"Фантомно" захранване за фабричната антена
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
"Фантомно" захранване за фабричната антена
В оригиналната таванна антена на Фолксваген има усилвател, който се захранва по сигналния кабел от оригиналните плеъри.
Как да направя така, че при афтърмаркет плеър да пусна по сигналния кабел на антената 12V до усилвателя, без да прецакам антенния вход на устройството?
Продават се такива захранвания.
Пример: http://aval-bg.com/products/product_id/2497/category_id/28/ACV+1500-03
Но ми се виждат много 20-на лева с доставката на подобна джаджа.
Минава ми идея да разделя сигнала към плеъра с един кондензатор от постоянната съставка, но какъв и с какъв капацитет?
Как да направя така, че при афтърмаркет плеър да пусна по сигналния кабел на антената 12V до усилвателя, без да прецакам антенния вход на устройството?
Продават се такива захранвания.
Пример: http://aval-bg.com/products/product_id/2497/category_id/28/ACV+1500-03
Но ми се виждат много 20-на лева с доставката на подобна джаджа.
Минава ми идея да разделя сигнала към плеъра с един кондензатор от постоянната съставка, но какъв и с какъв капацитет?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
Между входа на тунера и коаксиалната линия сложи кондензатор пикофаради, керамичен, а между коакс. линия и 12-те волта-бобинка около и под 1uH . За бобинката - вземаш свредло 5мм и върху опашката навиваш 30 навивки с лаковоизолиран проводник d=0.7mm. В антенния усилвател всичко което трябва, най-вероятно си е направено ....
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
И аз сменях радио-сд то на моя 99г седан и бях краино недоволен от слаб радио сигнал.Разровичках се из нета и разбрах,че
ОРИГИНАЛНОТО радио на Пасата подава захранване на антенен усилвател, които се намира под антената.Реших проблема за няколко стотинки и сега сигнала е убиец.
Купуват се едно дроселче 100 микро хенри и един кондензатор 100 пикофарада. Двете се запояват и общия им краи се запоява към жилото на антената ПОСОКА АНТЕНА на покрива.
Свободния краи на кондензатора се подава към вход антена на радиото, а свободния краи на дросела към +12 волта, когато се включи радиото.Има такъв извод от радио-сд то, когато се включи на този извод получаваш + 12волта.
Това е мой пост от доста време, който копирах сега. Дросела и кондензатора са жълти стотинки. Те могат да се вградят в самата кутия на радиото а не да се мандахерцат навън.Много е просто и много ефективно.
Значи отваря се металната кутия и намираш задната страна на куплунга на антенния вход.Разпоява се проводника, които върви към жилото на антенния кабел и този вече свободен край на проводника се запоява към едното краче на кондензатора. Другото краче на кондензатора се запоява към единия край на дросела и тази обща връзка се запоява към куплунга, там където беше запоен проводника преди това.След това се търси по платката къде се появява потенциал +12в след включване на радиото и там се запоява другия свободен край на дросела.
ОРИГИНАЛНОТО радио на Пасата подава захранване на антенен усилвател, които се намира под антената.Реших проблема за няколко стотинки и сега сигнала е убиец.
Купуват се едно дроселче 100 микро хенри и един кондензатор 100 пикофарада. Двете се запояват и общия им краи се запоява към жилото на антената ПОСОКА АНТЕНА на покрива.
Свободния краи на кондензатора се подава към вход антена на радиото, а свободния краи на дросела към +12 волта, когато се включи радиото.Има такъв извод от радио-сд то, когато се включи на този извод получаваш + 12волта.
Това е мой пост от доста време, който копирах сега. Дросела и кондензатора са жълти стотинки. Те могат да се вградят в самата кутия на радиото а не да се мандахерцат навън.Много е просто и много ефективно.
Значи отваря се металната кутия и намираш задната страна на куплунга на антенния вход.Разпоява се проводника, които върви към жилото на антенния кабел и този вече свободен край на проводника се запоява към едното краче на кондензатора. Другото краче на кондензатора се запоява към единия край на дросела и тази обща връзка се запоява към куплунга, там където беше запоен проводника преди това.След това се търси по платката къде се появява потенциал +12в след включване на радиото и там се запоява другия свободен край на дросела.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
Volkswangel написа:.....
![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
С тази разлика, че дросела 100uH не е много подходящ за случая. Дроселът е добре да е въздушен, с много по-малка стойност ако е купешки, или просто да се навие от жица. Иначе при голяма стойност ще потиска сигнала, не заради голямата индуктивност, а заради голям паразитен капацитет.
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
Много благодаря за отговорите, и аз така си го представях.
За сега ще пробвам с фабричен сплитер - подарък.
Ако не се получи, ще измайсторя мой.
За сега ще пробвам с фабричен сплитер - подарък.
Ако не се получи, ще измайсторя мой.
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
Аз пробвах с фабричен сплитер но ефекта беше нулев.Тази схема е видях в руския форум на VW PASSAT - B5 и след като я реализирах останах много доволен.Стоиностите на кондензатора и дросела ги взех именно от там. Сега лови всички пловдивски станции в радиус от около 60км.
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
Сплитера ми е подарък - благодаря на колегата!
Ако не стане, ще ползвам буксите и ще подменя елементите вътре.
Ако не стане, ще ползвам буксите и ще подменя елементите вътре.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
aradovanov написа:Сплитера ми е подарък ...
За протокола: нарича се инсъртер
![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
Поръчах си преходника от първия пост (http://aval-bg.com/products/product_id/2497/category_id/28/ACV+1500-03), та това синьо кабелче къде се свързва?
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
По принцип 12V след контакт.
На практика - плеърите имат изход за захранване на усилвател/авт. антена.
На практика - плеърите имат изход за захранване на усилвател/авт. антена.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
Раааазгеле, да се видя и аз с радио на тоя Пассат!
Не, че не знаех как да пусна захранване на антената, ама ме мързеше!
И до сега карах с едно парче тел, втъкнато в буксата и хващащо от време на време някоя станция, ако минавам под антената!
За точен отчет - навивките на дроселчето ги направих 40 на Ф5.2 и проводник 0.8мм (като го премерих после показа към 110uН).
Кондензатора си беше 100pF![wink :wink](./images/smilies/icon_wink.gif)
![icon_lol :icon_lol](./images/smilies/icon_lol.gif)
![icon_lol :icon_lol](./images/smilies/icon_lol.gif)
Не, че не знаех как да пусна захранване на антената, ама ме мързеше!
![banghead :banghead](./images/smilies/banghead.gif)
![redface :redface](./images/smilies/icon_redface.gif)
И до сега карах с едно парче тел, втъкнато в буксата и хващащо от време на време някоя станция, ако минавам под антената!
![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
За точен отчет - навивките на дроселчето ги направих 40 на Ф5.2 и проводник 0.8мм (като го премерих после показа към 110uН).
Кондензатора си беше 100pF
![wink :wink](./images/smilies/icon_wink.gif)
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
Днес получих джаджата и естествено я отворих
Ето лаишка схема какво има вътре:
Не знам само х-ките на бобината, но е с феритна сърцевина.
Монтирах, но за сега нямам впечатления, защото там където живея и без антена хваща добре.
Като изляза извън града ще споделя впечатления.
![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
Ето лаишка схема какво има вътре:
Не знам само х-ките на бобината, но е с феритна сърцевина.
Монтирах, но за сега нямам впечатления, защото там където живея и без антена хваща добре.
Като изляза извън града ще споделя впечатления.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
radotom написа:....
За точен отчет - навивките на дроселчето ги направих 40 на Ф5.2 и проводник 0.8мм (като го премерих после показа към 110uН).
Кондензатора си беше 100pF
То, аз давам съвети и знам как се прави, но моето радио също не е направено и хващам 1-2 радиостанции добре
![biggrin :biggrin](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Радо, това дроселче ако е въздушно (няма ферит) не е възможно да получиш стойност 100uH с 40 навивки. Да не е 100nH ? Или просто уреда ти мери леко грешно (около 500-1000 пъти в +
![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
Предполагам на някого в бъдеще може да е полезно, та получих захранването/преходника от по-горния линк. Намерих в интернет, че синьото кабелче се свързва към 5-ти пин на буксата за захранването, понеже там е 12+ при включено CD, но като взех да го слагам, изненада - 5-тия ми пин е празен, т.е. антената ми не е активна, но иначе преходника си работи перфектно и сега си имам радио.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: "Фантомно" захранване за фабричната антена
milmar написа: Или просто уреда ти мери леко грешно (около 500-1000 пъти в +).
Че съм просТ- прост съм.
Ама защо съм толкова залюхан?
Може би защото съм кьорав?!
/перефраза на Карлсон
![mrgreen :mrgreen](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Мерих с някакъв евтин Mastech.
На обхват 2mH ми показа 0.011, което ще рече 11uH, а не 110
![banghead :banghead](./images/smilies/banghead.gif)
Така, че вероятно уреда лъже само с 100 пъти
![Mr Green Fun :Mr Green Fun](./images/smilies/Mr Green Fun.gif)
Впрочем - ползвам го за втори път, нищо, че го имам от 2 години и наистина нямам вяра в точността му.
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта