Кондензатори за "пищялки"?
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 22 яну 2005 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Кондензатори за "пищялки"?
Колеги искам да попитам какви кондензатори да сложа на пищялките и какви бобинки на баса. И още един въпрос къде трябва да ги закача на плюса или на минуса. Мерси предварирелно.
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За пищялките ти вършат работа и съвсем обикновенни кондензатори , само че не си спомням кви бяха електролитни или не електролитни , но във всеки случай са тези дет не се само зареждат (в магазина ще ти кажат) . Има еди манечки , ЧЕРНИ че кафявите и сините загряват и гърмят и не са много скъпи . За пищялки около 2 микрофарада , ако искаш да ти свирят малко по-силничко 4,7 - 10 микрофарада , аз лично ползвам 4,7-10 , а за волтовете на кондензатора според колонките , ако са 10W - 10волта ; 100W -100V . Има пищялки дет пише че са 100-1000W , но това е след поставянето на кондензатора тъй че реално една 2 ватова пищялка с кондензатор трудно ще я изгориш с усилвател за кола
А за басовете по-добре си вземи готови филтри за басове защото там си има значение ватовете и омовете , та дори и това до колко искаш да са орязани от към високите .
Иначе всичкото това се поставя на плюсовия кабел макар че няма значение според мен
Но не пропускай варянта и за готови трилентови филтри , особенно тези които са си за кола средите и високите са орязани от втори ред което е по-добрия варянт

А за басовете по-добре си вземи готови филтри за басове защото там си има значение ватовете и омовете , та дори и това до колко искаш да са орязани от към високите .
Иначе всичкото това се поставя на плюсовия кабел макар че няма значение според мен

Но не пропускай варянта и за готови трилентови филтри , особенно тези които са си за кола средите и високите са орязани от втори ред което е по-добрия варянт

-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 22 яну 2005 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Мерси много за инфото. Иначе пищялките са обикновенни 5 лева в технополис и басовете не са кои знае какво и се захранват от СД-то. СД-то е сони и то не е кои знае какво ама върши работа. Иначе като забогатея малко ще има драстични промени в музиката. Имам само един въпрос като сложа кондензаторите и филтрите ще се изчисти ли звука.
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кондензаторите може да са обикновени електролитни, но по-добре си вземи такива, които са за аудио тоест питай за електролитни биполярни. Те са най-евтини..иначе за по-качествен звук се слагат танталови и тн., но в твоя случай електролитните са добро решение..за басовете не ти трябват готови фитри задължително. По-добре е да си ги отрежеш както на теб ти харесва. Можеш да си купиш бобинки и дори да си направиш филтър от втори ред (бобинка + кондензатор). Ако те интересува ще ти кажа как да им сметнеш стойностите.
За волтажа на кондензаторите не се притеснявай въобще! Колегата Ventoman нещо се изхвърли
100 волта кондензатор, ще поеме без проблеми и 200 вата рмс
Вземи някави примерно 63 волта и забравяш за всякакви проблеми...този филтър ще можеш да го ползваш както за 10 вата, така и за 100 вата говорители.
П.С. - За качествени елементи за филтри отиди в магазина на Visaton, в един от безистените на Пиротска. Там има и бобинки, кондензатори, съпротивления и са си специално за аудио.
За волтажа на кондензаторите не се притеснявай въобще! Колегата Ventoman нещо се изхвърли


П.С. - За качествени елементи за филтри отиди в магазина на Visaton, в един от безистените на Пиротска. Там има и бобинки, кондензатори, съпротивления и са си специално за аудио.
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами ще го обясня с няколко думи, макар че вече съм обясявал за това някъде по темите, но трябва да потърсиш.
Най-общо ако сложиш само бобинка, филтърът ще реже по-плавно...тоест ако го сложиш да отрязва на 1 KHz, дори на 1,5 KHz честоти ще се чуват...Филтър само с бобинка се казва филтър от първи ред и срязва с 6 децибела на октава (една отктава по-високо или по-ниско значи двойно по ниска или висока честота, например една октава по-високо от 1 KHz е 2 KHz). Тоест ако срежеш на 1 KHz, на 2 KHz ще свири вече 6 децибела по-слабо, на 4 KHz - 12 децибела по-слабо и тн. Ако добавиш след бобинката един кондензатор вързан паралелно (тоест единия извод към +, а другия към минус за разлика от бобинката която се свързва полседователно само на +а) ще направиш филтър от втори ред, който срязва 12 децибела на октава. Предимството е, че не пропускаш нежеланите честоти, които при един филтър от първи ред все пак се чуват, въпреки че уж си срязал по-надолу или нагоре. То общо взето това в колата много не играе роля, защото там и без това звука не е нито стерео, нито идва от едно и също място, така че можеш спокойно да миниеш само с бобинка, но все пак да знаеш и за другите възможности.
Еми това е дано си ме разбрал, потърси някъде по темите имаше още по надълго и нашироко за филтри.
Най-общо ако сложиш само бобинка, филтърът ще реже по-плавно...тоест ако го сложиш да отрязва на 1 KHz, дори на 1,5 KHz честоти ще се чуват...Филтър само с бобинка се казва филтър от първи ред и срязва с 6 децибела на октава (една отктава по-високо или по-ниско значи двойно по ниска или висока честота, например една октава по-високо от 1 KHz е 2 KHz). Тоест ако срежеш на 1 KHz, на 2 KHz ще свири вече 6 децибела по-слабо, на 4 KHz - 12 децибела по-слабо и тн. Ако добавиш след бобинката един кондензатор вързан паралелно (тоест единия извод към +, а другия към минус за разлика от бобинката която се свързва полседователно само на +а) ще направиш филтър от втори ред, който срязва 12 децибела на октава. Предимството е, че не пропускаш нежеланите честоти, които при един филтър от първи ред все пак се чуват, въпреки че уж си срязал по-надолу или нагоре. То общо взето това в колата много не играе роля, защото там и без това звука не е нито стерео, нито идва от едно и също място, така че можеш спокойно да миниеш само с бобинка, но все пак да знаеш и за другите възможности.
Еми това е дано си ме разбрал, потърси някъде по темите имаше още по надълго и нашироко за филтри.
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Тъй че разбирам по малко от музика , ще поправя колегата , но първо имам един - два въпроса към него . Пич , ти от безистените на Пиротска ли пазаруваш ? Има и по-готони местенца , едно от любимите ми е Avitel
. А и светни ме с къв акумулатор и на колко волта ще докараш 200w РЕАЛНИ в кола и то без да ползваш повече от един усилвател ? Замисли се .
Второ - филтър от втори ред не означава бобинка и кондензатор а два кондензатора като последно се използва кондензатор и крушка . Целта на цялата работа е да не влизат вредни честоти в зоната на високите което води до горене на пищялките дори и усилвателя да ти е 10 вата , а пищялката 100 .

Второ - филтър от втори ред не означава бобинка и кондензатор а два кондензатора като последно се използва кондензатор и крушка . Целта на цялата работа е да не влизат вредни честоти в зоната на високите което води до горене на пищялките дори и усилвателя да ти е 10 вата , а пищялката 100 .
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20260
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
http://www.amp2000.hit.bg/temi_komentari/filtri2.htm
смятам тук всичко е обяснено относно 1-2-3 степенните филтри тип направи си сам
Има и таблица с изчислени стойности
смятам тук всичко е обяснено относно 1-2-3 степенните филтри тип направи си сам
Има и таблица с изчислени стойности
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Значи филтър от втори ред си е фитър от втори ред
Незнам какви крушки точно са ти в главата, но можеш да питаш някъде да ти кажат
бобина + кондензатор - 2-ри ред, като има различни типове като Линквиц-райли, Чебичев и тн... 2 кондензатора + бобина - 3-ти ред и тн.
А за 200 вата в колааа как да ти кажа
Виждал съм и повече
И то при изключен двигател тоест при волтаж 12V, а не щри 14.4 както обикновено ги пишат по усливателите 






-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
И още малко инфо, за да се изясня
Първо виж и линка дето Vlad кое е пасте-нал...
1 ред - реже 6 децибела/октава - 1 елемент (бобина или кондензатор последователно)
2 ред - реже 12 децибела/октава -2 елемента (бобина кондензатор/кондензатор бобина в зависимост дали е low pass или high pass)
3 ред - реже 18 децибела/октава - 3 елемента (два кондензатора + бобина и тн.)
Мога и до утре да обяснявам за филтри, все пак с това съм се занимвал доста време
Така че колега сорри, но ти си в грешка нещо 

1 ред - реже 6 децибела/октава - 1 елемент (бобина или кондензатор последователно)
2 ред - реже 12 децибела/октава -2 елемента (бобина кондензатор/кондензатор бобина в зависимост дали е low pass или high pass)
3 ред - реже 18 децибела/октава - 3 елемента (два кондензатора + бобина и тн.)
Мога и до утре да обяснявам за филтри, все пак с това съм се занимвал доста време


-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Иначе против Avitel нямам нищо, но просто като правя филтри си купувам елементите от Visaton. Имат всичко необходимо...бобинки с най-ралични индуктивности, различна дебелина на проводника, с въздушна или феритна сърцевина, кондензатори (електролитни, хартиени и тн. ), съпротивления специално за аудио и тн 

Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта