Bluetooth carkit съвместно с фабрично хендсфри в Пасат 5.5

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Bluetooth carkit съвместно с фабрично хендсфри в Пасат 5.5

Мнениеот sashot » Сря 07 окт 2009 18:46


Пасатът ми си дойде от Германия с фабрично хендсфри (Кулман) и подставка за някаква стара Нокиа.
Успях да купя подставка за стария си и верен Сименс Ме45 и се наслаждавах на лукса да говоря
безопасно по телефона докато шофирам. Впоследствие се оказах с още един телефон (Nokia N82), липсата
на хендсфри за който създаваше доста неудобства, още повече, че вече бях "свикнал с хубавото.
Тъй като ползвам и двата телефона трябваше да запазя и съществуващата система за свободни ръце за
Сименса и да направя така, че хендсфрито за Нокиата да работи заедно с нея.
N82, както и повечето съвремени телефони от среден и висок клас са предвидени за работа с каркитове
през блутут. Това решение има определени предимства пред "жичното" свързване, използвано при по-старите
телефони, но и някои недостатъци, за които е споменавано във форума.
Неуспешният опит да свържа предлагания в Техномаркет блутут на Блаупункт, за което писах във форума,
с моето MCD ме накара да се огледам за други устройства.
На пазара се предлагат различни блутут каркитове както от безименни или никому неизвестни производители
от Азия, така и "маркови" Parrot, Nokia и т.н. Попадна ми Nokia Cark112 на сравнително добра цена.
Свързването на този каркит към инсталацията на колата се осъществява чрез 4 кабела : +12В, +12В запалване,маса и mute (управляващ сигнал към радиото на колата) - активна маса. Отделно в основния блок се включват микрофон, високоговорител и управляващ пулт.

Основният електронен модул за фабричния каркит в колата е разположен в подлакътника и представлява
пластмасова кутия с цвят охра, монтирана върху шейна от ламарина със стандартен размер за радио 1 DIN.
Номерът на моя блок е 8d0 862 335 B и приведените по-долу номера на пинове важат за него.
От двете страни на кутията са разположени два куплунга, червен 20 пинов и черен 18 пинов. Всички необходими за включване на блутут каркита електрически сигнали са на 18 пиновия. Понеже в различните автомобили според модела и годината на производство се използват кабели с различни цветове, ще давам номерата на пиновете на куплунга.
Пин 1 = маса, пин 10 - +12В запалване, пин 11 - +12В, пин 9 - микрофон - (маса) ширмовка, пин 18 -
микрофон + (сигнал), пин 7 - аудио - , пин 16 - аудио +, пин 4 - mutе.

Масата, +12, +12 запалване се свързват директно, към съответните кабели, като двата последни през предпазители, съответно 2 и 1 А.

За да работят независимо един от друг двата каркита, без риск, сигналът mute се развързва чрез диоди по
следната схема:

Фабричен каркит mute -----|<|------
|
x------------ към mute входа на радиото
|
Блутут каркит mute -----|<|------

чрез прекъсване на кабела. -|<|- e силициев диод от типа на 1N4001.


Аналогично за да се съгласуват аудиоизходите на фабричния и блутут каркита се свързват чрез резистори
с номинал 1 КОм.

Фабричен каркит аудио+ -----/\/\/------
|
x------------ към аудио+ входа на радиото
|
Блутут каркит аудио+ -----/\/\/------


Фабричен каркит аудио- -----/\/\/------
|
x------------ към аудио- входа на радиото
|
Блутут каркит аудио- -----/\/\/------

-/\/\/- е резистор 1 КОм 0.25 Вт.


За да не развалям външния вид на купето и избегна пускането на доп. кабел, реших и за блутут каркита
да използвам сигнала от вградения в купето микрофон, който освен това е и разположен на оптимално
място - на тавана до плафона. Идеята беше връзката да се осъществи чрез развързване с неполярни кондензатори (насрещно свързани полярни електролитни) успоредно с диоди за да се осигури захранването
(поляризацията) на микрофончето. Оказа се обаче, че сигналът идващ от микрофона е с доста високи нива, предизвикващи претоварване на входните стъпала на блутута и силни изкривявания на звука. Очевидно микрофонът е съчетан с предварителен усилвател, което е логично, предвид голямото разстояние между него и блока и вероятността от смущения по кабела. Поради това свързах микрофонния вход на блутут каркита към кабела на микрофона с резистор 100 КОм.


Блутуткаркит микрофон + --0----/\/\/----x-----0-- Вграден микрофон +
Блутуткаркит микрофон - --+------- | +-- Вграден микрофон -
| | |
x-------------
| |
Фабр.хендсфри микрофон - --+------- |
Фабр.хендсфри микрофон + --0--------------

Блокът на блутут хендсфрито напъхах в подлакътника до фабричния блок, пултчето за управление лепнах на
празната капачка вдясно от радиото.

За в бъдеще смятам да сменя пултчето с нещо, вписващо се по-добре в интериора на пасата.




Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта