


Прекарване на кабели за музика на B5 ?
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 29 окт 2010 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
А с какво кондензаторче си???
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 22:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мездра
- Контакти:
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
nikolaitabakow написа:А с какво кондензаторче си???
Вчера си поръчах един 1.6 фарада и чакам да дойде




-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
Като го монтираш сподели дали има някакъв видим/чуваем ефект. Защото аз съм леко скептичен към кондензаторите, по-точно към масовите такива. 

-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 29 окт 2010 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
Има разлика и то огромна,но всичко зависи от компонентите ти де.Ако си с тъндер цд и усилвател може и да няма,ако са качествени има.А към колегата олекнах 400 лева за акумолатор и алтернатор защото ми се свидеше да дам 100 лева за кондезатор...
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
nikolaitabakow написа:Има разлика и то огромна,но всичко зависи от компонентите ти де.Ако си с тъндер цд и усилвател може и да няма,ако са качествени има.А към колегата олекнах 400 лева за акумолатор и алтернатор защото ми се свидеше да дам 100 лева за кондезатор...
Колега, я разкажи по-подробно. Как успя да си изгориш алтернатора?
Колко А ти е била консумацията?
И в какво точно се изразява огромната разлика в система с кондензатор, спрямо такава без такъв? В звук, в картина, в миризма?
Не си правя майтап, наистина питам.
А Тъндър...мисля, че така се казваше лодката на Хълк Хоган от сериала "Гръм в Рая". Не знаех, че някой ползва лодка в аудио системата си



Е, има там някаква марка MTX с модели с наименование THUNDER, но не мисля, че става въпрос за нея

-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 29 окт 2010 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
http://www.thunder.bg/ Ето лодката на Хълк Хоган
.Консумацията на моето 6 канално прасе е 60 ампера при максимално натоварване,а на плеъра до 30 А.Изгорих алтернатора на старата кола,дизелче бошов алтернатор 70 ампера рециклиран 200 лева
+ нов хубав акумолатор,зашото старият изсъхна 180 лева.Когато "удари" баса се получава пиково дърпане на ток,от което всичко се стопява в алтернатора.Кондезатора играе ролята на батерия,която е постоянно заредена и при пикови моменти отдава нужното количество ток.Това е от страна на безопасноста за наще кочини.Звука значително се подобри(защо не съм се интересувал от научно обясна защо е така).На "ухо"премахва или един вид филтрира шумовете от тока.Сега като се замисля,ето едно обяснение
.Когато колата работи на празен ход алтернатора зарежда примерно на 13.8,а с повишаването на оборотите се повишава и тока от алтернатора.Представи си какво става с усилвателя,като постоянно играе токът от 13.8 до 14.4 волта.Един вид постоянно се усилва и се намалява силата на усилвателя.С кондензатор няма такива пикови моменти във волтажа и отдаваното напрежение е постоянно един вид.Това си е моя теория,но 99% съм убеден,че не откривам топлата вода 




-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
30А ток за плеър...хм, повечето са с 10А бушон.
Pioneer имаха модели, които ползваха ток от двата кабела, ама 30А?
Както и да е.
Аз преди време имах 2 усилвателя, единият моно, клас D, другия 4-ри канален клас AB.Да кажем, че в пикови моменти са консумирали най-много 70-80А, което си е доста ток, все пак. Колицата ми е бензин, с 90А алтернатор, естествено с добър кабел. Определено на свободен ход имах сериозен спад на напрежението, в резултат на което имаше премигване на фарове и други осветления
.
Та реших аз да си взема един кондензатор, ей така викам си, то ясно че нямам ток, ама поне малко да обере пиковете на напрежението. Взех едно мигащо, напрежениеизмерващо, светещо, цилиндрично нещо, с капацитет 1 farad, от нормална марка. То хубаво, ама си мисля, че нищо не вършеше, само където вложих някой левец в него. Усилвателите (в смисъл по-нормалните усилватели, не гръмотевиците
) имат в тях някой друг кондензатор, обикновено бързодействащи такива, които достатъчно обират пиковете в жаждата за ток на захранването. И вече си мисля, че поне евтините кондензатори (да кажем до 150 лв за 1 фарад) никаква не я вършат, освен да светят.
Според мен е по-важно кабелите да са с достатъчно сечение и акумулаторът да е по-"пресен". Има батерии, подходящи за кар аудио, на съответните солени за нашия стандарт цени, затова пиша "пресен" акумулатор. Ако не е висок клас, то поне да е по-нов и да се поддържа редовно (ако има нужда).
Такива са моите мисли, относно кондензаторите.
Естествено има хубави, бързодействащи и скъпи кондензатори, които си вършат отлично работата, поне що се отнася до доставянето на колкото ток има до усилвателя. Има и стабилизатори на напрежението (както навремето имаше стабилизатори, които ползвахме за телевизорите - по-малките от мен няма да помнят), ама там цената е вече.......достойна.
Иииии изводът, който искам да направя е да си помислите преди да купувате и инсталирате евтини кондензатори, защото ползата от тях е повече за производителя и търговеца, отколкото за вас.
Мнението е лично мое и не е задължително да е най-правилното
.
Pioneer имаха модели, които ползваха ток от двата кабела, ама 30А?
Както и да е.
Аз преди време имах 2 усилвателя, единият моно, клас D, другия 4-ри канален клас AB.Да кажем, че в пикови моменти са консумирали най-много 70-80А, което си е доста ток, все пак. Колицата ми е бензин, с 90А алтернатор, естествено с добър кабел. Определено на свободен ход имах сериозен спад на напрежението, в резултат на което имаше премигване на фарове и други осветления

Та реших аз да си взема един кондензатор, ей така викам си, то ясно че нямам ток, ама поне малко да обере пиковете на напрежението. Взех едно мигащо, напрежениеизмерващо, светещо, цилиндрично нещо, с капацитет 1 farad, от нормална марка. То хубаво, ама си мисля, че нищо не вършеше, само където вложих някой левец в него. Усилвателите (в смисъл по-нормалните усилватели, не гръмотевиците

Според мен е по-важно кабелите да са с достатъчно сечение и акумулаторът да е по-"пресен". Има батерии, подходящи за кар аудио, на съответните солени за нашия стандарт цени, затова пиша "пресен" акумулатор. Ако не е висок клас, то поне да е по-нов и да се поддържа редовно (ако има нужда).
Такива са моите мисли, относно кондензаторите.
Естествено има хубави, бързодействащи и скъпи кондензатори, които си вършат отлично работата, поне що се отнася до доставянето на колкото ток има до усилвателя. Има и стабилизатори на напрежението (както навремето имаше стабилизатори, които ползвахме за телевизорите - по-малките от мен няма да помнят), ама там цената е вече.......достойна.
Иииии изводът, който искам да направя е да си помислите преди да купувате и инсталирате евтини кондензатори, защото ползата от тях е повече за производителя и търговеца, отколкото за вас.
Мнението е лично мое и не е задължително да е най-правилното

-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 29 окт 2010 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
Оригинално беше плеъра с 20 ампера бушон,но пак не му достигаше ток,затова го махнах,сложих по силен и прекарах 8 квадрата кабел маса и +.Плеъра е от тези с 2 та кабела както казваш ти.За кондензаторите поне аз съм на мнение,че е по добре да го има.
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 22:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мездра
- Контакти:
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
Дам и аз четох доста и е наистина по добре да го има и сега мисля да си търся някакъв по марков до 120 130 лв но втора ръка да е около 200 лв нов 

- _Rosso_
- Мнения: 60
- Регистриран на: Сря 03 мар 2010 1:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
Браво , похвално . Само че най-евтиния и добър матерял за басс каса , е MDF .
ПДЧ'то което си използвал е доста нестабилен на вибрации матерял , има голям шанс да се разбият гнездата на винтовете и да започнат да изпускат .
друго много важно е обема на бас касата да е сметнат според говорителя (обикновенно в книшката го пише )
Надявам се да не сметнеш коментара ми за упрек , просто съвет .
Успех с проекта
ПДЧ'то което си използвал е доста нестабилен на вибрации матерял , има голям шанс да се разбият гнездата на винтовете и да започнат да изпускат .
друго много важно е обема на бас касата да е сметнат според говорителя (обикновенно в книшката го пише )
Надявам се да не сметнеш коментара ми за упрек , просто съвет .

Успех с проекта

- _Rosso_
- Мнения: 60
- Регистриран на: Сря 03 мар 2010 1:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
andro_ написа:Като го монтираш сподели дали има някакъв видим/чуваем ефект. Защото аз съм леко скептичен към кондензаторите, по-точно към масовите такива.
Разликата в звука не е много голяма със или без кондензатор, основното му е да ти пази електрониката
има една диодна платка на алтернатора която гори доста лесно , от аномалиите в тоците .
А и акумолатора си заминава след време . Моя стария се беше подул бая хах имах изгорели кетки

Най-добре си е втори акумолатор в багажника преди кондензатора , но трябва и промени по алтернатора за да смогва да зарежда и двата .
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
_Rosso_ написа:...
Най-добре си е втори акумолатор в багажника преди кондензатора , но трябва и промени по алтернатора за да смогва да зарежда и двата .
Би ли споделил малко по-подробно какви трябва да са промените по алтернатора?
- _Rosso_
- Мнения: 60
- Регистриран на: Сря 03 мар 2010 1:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
Ами слага се алтернатор с по висок ампераж . За да може да смогва и с двата акумолатора .
Но по птринцип ако ще правиш чак такива модификации , по добре да я закараш колата някаде да ти я направят.
Примерно в тояга http://www.toyaga.org/bg/
Намира се в студентски град зад картинг пистата . Аз там съм се саветвал за мойта музика старата .
Но по птринцип ако ще правиш чак такива модификации , по добре да я закараш колата някаде да ти я направят.
Примерно в тояга http://www.toyaga.org/bg/
Намира се в студентски град зад картинг пистата . Аз там съм се саветвал за мойта музика старата .
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
Ох ще пукна,предварително се извинявам,ама не се сдържам.Единия сложил говорител в скш другия с балатум...
въпроса е да има изобретателност,не ви поругавам ! Просто ми стана смешно,че в раклата си наврял тоя говорител.
Освен това за диодната платка,друго близко до вярното до сега нямаше.Стопявал се че искал ток...То не е шпеков салам,че да го иска.Генератора работи с магнитна индукция,при повишена консумация,се завишава магнитното поле в генератора между ротора и статора,което натоварва двигателя,за това и падат леко оборотите,защото става по-трудно въртенето му.Кондензатора играе роля на резервоар т.е. това е батерия и компенсира колебанията на напрежението при входа си със стабилни такива на изхода.Не съм сигурен,но 1 фарад по спомен не беше ли електричния капацитет на земята ? С две думи това е неизпълнимо и е просто дадено като ориентир ? Изхода е или допълнителен генератор само за музиките или един акумулатор в багажника,като смениш оригиналния с по-мощен такъв.Ще изчислиш нужния капацитет на генератора и си ти.По принцип при зареждането на батериите се зарежда с ток който е 10% от капацитета-пример 100Ah часов акумулатор,се зарежда с 10 А ток за 10 часа...това е по учебник както е.Значи ако имаш два 62 Аh акумулатора,слагаш един генератор от Б5 дизел (120A) и спи града.
При неясноти използвайте формулата за мощност на правия ток P=U.I
Мощноста е равна на напрежението по тока.
ватовете са равни на волтовете по амперите.

Освен това за диодната платка,друго близко до вярното до сега нямаше.Стопявал се че искал ток...То не е шпеков салам,че да го иска.Генератора работи с магнитна индукция,при повишена консумация,се завишава магнитното поле в генератора между ротора и статора,което натоварва двигателя,за това и падат леко оборотите,защото става по-трудно въртенето му.Кондензатора играе роля на резервоар т.е. това е батерия и компенсира колебанията на напрежението при входа си със стабилни такива на изхода.Не съм сигурен,но 1 фарад по спомен не беше ли електричния капацитет на земята ? С две думи това е неизпълнимо и е просто дадено като ориентир ? Изхода е или допълнителен генератор само за музиките или един акумулатор в багажника,като смениш оригиналния с по-мощен такъв.Ще изчислиш нужния капацитет на генератора и си ти.По принцип при зареждането на батериите се зарежда с ток който е 10% от капацитета-пример 100Ah часов акумулатор,се зарежда с 10 А ток за 10 часа...това е по учебник както е.Значи ако имаш два 62 Аh акумулатора,слагаш един генератор от Б5 дизел (120A) и спи града.
При неясноти използвайте формулата за мощност на правия ток P=U.I
Мощноста е равна на напрежението по тока.
ватовете са равни на волтовете по амперите.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Прекарване на кабели за музика на B5 ?
feikot написа:Ох ще пукна,...
Недей, колега, няма смисъл.
Повечето колеги, в момента, в който сложат някой друг компонент от начален клас си мислят, че имат невероятни системи и щом има звук (или там каквито кривежи идват от флашката...или трансмитера) от всеки ъгъл на колата и щом бумти нещо отзад в багажното и тресе ламарините, значи системата е невероятно хипер яка, а пък те автоматично стават невероятни хипер яки разбирачи от озвучаване на автомобил. Нищо, че не знаят за Ом, важното е, че системата е 5000 вата (P.M.P.O.

И аз бях така навремето, сега съм мъничко повече знаещ.
Та, да ви кажа за консумацията, от малкото опит, което съм видял.
При консумация от порядъка на около 80-100А (пиковата консумация, при слушане на музика няма как да е постоянна) и алтернатор 120А (сигурно ги прави на 2500-3000 оборота) с нов акумулатор, и автомобил работещ на свободен ход (нафта) може да се послуша спокойно поне 15-20 минути музика (после ушите стават на нищо и нищо не чуваш и да слушаш и да не слушаш, направо ти се отщява да ти трепери въздуха в дроба, при спл де). После трябва малко каране без голяма консумация на ток, за да се дозареди акумулаторчето и така...
Или на зарядно у-во. За наистина силна музика трябва наистина силен алтернатор, който да произвежда голям ток на ниски обороти на двигателя (значи голямо предавателно число).
2 бр. акумулатори са добро решение, но аз например няма да направя подобна инсталация в ежедневен автомобил, поради ред причини, субективни, естествено.
Прав ток няма.

Кондензаторите, аз го написах и по-горе - масовите стават само да светят

Колкото до големината на заряда им - хората пишат, че са толкова, ама дали е така само с измервателна апаратура може да се установи.
Нищо лично към никого, мненията са си мои и не е задължително да са верни. С мненията си не желая да засягам никого

Такова ни е нивото у нас, защото нямаме пари да си купуваме хубави неща.
Та такива ми ти митове и легенди за единия ват и брат му...
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта