Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна

Оплачете се от неграмотни майстори или похвалете някой, който си разбира от работата ... Споделете от къде купувате части за вашят VW
Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна

Мнениеот Krasi » Пон 24 авг 2009 20:46


eladjia написа:Благодаря за мненията!
Относно волана- ами не стои изправен, след като го оставя в право положение и го пусна почти веднага пада в ляво около 10 градуса(гледано спрямо хоризонталата му).
А относно гумите - мисля че не е от тях тъй като дърпането започна още от старите гуми и сега с чисто новите пак е така(GT Radial).

така правеше и моя волан




bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна

Мнениеот bachest » Сря 26 авг 2009 15:21


Здравей колега. Наистина много полезна информация, особено със снимките. Можеш ли да покажеш, къде се намират тези отвори на регулатора на хидравличното налягане? Какво представляват тези клапанчета? От какво се запушват - боклуци, клеясване и т.н.?
Аз имам много по елементарно наблюдение за проблема с дърпането. Xората са го написали, черно на бяло - за пасата, разстоянието от вътрешния и външния кормилен накрайник на лявата кормилна щанга, трябва да е 395 +/- 1мм.
Изображение
Също така, че сходимостта на пасата се регулира само от десния кормилен накрайник. Именно тези неща оказват влияние на дърпането в една посока, свиренето на гумите в завой и не еднаквото усилие на завъртане на волана в едната посока (лява/дясна), спрямо другата. Цялата работа се състои в това, че ако не е спазена дължината на кормилната щанга, налягането което помпата прави, кара гумите да завият. Другото което е, че се губи правилната сходимост в завой и гумите почват да свирят. Когато предните колелета са в завой, вътрешното колело описва по-малка дъга и от тук следва, че вътрешното колело трябва да е завило повече от въшното. Принцип на Акерман, ала-бала. А това с колко повече трябва да завие вътрешното колело, като завъртиш волана е заложено в самата рейка. И за да излезат правилни сметките, трябва да се спази този параметър - разходимост в завой (понеже сходимостта в завой е отрицателно число, мисля, че по-правилно е да се каже разходимост в завой), който се регулира от кормилните накрайници (по конкретно от кормилния накрайник). Обаче какво става във всъщност - една голяма част от техниките/машините, които се позлват в България нямат възможност да регулират сходимостта на двете колелета само от единия кормилен накрайник, а трябва да го правят индивидуално и с двата накрайника (да не говорим за реглажите с отвеси, канапи и нивелири). Една друга част от майсторите пък разполагат със съответната техника, но правят реглажа така, както те си знаят - за максимум една минутка като механици от бокса на ферари. Относно техническата част на обясненията не знам, дали съм прав. Това са мои изводи. Но след като си направих свестен реглаж - изчезна дърпането, гумите не свирят, волана е еднакво тежък и в двете посоки.


Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Сря 26 авг 2009 15:36


реглажа си го направих в един сервиз над метро, продават и гуми там. лазерен е. 25лв дадох и съм доволен.


eladjia
Мнения: 73
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна

Мнениеот eladjia » Сря 26 авг 2009 17:26


bachest
Мисля, че съм напълно съгласен с теб!
И аз мисля че много зависиот реглажа."Компютърните" майстори, нищо не свършиха, но възрастния човек със древния стенд направи чудеса!


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна

Мнениеот Krasi » Пет 28 авг 2009 10:17


Нещо снимките ми са изчезнали, дори и като линк ги няма :( що така бе...

А иначе отворчетата се виждаха на снимките, намират се отстрани на разпределителя.

Колега bachest ако съм те разбрал правилно за това което си обяснил за реглажа, може би искаш да кажеш, че рейката трябва при изправен волан и гуми да си е точно в средата, и че ако не е така колата ще дърпа нанякъде.
Според мен не е така - от майсторите дето ми правиха рейката знам, че тя може и да не е в идеалния център, но ако е изправна никога от нея не може да се получи дърпане нанякъде. Рейката заработва и бута гумите нанякъде само когато някой върти волана - тя започва да му помага. Разковничето на това чудо се нарича разпределител на хидравлично налягане.
Изправност на рейката и реглаж на предница са две независими неща.

Ако рейката не ви е в ред, какъвто и реглаж да правиш винаги ще бяга на една страна - ако имате съмнение направете си моя експеримент с висящите гуми, нивелира и рулетката.

А иначе колега bachest - сигурно си прав за това как трябва да се направи реглажа - има логика.


Потребителски аватар
kirqka_85
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 11 юли 2010 20:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна

Мнениеот kirqka_85 » Чет 14 апр 2011 1:31


Krasi написа:Нещо снимките ми са изчезнали, дори и като линк ги няма :( що така бе...

А иначе отворчетата се виждаха на снимките, намират се отстрани на разпределителя.

Колега bachest ако съм те разбрал правилно за това което си обяснил за реглажа, може би искаш да кажеш, че рейката трябва при изправен волан и гуми да си е точно в средата, и че ако не е така колата ще дърпа нанякъде.
Според мен не е така - от майсторите дето ми правиха рейката знам, че тя може и да не е в идеалния център, но ако е изправна никога от нея не може да се получи дърпане нанякъде. Рейката заработва и бута гумите нанякъде само когато някой върти волана - тя започва да му помага. Разковничето на това чудо се нарича разпределител на хидравлично налягане.
Изправност на рейката и реглаж на предница са две независими неща.

Ако рейката не ви е в ред, какъвто и реглаж да правиш винаги ще бяга на една страна - ако имате съмнение направете си моя експеримент с висящите гуми, нивелира и рулетката.

А иначе колега bachest - сигурно си прав за това как трябва да се направи реглажа - има логика.

Kолегата е прав целия проблем идва от прословутия разпределител на хидравличното налягане при мене проблема се появи с "дърпането" на ляво след като ми ремонтираха рейката преди да я ремонтират рейката " виеше" но колата не дърпаше на ляво. Ходих на 2 реглажа всичко е в норми а колата пак си дърпа съвсем леко на ляво нито ми износва гумите нито пък свирят по завоите но си дърпа по малко на ляво и това си е .



Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта