Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2 + High Line камера

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2 + High Line камера

Мнениеот bahyr » Нед 22 мар 2020 11:50


Основната цел на упражнението е ъпгрейд от MIB1 мултимедия към MIB2.
Прехода между двете става някъде 2016, като и от двете поколения има различни варианти.
При мен фабрично е сложена почти най-простата MIB1 (всичко в едно) система, която има CD,слот за SD карти, блутут и USB порт в жапката. Всичко е в един корпус на таблото, като нямам отделен модул в жапката.
Отварям една голяма скоба, че по-бързо, по-просто и по-евтино е да си сложите читав китаец с андроид. Като наблягам на читав и цена от порядъка на 500лв+ за него въобще не е висока.
Тук всеки сам си преценява, Аз избрах да се придържам към фабричното.
Колата е Сеат Леон 3 която споделя обща MQB платформа с Голф 7, Октавия 3 и Ауди А3 ? (тук незнам как върви номерацията на поколенията). По едно време ми щукна колко ще е яко да сложа една камерка отзад. В Алито има доста прилични предложения и цените са ОК. Да де ама моето устройство е това което си е и не поддържа нищо допълнително, иииии СТАРТ....
Няма да навлизам в конкретика за модела а по скоро на основните принципи които са еднакви за всички ВАГ.
При мен прехода е от MIB1 мултимедия с 5“ дисплей към MIB2 Std ZR +NAV (производство на Technisat) устройство за в жапката и 6,5“ дисплей (за Леон 3 има и 8“ но цените все още са солени, в последствие смяната е плъг енд плей понеже са с еднаква резолюция и конектори). Аналога на това при VW е Discover Media (не дисковер про). И двете неща пристигат от ибей.ук. Какво ще получа: по-голям дисплей, навигация с карти които сам ще мога да ъпдейтвам, връзка с телефон (Android Auto, Mirrorlink, Apple Carplay), гласови команди - едва ли ще ползвам но съм доволен, че вече няма да имам неработещо копче на волана. Ще мога да вържа задна камера, DAB - в България такова животно няма така, че даже няма да вземам антена за него. Може би най-важното за мен - допълнителни 2 активни канала за централен говорител в таблото и суб в резервната гума.

Кабели които ще трябват:

Сет за удължаване към жабката и връзка с дисплея. Ако сте си имали устроиство в жапката такъв сет няма да ви трябва.
От Алито: „MIB STD2 ZR NAV Discover Pro Radio Adapter Cable Wire harness with 2 to 2 cable For Golf 7 MK7 Passat B8 Tiguan MQB CAR“
https://www.aliexpress.com/item/3298318 ... 4c4doJzArZ
1.jpg

Оказа се доста добро качество като повечето букси и микрофона са си с щампи VW. Включва: основен кабел за удължаване на снопа към жабката и управление на дисплея, кабел за видеото към дисплея, кабел за удължаване на AM/FM антените към жабката, микрофон, кабел за микрофона.

Сет за връзка с USB и AUX портовете.
От Алито: „CarPlay Interface LVDS MIB USB Cable wire for V.W Golf MK7 7 Passat B8 Tiguan 2017-2018“
https://www.aliexpress.com/item/4000004 ... 4c4doJzArZ
2.jpg

Взех само кабели но в последствие разбрах, че за да бачка Apple Carplay трябва да се смени USB порта с последното поколение 5Q0 035 726 E.
Един и същ е за всички ВАГ, взех от Октавия 3. Просто се маха старият и се щраква новия.
3.jpg


GPS антена
От Алито „GPS Antenna Fakra MFD2 RNS2 RNS 510 MFD3 RNS-E For VW Skoda For Benz For Audi“
https://www.aliexpress.com/item/3266654 ... 4c4dsdC1Ps
Взех я просто за проба (струва 4$) пък тя взе, че тръгна и позиционира веднага (от масата в кухнята ).
4.jpg

Последна промяна от bahyr на Съб 15 май 2021 18:54, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот bahyr » Нед 22 мар 2020 11:57


Component Protection – Компонент Протекшън - еи тука е екшъна.
Доста от модулите в това число и мултимедията на съвременните ВАГ са защитени с компонент протекшън - КП. Уж е за защита от кражби ама май е заради ретрофит мераклиите :confused .
Какво представлява: Когато сложите чужд модул, който има КП и тръгне КАН комуникацията той се заключва. Отключването (офицялното) става в офицялното представителство онлайн и то само ако този компонент не е вкаран в черния списък със крадени такива.

КП на мултимедията се активира по два начина:
1. Като тръгне КАН момуникацията в чуждата кола.
2. Като изтече 8 часовия таймер. Таймера тръгва от секундата в която мултумедията се включи извън оригиналната си кола и почва да брои времето през което е била включена. Така, че дори да се сложи в по стара кола без такава КП система или не и се свържи КАН-на след 8 часа свирене пак КП. Сега се замислих, че би трябвало ако си оставя 8 часа оригиналната мултимедия включена без да давам на контакт то тя трябва да набие КП. Дали след това при контакт ще падне, би трябвало.
Тук има едно НО. След като си сложа новото устройство и отида при офицялните да свалят КП всички функции се заключват. Така е по принцип, спира всичко навигация, блутут, апконект и т.н. и те могат да ми отключат само тези опции с които колата е излязла от завода, каквото им излезе по ВИН в системата. И пак си оставам само със блутут, готино. И така опираме до услугите на хакери които се занимават с това. Намирате такъв човек, обсъждате нещата и правите това което ви каже. Даже е по-добре първо да се свържете с такъв човек да си поговорите и той да ви каже какво устройство (с какъв номер да търсите). Някои даже предлагат готови устройства.

едит: Да допиша едно много голямо предимство на хакването на новото устройство. То както и целия сет става плъг енд плей не само за вашата кола но и за всяка друга. Така по всяко едно време мога да си върна оригиналното устройство а новото да продам примерно.
Не така стои въпроса ако примерно сложа ново устройство и отида при официалните да махнат КП. Тогава за моя вин/кола те слагат новото устройство и ако по късно реша да си върна оригиналното пак трябва да ги посетя.

Хаковете биват хардуерни и софтуерни.

1. Хардуерен хак
MANUAL FOR INSTALLATION OF MIB STD2 PQ UNITS.pdf
(1.49 MiB) Свален 300 пъти

Срещу съоветната сума получаваме пач платка и кан филтър. Срещу допълнителна сума ви го пачват те. Ако можем си го правим сами.
8 часовия таймер и алгоритъма на КП е в едим ЕЕПРОМ.
5.jpg

При хардуерния хак се поставя междинна платка между еепрома и мултимедията. Така при всеки ребут на мултимедията (не включване и изключване а ребут чрез продължително задържане на пауър бутона) платката връща таймера в изходна позиция. Изходна позиция означава не 8 часа а времето което е оставало в еепрома преди да се сложи на платката. При махането и слагането на чипа, особенно при махането ползвайте станция с горещ въздух. С поялник рискувате да съсипите нещата.
6.jpg

Така с въпросната платка се преборва часта на КП с таймер.
За да се пребори и КП която ще набие по КАН се слага филтър на КАН шината който филтрира само пакетите за КП, всичко истанало си върви.
7.jpg


Предимствата на хардуерния хак е, че всички екстри(наигация, апконект....) които са били активирани в устройството остават активни и си ги ползвате безгрижно. Недостатък е, че като изтече времето трябва да ребутнете мултимедията чрез продължително задържане на бутона за включване.
И така след като сложих платката и пуснах мултимедията тя тръгна нормално, кефя се, че всичко работи и когато след около 30 минути наби КП разбрах, че съм си играл с нея прекалено дълго преди да сложа платката :banghead Ребут и отново имаме онова оставащото време от онези 8 часа, в моя случей 30-тина минути. И следва точка 2.

2. Софтуерен хак.
Изпращаме устройството на хакера за да си свърши работата. Предварително съм махнал там платки и т.н. Пращаме му също и VCDS адмап от оригиналната ни мултимедия и един лог от аутоскан. С тяхна помощ той ще кодира устроиството към колата (екстрите които имаме). В последствие ще се наложи все нещо да се дооправи но това е др тема.
При някои хакери цената е твърда и включва всичко при други зависи от опциите които ще ви отключат. Някои искат първо да сложете устройството в колата, то да се заключи с КП. Да го отключите при дилара и така да им го пратите. На други директно им го пращате и те си правят всичко. Можеби това зависи и от модела на устроиството и какъв точно хак има за него. Какво точно представлява хака незнам: модифицират вашия фърмуер, наливат нов или нещо друго?
В моя случей цената е твърда и включва махане на КП и активиране на всичко което може устройството, че даже и на някакви офроад и спорт режими. При диларите активирането на всяка една екстра се плаща а цените им са... Даже ми активира и т.н Seat Sound System което е централен говорител + суб. Което е супер защото щях да трябва да прибегна до услугите на човек с оригинален Vag Can Pro кабел с активен лиценз за да ми активира екстрата.
И така за предпочитане е софтуерния хак, хардуерен само ако за това устройство няма софтуерен. Неудобства, ако могат да се нарекат такива са: не може да ъпдейтвате софта на устройството (ако го направите софт хака изчезва), при диагностика излиза грешка за активна КП но пък всичко си работи на 6.

Отварям една скоба, може би ще Ви е интересно. При Сеат всички устройства за в жапката имат 6 активни канала. Стандартно (PR код 8RM) два са за предни пищялки, два са за предни субчета и два са за задната линия. При Seat Sound System (PR код 9VD) два са за предна линия, два са за задна линия и два за централен говорител и пасивен суб в резервната гума. В зависимост коя екстра е активирана устройството подава съответната честотна лента към конкретния канал. Активирането на тази екстра (и по принцип на екстри по модулите) става с Vag Can Pro кабел, не става с VCDS (VAG-COM). Прави се с конкретния Vag Can Pro *.ZDC файл, който съдържа в себе си набор от всички функции (екстри), които конкретния модул има. Достъп до ZDC контейнера от където се тегли конкретния файл за конкретния модул имат само хората с оригинален кабел с все още активен лиценз. Принципно си взех един такъв кабел от Алито, еи така за пробата и да се оверя в горното. Първо, че са доста стара версия 5.5.1 и второ нямат онлайн достъп до ZDC контейнера. Принципно в папката на софта има някакви ZDC файлове но са стари за МИБ1 устройства.
Ще ми е интересно някой да обясни как е при VW суба в багажника. До колкото съм запознат Динаудио системата е с отделен усилвател.

Навигация, СД карта, карти. (Това е при мен – Сеат, някой мераклия с VW да потвърди дали и при него е така.)
Устройството ми за жабката е МИБ2 стандарт (при VW е Discover Media), при него картите за навигацията са на СД карта. Понеже устройството ми дойде без карта започна едно четене. Първо пробвах със стандартна СД карта на която качих картите – нестана. Устройството си иска оригинална карта, взех му една „Navigation AS, Europe1 (V4)“ и пак нестана. Тук има доста теории, че картата е вързана с устройството по номера, кодирани и т.н. Какво се оказа (това е валидно за МИБ2 стандарт устроиства):
1. Картата трябва да е подходящия тип. В моя случей „AS“ версия.
2. Не трябва да е по нова (или по скоро един файл вътре ) от тази с която е излязло устройството от завода. Предполагам, че моето устройство е било с карта V3
Какво се прави:
1. Теглите си най-новите карти от тук:
https://webspecial.volkswagen.de/vwinfo ... download#/
Избираме Голф, след 2015 или 2017 няма значение и после Discover Media, в момента актуалната версия е 12: DiscoverMedia2_EU_AS_1430_V12.7z
2. Намирате си файл „OVERALL.NDS“ от пакет карти не по нов от този с които е било оригинално вашето устройство. Файла е в „\maps\EEC\EEC_WLD“. Аз дирекно си намерих такъв от V1 карти – първата версия.
3. Копирате си този стария OVERALL.NDS в новия пакет от т.1 като заменяте неговия.
4. Трием си СД картата и поставяме новополучените (нови карти+ стар файл) и навигацията си тръгва безгрижно със заредени най-новите карти.
Горното е валидно и просто да си ъпдейтвате картите като си ползвате вашия си оригинален OVERALL.NDS файл.

*Карти 2020/2021 на стратица 2
* За камерата на страница 3


Полезни неща:
1. Пластмасови щпатулки
https://www.aliexpress.com/item/3297146 ... 4c4dyfrjNs
2. Пластини за ваденето на мултимедията:
https://www.aliexpress.com/item/3297031 ... 4c4dFWfrdV
3. Текстилна лента за кабелните снопове - много е готино това:
https://www.aliexpress.com/item/3281710 ... 4c4d8v25Br

Финансово изражение на гимнастиката: 1000+ лв
Много зависи какво и от каде ще си набавите. Нещата са от Алиекспрес и ибей.ук(доставка до бг 2лв/кг)
кабел чинч за камера-1$
ГПС антена-4$
букса за суба-2$
пинове КАН за кудралока-4$
кабели за USB и AUX-19$
кабели комплект за удължаване-50$
пластини за вадене на мултимедията-1$
USB порт-12 паунда + 2лв доставка
SD карта за навито-10 паунда + 2лв доставка
резерва гума 18"-25 паунда + 30лв доставка (но пък оригиналната 16" я продадох за 130лв)
суб-55 паунда + 5лв доставка
дисплей-60 паунда + 3лв доставка
МИБ2 устройство-55 паунда + 4лв доставка
централен говорител +букса + по дълъг "винт" за суб/гума - 40лв от Аутотехника (учудващо но факт някои неща излизат по евтино от офицялния представител)
хардуерен/софтуерен хак- 200 евро
транспорт за хаковете- 150лв.
КЕФ - няма цена :mhihi

Приемам, че със сигурност в горните неща има неточности, Аз съм абсолютен аматьор, ентусиаст и т.н. Приемам критика,допълнения и пояснения от по-знаещи колеги.
Места от които съм черпил инфо:
https://forums.seatcupra.net/index.php
https://www.clubseatleon.net/forum.php
https://www.briskoda.net/forums/

Последна промяна от bahyr на Нед 15 ное 2020 19:21, променено общо 4 пъти.


JORDITO
Мнения: 249
Регистриран на: Пон 19 май 2008 8:49
Автомобил: Skoda Octavia III и Seat Leon 1P
Двигател: CLHA 2014 и CAX 2012
Местоположение: София

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот JORDITO » Нед 22 мар 2020 14:01


Браво за желанието и търпението да опишеш всичко подробно със снимки.


Потребителски аватар
kickdown
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот kickdown » Нед 22 мар 2020 14:12


Кой хакер ползваш за активиране на софтуера?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 22 мар 2020 14:22


JORDITO написа:Браво за желанието и търпението да опишеш всичко подробно със снимки.

А Жоре,яко.
На другите приятели дали им върви всичко?


JORDITO
Мнения: 249
Регистриран на: Пон 19 май 2008 8:49
Автомобил: Skoda Octavia III и Seat Leon 1P
Двигател: CLHA 2014 и CAX 2012
Местоположение: София

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот JORDITO » Нед 22 мар 2020 16:25


Zdravko Zankov написа:На другите приятели дали им върви всичко?

Върви, там руснаците ги бяха хакнали преди доставката.


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот bahyr » Нед 22 мар 2020 17:41


С въпросния ретрофит се занимавам последните 5 месеца (през част от свободното време).
Истината е, че в БГ форумите няма никакво инфо. С xtoni си писахме малко, на JORDITO съм изчел повечето мнения тук и в двата Шкода БГ форума.
Чел съм изцяло в западните но и там достоверната информация е откъслечна. Примерно темата за ъпдейта на СД картите е 100+ страници и то скоро лъсна врътката с файловете. Просто нещата са сравнително нови и хората запознати с тях си пазят познанията и си правят пари от това -в това разбира се няма нищо лошо.
Целта на темата е да споделя нещата които съм научил защото смятам, че това е идеята на форума. Някой от нещата при мен са проба -грешка, като за някой проби съм чакал месец/месеци за да разбера, че е грешка.
Ще отговарям на въпроси до колкото мога. Ако има интерес ще ъпдейтвам първото/второто мнение.


Потребителски аватар
kickdown
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот kickdown » Нед 22 мар 2020 20:13


На моя Леон upgrade-вам от MIB2STD Technisat, към MIB2STD MOST на Preh. Препрограмирането ще го правят Thomatek Germany.


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот bahyr » Нед 22 мар 2020 23:01


Каква е разликата между двата? Виртуален кокпит?


JORDITO
Мнения: 249
Регистриран на: Пон 19 май 2008 8:49
Автомобил: Skoda Octavia III и Seat Leon 1P
Двигател: CLHA 2014 и CAX 2012
Местоположение: София

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот JORDITO » Нед 29 мар 2020 1:58


Да, оптичния вход отзад за връзка с виртуално табло.


martito_p
Мнения: 46
Регистриран на: Пон 09 дек 2019 23:40
Автомобил: Пасат
Двигател: 2 0 ТДИ 190 коня ДСГ 4M
Местоположение: Trier

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот martito_p » Пон 13 апр 2020 21:56


kickdown написа:На моя Леон upgrade-вам от MIB2STD Technisat, към MIB2STD MOST на Preh. Препрограмирането ще го правят Thomatek Germany.

Там е скъпо, знам един друг агент в Халле, Вестфален дето ще го направи за 350 евро


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот beboyan » Сря 15 апр 2020 7:06


Да споделя за картите имах проблем, че оригиналната карта е 16ГБ v7. А ъпдейта е 6гб за 20/21 и ми казваше, че няма място на картата. Клонирах оригиналната карта на нова 64ГБ и след това ъпдейта я разпозна като оригинална и се ъпдейтна.

А проблемът с пускане на youtube и в движение го реших с mirror link и инсталиран на телефона floating apps free за андроид. От браузъра си зареждам адреса на youtube и кеф ти youtube, кеф ти друго. Без да прекодирам каквото и да било. Изненадах се работеше и в движение.


JORDITO
Мнения: 249
Регистриран на: Пон 19 май 2008 8:49
Автомобил: Skoda Octavia III и Seat Leon 1P
Двигател: CLHA 2014 и CAX 2012
Местоположение: София

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот JORDITO » Чет 16 апр 2020 8:37


beboyan написа:Да споделя за картите имах проблем, че оригиналната карта е 16ГБ v7.

Писах ти лично съобщение.


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот bahyr » Пон 20 апр 2020 17:00


Малко инфо за колегата kickdown (надявам се да няма против), може би ще ви е интересно.
Колата му е 2017 и е с технисат МИБ2 устройство. Най-вероятно такова каквото сложих.
В Аутотехника са му ретрофитнали и подкарали виртуален кокпит. Всичко е тръгнало нормално с изключение на картата от навигацията. В смисъл при включена навигация на кокпита излизат напътствията, стрелки и т.н. но не и самата карта(на дисплея на мултимедията всичко си е ОК).
За целта таблото трябва да има оптична връзка с устройството в жапката през MOST порта. Това е и целта на неговия ретрофит: по-ново устройство с MOST порт. Ако иска може да драсне някой ред тук като приключи.


congo
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 09 фев 2009 9:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот congo » Съб 20 юни 2020 0:04


...

Последна промяна от congo на Пон 03 авг 2020 10:01, променено общо 1 път.



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта