Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Оплачете се от неграмотни майстори или похвалете някой, който си разбира от работата ... Споделете от къде купувате части за вашят VW
Потребителски аватар
igi7803
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 13 юни 2020 2:05
Автомобил: Passat B8
Двигател: 150HP

Re: Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Мнениеот igi7803 » Пет 19 юни 2020 8:23


bulldozer написа:Иначе найлонче на седалка и волан имаше


При мен, колкото и пъти да съм ходил, найлон никога не е имало. Може би го махат преди издаването автомобила?

bulldozer написа:но за жалост не може да идеш при монтьора или да наблюдаваш поне от някъде какво се случва.


Винаги съм се замислял, понеже съм си патил, кой ти гарантира, че сервизния техник няма да злоупотреби и да ти смени здрава част с проблемна или да не ти смени течностите, или от немарливост да реши, че половината щипки, кори, болтове и рапидки не са ти нужни? Повечето клиенти изобщо няма да го разберат това. Все пак колко са клиентите, които ще си преглеждат колата сами и ще си водят документация. Всичко е на доверие, както казваш ти.

На мен последния път ми бяха счупили една щипка. Ходи се разправяй и доказвай...

bulldozer написа:Цените на различните сервизни пакети зависят от модификацията на автомобила и се определят индивидуално по номер на шаси.


Повечето части при масовите автмобили са реално еднакви. Разлики имат основно някакви по-мощни и по-висок клас автомобили, например карбонови дискове при Audi S8. Същото се отнася за течности и масла

Изглежда първо се пробват с по-висока цена, ако мине номера. Но ако започнеш да се разправяш, цената магически се променя. Липсва прозрачност в ценообразуването и има заблуда в маркетинговите им практики, това е факт.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4972
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 19 юни 2020 9:09


Който гарантира, че като те оперират под упойка, доктора е направил операцията като хората.
Като констатираш неизправност се връщаш и споделяш , няма начин да се разбере, че някой не си е свършил работата , ако няма обратна връзка. В случая ти си отговорен, за това, като кажеш майната му не ми се занимава, мърляча ще си мърля докато не се намери някой да сподели, след това още един и като станат няколко случая заминава на борсата.
Това за повечето еднакви части при масовите автомобили идея си нямаш колко не си прав :)


Потребителски аватар
Кайзен
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1126
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Мнениеот Кайзен » Пет 19 юни 2020 11:02


Нищо лично, но аз не споделям това мнение.
Също така не съм съгласен да се сравнява работата на доктор-хирург, който е учил минимум 7г повече от един механик, с механик, който е стигнал до 11-12 клас. И прехвърлянето на отговорност към клиента, при изпълнител мърляч е некоректно. Всяка фирма/всеки дилър сам трябва да намери механизми да издава на клиента качество. Когато аз взема решение да заплатя повече за дадена услуга, защото при официалните дилъри обичайно всичко е по-скъпо, то очаквам да ми се свърши дадена услуга качествено и да не си губя времето после да търся къде-какво са сгрешили. Ако си оставя колата за смяна на масло в кварталния гараж, то тогава може би бих проверил след това всичко сам.
Аз, както много пъти вече съм споделял, съм се отказал от нови или употребявани автомобили с удължена гаранция. Бил съм в много различни сервизи на официални дилъри и съм видял какво ли не - от по-малко налято двигателно масло до ниво на макс. на щеката, несменени но включени във фактурата филтри, след лек удар със сърна сменени и ненастроени фарове и фарове за мъгла и оставени счупени щипки на корите по предната броня, след смяна на спирачна течност с машина не изтеглено количество от казанчето и то прелива .. и така мога да продължа до утре.

Имам чувството, че при официалните дилъри работят само идиоти и непукисти, или лошото отношение към автомобилите и техниката е фирмена политика.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4972
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 19 юни 2020 11:35


Аз пък споделям твоето мнение на 100%, но казвам, че без обратна информация няма как да се знае новонаетия служител що за стока е. А за учили 7 години повече хирурзи мога да говоря и аз доста, защото имам достатъчно информация от майка ми, която работи в болница от 35 години , както и от доста познати препатили и оперирани без причина... но темата е друга.


Потребителски аватар
igi7803
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 13 юни 2020 2:05
Автомобил: Passat B8
Двигател: 150HP

Re: Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Мнениеот igi7803 » Пет 19 юни 2020 12:07


DoH_KuXoT написа:Който гарантира, че като те оперират под упойка, доктора е направил операцията като хората.


Това не звучи добре за сериозна организация. Това е по-скоро присъщо за кварталните гаражи-сервизи. Остави, че медицината е експериментална наука, която се развива, но и за която се учи много повече, както вече спомена Кайзен. Докато при автомобилите всичко е ясно - развиваш болт, завиваш с обратно с динамометричния ключ, тоест спазваш някакъв модел на работа. Проектирането и производството на автомобили е сързано с точни науки, инженерни специалности, където всичко е ясно, както казах вече.

DoH_KuXoT написа:Като констатираш неизправност се връщаш и споделяш , няма начин да се разбере, че някой не си е свършил работата , ако няма обратна връзка.


Представи си, че съм доста зает, че нямам време да залягам под колата, да чета за коли, че едвам съм намерил време да закарам колата за някакво обслужване, за което плащам солено и очаквам безкомпромисен стандарт и качество, а не прехвърляне на вина и оправдания! Защото в крайна сметка аз парите ги превеждам, когато трябва да се плати, не се оправдавам...

Кой ще компенсира моите разходи, ако трябва аз да изгубя още няколко дни, за да се занимавам със сервиза, да хабя нерви, защото съм почти сигурен, че те няма току-тъй да си признаят за грешката?

Аз този проблем го видях съвсем, съвсем случайно. Можеше изобщо да не го видя, а се замислям колко други неща не съм видял, а и реално не искам да ги виждам.

Може би сервиза трябва така да си направи организацията на работа, че преди всяко издаване на автомобил да се проверяват всички детайли, за които е записан автомобила. Може би не е удачен вариант, но това е което ми хрумва на момента.

DoH_KuXoT написа:Това за повечето еднакви части при масовите автомобили идея си нямаш колко не си прав :)


Аз по принцип от коли много не разбирам, само ги използвам по предназначение. Но от всичките автомобили, които съм имал до момента, ми е направило впечатление, че много често части между различни модели се застъпват. Например дискове и накладки за Голф може да са същите за Пасат, или за някое Ауди, или ако за текущите варианти не са, то вероятно за предишните са били, но пък сега някакви други части са еднакви. Чисто от бизнес гледна точка, за производитела е много по-добре, да преизползва колкото може повече части.

@Кайзен, напълно съм съгласен. Обикновено човек стига до решението за официален сервиз, поне при мен беше така, след като години наред си е патил с различни сервизи и механици. И идеята зад това решение е много проста - щом това е официален сервиз, логично би било там да разбират най-много от автомобила и да предлагат възможно най-качественото обслужване, но вече започвам да се съмнявам.

Кайзен написа:Имам чувството, че при официалните дилъри работят само идиоти и непукисти, или лошото отношение към автомобилите и техниката е фирмена политика.


Това предполагам е резултат от ниско заплащане, образование, манталитет, лоша организация, дълги работни смени, и разчитане предимно на гаранционното сервизиране на нови автомобили, където всичко се поема от производителя, или може би просто е характерно за балканския регион.

Един допълнителен въпрос. Щипките на кората на 5-та врата подлежат ли изобщо на подмяна, защото, без да съм гледал много, ми изглежда, че май трябва да се смени цялата кора?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4972
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 19 юни 2020 14:00


igi7803 написа:
DoH_KuXoT написа:Който гарантира, че като те оперират под упойка, доктора е направил операцията като хората.


Това не звучи добре за сериозна организация. Това е по-скоро присъщо за кварталните гаражи-сервизи. Остави, че медицината е експериментална наука, която се развива, но и за която се учи много повече, както вече спомена Кайзен. Докато при автомобилите всичко е ясно - развиваш болт, завиваш с обратно с динамометричния ключ, тоест спазваш някакъв модел на работа. Проектирането и производството на автомобили е сързано с точни науки, инженерни специалности, където всичко е ясно, както казах вече.


Не виждам как може някой да ти гарантира каквото и да било. Ползваш бранд на който си се доверил, ползваш официалния им сервиз, на който си се доверил поради някакви причини. Като не си доволен сменяш бранда, има голямо разообразие. Развиваш болт и го завиваш... не искам да го коментирам. Звучи ми като много е просто да си хирург, режеш, оперираш и шиеш...

igi7803 написа:
DoH_KuXoT написа:Като констатираш неизправност се връщаш и споделяш , няма начин да се разбере, че някой не си е свършил работата , ако няма обратна връзка.


1/Представи си, че съм доста зает, че нямам време да залягам под колата, да чета за коли, че едвам съм намерил време да закарам колата за някакво обслужване, за което плащам солено и очаквам безкомпромисен стандарт и качество, а не прехвърляне на вина и оправдания! Защото в крайна сметка аз парите ги превеждам, когато трябва да се плати, не се оправдавам...

2/Кой ще компенсира моите разходи, ако трябва аз да изгубя още няколко дни, за да се занимавам със сервиза, да хабя нерви, защото съм почти сигурен, че те няма току-тъй да си признаят за грешката?

3/Аз този проблем го видях съвсем, съвсем случайно. Можеше изобщо да не го видя, а се замислям колко други неща не съм видял, а и реално не искам да ги виждам.

4/Може би сервиза трябва така да си направи организацията на работа, че преди всяко издаване на автомобил да се проверяват всички детайли, за които е записан автомобила. Може би не е удачен вариант, но това е което ми хрумва на момента.


1/Времето за въпросната щипка, ако това е проблема , понеже не разбрах каква точно е рекламацията, отнема време колкото за кратък оглед преди да вземеш автомобила си и да разпишеш
протокол , че си го получил в изправен вид, без забележки. Доколкото разбирам, не си се оплакал, така че няма как да знаеш дали ше има прехвърляне на вина и оправдания ?

2/Предполагаш , че няма да признаят грешката, но може и да предполагаш грешно. А компенсацията , пак е като гарантирането... ще отговоря така, който ще те компенсира за загубеното време да занесеш разваления си телевизор до гаранционния сервиз и после да загубиш още един ден да си го вземеш. Каква компенсация точно се очаква, за счупена щипка освен подмяната й ?

3/Ами пак му звучи като предположение, може пък да предполагаш грешно знам ли , може пък и всичко да е наред, теория на вероятностите е сложна наука.

4/ Предполагам, някой ще трябва да провери работата и на проверяващия, след тях някой да провери и двамата, след тях.... реално има ли човешки фактор може да се появи и грешка, ако е в рамките на допустимото би трябвало и ти да проявиш разбиране, да обясниш проблема и да се разберете човешки.

igi7803 написа:
DoH_KuXoT написа:Това за повечето еднакви части при масовите автомобили идея си нямаш колко не си прав :)


Аз по принцип от коли много не разбирам, само ги използвам по предназначение. Но от всичките автомобили, които съм имал до момента, ми е направило впечатление, че много често части между различни модели се застъпват. Например дискове и накладки за Голф може да са същите за Пасат, или за някое Ауди, или ако за текущите варианти не са, то вероятно за предишните са били, но пък сега някакви други части са еднакви. Чисто от бизнес гледна точка, за производитела е много по-добре, да преизползва колкото може повече части.


Всъщност е точно обратното, производителя дава мило и драго да променя всичко, за да не може да се ползват едни и същи части, за да не може алтернативните производители да са в крак с новото и да предлагат алтернативи, да не говорим , че в един и същ модел и моторизация се правят промени и частите се вадят по рама за конкретен екземпляр, да се счита, че са горе долу еднакви не е правилно

igi7803 написа:@Кайзен, напълно съм съгласен. Обикновено човек стига до решението за официален сервиз, поне при мен беше така, след като години наред си е патил с различни сервизи и механици. И идеята зад това решение е много проста - щом това е официален сервиз, логично би било там да разбират най-много от автомобила и да предлагат възможно най-качественото обслужване, но вече започвам да се съмнявам.


Тук всеки има свои причини, аз официални сервизи не бих посетил, заради безумните им ценови политики , зад които се крие единствено един бранд , който на местно ниво в повечето случаи е изродено подобие на официалния сервиз и рядко оправдава очакванията, но все пак ми се иска да вярвам, че нещата отиват към по-добро и за да се случи всичко това, трябва и потребителите да сме малко по доверчиви и да не тръгваме с рогата и предарително настроени, че ще ни прекарат , няма да ни сменят нещата, ще ни излъжат, ще ни подменят части , ще ни откажат рекламация и т.н.

igi7803 написа:
Кайзен написа:Имам чувството, че при официалните дилъри работят само идиоти и непукисти, или лошото отношение към автомобилите и техниката е фирмена политика.


Това предполагам е резултат от ниско заплащане, образование, манталитет, лоша организация, дълги работни смени, и разчитане предимно на гаранционното сервизиране на нови автомобили, където всичко се поема от производителя, или може би просто е характерно за балканския регион.


Всичко е водено от заплащането , липсата на контрол, липсата на желание в клиента да търси правата си, липсата на разбиране и у двете страни, комплексна и много дълга тема.

igi7803 написа:Един допълнителен въпрос. Щипките на кората на 5-та врата подлежат ли изобщо на подмяна, защото, без да съм гледал много, ми изглежда, че май трябва да се смени цялата кора?

Ако е самата щипка се предлага като отделна част, ако е счупена отливката на самата кора , която държи щипката би следвало да се смени или побългари, като се залепи.


Потребителски аватар
igi7803
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 13 юни 2020 2:05
Автомобил: Passat B8
Двигател: 150HP

Re: Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Мнениеот igi7803 » Пет 19 юни 2020 23:40


DoH_KuXoT написа:Не виждам как може някой да ти гарантира каквото и да било.


Предполагам не искаш да живееш в свят, в който никой нищо не може да ти гарантира. Все пак нали затова има процедури, науки, образование, правила, иначе настава хаос, където всеки си прави каквото иска.

Механика, който е счупил щипката, трябваше просто да я замени с нова, ако това е възможно, и всичко щеше да е наред. И щом така немарливо се е отнесал с щипката, това говори, че вероятно така се отнася с цялата си работа.

Представи си, че същия механик ремонтира пътнически самолет, ти би ли искал да летиш с този самолет? Аз не!

DoH_KuXoT написа:Развиваш болт и го завиваш... не искам да го коментирам. Звучи ми като много е просто да си хирург, режеш, оперираш и шиеш...


Само така ти звучи, аз не съм имал такова нещо предвид. Но ми мина през акъла, че някой ще реагира точно по този начин :)

DoH_KuXoT написа:1/Времето за въпросната щипка, ако това е проблема , понеже не разбрах каква точно е рекламацията, отнема време колкото за кратък оглед преди да вземеш автомобила си и да разпишеш
протокол , че си го получил в изправен вид, без забележки. Доколкото разбирам, не си се оплакал, така че няма как да знаеш дали ше има прехвърляне на вина и оправдания ?


Не си спомням да съм разписвал такъв протокол или някой да ме е приканвал да извършвам оглед. Но да кажем хипотетично, че съм разписал протокол, че приемам автомобила без забележки. Как тогава после ще признаят щипката или друг проблем, който не си видял преди подписване на протокола?

DoH_KuXoT написа:А компенсацията , пак е като гарантирането... ще отговоря така, който ще те компенсира за загубеното време да занесеш разваления си телевизор до гаранционния сервиз и после да загубиш още един ден да си го вземеш. Каква компенсация точно се очаква, за счупена щипка освен подмяната й ?


Пропускаш факта, че второто ми разкарване, което реално ще отнеме минимум 2-3 часа, е изцяло по вина на сервиза. Компенсацията може да е съразмерна спрямо загубеното време и щетата, но задължително трябва да има някаква, иначе клиента остава с лошо чувство.

DoH_KuXoT написа:реално има ли човешки фактор може да се появи и грешка, ако е в рамките на допустимото би трябвало и ти да проявиш разбиране, да обясниш проблема и да се разберете човешки.


Какво значи в рамките на допустимото? Утре някой ще забрави да завие нещо по кормилната уредба или окачването, което също вече ми се е случвало, и някъде ще се пребиеш, заедно с цялото си семейство. Това в рамките на допустимото ли е? Защото всичко тръгва от елементарна немърливост и липса на организация!

Ако аз реша да им преведа със 100 лв по-малко, дали ще може да се разберем човешки?

И докато сме на темата за допустимото. Фиктивните ГТП, които се извършват в цяла България, в рамките на допустимото ли са? Най-вероятно повече от 70% от тези автомобили няма да минат MFK (Швейцария) или MOT (UK), без нуждата от допълнителни дейности.

DoH_KuXoT написа:Тук всеки има свои причини, аз официални сервизи не бих посетил, заради безумните им ценови политики , зад които се крие единствено един бранд , който на местно ниво в повечето случаи е изродено подобие на официалния сервиз и рядко оправдава очакванията, но все пак ми се иска да вярвам, че нещата отиват към по-добро и за да се случи всичко това


А на момента ми се струва, че ги защитаваш, та вече щях да те питам дали нямаш нещо общо с тях.

DoH_KuXoT написа:, трябва и потребителите да сме малко по доверчиви и да не тръгваме с рогата и предарително настроени, че ще ни прекарат , няма да ни сменят нещата, ще ни излъжат, ще ни подменят части , ще ни откажат рекламация и т.н.


Едва ли има българин, живял достатъчно дълго в България, който да е чак такъв оптимист, че да не се притеснява изобщо от прекарване.

Аз бях доста оптимистично настроен, но оптимизма ми отиде на кино, когато се опитаха да ме минат с двойните цени. Щипката е просто нещо случайно и допълнително. И нали знаеш приказката: Доверие се гради с години, а се губи за миг.

DoH_KuXoT написа:Ако е самата щипка се предлага като отделна част, ако е счупена отливката на самата кора , която държи щипката би следвало да се смени или побългари, като се залепи.


Как се сменя отливка или имаш предвид, че трябва да се смени цялата кора? А дали ще са така добри, че да сменят цялата кора?

Това залепване, освен на дърпане, ще е изложено и на вибрации и най-вероятно няма да издържи дълго. Аз не съм им закарал побългарен автмобил за обслужване, защо трябва да се съгласявам на полурешения? Защо отново клиента трябва да прави компромис, къде е отговорността на фирмата, която предоставя услугата?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 766
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Мнениеот cecoa1 » Съб 20 юни 2020 14:23


Обикновено има някъде написано, че допълнителни разходи възникнали по време на ремонта, които не са по вина на сервиза, се калкулират в сметката за плащане от клиента.
А тая вина е относително трудно доказуема за доста неща. Е, ясно е, че ако си отишъл за накладки, а са ти смачкали прага при подпиране, вината е тяхна. Или ако са ти счупили предното стъкло при смяна на чистачки... Но за някаква щипка, която не е и сигурно дали е била здрава преди това, или дали въобще е имало вариант да не се счупи...ясно е, че могат да го пишат не по тяхна вина. Съответно на място са преценили, че всъщност е дреболия, и не си струва да го споменават. Ако клиента държи и това да се оправи, то ще е за негова сметка.
Просто са наясно, че не всички клиенти могат да гледат обективно на нещата, и да възприемат някои такива повреди като нормално съпътстващи определени ремонти. Колата не получава някаква нова ексклузивна гаранция за всичко, само защото е оставена в сервиз. А повреди могат да се случат и там, даже без никаква вина на сервиза. Например ако се скъса жилото за отваряне на предния капак(образно казано, може да е и брава, ръчка, или там нещо по веригата), докато колата е в сервиза, означава ли, че е нямало да стане и при собственика извън сервиза?! Може да откаже и стартер, някоя брава, стъклоподемник...та дори при дадени обстоятелства, може да скъса ангренаж докато майстора я изкарва от подемника до паркинга с готови коли. Да, много от тези неща не се случват почти никога, защото са малко вероятни, но въпреки това, те са все пак възможни. Та какво остава за ЕДНА щипка, която примерно в 99% от случаите се чупи, но пък 100% липсата и не води до каквито и да е последствия.
Трябва все пак мислене и разбиране, колкото и иначе да не разбира човек от коли.

Отделно от всичко казано по този въпрос, в официален сервиз читави майстори работят рядко в днешно време. Поради много причини. Затова е в пъти по-добре да се намери читав майстор работещ за себе си, и пазещ собствената си репутация, па макар и някои да го определят презрително като "квартален майстор". Има такива специализирани в определени марки, или определени области от автомобилната техника, и си разбират от работата повече от хората в официалните сервизи(не рядко има такива, които са бивши кадри от официални сервизи), а имат и по-сериозни мотивация да бъдат клиентите им доволни. Там и доверие се изгражда на друго ниво, и много финанси и разправии се пестят, но когато се попадне на точните хора.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11334
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 21 юни 2020 15:44


cecoa1 написа:А повреди могат да се случат и там, даже без никаква вина на сервиза. Например ако се скъса жилото за отваряне на предния капак(образно казано, може да е и брава, ръчка, или там нещо по веригата), докато колата е в сервиза, означава ли, че е нямало да стане и при собственика извън сервиза?! Може да откаже и стартер, някоя брава, стъклоподемник...та дори при дадени обстоятелства, може да скъса ангренаж докато майстора я изкарва от подемника до паркинга с готови коли. Да, много от тези неща не се случват почти никога, защото са малко вероятни, но въпреки това, те са все пак възможни.

Цял ден седя колата на подемника, сменявахме окачване и добре че клиентът ни гледаше през цялото време в ръцете. Вечерта готова колата, сваляме да си тръгне и му пропадна педала на спирачката. Спирачната помпа умря на подемника.


Потребителски аватар
Кайзен
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1126
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Мнениеот Кайзен » Нед 21 юни 2020 21:41


Винаги може да се случи нещо подобно, но аз лично пиша за съвсем други неща.
Как може да поставиш и завиеш капачката на съда на спирачната течност като виждаш, че е пълен до ръба?
Как може да смениш масло, да извадиш колата от сервиза и да не провериш след 5-10-15мин нивото на маслото на паркомястото?
Как може да си оставиш колата за ремонт, който ще бъде платен от каско и да не поръчаш и поставиш 5-10 нови щипки/крепежи?
Как може да свалиш фарове за мъгла, да ги поставиш отново и да не провериш височината на светлинния сноп?
Как може да монтираш нови фарове без да ги регулираш?
Та това са "А" и "Б" неща в този бизнес и ако за тях трябва клиентите да ти правят рекламации, то нещо в системата е тотално объркано.

П.П.: И аз съм доплащал допълнително са изпуснал спирачен маркуч в сервиз. Казаха ми, че е бил нахапан от невестулка и при пробното шофиране протекъл. С него и нова спирачна течност. Оставих си колата за стандартно обслужване на 40 000км за около 350€ и си я получих със сметка за над 500€. Спирачната течност и мъркуча бяха наред, но не бяха сменили въздушния филтър. Как да се върна там? Никога!


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2785
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Мнениеот Чудомир » Нед 21 юни 2020 23:02


Кайзен написа:Как може да поставиш...

... кората на задна дясна врата, която е облицована изцяло със светла кожа, а автомобила е тъмен, по начин, че да мога да си пъхна показалеца между кората и вратата? И това на нов лизингов автомобил в гаранция, тоест ремонта се поема директно от производителя? Трима души се блещиха на плаца и не им се вярваше, а клиент мениджъра беше тъмно лилав от яд, че трябва да приеме колата за ТРЕТИ път за един и същ дефект - вибрации във вратата от музиката.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4972
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Официален сервиз на VW - програма сервиз 4+

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 22 юни 2020 9:59


Кайзен написа:Винаги може да се случи нещо подобно, но аз лично пиша за съвсем други неща.
Как може да поставиш и завиеш капачката на съда на спирачната течност като виждаш, че е пълен до ръба?
Как може да смениш масло, да извадиш колата от сервиза и да не провериш след 5-10-15мин нивото на маслото на паркомястото?
Как може да си оставиш колата за ремонт, който ще бъде платен от каско и да не поръчаш и поставиш 5-10 нови щипки/крепежи?
Как може да свалиш фарове за мъгла, да ги поставиш отново и да не провериш височината на светлинния сноп?
Как може да монтираш нови фарове без да ги регулираш?
Та това са "А" и "Б" неща в този бизнес и ако за тях трябва клиентите да ти правят рекламации, то нещо в системата е тотално объркано.

П.П.: И аз съм доплащал допълнително са изпуснал спирачен маркуч в сервиз. Казаха ми, че е бил нахапан от невестулка и при пробното шофиране протекъл. С него и нова спирачна течност. Оставих си колата за стандартно обслужване на 40 000км за около 350€ и си я получих със сметка за над 500€. Спирачната течност и мъркуча бяха наред, но не бяха сменили въздушния филтър. Как да се върна там? Никога!

При часови ставки в пъти по-високи от всеки друг сервиз и за мен това са недопустими неща. Отново обаче смятам, че ако се примириш и си ги дооправиш сам без да се върнеш в сервиза за рекламация тези проблеми само се задълбочават и въпросния "майстор" ще остави отпечатък върху много други автомобили. Вместо да му се потърси отговорност и или да си понесе отговорността или да хваща пътя и да работи в сервиз, където заплащането ще съответства на извършения от него труд.



Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта