Дневни светлини - съвет

Оплачете се от неграмотни майстори или похвалете някой, който си разбира от работата ... Споделете от къде купувате части за вашят VW
Itsaka
Мнения: 293
Регистриран на: Сря 19 окт 2011 16:46
Автомобил: Passat B7
Двигател:

Дневни светлини - съвет

Мнениеот Itsaka » Пет 17 авг 2012 18:52


Моля, дайте съвет от къде да ида да си ги купя и да ми ги монтират, някъде по София? Сайт нещо ако може да дадете?




K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот K » Пет 17 авг 2012 20:00




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот kris11 » Пет 17 авг 2012 20:38


малоумник на Н-та степен е Костов. Самоделни След като са фабрично произведени може Костов а прави свирки само.
В съда пада акта .


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот K » Пет 17 авг 2012 21:02


Има се предвид самоделно монтирани вероятно, а не фабрично.


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот Vladko » Съб 18 авг 2012 9:04


Според мен имат предвит точно самоделни-пробит фар и в него сложена допълнителна крушка или под фара сложена ЛЕД лента и т.н.
Но полицаят на улицата може да си тълкува закона както поиска та дори и с фабричен ДРЛ да ви напише акт.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот zfa159 » Нед 19 авг 2012 14:28


При заводските дневни светлини или ДРЛ,ама заводски,няма проблем,защото в закона си пише къси или дневни светлини и като докажеш,че колата си е така,няма какво да ти кажат.Дори да ти пишат акт,той пада в съда и няма проблем.Проблем е при допълнително монтиран ДРЛ на дългите,което в момента е масово,защото пишат два акта - един за употреба на дълги светлини в градски условия (забранено от закона в градски условия или осветен път) и още един за това,че не караш на къси светлини.Ако си хитър и си отвориш устата,че имаш ДРЛ и видиш ли дългите светят на % от мощността си,ти взимат прегледа и отиваш на Технотест,да видят те що за чудо е това ДРЛ и защо си изменил технически МПС-то... (един познат наскоро го таковаха точно така). В съда не пада нито едно от тези неща,понеже пряко са нарушени всичките - кара на дълги,без значение,че са % от мощността,не кара на къси,изменил е и технически светлините на мпс-то с това устройство. В крайна сметка човека остави една торба с пари за актовете и махна ДРЛ-а на дългите.Решението излиза,че е ДРЛ на късите,понеже там вече няма как на пътя да ти мерят колко силно светят късите,а отговаряш на закона - светят ли,светят :)


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот azrod » Нед 19 авг 2012 15:42


zfa159 написа:При заводските дневни светлини или ДРЛ,ама заводски,няма проблем,защото в закона си пише къси или дневни светлини и като докажеш,че колата си е така,няма какво да ти кажат.Дори да ти пишат акт,той пада в съда и няма проблем.Проблем е при допълнително монтиран ДРЛ на дългите,което в момента е масово,защото пишат два акта - един за употреба на дълги светлини в градски условия (забранено от закона в градски условия или осветен път) и още един за това,че не караш на къси светлини.Ако си хитър и си отвориш устата,че имаш ДРЛ и видиш ли дългите светят на % от мощността си,ти взимат прегледа и отиваш на Технотест,да видят те що за чудо е това ДРЛ и защо си изменил технически МПС-то... (един познат наскоро го таковаха точно така). В съда не пада нито едно от тези неща,понеже пряко са нарушени всичките - кара на дълги,без значение,че са % от мощността,не кара на къси,изменил е и технически светлините на мпс-то с това устройство. В крайна сметка човека остави една торба с пари за актовете и махна ДРЛ-а на дългите.Решението излиза,че е ДРЛ на късите,понеже там вече няма как на пътя да ти мерят колко силно светят късите,а отговаряш на закона - светят ли,светят :)

ЗНАМ, че цитирането на последния пост е забранено, но искам всички да обърнат внимание и да не ми философстват, че движейки се на дълги с 20-30-40 % не пречели! Писна ми от хора, които не могат да четат и ми се оправдават как било на някои нови модели автомобили фабрично. Ми купете си ги точно тях и няма да имате проблеми със закона :applause: :applause: :applause:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот zfa159 » Нед 19 авг 2012 21:09


Истината е по средата всъщност.Темата е за друго,аз само ще се отклоня за малко - 99.9% от колите в БГ са с така регулирани фарове,че късите или светят на 2м пред колата или на 200м над пътя (ако не и двата фара,то поне единия mhihi ).За дългите да не говорим,светят на 5м пред колата или на 1500м над табелите.Е това пречи много повече от ДРЛ-а,било той и на дългите. ДРЛ-а,ако е грамотен,не заслепява през деня,защото е светло и фаровете не светят силно на дълги,за сметка на това колата отзад или до теб,се откроява много по-добре с ДРЛ на дълги,от колкото ако е на къси (особено ако си кьорав,а то с такива е пълно вече...).Съответно проблема с ДРЛ-а на дългите е,че е на дългите светлини и от законова гледна точка могат да ни таковат,защото вече обясних - нарушават се няколко закона едновременно и това е проблем,който може да се използва срещу самите нас :) Целта тук е да си помагаме и да си споделяме,не да се караме за и против ДРЛ-а,защото всеки може да кара с каквото си иска (т.е. има възможност чисто физически),ама ако гледаме да сме законосъобразни,ДРЛ-а на дългите не е решение :) И аз много искам да си сложа ДРЛ на дългите на Пасат-а (на Хелла-та седи много добре) и да си пестя ксенона през деня,ама говорих с органите на реда и те ме светнаха,че още малко ще потърпят ДРЛ-а на дългите и после секирата пада и актовете започват да хвърчат...дори в съда няма как да мине,щото не е заводско и е на дългите и гризваш на т'слата дръжката...
:beer


Потребителски аватар
vago
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 16 авг 2010 13:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот vago » Пон 20 авг 2012 9:18


Те и за ксеноните така говореха, но уви все още си се кара....
Така, че много шум за нищо. И аз съм пред тази дилема ДРЛ, но от къде или да "лепя" по бронята диоди. Малко е офф, но предвид законовите изисквания за дневни светлини минимум 400 лумена едни лед габарити, от ибей на 410 лумена няма ли да свършат работа?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот zfa159 » Пон 20 авг 2012 19:17


Те стигнат ли до там да мерят лумените... Тълкуването на законите е достатъчно неясно,за да те извъртят и пак да го отнесеш. Лед габарита също е техническо изменение,понеже ще отворят данните на производителя и там ще пише крушка еди каква си 5 или 8W и пак не си в играта,понеже ти си с лед габарит,който не е крушка и си изменил технически светлините на мпс-то... ;)
Колко ще се прилага винаги е един друг въпрос, те и Трабант-ите още не са ги спрели (спират ги от както се помня :) )... mhihi
Според мен е най-разумно да се сложи просто джаджа,която пуска късите след запалването на колата и ги гаси,след като колата се изгаси. Има разни подобни ДРЛ-и,колегите,които предлагат такива неща,ще са по-компетентни от мен. Така се решават всичките проблеми - не е изменена технически светлинната уредба на МПС-то,светят късите светлини,както е по закона,няма и шанс да ги забравиш и да те отковат. Кофти е,като е ксенон,понеже му скъсяваш живота ама...какво да се прави.
:beer


Itsaka
Мнения: 293
Регистриран на: Сря 19 окт 2011 16:46
Автомобил: Passat B7
Двигател:

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот Itsaka » Пет 24 авг 2012 10:04


Вие добре спорите, но така и не разбрах от къде да ги купя и къде да ми ги монтират?


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот dancing_niki » Пет 24 авг 2012 10:28


от тук ги купуваш: http://smartdrl.com/
тук ги монтираш: viewtopic.php?f=13&t=6022
обади се на Васко, че може и при него да има някой и друг модул


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот Krasi » Пон 27 авг 2012 9:07


zfa159 написа:При заводските дневни светлини или ДРЛ,ама заводски,няма проблем,защото в закона си пише къси или дневни светлини и като докажеш,че колата си е така,няма какво да ти кажат.Дори да ти пишат акт,той пада в съда и няма проблем.Проблем е при допълнително монтиран ДРЛ на дългите,което в момента е масово,защото пишат два акта - един за употреба на дълги светлини в градски условия (забранено от закона в градски условия или осветен път) и още един за това,че не караш на къси светлини.Ако си хитър и си отвориш устата,че имаш ДРЛ и видиш ли дългите светят на % от мощността си,ти взимат прегледа и отиваш на Технотест,да видят те що за чудо е това ДРЛ и защо си изменил технически МПС-то... (един познат наскоро го таковаха точно така). В съда не пада нито едно от тези неща,понеже пряко са нарушени всичките - кара на дълги,без значение,че са % от мощността,не кара на къси,изменил е и технически светлините на мпс-то с това устройство. В крайна сметка човека остави една торба с пари за актовете и махна ДРЛ-а на дългите.Решението излиза,че е ДРЛ на късите,понеже там вече няма как на пътя да ти мерят колко силно светят късите,а отговаряш на закона - светят ли,светят :)



Много полезна информация колега.

Мисля си обаче, че който е с едносекционен фар спокойно може да си свърже дрл на дългите и да го настрои примерно на 15-20 процента. При това положение на пътя трудно би било да се разграничи дали този фар свети на къси или дълги, и в крайна сметка свети точно това там което трябва /не е лед лента или някакво външно творение/.

По друг начин стоят нещата с двусекционният фар обаче - тогава ясно се вижда дали светят къси или дълги. Аз съм с двусекционен на пасат Б4 и вчера си преместих дрл на на късите, след като прочетох тук постовете на колегата Zfa. Иначе на дългите стоеше страхотно на колата, и то на 15 процента само. Процентите си имат значение, и от гледна точка натоварване на генератора - ще дойде зима, а имам и подгревни свещи на антифриза, които съм си поставял допълнително.
Нека ако има колеги които са спирани от полиция и са глобявани или им е правена забележка за карането с дълги светлини вместо с къси да споделят тук.


Потребителски аватар
TedoM
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 дек 2009 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Горубляне
Контакти:

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот TedoM » Пон 27 авг 2012 9:35


И на мен ми дойде мнохо тази дилема и затова намерих евтин заместител, за който никои няма да ти прави проблеми ;)


Потребителски аватар
mihayloff
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 24 май 2012 20:03
Автомобил: VW Polo
Двигател: 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дневни светлини - съвет

Мнениеот mihayloff » Пон 27 авг 2012 22:39


Кажи срещу колко пари може и на моята кола да стане така?



Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта