Здравейте колеги, подариха ми модул за вдигане на стъкла, намерих схема в нета, навързах кабелите, ама нъцки! Ако правилно разсъждавам копчето за стъклата прекъсва (+) и (-), като същевременно ги обръща за вдигане и сваляне съответно, и ако е така, то модула дава (+) към моторчето на стъклото, ама минус няма от къде да дойде. Правилно ли мисля, ако е така, то ще стане ли да пусна с реле минус по другия кабел, което да се управлява от плюса който модула подава към моторчето?
Колата е Ибиза 93г.



Модул за вдигане на стъкла - не ги вдига!
- refresh4o
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 762
- Регистриран на: Съб 09 апр 2011 20:59
- Автомобил: VW POLO B5188PP
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: Варна
Re: Модул за вдигане на стъкла - не ги вдига!
Постни една снимка на модула с буксата и кабелите, за да ти дадем адекватен отговор.
Re: Модул за вдигане на стъкла - не ги вдига!
Това е схемата на модула!
Всичко е свързано както е показано!
Аз все още си мисля, че моторчето няма откъде да вземе минус, и решението е през реле да му пусна минус по другия кабел( а всъщност по кой, може би по другия дебел), ако изобщо в това е проблема?
Всичко е свързано както е показано!
Аз все още си мисля, че моторчето няма откъде да вземе минус, и решението е през реле да му пусна минус по другия кабел( а всъщност по кой, може би по другия дебел), ако изобщо в това е проблема?
- refresh4o
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 762
- Регистриран на: Съб 09 апр 2011 20:59
- Автомобил: VW POLO B5188PP
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: Варна
Re: Модул за вдигане на стъкла - не ги вдига!
минуса ти е корпус на копето някъде, може да го вземеш и от друг кабел без значение кой, иначе кабелите както трябва да ги вържеш са така:
Черен: маса на купе(или минус на акумулатор което ти е удобно)
Червен: подава ток (+са на акумулатора през бушон 30А)
Зелен/бял: ПРЕДНО ДЯСНО (+ на мотора)
Зелен: ПРЕДНО ЛЯВО (+ на мотора)
Син/бял: ПРЕДНО ДЯСНО (- на мотора)
Син: ПРЕДНО ЛЯВО (- на мотора)
Зелен/черен: ЗАДНО ЛЯВО (+ на мотора)
Зелен/червен: ЗАДНО ДЯСНО (+ на мотора)
Син/Червен: ЗАДНО ДЯСНО (- на мотора)
Син/Черен ЗАДНО ЛЯВО (- на мотора)
Видя ли къде има едно за смяна на посоката на полюсите, завъртя ли го в обратна посока, за да тръгне???
п.п. сигурен ли си, че на ACC имаш постоянен + ?
Черен: маса на купе(или минус на акумулатор което ти е удобно)
Червен: подава ток (+са на акумулатора през бушон 30А)
Зелен/бял: ПРЕДНО ДЯСНО (+ на мотора)
Зелен: ПРЕДНО ЛЯВО (+ на мотора)
Син/бял: ПРЕДНО ДЯСНО (- на мотора)
Син: ПРЕДНО ЛЯВО (- на мотора)
Зелен/черен: ЗАДНО ЛЯВО (+ на мотора)
Зелен/червен: ЗАДНО ДЯСНО (+ на мотора)
Син/Червен: ЗАДНО ДЯСНО (- на мотора)
Син/Черен ЗАДНО ЛЯВО (- на мотора)
Видя ли къде има едно за смяна на посоката на полюсите, завъртя ли го в обратна посока, за да тръгне???
п.п. сигурен ли си, че на ACC имаш постоянен + ?
Re: Модул за вдигане на стъкла - не ги вдига!
ACC не се ли връзва към запалването, да не затваря стъклата ако се заключи колата докато е запалена, аз съм го изолирал.
А това дето се върти аз го разбирам като корекция на консумацията, а не за объщане на полюсите!
А какво имаш предвид под плюс и минус на мотора, на схемата няма такова означение, аз отрязах един кабел по който като дам плюс стъклото се вдига, единия край от към мотора го вързах за "мотор", другия от към ключа за "суитч" на схемата!
Благодаря все пак за помощта, но явно нещата отиват към ходене при майстор, ама чак за другото лято май!
А това дето се върти аз го разбирам като корекция на консумацията, а не за объщане на полюсите!
А какво имаш предвид под плюс и минус на мотора, на схемата няма такова означение, аз отрязах един кабел по който като дам плюс стъклото се вдига, единия край от към мотора го вързах за "мотор", другия от към ключа за "суитч" на схемата!
Благодаря все пак за помощта, но явно нещата отиват към ходене при майстор, ама чак за другото лято май!

Re: Модул за вдигане на стъкла - не ги вдига!
Колеги, да вдигна пак малко темата, че две години не се наканих да го свържа тоя модул, ето че пак му дойде времето!
По принцип за пробата работи, но понеже модула не може да пуска "минус" към другия кабел на моторчето, а то няма откъде да си вземе, пуснах "минус" през едно реле, обаче греда, откъде да му взема управляващ плюс докато се вдигат стъклата, мислех от плюса който дава модула, обаче когато е на контакт колата по същия кабел идва постоянен плюс, както и по другия дебел на който релето пуска минуса, релето затваря и дава на късо?
Сега обмислям варианта, релето да е нормално затворено и да пуска минус докато колата е изгасена, а когато запаля релето да сработва и да спира минуса, тук естествено ще трябва да сложа един бушон, щото ако не сработи релето ще има късо!
Приемам и друго варианти, ако някой се сеща!
Сеат Ибиза 94г. инсталацията предполагам е като на Поло!
По принцип за пробата работи, но понеже модула не може да пуска "минус" към другия кабел на моторчето, а то няма откъде да си вземе, пуснах "минус" през едно реле, обаче греда, откъде да му взема управляващ плюс докато се вдигат стъклата, мислех от плюса който дава модула, обаче когато е на контакт колата по същия кабел идва постоянен плюс, както и по другия дебел на който релето пуска минуса, релето затваря и дава на късо?
Сега обмислям варианта, релето да е нормално затворено и да пуска минус докато колата е изгасена, а когато запаля релето да сработва и да спира минуса, тук естествено ще трябва да сложа един бушон, щото ако не сработи релето ще има късо!
Приемам и друго варианти, ако някой се сеща!
Сеат Ибиза 94г. инсталацията предполагам е като на Поло!
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта