Здравейте, колеги!
Въпросът ми е къде в София има сервиз, където предлагат оптично регулиране на диференциал. Става въпрос за Тойота Кресида със задно задвижване.
Благодаря предварително!
Оптично регулиране на диференциал?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Оптично регулиране на диференциал?
Уточни малко за какво става дума.Има оптични стендове за реглаж преден/заден мост,ама на диференциал..не знам.
- JaDaWiN
- Мнения: 921
- Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
- Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
- Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
- Местоположение: София
Re: Оптично регулиране на диференциал?
За колата на баща ми става въпрос. Диференциала виеше иии някакви момчета в Благоевград му казаха, че са лагери и му ги смениха. Сега продължава да вие от 90км/ч нагоре и някой го е посъветвал да отиде на такъв стенд за регулиране на диференциала. Бил един в София и на мен се пада тежката задача да го открия.
Повече информация засега нямам.

- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Оптично регулиране на диференциал?
Виж,тая фирма ми звучи читава http://colorita51.biz/diferenciali.htm ,базата за ремонт на прасе я имат + екстри.Цените са ужасни за ремонт на това нещо,където и да отидеш.Другите които имат стенд са Балкан Стар,там ще трябва да им подариш колата си.
- JaDaWiN
- Мнения: 921
- Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
- Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
- Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
- Местоположение: София
Re: Оптично регулиране на диференциал?
Никой не вдига в тази фирма, а в Балкан Стар се превъзнасят все едно, че поправят совалки ...
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Оптично регулиране на диференциал?
Съжалявам за цените,но настройката е голям майсторлък.Ето ти една примерна статия как става,поне да не ти летят из облаците по сервизите.Всичко зависи от луфта и контактното петно в хипоидната двойка..успех и по-малки суми,дано стане. 

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Оптично регулиране на диференциал?
Настройката не е сложна, ако човек знае как се прави и дифа не е работил дълго с разбити лагери. Ако има износване по зъбите на двойката, и Господ не може го направи от първи път. На Лада се прави на струг с елементатно приспособление. Ако дифа е нов, може само с приспособлението. Принципа е еднакъв за всички с хипоидна предавка, предполагам, че на Кресида е такъв.
Ама си иска опитен майстор, това е най - тънката работа по задно предаване.
Ама си иска опитен майстор, това е най - тънката работа по задно предаване.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Оптично регулиране на диференциал?
Нищо особено не е.Обаче трябва да знаеш няколко основни правила:
1.Петното на контакт се определя от изместването на пиньона в аксиално направление.Дърпаш или буташ напред пиньона докато улучиш петното на контакт да е в средата на зъба надлъжно и по височина,с лек превес на предната част на зъба.Това става чрез подлагане или махане на пластини под външната гривна на лагера близо до зъбите/режат се на лазер от по 0.2 , 0.5мм... колкото са необходими.Най-често лагерите са два един отпред и един отзад на пиньона- ролкови конусни.Ако има разпорна втулка между лагерите се шлайфа и тя ,или се надгражда с пластини за да се нагласи луфта в лагерите.Ако се монтират стари лагери се цели връщане на луфта в старото положение преди демонтажа,но задължително с липса на аксиален луфт.При нови лагери се дава прдварителен натяг,но не прекален/Да се усеща леко съпротивление при опит за завъртане на пиньона на ръка/.това с цел понеже конусните лагери имат свойството да се наместват и след определени завъртания се нагласят.понякога и 1 десета е нужна за да докараш хлабината от необходимата до съсипване на лагерите.Лагерите се смазват с масло преди монтаж.
2.Хлабината в предавката се определя чрез изместване на короната в аксиално направление.Обикновенно се стреми да е от порядъка на 0.15-0.2мм за предавки с такава големина.Не трябва да се оставя без луфт щото заклинва и става...
Обикновенно се използва часовник с магнитна стойка и щока се поставя на зъба и се клати короната без да завърта пиньона като се следи показанието на часовника,при нужда се пререгулира /някои диф. са с пластини други с гайки,как дойде./
Определянето луфта за лагерите при короната е аналогично както при пиньона за стари и нови лагери.
3.Задължително се сменя семеринга и се следи да не остане предавката без масло,понеже тези предавки основно работят на плъзгане и затова горният им слой е много твърд/износоустойчив/ HRC55..60 а сърцевината е жилава,изработват се от цементуеми стомани.
4.Скрепителните елементи вътре като болтове и тн. се осигуряват/залепят/срещу саморазвиване.
5.Задължително се проверяват короната и пиньона да нямат аксиални луфтове/усещат се и на ръка/.
6.Задължително се осигурява гайката на пиньона против саморазвиване.
Ами това е общо взето.
За по-прецизни настройки се ползват контролно обкатни машини където предавките се настройват и на шум и се записват монтажните разстояния след което се пренасят при монтажа.
1.Петното на контакт се определя от изместването на пиньона в аксиално направление.Дърпаш или буташ напред пиньона докато улучиш петното на контакт да е в средата на зъба надлъжно и по височина,с лек превес на предната част на зъба.Това става чрез подлагане или махане на пластини под външната гривна на лагера близо до зъбите/режат се на лазер от по 0.2 , 0.5мм... колкото са необходими.Най-често лагерите са два един отпред и един отзад на пиньона- ролкови конусни.Ако има разпорна втулка между лагерите се шлайфа и тя ,или се надгражда с пластини за да се нагласи луфта в лагерите.Ако се монтират стари лагери се цели връщане на луфта в старото положение преди демонтажа,но задължително с липса на аксиален луфт.При нови лагери се дава прдварителен натяг,но не прекален/Да се усеща леко съпротивление при опит за завъртане на пиньона на ръка/.това с цел понеже конусните лагери имат свойството да се наместват и след определени завъртания се нагласят.понякога и 1 десета е нужна за да докараш хлабината от необходимата до съсипване на лагерите.Лагерите се смазват с масло преди монтаж.
2.Хлабината в предавката се определя чрез изместване на короната в аксиално направление.Обикновенно се стреми да е от порядъка на 0.15-0.2мм за предавки с такава големина.Не трябва да се оставя без луфт щото заклинва и става...
Обикновенно се използва часовник с магнитна стойка и щока се поставя на зъба и се клати короната без да завърта пиньона като се следи показанието на часовника,при нужда се пререгулира /някои диф. са с пластини други с гайки,как дойде./
Определянето луфта за лагерите при короната е аналогично както при пиньона за стари и нови лагери.
3.Задължително се сменя семеринга и се следи да не остане предавката без масло,понеже тези предавки основно работят на плъзгане и затова горният им слой е много твърд/износоустойчив/ HRC55..60 а сърцевината е жилава,изработват се от цементуеми стомани.
4.Скрепителните елементи вътре като болтове и тн. се осигуряват/залепят/срещу саморазвиване.
5.Задължително се проверяват короната и пиньона да нямат аксиални луфтове/усещат се и на ръка/.
6.Задължително се осигурява гайката на пиньона против саморазвиване.
Ами това е общо взето.
За по-прецизни настройки се ползват контролно обкатни машини където предавките се настройват и на шум и се записват монтажните разстояния след което се пренасят при монтажа.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Оптично регулиране на диференциал?
Danny boy написа:....


- JaDaWiN
- Мнения: 921
- Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
- Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
- Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
- Местоположение: София
Re: Оптично регулиране на диференциал?
Колеги, благодаря за помощта! Както вървят нещата, май наистина ще се наложи сами да си го регулираме. Ако се получи така, ще направя подробно описание на ремонта. Специални благодарности на колегите със задно предаване от бмв силата, че два пъти не ми публикуваха темата, без да ми напишат ЛС с логична причина...
Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта