Сложих си едно усилвателче на платка /с TDA8560Q - http://neomontana.dir.bg/kit65.htm / на стандартното място за касетофона е монтиран, на входа му давам сигнал от джобен МР3 плейър.
Проблема е, че като пусна двигателя се чува едно гадно свистене, което си променя честотата в зависимост от оборотите на двигателя и много ме нервира. Някой има ли идея как да го спря този брум /свистене/ с някакъв филтър ли? по захранване ли е или по входове?
Колата е пасат В4 комби /не че има значение/, платката на усилвателчето е монтирана на радиатор, сама по себе си не е екранирана. Кабелът от МР3 плейъра до входа на усилвателя е екраниран , като ширмовката му е вързана с входа на антената на колата за да хваща вграденото в плейъра радио - но тя като антенен кабел не е вързана с масата на автомобила а се пада и маса на входния сигнал за усилвателя - да не би тук да е проблема.
Иначе по захранване към усилвателя непосредствено преди него имам кондензатор - 47 000 микроF.
Дайте идея за филтър... - решено!
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Дайте идея за филтър... - решено!
Последна промяна от dmitko на Чет 30 мар 2006 15:01, променено общо 1 път.
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дайте идея за филтър...
dmitko написа:..., като ширмовката му е вързана с входа на антената на колата за да хваща вграденото в плейъра радио - но тя като антенен кабел не е вързана с масата на автомобила а се пада и маса на входния сигнал за усилвателя - да не би тук да е проблема.
Най-вероятно... Вържи масите заедно и пиши как е...
- POLO PAVLETI
- Мнения: 1675
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)
Този филтър който ти трябва го има тук:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=15329
и струваше някъде около 25лв. ако не се лъжа.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=15329
и струваше някъде около 25лв. ако не се лъжа.
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Re: Дайте идея за филтър...
zmej написа:Вържи масите заедно и пиши как е...
Е да де, ама това означава все едно да вържа антената за коя да е маса на автомобила, т.е. шасито, вратите и т.н. на колата ще играят ролята на антена - ако можеше нямаше да слагат антени на колите. А и си мисля, че смущенията специално за радиото в такъв случай ще са много големи. От друга страна при свързването на усилвателя пише да не се свързва масата на входния сигнал с минуса на усилвателя - нямам идея защо

marrs написа:Сложи си филтър на входа на захранването на усилвателчето
Ами аз си мислих, че кондензатор с приличен капацитет е добър филтър ама - на.
Явно трябва и бобинка или съпротивление /за RC-филтър/, ама като не знам каква честота да режа...
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Като за начало пробвай да разделиш масата от антената!
Антената винаги трябва да е отделен проводник без да има допир до купето била то на + или на -. Оправи си и захранващите кабели на усилвателчето + да си е на +, - на - .Филтрите се слагат на - малко преди усилвателя и крачето им където пише - е откъм минуса на акумулатора.
Поздрави и успех!

Поздрави и успех!
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Звука без включен двигател е перфектен - много се кефя.
Blacki ако знаеш всички уокмени, портативни CD и МР3 плейъри ползват за антена оплетката /масата/ на слушалките, така че е логично иминно нея /която се явява и маса на входния за усилвателя сигнал/ да я вържеш към буксата на антената. Захраването на усилвателя естествено, че е + към +, - към - иначе ще изгори веднага, а входния електролитен кондензатор може и да гръмне
Мисля си да сложа една голяма /по индукция/ бобина на захранването след кондензатора ама пък нямам спомени как се смятаха - да не се получи някакъв резонанс с кондензатора.
Blacki ако знаеш всички уокмени, портативни CD и МР3 плейъри ползват за антена оплетката /масата/ на слушалките, така че е логично иминно нея /която се явява и маса на входния за усилвателя сигнал/ да я вържеш към буксата на антената. Захраването на усилвателя естествено, че е + към +, - към - иначе ще изгори веднага, а входния електролитен кондензатор може и да гръмне

Мисля си да сложа една голяма /по индукция/ бобина на захранването след кондензатора ама пък нямам спомени как се смятаха - да не се получи някакъв резонанс с кондензатора.

-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Колега сега като поогледах схемичката на този усилвател забелязах че е доста урязан от към елементи. За това ти прави така. Аз имах навремето един от тези касетофони дето са по 20 лева сега. Той правеше същото. Значи за да е хубав усилвателя по принцип в схемите се прави галванично разделяне на променливия изходен сигнал. Така като гледам този няма. Ето ти и една извадка която може да ти помогне в случая:
Захранвaщите проводници трябва да са къси и със сечение 0.75мм2. Задължително е "-" на крайните стъпала в инт.схема /изводи 5 и 8/ да е с отделен проводник към захранването, а не заедно с извод 2 (масата на входния сигнал).
При необходимост между захранващите проводници, близо до усилвателя, да се постави електролитен кондензатор с голяма стойност.
Премерно намираш електролитен кондензатор - 1000 микро фарада или повече за напрежение 25 волта. Те са някви стинки.И го включваш - на кондензатора към минус на захранване, + на кондензатора към + на захранване.
И сподели резултатите.
Захранвaщите проводници трябва да са къси и със сечение 0.75мм2. Задължително е "-" на крайните стъпала в инт.схема /изводи 5 и 8/ да е с отделен проводник към захранването, а не заедно с извод 2 (масата на входния сигнал).
При необходимост между захранващите проводници, близо до усилвателя, да се постави електролитен кондензатор с голяма стойност.
Премерно намираш електролитен кондензатор - 1000 микро фарада или повече за напрежение 25 волта. Те са някви стинки.И го включваш - на кондензатора към минус на захранване, + на кондензатора към + на захранване.


И сподели резултатите.

- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Добре де, колега, щом имаш потенциална разлика между масите на отделните устройства, как го виждаш да стане? Спрямо както му подаваш сигнала? В случая масата ти е 'хвърчаща', нормално е резултата да е такъв. Антената освен радио, лови и всички други смущения, затова ги чуваш. То това си е врата, широко отворена за всичко, що излъчва...
Пак ти казвам, вържи оплетката към масата на усилвателчето и пробвай пак (пусни МРЗ, ако мислиш, че няма да лови радио - според мен ще лови нещо поне)... Най-малкото ще елиминираш един вариант, ако не стане...
Пак ти казвам, вържи оплетката към масата на усилвателчето и пробвай пак (пусни МРЗ, ако мислиш, че няма да лови радио - според мен ще лови нещо поне)... Най-малкото ще елиминираш един вариант, ако не стане...
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
zmej написа:Добре де, колега, щом имаш потенциална разлика между масите на отделните устройства, как го виждаш да стане? Спрямо както му подаваш сигнала? В случая масата ти е 'хвърчаща', нормално е резултата да е такъв...
Абсолютно вярно - днес вързах минуса на входния сигнал към масата на захранването /минуса/, отстраних връзката с антената и всичко заспа, звука е много добър, радиото хваща добре /може би щото съм в града/.
Просто масата на входния сигнал наистина ми е била хвърчаща, ама к`во да ги права тези пичове като са ме подвели пишейки да не вързвам входната маса с тази на захранването.
А иначе blacki усилвателя не е толкова лош просто в самата интегрална схема са набутани елементите, а на захранването, както писах имам не 1000 а 47000 микрофарада кондензатор

Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта