Кондензатори за "пищялки"?

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
CooLMaX
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Кондензатори за "пищялки"?

Мнениеот CooLMaX » Съб 22 яну 2005 23:45


Колеги искам да попитам какви кондензатори да сложа на пищялките и какви бобинки на баса. И още един въпрос къде трябва да ги закача на плюса или на минуса. Мерси предварирелно.




mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Нед 23 яну 2005 0:31


Ами какъв бас? Какви са пищялките? 4, 8 ома? Дай повече информация и ще ти кажем къде да ги срежеш :)


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Нед 23 яну 2005 11:53


За пищялките ти вършат работа и съвсем обикновенни кондензатори , само че не си спомням кви бяха електролитни или не електролитни , но във всеки случай са тези дет не се само зареждат (в магазина ще ти кажат) . Има еди манечки , ЧЕРНИ че кафявите и сините загряват и гърмят и не са много скъпи . За пищялки около 2 микрофарада , ако искаш да ти свирят малко по-силничко 4,7 - 10 микрофарада , аз лично ползвам 4,7-10 , а за волтовете на кондензатора според колонките , ако са 10W - 10волта ; 100W -100V . Има пищялки дет пише че са 100-1000W , но това е след поставянето на кондензатора тъй че реално една 2 ватова пищялка с кондензатор трудно ще я изгориш с усилвател за кола :roll:

А за басовете по-добре си вземи готови филтри за басове защото там си има значение ватовете и омовете , та дори и това до колко искаш да са орязани от към високите .

Иначе всичкото това се поставя на плюсовия кабел макар че няма значение според мен :roll:

Но не пропускай варянта и за готови трилентови филтри , особенно тези които са си за кола средите и високите са орязани от втори ред което е по-добрия варянт :wink:


CooLMaX
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот CooLMaX » Нед 23 яну 2005 12:03


Мерси много за инфото. Иначе пищялките са обикновенни 5 лева в технополис и басовете не са кои знае какво и се захранват от СД-то. СД-то е сони и то не е кои знае какво ама върши работа. Иначе като забогатея малко ще има драстични промени в музиката. Имам само един въпрос като сложа кондензаторите и филтрите ще се изчисти ли звука.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Нед 23 яну 2005 12:07


Ако имаш някакви шумове няма да се изчистят . Дай по-точна информация за какво става въпрос и ще се постарая да ти помогна . А иначе возилото какво е gruebel


CooLMaX
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот CooLMaX » Нед 23 яну 2005 12:14


Ето пълна информация за всичко: СД-то е sony cdx-l380x, пищялките са от технополис както казах, предните тонколони са оригинални, задните тонколони са сменяни китаиски нискочестотни. В момента не бружди но като увеличи изкривява, това може ли да се избегне?


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Нед 23 яну 2005 12:19


Кондензаторите може да са обикновени електролитни, но по-добре си вземи такива, които са за аудио тоест питай за електролитни биполярни. Те са най-евтини..иначе за по-качествен звук се слагат танталови и тн., но в твоя случай електролитните са добро решение..за басовете не ти трябват готови фитри задължително. По-добре е да си ги отрежеш както на теб ти харесва. Можеш да си купиш бобинки и дори да си направиш филтър от втори ред (бобинка + кондензатор). Ако те интересува ще ти кажа как да им сметнеш стойностите.
За волтажа на кондензаторите не се притеснявай въобще! Колегата Ventoman нещо се изхвърли :) 100 волта кондензатор, ще поеме без проблеми и 200 вата рмс :) Вземи някави примерно 63 волта и забравяш за всякакви проблеми...този филтър ще можеш да го ползваш както за 10 вата, така и за 100 вата говорители.

П.С. - За качествени елементи за филтри отиди в магазина на Visaton, в един от безистените на Пиротска. Там има и бобинки, кондензатори, съпротивления и са си специално за аудио.


CooLMaX
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот CooLMaX » Нед 23 яну 2005 12:25


Колега мерси много за инфото, иначе аз съм от Пловдив и не мога да отида в този магазин. Иначе били обяснил по точно за тези бобинки+кондензатори.


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Нед 23 яну 2005 12:38


Ами ще го обясня с няколко думи, макар че вече съм обясявал за това някъде по темите, но трябва да потърсиш.
Най-общо ако сложиш само бобинка, филтърът ще реже по-плавно...тоест ако го сложиш да отрязва на 1 KHz, дори на 1,5 KHz честоти ще се чуват...Филтър само с бобинка се казва филтър от първи ред и срязва с 6 децибела на октава (една отктава по-високо или по-ниско значи двойно по ниска или висока честота, например една октава по-високо от 1 KHz е 2 KHz). Тоест ако срежеш на 1 KHz, на 2 KHz ще свири вече 6 децибела по-слабо, на 4 KHz - 12 децибела по-слабо и тн. Ако добавиш след бобинката един кондензатор вързан паралелно (тоест единия извод към +, а другия към минус за разлика от бобинката която се свързва полседователно само на +а) ще направиш филтър от втори ред, който срязва 12 децибела на октава. Предимството е, че не пропускаш нежеланите честоти, които при един филтър от първи ред все пак се чуват, въпреки че уж си срязал по-надолу или нагоре. То общо взето това в колата много не играе роля, защото там и без това звука не е нито стерео, нито идва от едно и също място, така че можеш спокойно да миниеш само с бобинка, но все пак да знаеш и за другите възможности.

Еми това е дано си ме разбрал, потърси някъде по темите имаше още по надълго и нашироко за филтри.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Нед 23 яну 2005 12:47


Тъй че разбирам по малко от музика , ще поправя колегата , но първо имам един - два въпроса към него . Пич , ти от безистените на Пиротска ли пазаруваш ? Има и по-готони местенца , едно от любимите ми е Avitel :roll: . А и светни ме с къв акумулатор и на колко волта ще докараш 200w РЕАЛНИ в кола и то без да ползваш повече от един усилвател ? Замисли се .
Второ - филтър от втори ред не означава бобинка и кондензатор а два кондензатора като последно се използва кондензатор и крушка . Целта на цялата работа е да не влизат вредни честоти в зоната на високите което води до горене на пищялките дори и усилвателя да ти е 10 вата , а пищялката 100 .


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20260
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Нед 23 яну 2005 12:51


http://www.amp2000.hit.bg/temi_komentari/filtri2.htm
смятам тук всичко е обяснено относно 1-2-3 степенните филтри тип направи си сам
Има и таблица с изчислени стойности


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Нед 23 яну 2005 12:55


Значи филтър от втори ред си е фитър от втори ред :) Незнам какви крушки точно са ти в главата, но можеш да питаш някъде да ти кажат :) бобина + кондензатор - 2-ри ред, като има различни типове като Линквиц-райли, Чебичев и тн... 2 кондензатора + бобина - 3-ти ред и тн. :) А за 200 вата в колааа как да ти кажа :) Виждал съм и повече :) И то при изключен двигател тоест при волтаж 12V, а не щри 14.4 както обикновено ги пишат по усливателите :)


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Нед 23 яну 2005 12:58


Пич , ти ми разби представите за музика а имах до преди месец една от най-добрите в София . Правих си я съвсем сам и я признаха на много места та дори и в сервиза на AVITEL :cry:


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Нед 23 яну 2005 13:01


И още малко инфо, за да се изясня :) Първо виж и линка дето Vlad кое е пасте-нал...
1 ред - реже 6 децибела/октава - 1 елемент (бобина или кондензатор последователно)
2 ред - реже 12 децибела/октава -2 елемента (бобина кондензатор/кондензатор бобина в зависимост дали е low pass или high pass)
3 ред - реже 18 децибела/октава - 3 елемента (два кондензатора + бобина и тн.)
Мога и до утре да обяснявам за филтри, все пак с това съм се занимвал доста време :) Така че колега сорри, но ти си в грешка нещо :)


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Нед 23 яну 2005 13:06


Иначе против Avitel нямам нищо, но просто като правя филтри си купувам елементите от Visaton. Имат всичко необходимо...бобинки с най-ралични индуктивности, различна дебелина на проводника, с въздушна или феритна сърцевина, кондензатори (електролитни, хартиени и тн. ), съпротивления специално за аудио и тн :)



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта