Ами делят се според свойствата си при различните температури,също като двигателните масла.Стандартизирани са по ISO на основно 3 вида,които се използват в системите за автомобилни климатици - 46,100 и 150 . ISO 32,което е показано на картинката не се използва от никой производител,както и 68,което също се среща на пазара,те се използват за хладилни системи с фреон 134,но не и за автомобилни климатици.Не е толкова голяма драма какво точно масло ще има вътре,защото повечето системи в България кретат без никакво и по-добре да има някакво,макар и не точно предвиденото,от колкото всичко да е сухо на барут,за това дори да е 32 или 68,няма да се счупи нищо,просто се намалява живота на триещите се части,но не кой знае колко сериозно.
Иначе има универсално масло,което излезе в началото на тази година и доста бързо стъпи на пазара много сериозно.Предимството му е,че не се смесва с фреона,а си седи основно в компресора (някъде между 3 и 10 % от цялото масло се смесва с фреона и пътува по системата,колкото да поддържа гумичките свежи,останлото си седи,където му е мястото).То няма ISO стандарт и се води Universal PAG Oil ,цената му общо взето е дори малко по-евтина от стандартните масла на Mobil,като показаното на снимката (туба 5L Mobil Eal Arctic 46 вървеше по около 200лв,това масло е 31лв за литър,призводство на Errecom,Италя).Като качество е доста добро и аз вече използвам само него.
