Пристигнах есента на 2014 година във Великобритания.Докато видя дали ще потръгнат нещата,зимата дойде и реших,че автомобил все още не ми е необходим,макар да ми липсваше усещането да си зад волана.С идването на пролетта нещата се промениха.Тъй като публичният транспорт не беше добре уреден(в неделя дори нямаше никакви автобуси) там където бях,нуждата от автомобил нарастваше.
Купих си кола,за което искам да благодаря на колегите от форума,които взеха под внимание моето запитване.Старият собственик ми беше казал,че единствено трябва да сменя маслото.Отидох в един сервиз,за който чух добри думи от колегите.Предложиха ми два варианта.За 70 паунда щяха да ми сменят само маслото.Другият – за 200 паунда щяха да сменят маслото и да проверят автомобила (течности,спирачки и пр.)Избрах първият,като обясних на жената,която беше в приемната,че искам и смяна на филтри.Каза добре.Първото лошо впечатление дойде,когато попитах какво масло ще ми сложат.Отговорът беше „Не знам.Влезте и питайте монтьорите”.Нещо,което като клиент не мисля,че е моя работа.Както и да е.Отидох и попитах.Нямах голям избор.
Запазих си час в почивният ми ден за 10 часа сутринта.Идеята ми беше след това да покарам из околността,за да свикна с новото движение и автомобил.Дойде денят.В 10 часа оставих колата и зачаках обаждане.Стана 12,но никой не се обаждаше.Помислих,че съм сбъркал номера и отидох до сервиза.Колата беше там,където я бях оставил.Още не беше докосната.Второто лошо впечатление.Едва в 14.40 ми се обадиха,че колата е готова и мога да си я взема.Бях бесен.Смяна на масло,което отнема 4часа и половина.Отидох да си взема колата.За моя изненада ми поискаха 98 паунда.Попитах „Защо?”.Отговорът „Сменили ми и филтрите”.Нямаше да обеднея с тези почти 30 паунда ,но беше много некоректно от тяхна страна.При положение,че няколко пъти им казах,че искам да ми сменят и филтрите,никой нищо не каза,че трябва да платя допълнително за това.Още повече,че ми дадоха пакетна цена.Тръгнах да обяснявам,че не съм доволен от обслужването,но на жената въобще не й пукаше за това.Само се усмихваше мазно.За мен беше немислимо.Работа,която в България отнема около 40 минути,във Великобритания да отнема 4часа и половина.Казах на жената,че са ми загубили целият ден с нещо толкова просто,но тя ми отговори „Вие сте виновен.Трябваше да кажете,че колата Ви трябва бързо”.Представете си изненадата ми.Няма извинение,а дори ми казват,че аз съм виновният.Това беше.Нямаше какво много да направя в тази ситуация.Платих си.Взех си колата с намерението никога повече да не стъпя в този сервиз.
После като си погледнах фактурата отново бях неприятно изненадан от цените на маслото,филтрите...Дори ми бяха таксували свинскитв опашки,които са ползвали за Бог знае какво.Но явно се бяха усетили,че са прекалили и по фактура ми беше таксувано само 4 литра масло.Става дума за Пасат Б5.5.
Това преля чашата.Беше ме толкова яд и то не заради парите,а от факта че ме правят на идиот.А се чувствах безсилен.Написах отзив в интернет.Естествено с не много добри думи за обслужването.Почувствах се малко по-добре.После като говорих с колегите и им обясних как е в България,ми казаха че това е Англия и трябва да свикна с техният манталитет.
Дори шефът ми предложи да вземем малко химия и да ги навестим някоя вечер.После се оказа,че са негови приятели.

За моя изненада,след две седмици получих телефонно обаждане на работа,което беше странно.Беше собственикът на сервиза.Беше видял отзивът ми в интернет.Беше толкова „набрал”,че въобще не ме слушаше.Знаеше си своето.Съсипвал съм му бизнеса и пр.Настояваше да махна отзивите за него.Притиснат леко до стената – в Англия като отидеш на сервиз за колата си оставяш домашният адрес.Не знаех доколко е луд този монтьор и с неудоволствие предпочетох да махна отзивът,пред това да си намеря колата с някакви щети.Разправията щеше да бъде голяма.
Моите колеги продължаваха да ходят там.Единият от тях беше отишъл за проблем по двигателя.Бяха му дали цена,но после му се обадиха да му кажат,че ще струва повече.Каза,че за първи път го правят.Явно имаше положителна страна от цялата история.
После дойде ред да сменя музиката в колата и си купих МР3 плеър.Реших,че ще си го сменя сам,но не успях.Отидох в друг сервиз.Единият от монтьорите се опитва около 10-тина минути да вкара новото устройство на мястото на старото.Не успя.Дойде втори монтьор.След още 30 минути безуспешна борба на двама монтьори,работното време свърши.Върнаха всичко както си беше и ми казаха да отида пак.Отидох,но този път имаше и приемчик.Попитах колко ще ми струва.Отговорът 49 паунда.Помислих,че не съм чул правилно.Та самият МР3 плеър струваше по-малко.Отказах се.Прибрах се.Поразрових се във форума.Видях как става.Поръчах си от ибей пластините за скромната сума от 2.50 паунда.След като ги получих и няма и 10 минути работа,новият МР3 плеър беше монтиран.Но не работеше.Сетих се,че видях бушониерата отворена.След бърза проверка се оказа,че са ми изгорили бушонът.Зарекох се и там да не стъпя.А беше официален сервиз на Воксхол.
След няколко месеца дойде ред да минавам технически преглед.Тъй като съвпадаше с отпуската ми,която щях да изкарам в България,реших да попитам дали мога да го мина по-рано от датата.Отидох в един новооткрит сервиз.Нямаше да е проблем.За мое нещастие не можах да го мина – изгорели крушки на левият стоп и на регистрационната табела,неработеща добре ръчна спирачка и накладките ми били под допустимите 15мм.Нямаха свободни часове за следващите дни,а аз трябваше да пътувам.Забележките ги отстраних в България.Трябва да спомена,че явно са се опитвали да регулират ръчната спирачка откъм пепелника,който се намира в подлакътника между предните седалки.Не бяха успели.Но дори не са могли и да монтират после пепелника както трябва и не можеше да се отваря.Не знам дали успях да го обясня правилно.Надявам се,че сте ме разбрали за какво става дума.А колата беше поддържана в официален сервиз на Фолксваген!Когато се върнах отидох да мина технически преглед.След като трябваше да ми полират фаровете,минах прегледа.
Няколко дена след това реших да отида до един съседен град на разходка.Всичко беше добре докато не достигнах скорост от 50 мили в час.Изведнъж се появи странен шум откъм двигателя.Помислих,че е ремък.Тъй като тук пътищата не са от най-широките нямах възможност да спра веднага.След вдигането на предният капак,не видях нищо обезпокоително.Тръгнах отново.Всичко беше добре докато не стигнах отново същата скорост.Спрях отново.Оказа се,че е защитната кора под двигателя,която беше захваната отстрани с две свински опашки,а по средата и си висеше свободно.От високата скорост явно се триеше в асфалта.За мой късмет имах подръчни материали и я закрепих.При първият удобен случай отидох до сервиза.Не беше човекът,който ми прие колата.Опитах да обясня какъв е проблема.Получих усмивка и отговор,че това не пречи да мина техническия преглед.Беше ми ясно,че няма да се получат нещата колкото и да се разправям.А и аз не съм от хората,които обичат разправиите,което не е много добре.Но дето ще се ядосвам и вдигам нервите...
Та така.Тук майсторите вземат по 30 паунда на час за работа по колата,но така си вършат работата през пръсти,че не е за разправяне.
Лошото е,че имат стандарти към които се придържат,а работата им не отговаря на тях.Та така.Мислех си,че идвам в по-уредена и цивилизована страна,където клиента знае защо си дава парите,а в същност правят по-големи цигании и от нас.Явно хората навсякъде са едни и същи и нищо човешко не им е чуждо.А и толкова си могат.
Имам чувството,че им липсва страстта,която виждах в България.Особено при клубните майстори.За тях е недопустимо да има нещо дори и мъничко,което да не е както трябва.Дразни ги и ако видят нещо нередно,ще го отстранят.