Работата не е само в контраста, ако и изобщо не до контраста, а в поглъщането и различния ъгъл на пречупване, а значи и отражение. По-високата температура (въпросните 4300, 5000, 6000...К) означава повече по-високочестотни съставляващи в спектъра на крушката. А по-високочестотните съставляващи се поглъщат по-лесно от средата и се пречупват, а значи и отразяват под по-голям ъгъл при преминаване и отражение на границата между две среди. Като първо следствие, колкото по-висока е температура, толкова по-интензивно се поглъща светлината с тази температура от средата, през която преминава, когато тя не е идеално прозрачна (абсолютен вакум). Т.е. колкото по-непрозрачен е въздухът (прах, висока влажност, дъжд, мъгла), толкова по-лоша ще е осветеността, създавана от фарове с висока температура, в сравнение с такива с по-ниска. Затова фаровете за мъгла трябва да са жълти или поне жълтеещи. Това трябва да се има предвид, когато в тези фарове се слагат ксенонови крушки. Правилният избор в случая е 3000 или в най-лошият случай 4000-4300 К.
Второ следствие: колкото по-висока е температурата, толкова по-голям е ъгълът на отражение и пречупване в повърхностният воден слой, при мокра настилка и съответно толкова по-малко светлина се връща към очите на водача, т.е. по-лошо той вижда пред себе си. Затова ефективността на ксеноновите фарове, особено тези с по-висока температура рязко спада при мокра настилка.
Дано съм го обяснил достатъчно ясно.
Използването на крушки с цветова температура от 4000-4300 К във фабричните ксенонови фарове, ме навява на мисълта, че това топлобяло е най-приемливия компромис за експлоатация в различни атмосферни условия.



предложете добри ксенонови крушки
- dmcdjveli
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 16:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: предложете добри ксенонови крушки
Евала за доброто и ясно обяснение !



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта