Човекът за когото ще разкажа кара/или поне караше доскоро/ Голф 4 TDI ARL 2001г.-150 к.с.Наистина чудесна машина,с чудесни показатели и чудесен разход.На път за България в Австрия както си кара с около 120км/ч колата губи мощност и започват странни шумове откъм двигателя.След автовоз/платен разбира се,въпреки че колата е с пълно каксо тук в BG,но компанията отказва да поеме разхода за автовоза/ във Виена в сервиз на VW-Porsche става ясно че е пукнато бутало на трети цилиндър.От сервиза казват че такива неща там не се отремонтират,а целия двигател се сменя за ''скромните'' 5000 евро.Естествено този мой познат се разболява като чува цифрата и решава да оправя колата тук в BG.Отново автовоз и след доста чудене къде да се остави автомобила и разпитвания оставя колата в Автосервиз ПЕНЕВ на Кукленско шосе в Пловдив.
Това се случва някъде около 14-15 декември миналата година--датата на която колата е оставена там.Отиваме вече заедно с него след около седмица!!!!От разговорите и по телефона и там на място става ясно че наистина третото бутало е пукнато и са сменени всичките четири,защото трябва да са еднакви по тегло и трябва да са от една и съща марка,от там и смяната на всичките.Цената е около 280 лева на бутало със сегменти.От сервиза обясняват че и маховика е сменен ,защото имало някакъв шум откъм него--около 1000 лева и там.Също така е сменен и ангренажния комплект--500 лева още.Гарнитури още,някои и други ''дребни'' неща и с труда моя познат плати 4500 лева за този ''ремонт''.
Преспиваме значи една нощ на хотел в Пловдив защото от сервиза им трябвало ''Още малко време за довършителни работи''.Та довършителните работи отнемат целия ден и целия следващ,като сме висяли от 13 часа до към 16ч докато уж сглобят всичко.По думи в сервиза правена е профилактика и на турборо,махнат е катализатора,изчистени са грешки и т.н.......
Изкарват колата навън и се прави пробно кръгче--все пак да се види каква са я свършили.Моя познат вече тръпне да се качи в любимата си машина.Колата обаче върви като мъртвец.От 150-те коня са останали 50-60 някъде.Никаква мощност,турбината се чува да върти като бъркалка на миксер на място а разхода е двойно по-голям от нормалното.Обяснение от сервиза--НЯМА.Уж само за смяна на бутала е оставена колата,сменени са а ефект НУЛЕВ.А са платени 4500 лева все пак,сервиза е уж ''марков'',вътре имаше няколко X5 оставени за ремонт,A6 от по-новите,абе все неща които вдъхват доверие.''Ами незнаем момчета,не сме сигурни,ще трябва и дюзите да свалим да видим,но идват коледни и новогодишни празници,колата ще трябва да остане тук още десетина дни.....'' това чуваме от управителя ли кой беше там.естествено моя познат е супер ядосан--толкова пари на вятъра,без кола по празниците--супер тъпо.И решава да си я вземе в това състояние,все пак върви някак си колата.
Свързахме се с колегата от форума niks76,за късмет беше в BG за няколко дни и се вдигнахме и до Варна при него.Въпреки късния час,момчето ни обърна внимание за което още ведъж големи благодарности.След негова намеса се оказа че тези в Пловдив не са зацепили ремъка правилно,той го опраави.Тръбата към интеркулера не беше свързана правилно,оправи и нея.Направи и диагностика с VAG COM-а и там имаще пропуски от ония ''разбирачи в Пловдив''.Колата тръгна видимо по-добре,но все пак не на максимума на възможностите.Освен това в сервиза в Пловдив казаха че ако се окажели дюзите можело да ги намерят за около 250 лева всяка,което е супер ниска цена.
Та след всичко това ние си мислим че просто в сервиза ПЕНЕВ са си взели оригиналните дюзи и сега се мъчат да окъпят моя познат с още някой друг лев /тоест поне още 2000 лева с труда му там и всичкото/.Просто няма логика да се остави един добре работещ двигател до преди случката с буталото,да се сменят всичките ,да се обслужи автомобила напълно и да не върви както трябва.
Та мислълта ми е след всичко написано досега ДОКОГА В БЪЛГАРИЯ ВСЕКИ ЩЕ ГЛЕДА ДА ТЕ ГЪРБИ С ПАРИ И ДА НЕ СИ СВЪРШИ РАБОТАТА.ПИСНАЛО МИ Е ОТ ТАРИКАТИ И МОШЕННИЦИ.ЕВРОПА ЛИ---И СРЕЩУ НЕЯ ДА БЯГАМЕ ПАК НЯМА ДА Я СТИГНЕМ.
Ето снимки на буталата и маховика сменени в Автосервиз ПЕНЕВ на Кукленско шосе,който се интересува или не вярва по-късно мога да приложа и снимки на фактурите от там.


P.S. колата все още не е оправена.Просто вече да се чуди човек къде да я остави.Колеги ще сме благодарни някой да препоръча наистина читав сервиз,няма значение в кой град на България.[/img]
mod edit: brabus