До усилвателя ти трябва захранване.
(+) от акумулатора (кабелът с бушона).
Маса - вече ти казаха - здрава ламарина от най-близкото място. Може и да теглиш кабел до бушониерата - там има един "таралеж" с изведени маси.
Усилвателят ти е 4-канален.
Ти обаче, искаш да "храниш" 5 канала - 2 предни, 2 задни и бас.
Вариант - предните канали директно на "радиото", задните и басът - през усилвател.
Вижаш, че усилвателят има 4 изхода. Пише си (+) и (-). Можеш да забележиш, че под индикациите има още едни означения, които са за "Bridge" режим.
Изходите са ти следните:
(+)(-)(+)(-)(+)(-)(+)(-)
=1==2==3==4==5==6==7==8=
На 1/2 и 3/4 вързваш задните две елипси.
А 5 и 8 ги ползваш за да вържеш уфъра.
Сега, освен "ток", до усилвателя трябва да закараш и "сигнал".
Както колегите те посъветваха, за да се избегнат евентуални смущения е добре кабелите да са разделени:
Кабелите за захранването ги прекарваш от лявата страна на автомобила:
(+) от акумулатора, в купето от ляво (където е бушониерата), под праговете на предна и задна лява врата и до багажника.
(-) дали ще вземеш от "таралежа" или някъде отзад - твое решение. Аз бих пуснал кабел до таралежа, но не мисля, че е фатално ако вземеш и от по-близо.
Сега за сигнала - от "радиото", под жабката и през праговете на предна и задна дясна врата. Пак до багажника.
Говорители:
Няма как да ти кажа, дали задните ще влязат на мястото на сегашните ти. Трябва да видиш и да преправяш ако се наложи.
За предните - също.
"Радио"-то:
Ако текущото ти е с ISO конектор - няма да имаш ядове.
Тия двата големи, черни конектора на новото са ISO.
Изглеждат еднакви, но не са. Няма да ги объркаш. :)
=редактирано



Търся колега "на ти" с car audio...
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
Последна промяна от ifch0 на Пон 24 юни 2013 21:29, променено общо 1 път.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
Нямам свободно време...на работа съм иначе с удоволствие ще ти прекарам кабелите от акумулатора, цд-то до багажника....Иначе е просто....свали бушониерата, махни пластмасовия вътрешен праг на щипки е ако е голф 3, развиваш 2 винтчета за отваряне на капака и махаш тази пластмаса заедно с лостчето, сега вече ще имаш достъп навсякъде, свалящ и декоративната пластмаса отзад към седалката и облегалката. Махаш една от задните закопчалки за колан, избираш си една която ще е по-близо до усилвателя, зависи къде искаш да го монтираш, сваляш колана- трябва ти гедоре за камък ще те излъжа...иначе си е гърч с гаечен ключ. Сваляш закопчалката вадиш всичко и шкуриш хубаво до метал със шкурка- едричка, може и ситна все тая. Слагаш там масата като гледаш да оголиш кабела достатъчно за да влезе хубаво на шайбата на закопчалката, внимавай като стягаш болта на закопчалката да не прекълцаш кабела, че ще прекъсва и ще направиш мазало.....правил съм го и не е приятно да нямаш хубава маса...сега плюса го взимаш от акумулатора...някои викат хубаво е бушона да е от пред при акумулатора, други викат отзад...аз го сложих отпред и след като ЗЛАТНИЯ колега wishsalor ми прати една схема за кутия на говорител скапания бушон нещо се стопи...ама буквално обвивката му е стопена и не мога да извадя бушона
....за това го разкарах и сега съм без бушон....все тая не ми е силна чак толкова музиката има няма 150-200w че да имам 20000 бушона навсякъде. Та прекарваш кабела +, след като махнеш бушониерата ще видиш една гумена тапа през която минава един сноп, като я размърдаш трябва да падне и ще видиш светлина ако си отворил предния капак разбира се....промушваш кабела през нея слагаш я обратно малко е тегаво особено ако е по-дебел кабела ама с мъка и псувня става...иначе можеш да измислиш и някоя друга цигания и пак да влезе тоя + в купето....та слагаш тапата дърпаш кабела до акумулатора колкото е достатъчно и от там промушваш по прага този + има си щипки през които минават останалите кабели за централно, прозорци и така нататък, хубаво е да влезе в шлаух тоя плюс ама аз нямам и чак такива отклонения пръщения и извращения нямам...някои колеги се оплакват че им пръщи, щото кабела + се допирал до други и така нататък- аз такива ядове нямам....та прекарваш го през прага във щипките до отзад, минава под облегалката и задната седалка и стига до усилвателя, там си го слагаш на +. След това се връщаш на ЦД-то.....кабелите до усилвателя....малко е тегаво, прекарай чинчовете и още един по възможност не много дебел и не много тънък кабел за Remоte Control без него няма да чуеш музиката никога...имаш си на евро буксата такъв тънък син кабел, прекарваш го там където си прекарал и + от акумулатора заедно с чинчовете, Remоte Control го връзваш на усилвателя пише си ако не ме лъже паметта е между + и - Rеmote нещо такова пишеше май
...Чинчовете връзваш на ЦД-то бял с бял и червен червен, на усливателя също. После като вържеш плюса, масата, чинчовете и remote control пускаш музиката и при усилвателя ще смениш чинчовете ако нещо звука не е както трябва...просто ги размени на долните или горните зависи кое къде си сложил, накрая баса го вържи на BRIDGE и така.....малките говорители са лесни, би трябвало да имаш инсталация за тях, праскаш си плюс с плюс, минус с минус, винтчетата за захващане и са тръгнали...елипсите на кората...никакво вграждане във врати и такива цигании да не виждаме...ако има нещо събота и неделя мога да ти помогна със прекарването....евентуално петък сутринта съм свободен чак от 15:00 съм на работа 
Слушай какво ти пеят wishsalor и Ради Пичове са големи.... wishsalor такава схема за кутия ми напправи, че тавана почна да ми пада, всичко вече скърца в тая кола




Слушай какво ти пеят wishsalor и Ради Пичове са големи.... wishsalor такава схема за кутия ми напправи, че тавана почна да ми пада, всичко вече скърца в тая кола



- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
ifch0 написа:На двойката 6-7 слагаш едно мостче - просто парче кабел.
Това ако го направи канал 3 изгаря в момента, в който се включи стъпалото.
Последна промяна от radi_nrj на Пон 24 юни 2013 21:29, променено общо 1 път.
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
radi_nrj написа:ifch0 написа:На двойката 6-7 слагаш едно мостче - просто парче кабел.
Това ако го направи канал 3 изгаря в момента. в който се включи стъпалото.
Оф, много съм чукча днес. Много съм прос', надявм се да ме извините за което. Ей сега редактирам...
- bace_go6o
- Мнения: 237
- Регистриран на: Съб 14 май 2011 23:21
- Автомобил: lek
- Двигател: AFN 97
- Местоположение: Sofia, Dupnica, Bulgaria
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
Я да видим дали нещо загрях!?
Червения кабел е на мястото си:

Елипсите и буфера са на мястото си:

Този малак черньо за какво служи?:

Тази жичка за какво стърчи така? Каква е ролята и в живота?:

Това са кабелите които идват от цд-нали? От другата страна са 2 жака които влизат в онези които излизат от касетофона?

Още един въпрос, какви жици да използвам за елипсите? Какви кабели?
Червения кабел е на мястото си:

Елипсите и буфера са на мястото си:

Този малак черньо за какво служи?:

Тази жичка за какво стърчи така? Каква е ролята и в живота?:

Това са кабелите които идват от цд-нали? От другата страна са 2 жака които влизат в онези които излизат от касетофона?

Още един въпрос, какви жици да използвам за елипсите? Какви кабели?
- wishsalor
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
- Автомобил: Passat B5 variant x2
- Двигател: AFN 97-98
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
Малкият черньо-сиреч черния къс кабел служи за маса(-) Това е кабелът, който ще закрепиш на другият голем болт на усилвателя в единия край, а другият край на кабела който прилича на шайбичка/геврек/кръгло с дупка чрез болт мисля че за ключ 10, завърташ за купето-като мястото където ще впре го лъскаш до чиста лъскава ламарина, и след като го монтираш го намазваш с боя, грес или квото има за мазане, ад не ти ръждяса.
Таз жичка място в живота има, ама трябва да ми кажеш откъде стърчи, щото виждам на снимката че е привързана към оназ дебелата.
Кабелите са ти тънки!
Чак сега забелязвам каква грешка щеше да сториш-сините кабели(късите, иначе им викат чинчове, камбанки, жакове и прочее) в единият си край са четири(тях, четирите) ги бодваш на усилвателя, другият им край (там са две)свързваш със белият чинчов кабел, а другият край на белият чинчов кабел ръганту у гъзо на СОНИТО(ЦД).
Отделно, при сони има два сини кабела- единият е син, чисто син а другият е синьо с бело. Въпросният РЕМ е това.(чисто син кабел, по който тече 12в+, постоянно, чрез който държиш усилвателя включен). Другият син с белото е за ел антена която се прибира и надига....
Жичката с неясната житейска линия, види ми се стърчи от белите чинчове, явно нея ще свързваш със гореупоменатия син кабел, който като пуснеш ЦД дава 12в+, иначе казано прави оперативна верига за пускане на усилвателя щом пуснеш ЦД и докато ЦД работи.
Кутията е прееб@на, ще правиш друга, въпроса е не "дали", а "кога"...........
Таз жичка място в живота има, ама трябва да ми кажеш откъде стърчи, щото виждам на снимката че е привързана към оназ дебелата.
Кабелите са ти тънки!
Чак сега забелязвам каква грешка щеше да сториш-сините кабели(късите, иначе им викат чинчове, камбанки, жакове и прочее) в единият си край са четири(тях, четирите) ги бодваш на усилвателя, другият им край (там са две)свързваш със белият чинчов кабел, а другият край на белият чинчов кабел ръганту у гъзо на СОНИТО(ЦД).
Отделно, при сони има два сини кабела- единият е син, чисто син а другият е синьо с бело. Въпросният РЕМ е това.(чисто син кабел, по който тече 12в+, постоянно, чрез който държиш усилвателя включен). Другият син с белото е за ел антена която се прибира и надига....
Жичката с неясната житейска линия, види ми се стърчи от белите чинчове, явно нея ще свързваш със гореупоменатия син кабел, който като пуснеш ЦД дава 12в+, иначе казано прави оперативна верига за пускане на усилвателя щом пуснеш ЦД и докато ЦД работи.
Кутията е прееб@на, ще правиш друга, въпроса е не "дали", а "кога"...........
- bace_go6o
- Мнения: 237
- Регистриран на: Съб 14 май 2011 23:21
- Автомобил: lek
- Двигател: AFN 97
- Местоположение: Sofia, Dupnica, Bulgaria
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
Аз също си мислех, че чернилката играе ролята на маса. Това ясно.
Жичката която стърчи излиза точно от белия кабел. Трябва значи да се прекарва кабел до касетофона? Така ли?
Защото тя се пада от към страната на чинчовете които влизат в усилвателя..
Как разбра, че кутията е прее.ана?
Жичката която стърчи излиза точно от белия кабел. Трябва значи да се прекарва кабел до касетофона? Така ли?
Защото тя се пада от към страната на чинчовете които влизат в усилвателя..
Как разбра, че кутията е прее.ана?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
radi_nrj написа:ifch0 написа:На двойката 6-7 слагаш едно мостче - просто парче кабел.
Това ако го направи канал 3 изгаря в момента, в който се включи стъпалото.
Ако направи мостче на 6-7, в случая няма да стане нищо, тези пинове и двата са на GND, т.е. имат галваническа връзка помежду си, това е за протокола

Но така или иначе, най-малкото - няма нужда от това мостче, освен това не на всички усилватели Bridge-то е на крайните клеми от четворката, виждал съм и друго разположение на клемите за Bridge. Това са всъщност активните изходи от двата канала на усилвателя, другите 2 клеми са маси.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
Аз не съм преброил вярно, изкарах ги, че са + и - на 3-ти кнанал. Само дето в стерео режим 7 се пада + на 4 канал, а 6 е маса на 3-ти и ако не е щракнато едно, ключе което включва мостовия режим май ще стане беля.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
Стигнах до отбелязаното в червено и спрях да чета нататък. И се осмеляваш да даваш съвети как се пускат кабели в кола ...vucata написа:Нямам свободно време...на работа съм иначе с удоволствие ще ти прекарам кабелите от акумулатора, цд-то до багажника....Иначе е просто....свали бушониерата, махни пластмасовия вътрешен праг на щипки е ако е голф 3, развиваш 2 винтчета за отваряне на капака и махаш тази пластмаса заедно с лостчето, сега вече ще имаш достъп навсякъде, свалящ и декоративната пластмаса отзад към седалката и облегалката. Махаш една от задните закопчалки за колан, избираш си една която ще е по-близо до усилвателя, зависи къде искаш да го монтираш, сваляш колана- трябва ти гедоре за камък ще те излъжа...иначе си е гърч с гаечен ключ. Сваляш закопчалката вадиш всичко и шкуриш хубаво до метал със шкурка- едричка, може и ситна все тая. Слагаш там масата като гледаш да оголиш кабела достатъчно за да влезе хубаво на шайбата на закопчалката, внимавай като стягаш болта на закопчалката да не прекълцаш кабела, че ще прекъсва и ще направиш мазало.....правил съм го и не е приятно да нямаш хубава маса...сега плюса го взимаш от акумулатора...някои викат хубаво е бушона да е от пред при акумулатора, други викат отзад...аз го сложих отпред и след като ЗЛАТНИЯ колега wishsalor ми прати една схема за кутия на говорител скапания бушон нещо се стопи...ама буквално обвивката му е стопена и не мога да извадя бушона....за това го разкарах и сега съм без бушон....все тая не ми е силна чак толкова музиката има няма 150-200w че да имам 20000 бушона навсякъде. Та прекарваш кабела +, след като махнеш бушониерата ще видиш една гумена тапа през която минава един сноп, като я размърдаш трябва да падне и ще видиш светлина ако си отворил предния капак разбира се....промушваш кабела през нея слагаш я обратно малко е тегаво особено ако е по-дебел кабела ама с мъка и псувня става...иначе можеш да измислиш и някоя друга цигания и пак да влезе тоя + в купето....та слагаш тапата дърпаш кабела до акумулатора колкото е достатъчно и от там промушваш по прага този + има си щипки през които минават останалите кабели за централно, прозорци и така нататък, хубаво е да влезе в шлаух тоя плюс ама аз нямам и чак такива отклонения пръщения и извращения нямам...някои колеги се оплакват че им пръщи, щото кабела + се допирал до други и така нататък- аз такива ядове нямам....та прекарваш го през прага във щипките до отзад, минава под облегалката и задната седалка и стига до усилвателя, там си го слагаш на +. След това се връщаш на ЦД-то.....кабелите до усилвателя....малко е тегаво, прекарай чинчовете и още един по възможност не много дебел и не много тънък кабел за Remоte Control без него няма да чуеш музиката никога...имаш си на евро буксата такъв тънък син кабел, прекарваш го там където си прекарал и + от акумулатора заедно с чинчовете, Remоte Control го връзваш на усилвателя пише си ако не ме лъже паметта е между + и - Rеmote нещо такова пишеше май
...Чинчовете връзваш на ЦД-то бял с бял и червен червен, на усливателя също. После като вържеш плюса, масата, чинчовете и remote control пускаш музиката и при усилвателя ще смениш чинчовете ако нещо звука не е както трябва...просто ги размени на долните или горните зависи кое къде си сложил, накрая баса го вържи на BRIDGE и така.....малките говорители са лесни, би трябвало да имаш инсталация за тях, праскаш си плюс с плюс, минус с минус, винтчетата за захващане и са тръгнали...елипсите на кората...никакво вграждане във врати и такива цигании да не виждаме...ако има нещо събота и неделя мога да ти помогна със прекарването....евентуално петък сутринта съм свободен чак от 15:00 съм на работа
Слушай какво ти пеят wishsalor и Ради Пичове са големи.... wishsalor такава схема за кутия ми напправи, че тавана почна да ми пада, всичко вече скърца в тая кола![]()
![]()

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
Some People Just Want To See Their Cars Burn!




- bace_go6o
- Мнения: 237
- Регистриран на: Съб 14 май 2011 23:21
- Автомобил: lek
- Двигател: AFN 97
- Местоположение: Sofia, Dupnica, Bulgaria
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
Нищо не разбрах от предните 2 поста на Ради и Милмар ..
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
Ако става въпрос за мостчето с 2 думи - никакво мостче не трябва да се слага.
Ако става въпрос за СМЕЛИЯ колега vucata, който кара без бушон с две думи - ако случайно захранващия кабел се добпре до купето колегата просто ще гледа как колата му гори.
Ако става въпрос за СМЕЛИЯ колега vucata, който кара без бушон с две думи - ако случайно захранващия кабел се добпре до купето колегата просто ще гледа как колата му гори.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
radi_nrj написа:Аз не съм преброил вярно, изкарах ги, че са + и - на 3-ти кнанал. Само дето в стерео режим 7 се пада + на 4 канал, а 6 е маса на 3-ти и ако не е щракнато едно, ключе което включва мостовия режим май ще стане беля.
Това не е аудиофорум, не са много колегите като Ради, които "са в час" с усилвателите, на някого може да му е скучно, но все пак аз ще пиша, пък и нали съм си спамер

Двата канала на един усилвател, които подлежат на "бриджване" са принципно абсолютно еднакви като схема, мощност и т.н. НО има една разлика. Тя е в това, че сигнала в изхода на единия канал е дефазиран по фаза на 180 градуса спрямо входа, а на другия канал си е във фаза. Така ако на входовете на канали 3 и 4 (в случая) подадем еднакъв сигнал, на изходите имаме еднакъв по амплитуда усилен сигнал, но единия канал е дефазиран. Смисъла на + и - на изходите е именно това, активния изход на дефазирания канал е "кръстен" - , а масата му е означена с + ( пинове 7 и 8), а на недефазирания канал - активния е +, а масата му е означена с -. Така като включим товара (високоговорителя) в режим Bridge, то той се оказва включен на двойно по-голямо напрежение, получва се 4 пъти по-голяма мощност. Това е така, защото във всеки момент единия му край е към изхода на единия канал, а другия вместо към маса - към изхода другия канал. Когато единия канал изработва полувълна на сигнала с положителен поляритет, в същото време другия изработва отрицателна ...
Има понякога "копче" за включване "stereo-bridge". На усилватели, които го имат, с него може да се инвертира или не единия канал, за мен напълно ненужно е наличието му

ПП малка поправка --> не е точно така, това копче прави и друго ....
Ако усилвателя си е стандартен и искаме да ползваме два канала в Bridge, то на то на двата входа трябва да се подаде сигнал или само L или само R, а не на единия L а на другия R. Това копче (за bridge) понякога улеснява начина на включване...
ПП Винаги слагайте на плюсовия проводник поне един предпазител и то максимално близо до източника (акумулатора). Това е с цел необезопасения проводник (преди предпазителя) да е най-много 20-30 см и да е на видимо място. Предпазителя се слага не да пази усилвателя ви от повреда, а да пази колата ви от пожар !
- bace_go6o
- Мнения: 237
- Регистриран на: Съб 14 май 2011 23:21
- Автомобил: lek
- Двигател: AFN 97
- Местоположение: Sofia, Dupnica, Bulgaria
Re: Търся колега "на ти" с car audio...
Много полезна информация, но за хора които ги интересува и по-важното, имат някакви умения и опит. На мене всичко това не ми говори нищо.
Благодаря все пак до момента на всички които се опитаха да помогнат, И ЕСТЕСТВЕНО ПОМОГНАХА и разбрах много неща! Ще правя, ще струвам тези дни, сам ще бачкам нещо, и се надявам да не запаля голфо ..

Благодаря все пак до момента на всички които се опитаха да помогнат, И ЕСТЕСТВЕНО ПОМОГНАХА и разбрах много неща! Ще правя, ще струвам тези дни, сам ще бачкам нещо, и се надявам да не запаля голфо ..




Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 119 госта