Дневни светлини - съвет
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Дневни светлини - съвет
Моля, дайте съвет от къде да ида да си ги купя и да ми ги монтират, някъде по София? Сайт нещо ако може да дадете?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дневни светлини - съвет
малоумник на Н-та степен е Костов. Самоделни След като са фабрично произведени може Костов а прави свирки само.
В съда пада акта .
В съда пада акта .
- Vladko
- Мнения: 2480
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дневни светлини - съвет
Според мен имат предвит точно самоделни-пробит фар и в него сложена допълнителна крушка или под фара сложена ЛЕД лента и т.н.
Но полицаят на улицата може да си тълкува закона както поиска та дори и с фабричен ДРЛ да ви напише акт.
Но полицаят на улицата може да си тълкува закона както поиска та дори и с фабричен ДРЛ да ви напише акт.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дневни светлини - съвет
При заводските дневни светлини или ДРЛ,ама заводски,няма проблем,защото в закона си пише къси или дневни светлини и като докажеш,че колата си е така,няма какво да ти кажат.Дори да ти пишат акт,той пада в съда и няма проблем.Проблем е при допълнително монтиран ДРЛ на дългите,което в момента е масово,защото пишат два акта - един за употреба на дълги светлини в градски условия (забранено от закона в градски условия или осветен път) и още един за това,че не караш на къси светлини.Ако си хитър и си отвориш устата,че имаш ДРЛ и видиш ли дългите светят на % от мощността си,ти взимат прегледа и отиваш на Технотест,да видят те що за чудо е това ДРЛ и защо си изменил технически МПС-то... (един познат наскоро го таковаха точно така). В съда не пада нито едно от тези неща,понеже пряко са нарушени всичките - кара на дълги,без значение,че са % от мощността,не кара на къси,изменил е и технически светлините на мпс-то с това устройство. В крайна сметка човека остави една торба с пари за актовете и махна ДРЛ-а на дългите.Решението излиза,че е ДРЛ на късите,понеже там вече няма как на пътя да ти мерят колко силно светят късите,а отговаряш на закона - светят ли,светят 

-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Дневни светлини - съвет
zfa159 написа:При заводските дневни светлини или ДРЛ,ама заводски,няма проблем,защото в закона си пише къси или дневни светлини и като докажеш,че колата си е така,няма какво да ти кажат.Дори да ти пишат акт,той пада в съда и няма проблем.Проблем е при допълнително монтиран ДРЛ на дългите,което в момента е масово,защото пишат два акта - един за употреба на дълги светлини в градски условия (забранено от закона в градски условия или осветен път) и още един за това,че не караш на къси светлини.Ако си хитър и си отвориш устата,че имаш ДРЛ и видиш ли дългите светят на % от мощността си,ти взимат прегледа и отиваш на Технотест,да видят те що за чудо е това ДРЛ и защо си изменил технически МПС-то... (един познат наскоро го таковаха точно така). В съда не пада нито едно от тези неща,понеже пряко са нарушени всичките - кара на дълги,без значение,че са % от мощността,не кара на къси,изменил е и технически светлините на мпс-то с това устройство. В крайна сметка човека остави една торба с пари за актовете и махна ДРЛ-а на дългите.Решението излиза,че е ДРЛ на късите,понеже там вече няма как на пътя да ти мерят колко силно светят късите,а отговаряш на закона - светят ли,светят
ЗНАМ, че цитирането на последния пост е забранено, но искам всички да обърнат внимание и да не ми философстват, че движейки се на дълги с 20-30-40 % не пречели! Писна ми от хора, които не могат да четат и ми се оправдават как било на някои нови модели автомобили фабрично. Ми купете си ги точно тях и няма да имате проблеми със закона



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дневни светлини - съвет
Истината е по средата всъщност.Темата е за друго,аз само ще се отклоня за малко - 99.9% от колите в БГ са с така регулирани фарове,че късите или светят на 2м пред колата или на 200м над пътя (ако не и двата фара,то поне единия
).За дългите да не говорим,светят на 5м пред колата или на 1500м над табелите.Е това пречи много повече от ДРЛ-а,било той и на дългите. ДРЛ-а,ако е грамотен,не заслепява през деня,защото е светло и фаровете не светят силно на дълги,за сметка на това колата отзад или до теб,се откроява много по-добре с ДРЛ на дълги,от колкото ако е на къси (особено ако си кьорав,а то с такива е пълно вече...).Съответно проблема с ДРЛ-а на дългите е,че е на дългите светлини и от законова гледна точка могат да ни таковат,защото вече обясних - нарушават се няколко закона едновременно и това е проблем,който може да се използва срещу самите нас
Целта тук е да си помагаме и да си споделяме,не да се караме за и против ДРЛ-а,защото всеки може да кара с каквото си иска (т.е. има възможност чисто физически),ама ако гледаме да сме законосъобразни,ДРЛ-а на дългите не е решение
И аз много искам да си сложа ДРЛ на дългите на Пасат-а (на Хелла-та седи много добре) и да си пестя ксенона през деня,ама говорих с органите на реда и те ме светнаха,че още малко ще потърпят ДРЛ-а на дългите и после секирата пада и актовете започват да хвърчат...дори в съда няма как да мине,щото не е заводско и е на дългите и гризваш на т'слата дръжката...





Re: Дневни светлини - съвет
Те и за ксеноните така говореха, но уви все още си се кара....
Така, че много шум за нищо. И аз съм пред тази дилема ДРЛ, но от къде или да "лепя" по бронята диоди. Малко е офф, но предвид законовите изисквания за дневни светлини минимум 400 лумена едни лед габарити, от ибей на 410 лумена няма ли да свършат работа?
Така, че много шум за нищо. И аз съм пред тази дилема ДРЛ, но от къде или да "лепя" по бронята диоди. Малко е офф, но предвид законовите изисквания за дневни светлини минимум 400 лумена едни лед габарити, от ибей на 410 лумена няма ли да свършат работа?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дневни светлини - съвет
Те стигнат ли до там да мерят лумените... Тълкуването на законите е достатъчно неясно,за да те извъртят и пак да го отнесеш. Лед габарита също е техническо изменение,понеже ще отворят данните на производителя и там ще пише крушка еди каква си 5 или 8W и пак не си в играта,понеже ти си с лед габарит,който не е крушка и си изменил технически светлините на мпс-то... 
Колко ще се прилага винаги е един друг въпрос, те и Трабант-ите още не са ги спрели (спират ги от както се помня
)...
Според мен е най-разумно да се сложи просто джаджа,която пуска късите след запалването на колата и ги гаси,след като колата се изгаси. Има разни подобни ДРЛ-и,колегите,които предлагат такива неща,ще са по-компетентни от мен. Така се решават всичките проблеми - не е изменена технически светлинната уредба на МПС-то,светят късите светлини,както е по закона,няма и шанс да ги забравиш и да те отковат. Кофти е,като е ксенон,понеже му скъсяваш живота ама...какво да се прави.


Колко ще се прилага винаги е един друг въпрос, те и Трабант-ите още не са ги спрели (спират ги от както се помня


Според мен е най-разумно да се сложи просто джаджа,която пуска късите след запалването на колата и ги гаси,след като колата се изгаси. Има разни подобни ДРЛ-и,колегите,които предлагат такива неща,ще са по-компетентни от мен. Така се решават всичките проблеми - не е изменена технически светлинната уредба на МПС-то,светят късите светлини,както е по закона,няма и шанс да ги забравиш и да те отковат. Кофти е,като е ксенон,понеже му скъсяваш живота ама...какво да се прави.

Re: Дневни светлини - съвет
Вие добре спорите, но така и не разбрах от къде да ги купя и къде да ми ги монтират?
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Дневни светлини - съвет
от тук ги купуваш: http://smartdrl.com/
тук ги монтираш: viewtopic.php?f=13&t=6022
обади се на Васко, че може и при него да има някой и друг модул
тук ги монтираш: viewtopic.php?f=13&t=6022
обади се на Васко, че може и при него да има някой и друг модул
Re: Дневни светлини - съвет
zfa159 написа:При заводските дневни светлини или ДРЛ,ама заводски,няма проблем,защото в закона си пише къси или дневни светлини и като докажеш,че колата си е така,няма какво да ти кажат.Дори да ти пишат акт,той пада в съда и няма проблем.Проблем е при допълнително монтиран ДРЛ на дългите,което в момента е масово,защото пишат два акта - един за употреба на дълги светлини в градски условия (забранено от закона в градски условия или осветен път) и още един за това,че не караш на къси светлини.Ако си хитър и си отвориш устата,че имаш ДРЛ и видиш ли дългите светят на % от мощността си,ти взимат прегледа и отиваш на Технотест,да видят те що за чудо е това ДРЛ и защо си изменил технически МПС-то... (един познат наскоро го таковаха точно така). В съда не пада нито едно от тези неща,понеже пряко са нарушени всичките - кара на дълги,без значение,че са % от мощността,не кара на къси,изменил е и технически светлините на мпс-то с това устройство. В крайна сметка човека остави една торба с пари за актовете и махна ДРЛ-а на дългите.Решението излиза,че е ДРЛ на късите,понеже там вече няма как на пътя да ти мерят колко силно светят късите,а отговаряш на закона - светят ли,светят
Много полезна информация колега.
Мисля си обаче, че който е с едносекционен фар спокойно може да си свърже дрл на дългите и да го настрои примерно на 15-20 процента. При това положение на пътя трудно би било да се разграничи дали този фар свети на къси или дълги, и в крайна сметка свети точно това там което трябва /не е лед лента или някакво външно творение/.
По друг начин стоят нещата с двусекционният фар обаче - тогава ясно се вижда дали светят къси или дълги. Аз съм с двусекционен на пасат Б4 и вчера си преместих дрл на на късите, след като прочетох тук постовете на колегата Zfa. Иначе на дългите стоеше страхотно на колата, и то на 15 процента само. Процентите си имат значение, и от гледна точка натоварване на генератора - ще дойде зима, а имам и подгревни свещи на антифриза, които съм си поставял допълнително.
Нека ако има колеги които са спирани от полиция и са глобявани или им е правена забележка за карането с дълги светлини вместо с къси да споделят тук.
- TedoM
- Мнения: 214
- Регистриран на: Вто 15 дек 2009 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Горубляне
- Контакти:
Re: Дневни светлини - съвет
И на мен ми дойде мнохо тази дилема и затова намерих евтин заместител, за който никои няма да ти прави проблеми 

- mihayloff
- Мнения: 24
- Регистриран на: Чет 24 май 2012 20:03
- Автомобил: VW Polo
- Двигател: 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дневни светлини - съвет
Кажи срещу колко пари може и на моята кола да стане така?
Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта