1. Първи впечатления: Любезни, не се държат сякаш си им нарушил спокойствието и им отнемаш от ценното време. Обясняват, повтарят, ако си тъп и не стопляш бързо.
2. Време е за разговор по същество: Казаха, че съм със стария фреон и трябва да се смени, но смяната САМО на фреона не е препоръчителна заради пресичането на старото и новото масло - едното било минерално, другото синтетично. Предложиха ми смяна на компресора, промиване на цялата система, смяна на някви дреболии и нов фреон за скромната цена от 700лв. Ударих ченето в земята.
(да включим малко история - миналата година смених на предния пасат САМО фреона за 100лв при младежите на ъгъла на "Ч.Връх" и "Сребърна" - очаквах нещо поне подобно. След това изкара близо година без проблеми)
Смяната на компресора беше препоръчана заради вероятни бъдещи проблеми - остатъци от масло в него и пресичане, както и отказ за поддръжка и ремонт - нямало вече части точно за тоя компресор.
3. Бия отбой: Отказвам се от ремонта за 700лв и след няколко часа размисъл решавам да попитам колко ще ми струва смяната САМО на фреона - все пак, ако компресорът се скапе, смяната му пак ще си е 700лв и ще се набутам 100-200лв с възможността все пак да изкарам топлия сезон и да отложа голямата инвестиция за догодина. Оказва се, че ще ми струва 350лв, заради задължителната според него смяна на филтър някакъв, който е близо половината от тая цена. Започвам сериозно да обмислям ходенето при миналогодишните момчета за да ми сменят фреона за около 100лв.
(междувременно при пускането на климатика се чува лек свистящ звук, на който тогава не обръщам внимание)
4. Дълъг разговор с жената: всички сериозни разходи се съгласуват предварително. Решава да го направим все пак, въпреки високата цена. Уговаряме се - казват ми приблизително два дни. През цялото време са много любезни. Аз съм вече зарибен.
5. Малка изненада: обаждат се да ми съобщят, че свистящият звук от климатика е повреден изпарител(аз му викам радиатор). Съгласявам се да свалят таблото - едната тръбичка се отчупила съвсем при демонтажа.
6. Накрая: с един ден закъснение отивам да си взема колата. Сменена ми е гарнитурата на капака и двигателят е поизмит. Безплатно. Климатикът прави -2 градуса при духалките на отворени прозорци и на място, на 3-та степен на вентилатора. Колата е чиста вътре. Таблото е почти в същия вид - "великолепната" пластмаса около уредите видимо е счупена само на едно място - според мен това си е постижение. Дадоха ми стария изпарител и компресор - на компресора ми показаха как маслото вече е пресечено поради предишна смяна на фреона и вече не е течно а стои като грес.
7. На следващия ден: При включване на климатика оборотомерът кове на 1500 оборота на празен ход и след спиране на климатика не желае да слезе много надолу. Ако не пускам климатика се държи нормално - около 800-900. Другата седмица ще ходя на преглед и смятам тогава да се оплаквам. Климатикът прави ужасен студ. Препоръчаха ми да покарам 50-на км с климатик - завъртам парното почти докрай на топло, но си духа хладничко, въпреки, че колата си е загряла на 90градуса и без климатик в колата не се седи от жега.
Като цяло съм доволен. Бяха много любезни. Дадоха ми разпечатка на направените ремонти и сменените части, на която пише "гаранция шест месеца". Коментари от една бивша колежка след като и показах листчето: "Жена ти няма акъл". А самата ми съпруга прие новината спокойно и снощи си спах в леглото, вместо на терасата
