zfa159 написа:А финансово няма ли да струва повече от нов картер за 60лв или ремонтна пробка? Понеже това, което описа, ще излезе маса пари, най-малкото заради свалянето на картера. Дори сам да си го правиш, сметни си човекочасовете, защото и твоето време не е безплатно :)
За спичането - нали по цял ден се занимавам с алуминиеви сглобки - повярвай ми, спича да си е*е мамата, затова повечето резбови съединения, в които участва алуминиев детайл, се развиват само след юнашко греене с оксижен...
П.п. не казвам, че не е възможно да се направи, ама е много трудоемко и финансово крайно неизгодно спрямо другите решения. Ако тръгнеш да правиш втулка и друга пробка, така или иначе няма да ползваш вече оригиналната, по-добре без да сваляш каквото и да е и да правиш каквито и да е втулки, просто да ползваш ремонтна. Така или иначе ще е различна от оригиналната. Ако пък искаш да ползваш оригиналната, трябва доста да разпробиеш отвора, защото както знаеш и сам, имаш външна резба на втулката, вътрешна резба на втулката и поне 2мм стена на втулката т.е. като го сметнеш, имаш 1мм външна резба, 2мм стена, 1мм вътрешна резба, това са ти 4мм в радиус т.е. 8мм за цялата резба. Ако разпробиеш 8мм от дупката на картера, няма да му остане материал от долната страна, заради което казах, че няма смисъл. Ако пък така или иначе минеш на по-малка пробка вътре, ще ти задържа по-голямо количество масло вътре при смяна, защото ще вдигнеш по-нагоре отвора за източване заради дебелината на втулката.
Като заключение - безсмислена загуба на време и ресурси, предвид, че има готово решение за този проблем - има си ремонтни к-ти с метчици и пробки точно за тази работа и не са особено скъпи.
Е, идеални работи няма, нали? Ако се боиш от врабци, не сееш просо


Впрочем, има и друг вариант за слагане на втулка, с двойна резба, много по-добро решение е, но там наистина трябва вещ в занаята човек, и сигурно няма да е по-евтино!