Това какви са щампите на филтрите не е доказателство за това дали филтъра е сменен или не. Филтъра не е сирене да се развали та да се въртят и обръщат партидите в склада. Цитирания колега от другия форум е и търговец и той си има друга игра. Не смяната на двигателно масло е трудно за прикриване и лесно за откриване. Със сигурност има мърлява работа и пропуски и грешки но те са по-скоро изключения които ги има навсякъде и в много по-голяма степен, и затова излизайки от темата си позволих да задам не пряко свързани с нея въпроси. Това че ще има доволни и недоволни е ясно. Това че поне половината от недоволния хейт е следствие на по-високите цени на услугите е неоспорим факт. Дори това че сервиза е бял и получаваш документ с който можеш да си търсиш правата в случай на рекламация е няколко плюса в повече. Да не говорим че този сервиз плаща данъци които облагодетелстват всички за разлика от гаражния самодеец. В крайна сметка всеки сам да си преценя както е модерно.
Не работя в официален сервиз на автомобилна марка.
Смяна на масло на автоматична скоростна кутия 7DSG
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Re: Смяна на масло на автоматична скоростна кутия 7DSG
chifut написа:Ако чуваш подобни разговори на хора наистина от официалните представителства значи си вътрешен човек и значи по изключение ще ти обърнат внимание та няма за какво да се притесняваш а ако не си вътрешен е абсурдно нкой от тях да те прави свидетел на подобни разговори.
Не е чак "абсурдно" както го наричаш. За да е абсурдно, съответните хора трябва да са много внимателни и предпазливи. А щом правят долни мизерии от типа да ти налеят друго масло, да не налеят изобщо масло и подобни - защо смяташ, че много мислят и много внимават? Имам опит с един официален сервиз преди няколко години (не за моя кола, а на роднина). Сменен е съединител на дизел. Няколко години по-късно пак е за смяна, а са минати сравнително малко километри. Отивам да проверя по системата им кога точно е бил сменен и на колко километра и се оказва, че не могат да намерят такъв ремонт. Системата им незнам какво си... и няма. Останах с чудене дали са пробутали неоригинален съединител или просто са си немърливи и не си поддържат документацията. Между другото на въпросния сервиз му отнеха правата и вече друг е официален в града (не е VW).
Re: Смяна на масло на автоматична скоростна кутия 7DSG
Голяма част от хейта идва и от бивши служители които са изгонени или поради некадърност или заради подобни мизерии или за това че са се чуствали недооценени, само че къде го няма това та да се сочи с пръст и анатемосва в такава степен.
-
bongoo
- Мнения: 180
- Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
- Автомобил: Passat B8-5
- Двигател: 150 TDI 7DSG
Re: Смяна на масло на автоматична скоростна кутия 7DSG
Потвърждавам, вчера смених маслото на DSG DQ381 в Порше София Юг за 650 лв. Проверих в два други сервиза и цената беше 1000 и 1100.Искам да уточня, че цената в Порше е 800лв, но по програма "4+" се ползва 20% отстъпка.Проверих в магазина на мой приятел. който търгува с авточасти и той ми даде цена на маслото 480 лв. за 6л.В един от сервизите( не официалния) за маслото бяха калкулирали 750лв.+ 200 лв.труд.
- alpinab
- Мнения: 672
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на масло на автоматична скоростна кутия 7DSG
Интересно! За 650лв. в Порше имаш ли документ, в който са изписани и платени, че са наляти 6 литра оригинално масло с обозначен парт номер на ФВ.
Това го питам, защото има частично доливане с по-малко от пълното изпразване на кутията. Мен така не веднъж са се опитвали да ме засилят по ски пистата.
Филтър почти съм сигурен, че не са ти сменили за тези пари. 4+ сервиза не е същия като пълната ставка ако заведеш колата но не по спомената програма.
Това го питам, защото има частично доливане с по-малко от пълното изпразване на кутията. Мен така не веднъж са се опитвали да ме засилят по ски пистата.
Филтър почти съм сигурен, че не са ти сменили за тези пари. 4+ сервиза не е същия като пълната ставка ако заведеш колата но не по спомената програма.
Re: Смяна на масло на автоматична скоростна кутия 7DSG
Препоръчаха ми Флийт сервиз, ще говоря с момчетата там. Впредвид, че съм на 105к км, а уж я дават на 120, не мисля да чакам.
Иначе за Порше - да 650лв, нз защо такива разлики се получават. В един от сервизите по-горе, препоръчан също е към 800-900лв.
Иначе за Порше - да 650лв, нз защо такива разлики се получават. В един от сервизите по-горе, препоръчан също е към 800-900лв.
- zfa159
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
- Двигател: DXRB AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на масло на автоматична скоростна кутия 7DSG
По принцип избягвам да се меся в теми, където се обсъждат сервизи и сервизни услуги и поради това няма да засягам този въпрос от гледна точка на качество и изпълнение и т.н. , а ще обърна внимание на цените.
Предвид, че Пасатът, за който става въпрос в темата, би трябвало да е с DSG DQ381 , ще напиша как изглеждат нещата за нея :
- 6л масло с парт номер G 055 529 А2
- маслен ф-р и уплътнение (не им помня парт номерата)
- дихтунги за пробките и т.н. - няма да ги взимам предвид в калукацията.
Цената на това масло, варира от 100-101лв за литър при големите доставчици, с които повечето сервизи работят (Интеркарс, Елиткар, Евро 07 и други, които предлагат ОЕ части), до около 80-85лв, в различни онлайн магазини (в България).
Филтърът по спомен беше около 70-тина лв оригинален и 10-15лв уплътнението за капачката (отделно се продава ф-р, отделно уплътнение) и около 40-45лв качествен алтернативен (Манн / Кнехт), който си идва к-т с уплътнението.
Цената за смяна извън оторизираните сервизи, най-често варира между 100 и 180лв (според региона, сервиза и т.н.), но няккаъв среден вариант, е нормален, предвид процедурата (не е нещо уау).
Т.е. в най-добрият случай, ако се вземе оригинално масло от онлайн магазин, алернативен ф-р и изберем най-евтината възможна смяна, цената би била 6х80 + 40 + 100 = 620лв.
Ако маслото се взима от сервиза, който ще го сменя, т.е. от някой от горе изброените доставчици и отново заложим най-ниската цена за смяна и отново алтернативен филтър, цената става 6х100 + 40 + 100 = 740лв .
Същото, но с оригинален ф-р и уплътнение - към 780лв.
Ако изберем и сервиз с по-скъпа смяна - към 800-850лв.
Нямам идея Порше на какви цени работят към момента, но действително биха могли да предложат цена от 650лв и тя да включва 6л масло, филтър, уплътнение и смяната им, при условие,че цените на ОЕ частите при тях са същите, трудът е на същата цена и направят 20% отстъпка на всичко накрая, защото 800лв -20%, са 640лв. Важно е обаче да се поинтересувате какво точно включва процедурата, която предлагат за съответната цена, тъй като, както и колегата по-нагоре каза, за тази кутия има и сервизна процедура по "опресняване" на маслото, при която се сменя само част от маслото и няма нищо общо с цялостната смяна.
По въпросът за интервала за смяната - този интервал от 120к км, е заложени с цел екология и намаляване на отпечатъкът, който автомобилът би оставил върху околната среда за експлоатационния му период, както и по-ниски експлоатационни разходи за собственика му за същия този период (това с ниските експл. разходи сега е много модерна реклама). Най-често периодът на експлоатация на автомобила, който се залага при подобни изчисления, е гаранционният такъв - около 5 години или пробег до 150к км. Предвид това, смяната на маслото на DSG-то преди беше на интервал от 60к км или 5 години, по препоръка на VAG, както и по препоръка на Borg-Warner (производителя на кутията), но вече я промениха на 120к км и без лимит в годините. Ако колата се кара основно извън града и на големи разстояния, което е типично за другите държави, този фълтър би могъл да изкара толкова км, тъй като работните часове ще са доста по-малко, спрямо градско/смесено карае, но ако се кара предимно из града или на по-къси разстояния извън града, което е типично за нашата държава, кутията ще умре доста преди достигането на тези км, защото филтърът е текстилен (много подобен на масления на двигателя) и след някакво време работа започва да се деформира, след това и текстилът му започва да се разпада и запушва маслените магистрали на кутията .
Предвид, че Пасатът, за който става въпрос в темата, би трябвало да е с DSG DQ381 , ще напиша как изглеждат нещата за нея :
- 6л масло с парт номер G 055 529 А2
- маслен ф-р и уплътнение (не им помня парт номерата)
- дихтунги за пробките и т.н. - няма да ги взимам предвид в калукацията.
Цената на това масло, варира от 100-101лв за литър при големите доставчици, с които повечето сервизи работят (Интеркарс, Елиткар, Евро 07 и други, които предлагат ОЕ части), до около 80-85лв, в различни онлайн магазини (в България).
Филтърът по спомен беше около 70-тина лв оригинален и 10-15лв уплътнението за капачката (отделно се продава ф-р, отделно уплътнение) и около 40-45лв качествен алтернативен (Манн / Кнехт), който си идва к-т с уплътнението.
Цената за смяна извън оторизираните сервизи, най-често варира между 100 и 180лв (според региона, сервиза и т.н.), но няккаъв среден вариант, е нормален, предвид процедурата (не е нещо уау).
Т.е. в най-добрият случай, ако се вземе оригинално масло от онлайн магазин, алернативен ф-р и изберем най-евтината възможна смяна, цената би била 6х80 + 40 + 100 = 620лв.
Ако маслото се взима от сервиза, който ще го сменя, т.е. от някой от горе изброените доставчици и отново заложим най-ниската цена за смяна и отново алтернативен филтър, цената става 6х100 + 40 + 100 = 740лв .
Същото, но с оригинален ф-р и уплътнение - към 780лв.
Ако изберем и сервиз с по-скъпа смяна - към 800-850лв.
Нямам идея Порше на какви цени работят към момента, но действително биха могли да предложат цена от 650лв и тя да включва 6л масло, филтър, уплътнение и смяната им, при условие,че цените на ОЕ частите при тях са същите, трудът е на същата цена и направят 20% отстъпка на всичко накрая, защото 800лв -20%, са 640лв. Важно е обаче да се поинтересувате какво точно включва процедурата, която предлагат за съответната цена, тъй като, както и колегата по-нагоре каза, за тази кутия има и сервизна процедура по "опресняване" на маслото, при която се сменя само част от маслото и няма нищо общо с цялостната смяна.
По въпросът за интервала за смяната - този интервал от 120к км, е заложени с цел екология и намаляване на отпечатъкът, който автомобилът би оставил върху околната среда за експлоатационния му период, както и по-ниски експлоатационни разходи за собственика му за същия този период (това с ниските експл. разходи сега е много модерна реклама). Най-често периодът на експлоатация на автомобила, който се залага при подобни изчисления, е гаранционният такъв - около 5 години или пробег до 150к км. Предвид това, смяната на маслото на DSG-то преди беше на интервал от 60к км или 5 години, по препоръка на VAG, както и по препоръка на Borg-Warner (производителя на кутията), но вече я промениха на 120к км и без лимит в годините. Ако колата се кара основно извън града и на големи разстояния, което е типично за другите държави, този фълтър би могъл да изкара толкова км, тъй като работните часове ще са доста по-малко, спрямо градско/смесено карае, но ако се кара предимно из града или на по-къси разстояния извън града, което е типично за нашата държава, кутията ще умре доста преди достигането на тези км, защото филтърът е текстилен (много подобен на масления на двигателя) и след някакво време работа започва да се деформира, след това и текстилът му започва да се разпада и запушва маслените магистрали на кутията .

-
bongoo
- Мнения: 180
- Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
- Автомобил: Passat B8-5
- Двигател: 150 TDI 7DSG
Re: Смяна на масло на автоматична скоростна кутия 7DSG
alpinab написа:Интересно! За 650лв. в Порше имаш ли документ, в който са изписани и платени, че са наляти 6 литра оригинално масло с обозначен парт номер на ФВ.
Това го питам, защото има частично доливане с по-малко от пълното изпразване на кутията. Мен така не веднъж са се опитвали да ме засилят по ски пистата.
Филтър почти съм сигурен, че не са ти сменили за тези пари. 4+ сервиза не е същия като пълната ставка ако заведеш колата но не по спомената програма.
Това е фактурата, а дали са изписани от склада и наляти в автомобила 6л.масло......кой да знае
- alpinab
- Мнения: 672
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на масло на автоматична скоростна кутия 7DSG
Да, изглежда съвсем точно.
Цената е реално по-ниска от масовата за такъв тип услуга пък даже и в официално представителство където се вписва в историята на колата. Браво!
Сега остава защо както казаха по-горе за същата процедура, но на коли преди навършване на 4 години ги бръснат с 1300лв. Приятел от Сименс с оперативен лизинг на МК8 е обслужил също на последната цена същите неща като от прикачената снимка.
Цената е реално по-ниска от масовата за такъв тип услуга пък даже и в официално представителство където се вписва в историята на колата. Браво!
Сега остава защо както казаха по-горе за същата процедура, но на коли преди навършване на 4 години ги бръснат с 1300лв. Приятел от Сименс с оперативен лизинг на МК8 е обслужил също на последната цена същите неща като от прикачената снимка.
Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта