Здравейте!
ПРОБЛЕМА МИ Е СЛЕДНИЯ:Автомобила е Пасат,Комби,1996г.,1.9ТДИ.Преди около 3-4 месеца при пускане на волана колата започна съвсем леко (много леко) да завива на ляво.С времето този ход започна постепенно да се увеличава.Приятели ми казаха, че може би имам шарнир за смяна и затова дърпало(Държа да отбележа, че аз съм много бос на тема автомобили и сам все още не мога да разбера нищо).Преди 2-е седмици отидох на майстор да ми провери предницата и да смени всичко което е за смяна.Оказа се че шарнирите ми са бетон, но сменихме биелетки и един тампон на носача(десния),същевременно смених и предни накладки.След тази процедура дърпането наляво някак си намаля, но все още го имаше.Онзи ден смених гумите с четири чисто нови и може и да си въобразих, но май пак намаля но си го имаше съвсем леко.Вчера бях на реглаж на предница.Компютърен!Компютъра показвал, че трябвало да ми дърпа надясно.Майстора каза, че всичко ми било в граници само била леко затворена(каквото и да означава това).В крайна сметка реши(той) да ми коригира леко настройките и да я отвори малко и ми смени местата на предните гуми щото си мислел че може да е от това(аз му бях казал всичко по-горе).Още тръгнах и усетих, че ефекта е нулев, даже ми се струва че дърпа повече!Днес ще отида пак да видя какво ще каже(направи), но някак си не съм обнадежден.Та молбата ми е ако някой се е сблъсквал с подобен проблем или знае подходящ майстор във Варна, да сподели информация.
Като допълнителна информация мога да ви дам данните от компютърната диагностика и това което е коригирано(ако ще помогне в даването на диагноза).
Благодаря Ви, предварително!
Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Здравейте пак!
Бях отново при майсторите от реглажа.Бяха много изненадани да ме видят отново.Наложи се единия да покара малко колата за да разбере какъв е проблема.Още като седна и завъртя волана каза че има някакъв проблем с рейката.След карането диагнозата му беше твърда, че колата има проблем с рейката(а тя била много скъпа).Каза че ще опитат да ми направят настройките , така че да дърпа надясно и така да се убият двете дърпания.Но уви това не се получи и оставам да карам така.Ако някой мисли, че има друга причина бих се радвал да разбера.А за всички останали с подобен проблем бих посъветвал преди реглажа да карат Майсторите да въртят волана първо и чак тогава реглаж, по този начин биха си спестили парите от безсмисления реглаж и "стандартната смяна на местата на гумите", тъй като проблема би бил другаде.
Благодаря!
Бях отново при майсторите от реглажа.Бяха много изненадани да ме видят отново.Наложи се единия да покара малко колата за да разбере какъв е проблема.Още като седна и завъртя волана каза че има някакъв проблем с рейката.След карането диагнозата му беше твърда, че колата има проблем с рейката(а тя била много скъпа).Каза че ще опитат да ми направят настройките , така че да дърпа надясно и така да се убият двете дърпания.Но уви това не се получи и оставам да карам така.Ако някой мисли, че има друга причина бих се радвал да разбера.А за всички останали с подобен проблем бих посъветвал преди реглажа да карат Майсторите да въртят волана първо и чак тогава реглаж, по този начин биха си спестили парите от безсмисления реглаж и "стандартната смяна на местата на гумите", тъй като проблема би бил другаде.
Благодаря!
- group®
- Темерут
- Мнения: 10082
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Преди да се впуснеш във филми с рейката (нова е няколко хиляди, но се рециклира за около 150лв + ) отиди другаде на реглаж
Имал съм кола с огромен луфт на рейката и не е дърпала. Намерисва ми на 'разбирачи'.
Волана седи ли си изправен?

Имал съм кола с огромен луфт на рейката и не е дърпала. Намерисва ми на 'разбирачи'.
Волана седи ли си изправен?
- Scirocco GT II
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пет 10 юни 2005 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Преди години имах такъв случай с моя кола, купих я с доста износени гуми и реших че ще ги сменям с нови на по- достъпна цена, речено-сторено отивам под моста Чавдар в магазина гледах, гледах и си избрах по спомен някакви Pneumant, шарката на грайфера беше оформен като диагонални линии гледано фронтално, нещо от този сорт:


Та след преобуването си тръгвам доволен от гумаджиите, но моментално ми направи впечатление че колата започна да "дърпа" на една страна, а преди това нямаше нищо такова, колата си държеше идеално пътя! От тогава такъв тип грайфер не слагам, или нещо с посока или нещо от сорта купувам. Та мисълта ми е да погледнеш и какви са гумите, ако случайно са такъв тип, преди да се пускаш във филми действително, пробвай с други гуми ако имаш възможност.


Та след преобуването си тръгвам доволен от гумаджиите, но моментално ми направи впечатление че колата започна да "дърпа" на една страна, а преди това нямаше нищо такова, колата си държеше идеално пътя! От тогава такъв тип грайфер не слагам, или нещо с посока или нещо от сорта купувам. Та мисълта ми е да погледнеш и какви са гумите, ако случайно са такъв тип, преди да се пускаш във филми действително, пробвай с други гуми ако имаш възможност.
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Благодаря за мненията!
Относно волана- ами не стои изправен, след като го оставя в право положение и го пусна почти веднага пада в ляво около 10 градуса(гледано спрямо хоризонталата му).
А относно гумите - мисля че не е от тях тъй като дърпането започна още от старите гуми и сега с чисто новите пак е така(GT Radial).
Относно волана- ами не стои изправен, след като го оставя в право положение и го пусна почти веднага пада в ляво около 10 градуса(гледано спрямо хоризонталата му).
А относно гумите - мисля че не е от тях тъй като дърпането започна още от старите гуми и сега с чисто новите пак е така(GT Radial).
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Иначе благодаря за съвета.Мисля да отида на друг реглаж и да жертвам още пари.
Но имам молба ако можете да ме посъветвате къде във Варна да отида?!
Но имам молба ако можете да ме посъветвате къде във Варна да отида?!
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Здравей колега. За да не преиграваш филма, 'дето аз участвах в него, ще ти дам съвет:
Като отидеш в сервиз, попитай го въпросното майсторче, дали може да ти даде разпечатка на това, което е регулирал.
А разпечатката се състои в следното. На един лист формат А4 примерно, са написани стойностите (сходимост на колелетата, камбери, кастери), които са заварени преди да се пристъпи към реглаж и след това са написани стойностите, които са отрегулирани ...иначе трудно ще му хванеш края.
Като отидеш в сервиз, попитай го въпросното майсторче, дали може да ти даде разпечатка на това, което е регулирал.
А разпечатката се състои в следното. На един лист формат А4 примерно, са написани стойностите (сходимост на колелетата, камбери, кастери), които са заварени преди да се пристъпи към реглаж и след това са написани стойностите, които са отрегулирани ...иначе трудно ще му хванеш края.
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Ами дадоха ми такива листове със стойности но ефекта е нулев!
Току що се връщам от друг майстор(предложи ми го колега от форума).Наистина стенда му не е компютърен обаче е истински.Ефекта от неговия реглаж е много видим за мен- сега като пусна волана той не пада като преди наляво, а си остава прав обаче пак завива наляво.Много е странно.Мисля си че е от неравен път.Трябва да направя още проби.А човека каза, че рейката ми е ок!
Току що се връщам от друг майстор(предложи ми го колега от форума).Наистина стенда му не е компютърен обаче е истински.Ефекта от неговия реглаж е много видим за мен- сега като пусна волана той не пада като преди наляво, а си остава прав обаче пак завива наляво.Много е странно.Мисля си че е от неравен път.Трябва да направя още проби.А човека каза, че рейката ми е ок!
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Поне съм сигурен че реглажа ми е ок и ако има нещо, то не е свързано с реглаж.Ако някой от Варна се интересува мога да му кажа къде се намира човека с добрия реглаж,за да не се лута насам натам.Разликата на този стенд, е че при компютърния всеки път показваше различни стойности, а тук всичко е много по точно и постоянно.
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Колега, прочети тази тема viewtopic.php?f=6&t=100811&hilit=%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%BF%D0%B0+%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8F%D0%B2%D0%BE&start=30
и обърни внимание на моите постове. Същото тегло мина и през моята глава. Имаи впредвид факта, че моята рейка нито имаше луфт, нито течеше, а беше скапана - след обикаляне на стендове и набутване на 150 лв по тях реших че дърпането наляво е може би от нея. Беше със скапан разпределител на хидравлично нялягане. Пазя го в гаража - мога да ти го снимам да го видиш какво представлява.
Между другото майсторите от стендовете се кълняха че на рейката и няма нищо - щом не тече и няма луфт според тях е ОК, да ама не.
Имай впредвид, че реглажа на предницата /сходимост/ и проблема с рейката са 2 различни неща и нямат нищо общо, едното не може да компенсира другото при наличие на проблем.
Преди да правя рейката си правих един експеримент сам, кухата ми глава го роди от отчаяние от ходене по майстори....Сега ще ти обясня за какво става дума, ако имаш възможност да се опиташ да си провериш някои неща сам:
След като ти е регулирана идеално предницата вдигаш колата на подемник, колелата да увиснат във въздуха. Изправяш идеално волана при изгасен двигател, а това аз правих така: Взех нивелир дълъг 1м и го подпирах отстрани на калниците хоризонтиран и на еднаква височина от двете страни и на двата калника. Височената на която хоризонтираш нивелира трябва да е такава че да минава горе долу през хоризонталния диаметър на колелетата. Вземаш една рулетка и замерваш разстоянията между двете крайни точки на хоризонталния диаметър на всяка гума и нивелира като се стараеш да ги уеднаквиш доколкото можеш от волана /записваш си ги/, или поне да са 2 по 2 еднакви за сяка страна /гума/, предницата трябва да е изправена.
После палиш двигателя за 2-3 мин и го форсирваш - целта и да направя по голям дебит на хидравличната помпа, който би повлиял на рейката да си покаже магарийте. Гасиш двигателя и проверяваш на всяка гума при хоризонтален нивелир поставен на диаметъра на колелото какви са разстоянията от нивела до гумата. Евентуалната им нееднаквост ще ти покаже накъде дърпа колата ти. Бъди сигурен, че в такъв момент на подемника единственото което бута колелата ти нанякъде е рейката. Повтаряш експеримента няколко пъти, за да си сигурен че не се заблуждаваш.
При мен отклонението беше от няколко милиметра но винаги в посока наляво завили колелета.
Като повторих няколко пъти експеримента се убедих, че едва ли аз греша че колелетата всеки път са леко завили наляво.
После отиваш и правиш рейка.
Метода е груб но достатъчен за целта. За съжаление никой майстор на предници не ми предложи никакъв начин да проверим рейката - това си го измислих сам, но ми помогна да се убедя че рейката не е в ред.
Успех, и ако не си разбрал нещо - има и ЛС ще ти обясня пак
и обърни внимание на моите постове. Същото тегло мина и през моята глава. Имаи впредвид факта, че моята рейка нито имаше луфт, нито течеше, а беше скапана - след обикаляне на стендове и набутване на 150 лв по тях реших че дърпането наляво е може би от нея. Беше със скапан разпределител на хидравлично нялягане. Пазя го в гаража - мога да ти го снимам да го видиш какво представлява.
Между другото майсторите от стендовете се кълняха че на рейката и няма нищо - щом не тече и няма луфт според тях е ОК, да ама не.
Имай впредвид, че реглажа на предницата /сходимост/ и проблема с рейката са 2 различни неща и нямат нищо общо, едното не може да компенсира другото при наличие на проблем.
Преди да правя рейката си правих един експеримент сам, кухата ми глава го роди от отчаяние от ходене по майстори....Сега ще ти обясня за какво става дума, ако имаш възможност да се опиташ да си провериш някои неща сам:
След като ти е регулирана идеално предницата вдигаш колата на подемник, колелата да увиснат във въздуха. Изправяш идеално волана при изгасен двигател, а това аз правих така: Взех нивелир дълъг 1м и го подпирах отстрани на калниците хоризонтиран и на еднаква височина от двете страни и на двата калника. Височената на която хоризонтираш нивелира трябва да е такава че да минава горе долу през хоризонталния диаметър на колелетата. Вземаш една рулетка и замерваш разстоянията между двете крайни точки на хоризонталния диаметър на всяка гума и нивелира като се стараеш да ги уеднаквиш доколкото можеш от волана /записваш си ги/, или поне да са 2 по 2 еднакви за сяка страна /гума/, предницата трябва да е изправена.
После палиш двигателя за 2-3 мин и го форсирваш - целта и да направя по голям дебит на хидравличната помпа, който би повлиял на рейката да си покаже магарийте. Гасиш двигателя и проверяваш на всяка гума при хоризонтален нивелир поставен на диаметъра на колелото какви са разстоянията от нивела до гумата. Евентуалната им нееднаквост ще ти покаже накъде дърпа колата ти. Бъди сигурен, че в такъв момент на подемника единственото което бута колелата ти нанякъде е рейката. Повтаряш експеримента няколко пъти, за да си сигурен че не се заблуждаваш.
При мен отклонението беше от няколко милиметра но винаги в посока наляво завили колелета.
Като повторих няколко пъти експеримента се убедих, че едва ли аз греша че колелетата всеки път са леко завили наляво.
После отиваш и правиш рейка.
Метода е груб но достатъчен за целта. За съжаление никой майстор на предници не ми предложи никакъв начин да проверим рейката - това си го измислих сам, но ми помогна да се убедя че рейката не е в ред.
Успех, и ако не си разбрал нещо - има и ЛС ще ти обясня пак
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
bachest написа:Здравей колега. За да не преиграваш филма, 'дето аз участвах в него, ще ти дам съвет:
Като отидеш в сервиз, попитай го въпросното майсторче, дали може да ти даде разпечатка на това, което е регулирал.
А разпечатката се състои в следното. На един лист формат А4 примерно, са написани стойностите (сходимост на колелетата, камбери, кастери), които са заварени преди да се пристъпи към реглаж и след това са написани стойностите, които са отрегулирани ...иначе трудно ще му хванеш края.
разпечатката е хубаво нещо, но не е критерии за качествен реглаж, за самата разпечатка мога да ти направя най-кривия автомобил да изглежда перфектно. Просто живеем в БГ...
за автора на темата... намери познат , който да има познат в сервиз , където правят реглажи, никога не допускай да се учат на колата ти псевдо майстори
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Krasi написа:Колега, прочети тази тема viewtopic.php?f=6&t=100811&hilit=%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%BF%D0%B0+%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8F%D0%B2%D0%BE&start=30
и обърни внимание на моите постове. Същото тегло мина и през моята глава. Имаи впредвид факта, че моята рейка нито имаше луфт, нито течеше, а беше скапана - след обикаляне на стендове и набутване на 150 лв по тях реших че дърпането наляво е може би от нея. Беше със скапан разпределител на хидравлично нялягане. Пазя го в гаража - мога да ти го снимам да го видиш какво представлява.
Между другото майсторите от стендовете се кълняха че на рейката и няма нищо - щом не тече и няма луфт според тях е ОК, да ама не.
Имай впредвид, че реглажа на предницата /сходимост/ и проблема с рейката са 2 различни неща и нямат нищо общо, едното не може да компенсира другото при наличие на проблем.
Преди да правя рейката си правих един експеримент сам, кухата ми глава го роди от отчаяние от ходене по майстори....Сега ще ти обясня за какво става дума, ако имаш възможност да се опиташ да си провериш някои неща сам:
След като ти е регулирана идеално предницата вдигаш колата на подемник, колелата да увиснат във въздуха. Изправяш идеално волана при изгасен двигател, а това аз правих така: Взех нивелир дълъг 1м и го подпирах отстрани на калниците хоризонтиран и на еднаква височина от двете страни и на двата калника. Височената на която хоризонтираш нивелира трябва да е такава че да минава горе долу през хоризонталния диаметър на колелетата. Вземаш една рулетка и замерваш разстоянията между двете крайни точки на хоризонталния диаметър на всяка гума и нивелира като се стараеш да ги уеднаквиш доколкото можеш от волана /записваш си ги/, или поне да са 2 по 2 еднакви за сяка страна /гума/, предницата трябва да е изправена.
После палиш двигателя за 2-3 мин и го форсирваш - целта и да направя по голям дебит на хидравличната помпа, който би повлиял на рейката да си покаже магарийте. Гасиш двигателя и проверяваш на всяка гума при хоризонтален нивелир поставен на диаметъра на колелото какви са разстоянията от нивела до гумата. Евентуалната им нееднаквост ще ти покаже накъде дърпа колата ти. Бъди сигурен, че в такъв момент на подемника единственото което бута колелата ти нанякъде е рейката. Повтаряш експеримента няколко пъти, за да си сигурен че не се заблуждаваш.
При мен отклонението беше от няколко милиметра но винаги в посока наляво завили колелета.
Като повторих няколко пъти експеримента се убедих, че едва ли аз греша че колелетата всеки път са леко завили наляво.
После отиваш и правиш рейка.
Метода е груб но достатъчен за целта. За съжаление никой майстор на предници не ми предложи никакъв начин да проверим рейката - това си го измислих сам, но ми помогна да се убедя че рейката не е в ред.
Успех, и ако не си разбрал нещо - има и ЛС ще ти обясня пак
този разпределител къде се намира, в самата рейка ли ? Как се сменя и колко струва спомняш ли си ?
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Благодаря за препратката!
Все едно чета за моите проблеми!Хахахаха!
От едното мнение се подсещам(а бях забравил), че при висока скорост дърпането изчезва и ме води към съмнението че спирачния апарат на задната лява гума ми замръзна на ръчна зимата и май е задържал леко.Може от това да е, затова при висока скорост това задържане "не играе"!Днес имам извънградско пътуване и ще пробвам пак, ако е така ще проверя апарата!
Благодаря още веднъж!
Ще пиша после какво е станало(еха, може да не е рейка)!
Все едно чета за моите проблеми!Хахахаха!
От едното мнение се подсещам(а бях забравил), че при висока скорост дърпането изчезва и ме води към съмнението че спирачния апарат на задната лява гума ми замръзна на ръчна зимата и май е задържал леко.Може от това да е, затова при висока скорост това задържане "не играе"!Днес имам извънградско пътуване и ще пробвам пак, ако е така ще проверя апарата!
Благодаря още веднъж!
Ще пиша после какво е станало(еха, може да не е рейка)!
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна
Отговарям на двата последни поста:
Разпределителя на хидравлично налягане се намира в самата рейка- В него влиза кормилния прът - той го върти и разпределителя разпределя налягането от хидравличната помпа вляво или вдясно в зависимост от въртенето на волана и по този начин помага на волана да се върти. По него се намират множество отворчета, с различно фи и на различни места посредством които става точно разпределяне на хидравличното налягане. Проблема които се случва е, че или тези отворчета се запушват, или клапанчетата им вътре блокират. /За съжаление тая вечер не го отсрих в гаража да го снимам/.
Затова, преди да правите рейка препоръчвам да смените хидравлична течност ако не сте я сменяли - понякога стават чудеса и можете и да минете само с 10лв. за литър хидравлично масло. При мен това нямаше ефект.
На мене ми ремонтираха рейката в сервиза в ТУ София, хидр. разпределител не се предлага като отделна резервна част, купиха рейка от морга за 120лв. а на мен ми хванаха само 40 лв. за разпределителя. За сравнение в Плевенските морги рейките бяха 250лв и ги нямаше дори.
Бъдете сигурни, ако ви се наложи, че рейките на Б3 и Б4 са абсолютно еднакви.
НА колегата eladjia ще кажа, че при висока скорост дърпането изчезва, защото колата има сериозна кинетична енергия в посока напред - това е лично мое мнение.
Желая Ви успех, ако има нещо питайте, утре ще търся разпределителя пак, ако го намеря ще го снимам.
Разпределителя на хидравлично налягане се намира в самата рейка- В него влиза кормилния прът - той го върти и разпределителя разпределя налягането от хидравличната помпа вляво или вдясно в зависимост от въртенето на волана и по този начин помага на волана да се върти. По него се намират множество отворчета, с различно фи и на различни места посредством които става точно разпределяне на хидравличното налягане. Проблема които се случва е, че или тези отворчета се запушват, или клапанчетата им вътре блокират. /За съжаление тая вечер не го отсрих в гаража да го снимам/.
Затова, преди да правите рейка препоръчвам да смените хидравлична течност ако не сте я сменяли - понякога стават чудеса и можете и да минете само с 10лв. за литър хидравлично масло. При мен това нямаше ефект.
На мене ми ремонтираха рейката в сервиза в ТУ София, хидр. разпределител не се предлага като отделна резервна част, купиха рейка от морга за 120лв. а на мен ми хванаха само 40 лв. за разпределителя. За сравнение в Плевенските морги рейките бяха 250лв и ги нямаше дори.
Бъдете сигурни, ако ви се наложи, че рейките на Б3 и Б4 са абсолютно еднакви.
НА колегата eladjia ще кажа, че при висока скорост дърпането изчезва, защото колата има сериозна кинетична енергия в посока напред - това е лично мое мнение.
Желая Ви успех, ако има нещо питайте, утре ще търся разпределителя пак, ако го намеря ще го снимам.
Re: Помощ за реглаж на предница на Пасат Б4(дърпа на ляво) Варна



Ето го разпределителя на хидравлично налягане на рейката
Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DJ_Predator и 12 госта