През втората полoвина на септември се случват драматични събития по появата на "бял" свят на новата версия 10 на картите за Източна и Западна Европа на VW. Както вече написаха други колеги има налични версии 8008 (Западна Европа) 8009 (Източна Европа) - това били предварителни версии и 8048 и 8049 които били официални. В руски сайт дори се появи торент с 8009, който седя около 1 час и след това (източника) изчезна оставяйки драмтично-сълзливо писмо, че не смее да разпространява картата. Гугле-цензорио мълчи оглушително (дори не само мълчи, но те и пуска "по допирателната"

имаше на времето такъв израз). Иначе Лило е абсолютно прав - ние има ли защо да се вълнуваме от тези "релиизи" ?! Бурното магистрално развитие у нас (маг. Струма и Тракия след Ямбол с целите два излаза от нея) са завършени след Q1 на 2013 г. което означава, че няма да ги има вътре. Малка е вероятноста VW да са платили включването на зачатаците на TMC2 в БГ към своите карти, което означава, че за Софянци ще продължат да НЕ излизат пътните строежи на г-жа Фандъкова. Какво друго можем да чакаме ?
От VW контролирано "изпуснаха" новият firmware
5269. Твърди се, че с него оправят грешки от 5218 и 5230. Това което забелязвам е, че устройството мести значително по-чевръсто картата и тъч-дисплея реагира по-бързо. На 5230 имаше много случаи в които екрана реагираше дори с 2-3 сек. закъснение след докосването. Инсталацията не форматира хард диска и не "замазва" настройките (не е необходим VAGCOM след това). Минава за около 40 мин. ако устройството няма DAB радио. ВНИМАНИЕ! На няколко места пише, че този firmware работи само за устройства от D версия нагоре. Има и такива, които твърдят че работи от B версия (включително) нагоре. Аз отскоро съм с F версия и няма как да проверя.
Скоро четох, че устройството RNS510 било произведено в количества от над 1.5 млн.екземпляра (1 млн до 2009 г.). само в Европа. Като направим сметка, че най-ниската продажна цена на това устройсвто е като в България (4000лв. но само с нов автомобил иначе 8000лв.) това означава, че VW e получило поне 6 млрд.лева (3 млрд.евро) само в Европа и то само от първата продажба с нов автомобил. Оставяме настрана последващите продажби на карти (600 лв. в България, 200 евро в Европа). Всичко това съпоставено с 600 лв за от най-луксозните устройства за навиагация и 50 лв. за двугодишен абонамент за карти с един порядък по-подробни от тези на VW (Navteq) и при това доста стари. Айде наздраве

. Много време им отделихме на господата от VW.