Оптично регулиране на диференциал?

Оплачете се от неграмотни майстори или похвалете някой, който си разбира от работата ... Споделете от къде купувате части за вашят VW
Потребителски аватар
JaDaWiN
Мнения: 921
Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
Местоположение: София

Оптично регулиране на диференциал?

Мнениеот JaDaWiN » Чет 16 сеп 2010 20:04


Здравейте, колеги!
Въпросът ми е къде в София има сервиз, където предлагат оптично регулиране на диференциал. Става въпрос за Тойота Кресида със задно задвижване.
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Оптично регулиране на диференциал?

Мнениеот bobocamaro » Чет 16 сеп 2010 21:04


Уточни малко за какво става дума.Има оптични стендове за реглаж преден/заден мост,ама на диференциал..не знам.


Потребителски аватар
JaDaWiN
Мнения: 921
Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
Местоположение: София

Re: Оптично регулиране на диференциал?

Мнениеот JaDaWiN » Чет 16 сеп 2010 21:30


За колата на баща ми става въпрос. Диференциала виеше иии някакви момчета в Благоевград му казаха, че са лагери и му ги смениха. Сега продължава да вие от 90км/ч нагоре и някой го е посъветвал да отиде на такъв стенд за регулиране на диференциала. Бил един в София и на мен се пада тежката задача да го открия. mhihi Повече информация засега нямам.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Оптично регулиране на диференциал?

Мнениеот bobocamaro » Чет 16 сеп 2010 22:35


Виж,тая фирма ми звучи читава http://colorita51.biz/diferenciali.htm ,базата за ремонт на прасе я имат + екстри.Цените са ужасни за ремонт на това нещо,където и да отидеш.Другите които имат стенд са Балкан Стар,там ще трябва да им подариш колата си.


Потребителски аватар
JaDaWiN
Мнения: 921
Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
Местоположение: София

Re: Оптично регулиране на диференциал?

Мнениеот JaDaWiN » Съб 18 сеп 2010 13:19


Никой не вдига в тази фирма, а в Балкан Стар се превъзнасят все едно, че поправят совалки ...


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Оптично регулиране на диференциал?

Мнениеот bobocamaro » Съб 18 сеп 2010 13:52


Съжалявам за цените,но настройката е голям майсторлък.Ето ти една примерна статия как става,поне да не ти летят из облаците по сервизите.Всичко зависи от луфта и контактното петно в хипоидната двойка..успех и по-малки суми,дано стане. :talk:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Оптично регулиране на диференциал?

Мнениеот muns61 » Съб 18 сеп 2010 19:20


Настройката не е сложна, ако човек знае как се прави и дифа не е работил дълго с разбити лагери. Ако има износване по зъбите на двойката, и Господ не може го направи от първи път. На Лада се прави на струг с елементатно приспособление. Ако дифа е нов, може само с приспособлението. Принципа е еднакъв за всички с хипоидна предавка, предполагам, че на Кресида е такъв.
Ама си иска опитен майстор, това е най - тънката работа по задно предаване.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Оптично регулиране на диференциал?

Мнениеот Danny boy » Вто 21 сеп 2010 17:43


Нищо особено не е.Обаче трябва да знаеш няколко основни правила:
1.Петното на контакт се определя от изместването на пиньона в аксиално направление.Дърпаш или буташ напред пиньона докато улучиш петното на контакт да е в средата на зъба надлъжно и по височина,с лек превес на предната част на зъба.Това става чрез подлагане или махане на пластини под външната гривна на лагера близо до зъбите/режат се на лазер от по 0.2 , 0.5мм... колкото са необходими.Най-често лагерите са два един отпред и един отзад на пиньона- ролкови конусни.Ако има разпорна втулка между лагерите се шлайфа и тя ,или се надгражда с пластини за да се нагласи луфта в лагерите.Ако се монтират стари лагери се цели връщане на луфта в старото положение преди демонтажа,но задължително с липса на аксиален луфт.При нови лагери се дава прдварителен натяг,но не прекален/Да се усеща леко съпротивление при опит за завъртане на пиньона на ръка/.това с цел понеже конусните лагери имат свойството да се наместват и след определени завъртания се нагласят.понякога и 1 десета е нужна за да докараш хлабината от необходимата до съсипване на лагерите.Лагерите се смазват с масло преди монтаж.
2.Хлабината в предавката се определя чрез изместване на короната в аксиално направление.Обикновенно се стреми да е от порядъка на 0.15-0.2мм за предавки с такава големина.Не трябва да се оставя без луфт щото заклинва и става...
Обикновенно се използва часовник с магнитна стойка и щока се поставя на зъба и се клати короната без да завърта пиньона като се следи показанието на часовника,при нужда се пререгулира /някои диф. са с пластини други с гайки,как дойде./
Определянето луфта за лагерите при короната е аналогично както при пиньона за стари и нови лагери.
3.Задължително се сменя семеринга и се следи да не остане предавката без масло,понеже тези предавки основно работят на плъзгане и затова горният им слой е много твърд/износоустойчив/ HRC55..60 а сърцевината е жилава,изработват се от цементуеми стомани.
4.Скрепителните елементи вътре като болтове и тн. се осигуряват/залепят/срещу саморазвиване.
5.Задължително се проверяват короната и пиньона да нямат аксиални луфтове/усещат се и на ръка/.
6.Задължително се осигурява гайката на пиньона против саморазвиване.
Ами това е общо взето.
За по-прецизни настройки се ползват контролно обкатни машини където предавките се настройват и на шум и се записват монтажните разстояния след което се пренасят при монтажа.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Оптично регулиране на диференциал?

Мнениеот bobocamaro » Вто 21 сеп 2010 22:37


Danny boy написа:....

:bowdown :bowdown


Потребителски аватар
JaDaWiN
Мнения: 921
Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
Местоположение: София

Re: Оптично регулиране на диференциал?

Мнениеот JaDaWiN » Сря 22 сеп 2010 9:02


Колеги, благодаря за помощта! Както вървят нещата, май наистина ще се наложи сами да си го регулираме. Ако се получи така, ще направя подробно описание на ремонта. Специални благодарности на колегите със задно предаване от бмв силата, че два пъти не ми публикуваха темата, без да ми напишат ЛС с логична причина...



Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта