм навит да те убедя ще сваля моите елипси и ще сложим твоите на техното място да видим за 2,3,4 -пъти повече пари дето ги давате за "марка" има ли същата разлика в пъти :!: :?: :!:
Малко ми е размешана мисълта ама ако фанеш и половината от това дето съм казал ше се оправиш :)




:confused

Ти ме остави изключително замислен колега.Доколкото имам опит Голфа е колата с най-невероятна акустка.Както се вика и 2 пищялки да му сложиш в багажника пак ще изкара бас.Това по въпроса за хетчбека.Как искаш навън да се чува при затворена кола с твоите компоненти?И защо?Ти отвън ли си слушаш музиката по принцип?Останалото честно казано не го разбрах.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Пет 24 окт 2008 9:29


Имаше статия на времето че Голф 2 е обявена за най-музикална кола за всички времена ...


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Пет 24 окт 2008 13:02


М да прав си когато си вътре в колата всичко е ток, мисълта ми беше че една кола с багажник - "лимозина" тама както му викат ако сложиш бас каса в багажника има по прилична музичка и за пешеходците :)
Сега то газарията край няма но все пак трябва да се чува и нещо отвънка :respect



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта