Звука на радиото спира заради свързването на говорителя в шофьорската врата
Re: Звука на радиото спира заради свързването на говорителя в шофьорската врата
Не питам за импеданса отбелязан на говорителя, а за DC съпротивлението на намотката, което измерено с обикновен мултицет при 4 омов говорител трябва да е над 3 ома (3,6 по спомен). Та в тоя ред на мисли, ако се разполага с мултицет, спокойно може да се измери дали е окъсил. Преди това, естествено, да се допрат сондите на уреда, за да са извади тяхното собствено съпротивление.
- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Звука на радиото спира заради свързването на говорителя в шофьорската врата
Докато писах предния отговор ме беше страх да не ме питаш как се мери вълново съпротивление на 75 ома коаксиален кабел. Ама извадих късмет.
И за такъв термин не съм чувал, вероятно, щото и той не съществува.
Спомените ти вероятно са от някакви писаници, в подобен на нашия форум, а не от сериозен учебник и няма нищо вярно в тях.
Не разбирам защо трябва да ги обсъждаме тези глупости. Авторът е проверил говорителя по достатъчно надежден начин и едва ли на някой му пука колко други начина за проверка има и кой начин е по-по-най.
teodorpc написа: DC съпротивлението
И за такъв термин не съм чувал, вероятно, щото и той не съществува.
teodorpc написа:което измерено с обикновен мултицет при 4 омов говорител трябва да е над 3 ома (3,6 по спомен). .
Спомените ти вероятно са от някакви писаници, в подобен на нашия форум, а не от сериозен учебник и няма нищо вярно в тях.
Не разбирам защо трябва да ги обсъждаме тези глупости. Авторът е проверил говорителя по достатъчно надежден начин и едва ли на някой му пука колко други начина за проверка има и кой начин е по-по-най.
Re: Звука на радиото спира заради свързването на говорителя в шофьорската врата
Re - dc resistance е един от основните T/S параметри на високоговорителите и това че не сте го чувал, не значи че не съществува. Вероятно авторът си е решил проблема, но това не означава, че темата няма да се прочете от други и смятам, че именно вашата информация за това, дали и как може да се измери окъсил ВГ е подвеждаща и леко надменна спрямо колегата предложил измерване с мултицет. Моите знания от къде да натрупани пък си е моя работа, аз не коментирам вашия капацитет, нали?
- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Звука на радиото спира заради свързването на говорителя в шофьорската врата
teodorpc написа:Re - dc resistance
Възможно е да има такъв термин, точно затова съм написал ето тази червената думичка:
ktamen написа:И за такъв термин не съм чувал, вероятно, щото и той не съществува.
И все още силно се съмнявам в съществуването му. И вместо да спориш с мен, можеш да потърсиш някой дебел хартиен учебник и да потърсиш какво е Активно Съпротивление, така няма да ти се налага да изобретяваш нови термини.
И разбира се много силно се съмнявам, че някой мултицет ще покаже 4 ома, като се опиташ да мериш 4 ома говорител.
Мултицетът ще покаже колко е активното съпротивление на проводника, от който е навита бобинката. И това активно съпротивление може да има много разнообразни стойности на различните говорители, даже на всички да пише 4 ома. По-мощните говорители трябва да имат по-малко активно съпротивление.
Информацията в интернет много често е подвеждаща и всеки трябва да се преценява доколко може да и вярва.
Поне аз винаги съм внимавал да не подведа някой, но със сигурност и аз правя грешки.
Ще ти бъда много благодарен, ако ми посочиш нещо конкретно писано от мен, което е подвеждащо.
Re: Звука на радиото спира заради свързването на говорителя в шофьорската врата
ktamen написа:Ти имаш ли представа как се мери съпротивление на говорител
Тази реплика подвежда, че е нещо много сложно, а не е.
Това че по мощния говорител е с бобина с по-ниско съпротивление също не е вярно. Представете си говорител с един или два ома dc (активно) съпротивление, дали ще му се хареса на усилвателя? Да проводника на мощния е по-дебел, но и по-дълъг.
- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Звука на радиото спира заради свързването на говорителя в шофьорската врата
Добре де, очевидно говорителите са ти интересни. И сигурно имаш някакъв говорител и мултцет под ръка. Измери му активното съпротивление и пак си помисли дали трябва да се опитваш да ме коригираш.
Усилвателят никак не му пука какво е активното съпротивление на изхода му. Даже бобинката да е свръхпроводяща с 0 ома активно съпротивление, усилвателят ще си бачка без никакви проблеми. Ако активното съпротивление беше толкова важно, колкото ти се струва, щяха да го пишат и него на говорителите.
ПП Измери активното съпротивление на някой поне 50 ватов говорител, преди да пишеш отново
ПП2 Пробвай се да измериш и тези 4 ома, ако успееш тогава обяснявай, че е лесно.
Усилвателят никак не му пука какво е активното съпротивление на изхода му. Даже бобинката да е свръхпроводяща с 0 ома активно съпротивление, усилвателят ще си бачка без никакви проблеми. Ако активното съпротивление беше толкова важно, колкото ти се струва, щяха да го пишат и него на говорителите.
ПП Измери активното съпротивление на някой поне 50 ватов говорител, преди да пишеш отново

ПП2 Пробвай се да измериш и тези 4 ома, ако успееш тогава обяснявай, че е лесно.
Re: Звука на радиото спира заради свързването на говорителя в шофьорската врата
Мерил съм много пъти и на 10, 500 и на 800w - тови. Пробвай и ти веднъж поне на един, лесно е до толкова, колкото да познаваш цифрите на дисплея на мултицета. На усилвателя му пука, то за това и спира в случая с укъсилия говорител, ама добре че си има защита все още работеща. Активното е компонента на импеданса и е достатъчно че са дали едното.
- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Звука на радиото спира заради свързването на говорителя в шофьорската врата
Ти сам си написал, че за усилвателя е важен целия импеданс, а не колко са отделните компоненти, ама очевидно не разбираш какво означава това.
Сетих се какво беше написал един друг колега при подобен спор и се постарах да намеря цитата:
Сетих се какво беше написал един друг колега при подобен спор и се постарах да намеря цитата:
Ние слагаме само такива с прави, не с криви.
Записал съм си една мисъл, споделена от колега от форума, няма да я забравя никога:
"Как ще обясниш на някого паралели и меридиани, при положение, че той смята Земята за плоска?"
Успех!
Re: Звука на радиото спира заради свързването на говорителя в шофьорската врата
Този цитат важи с пълна сила
. Като навиеш бобина с Rdc близко до 0 това дали не се отразява и на импеданса?

Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта