Почивай в мир Иво 420 :wavecry :wavecry :wavecry

:arrow В помощ на семейството на Иво

Запитване за VW Touran 1.6 TDI

За тези, които притежават други модели на марката.
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 18635
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Запитване за VW Touran 1.6 TDI

Мнениеот stefan4o » Нед 13 ное 2022 8:03


И един съвет от мен - не ходи при приятели да ти вършат работа. Освен ако не познаваш някой, примерно като форумните сервизи :)




Потребителски аватар
no_name_bg
Мнения: 44
Регистриран на: Чет 25 мар 2021 20:55
Автомобил: VW Caddy
Двигател: CAYD 2011

Re: Запитване за VW Touran 1.6 TDI

Мнениеот no_name_bg » Нед 13 ное 2022 11:43


Здравей, колега! Ако предните собственици на колата ти не са премахнали DPF, а майстора ти го е изключил само софтуерно, горещо ти препоръчвам да го забравиш този пишман майстор. За Пепино мога дакажа само хубави неща, но да знаеш, че хубаво и евтино винаги седят на два различни рафта. Отиди при Пепино и ще си решиш загадката, но не вдигай конете на колата/по мое мнение/. Къде заради по-бързо износване на съединителя, къде заради последващи проблеми със скоростната кутия. Късмет и да напишеш после каква е развръзката.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1675
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Запитване за VW Touran 1.6 TDI

Мнениеот cecoa1 » Нед 13 ное 2022 12:45


С 30 коня отгоре(и около 50Nm), нищо му няма ни на съединител, ни на кутия... А и тази допълнителна мощност не се ползва постоянно, освен ако не си "състезател", ама ако си, и със заводски параметри пак си износваш всичко по-бързо. Отделно, тоя съединител доколкото знам, не е с демпферен маховик, та не е и кой знае колко скъп. Щом колата е с пълен DPF, то значи вероятно наближава и смяна на съединител, той си е консуматив. А като се смени, при тоя годишен пробег, ще кара докато е кола.
Вече, ако е DSG, и аз бих се въздържал от вдигане на мощност.


Потребителски аватар
no_name_bg
Мнения: 44
Регистриран на: Чет 25 мар 2021 20:55
Автомобил: VW Caddy
Двигател: CAYD 2011

Re: Запитване за VW Touran 1.6 TDI

Мнениеот no_name_bg » Нед 13 ное 2022 13:48


Почти на 100% в случаите с вдигането на конете десния крак става по-тежък. :mhihi . Усещам колегата, че иска да си кара колата с възможно най-малки разходи по нея, заради това го съветвам да не пристъпва към повишаване на магаретата. Относно частите не знам какви са цените, но вече в София трудно се намира сервиз под 80лв/ч , който да се разправя с бангиите ни. Отделно инженерите във VW са скъсили живота на доста от частите, което само по себеси не предполага допълнително натоварване на триещите се части в двигателя. 30 коня отгоре това са си 30 процента повече от предвидената мощност при агрегат с 20% по-малък работен обем. Това си остава мое мнение без да се заяждам :drunk


Потребителски аватар
Gospodin0v
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 03 май 2020 10:29
Автомобил: VW Touran
Двигател: 1600 TDI 90кс 2014г

Re: Запитване за VW Touran 1.6 TDI

Мнениеот Gospodin0v » Нед 13 ное 2022 14:46


stefan4o написа:И един съвет от мен - не ходи при приятели да ти вършат работа. Освен ако не познаваш някой, примерно като форумните сервизи :)


Благодаря за съвета, но ще го кажа така!

Нямам доверие на никого в София след повече от 10г. тук и това ми е 3-ят автомобил и 1-ви на дизел. Наслушал съм се лъжи, обещания, и т.н и съм си плащал доволно. С този човек случайно се запознахме в квартала и ми спечели доверието. Благодарение на него закупих колата от която реално съм доволен, като изключим този проблем "фантом" както го наричам защото реално само аз и семейството ми сме го виждали в движение, а всички майстори и сервизи последните 2-ве години само на грешка в програмата им.
Не ме разбирай погрешно, аз съм много благодарен за съвета ти, просто от коли не разбирам въобще и няма как да не се доверя на някого. За мен е като жената и децата! Грижа се за тях, нон-стоп. Но просто не ги разбирам :mhihi

Още веднъж много благодаря за съвета!


Потребителски аватар
Gospodin0v
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 03 май 2020 10:29
Автомобил: VW Touran
Двигател: 1600 TDI 90кс 2014г

Re: Запитване за VW Touran 1.6 TDI

Мнениеот Gospodin0v » Нед 13 ное 2022 15:31


no_name_bg написа:Здравей, колега! Ако предните собственици на колата ти не са премахнали DPF, а майстора ти го е изключил само софтуерно, горещо ти препоръчвам да го забравиш този пишман майстор. За Пепино мога дакажа само хубави неща, но да знаеш, че хубаво и евтино винаги седят на два различни рафта. Отиди при Пепино и ще си решиш загадката, но не вдигай конете на колата/по мое мнение/. Къде заради по-бързо износване на съединителя, къде заради последващи проблеми със скоростната кутия. Късмет и да напишеш после каква е развръзката.


Предните собсетвеници, нищо почти реално не са смяняли по нея, защото аз я купувам от тях малко след като и изтича лизинга. Колата дойде на ход от Франция и според сервизната и книжка на определно време са си сменяни стандартни неща т.е консумативи. Нищо по-голямо не е сменяно за 160 или 180хил. км. не помня точно колко бяха. И след идването и тук и по-точно като започнах да карам на дълги разтояния проблема и се появи. Понеже не съм родом от София и поне 1-2 пъти в месеца имам с нея 600км+ в отиване и връщане. В града няма забележка просто. Както и не при всяко пътуване извън София се проявава проблема, което е още по странното.

Но да отплеснах се, извинявам се! Още с първото излизане от София след Пловдив вече беше в авариен режим и до Стара Загора още няколко пъти. След това на връщане към София нито веднъж, но все пак я откарах при приятели ми за дигностика. Но след опити само с чистене на грешки и леки финни настройки се разбра, че моят приятел няма как да помогне защото явно е нещо вътре в турбото, а той не е такъв вид сервиз. Отказах я до VW сервиз и за моя изненада вместо да ми кажат, какво може да е или какво е те, казаха просто DPF е запълнен по спомен на 90% и губи най-вероятно налягането заради това, но колата е в добро състояние и няма какво да ме притеснява. Но все пак да се обърна към конкретни сервизи за турбо. До тук добре. Моят приятел я откара в сервиз за диагностика на турбото, не знам кой е сервиза така и него попитах, там след диагностика ми казаха, че по-добрият вариант е директно да го изключат и да него "пера", защото щом по-голяма част колата се кара само градско ще се замърсява много бързо и няма да ми излезе сметката. И така го изключиха, но признавам забравил съм дали го премахнаха или само го изключиха беше преди 2г. ,но това е моя вина, че не знам. След като го изключиха за една солидна за тогава сума около 500-600лв направо натоварих, децата и жената да я пробваме към нашият край и разбира се след 1-2ч на магистралата хоп и отново авариен режим, губене на мощност и все едно нищо не е било.

Както и да е върнах ме се и отново я откараха до същият сервиз, който ми изключи DPF-фа. Но този път се наложи да постой при при тях, защото те не виждаха проблем при диагностиката, но след всяко връщане аз тествах, но проблема си стоеше. Накрая след нови няколко дни при тях, ми обясниха че на студена диагностика, каквото и да е това колата няма проблем, но когато оставят турбото да върви няколко часа и задържи определни градуси изкревяло перките, защото те вече били криви. Но този проблем на перките се проявявал само след няколко часа в движение и задържане на определа температура с която да се изкривят перките и колата да изгуби налягането си и след това влиза в аварин режим.

Смениха ми средната част на турбото, което по спомен са точно перките и още някакви допълнителни неща и о чудо, колата реално близо 1 година и половина нищо и нямаше дори на дългите и продължителни разтояния, до преди няколко месеца, когато всичко се върна и отново първо се кръстим със семейството ми преди да тръгнем на дълъг път, защото не знам колко дълго ще продължи това пътуване.

Просто ми писна наистина едно пътуване което реално е около 2ч и половина да се превръща в 4+ часа за да мога да спра да изгася колата да се ресне компютъра и и пак да тръгна и всичко това в компанията на малки близнаци, куче и т.н
Отделно и вече с тези цени на дизела е удар по джоба предвид, че където и да мръднем в София с малки деца без колата не става.

Реално аз харесвам колата, модела и комфорта и но този дизел ми съсипва нервите. Преди това съм имал само бензин+ газ 2-ва вида коли и 2те са били бетон. Мазда 323Ф след това Форд Фюжън, просто ми станаха малки. Както казах в началото от коли за съжаление или щастие не знам ама грам не разбира, но си ги подържам с винаги възможно най-добрите консумативи и т.н , защото знам, че без колата за съжаление съм като инвалид.

За мен колата си е средство и затова наистина нямам нужда от повече коне или мощности. Не обичам високите скорости даже имам страх от тях. Просто искам дори да се чупи което няма как да не се случва да знам,че влиза в сервиз обслужват я аз си заплащам и си взимам здравата кола. Нито вися на майсторите на главите или по телефоните.

Най-много се напрегнах, когато и приятели ми вика абе тая кола и няма нищо и последните 4-5 сервиза, като ме гледат и ми взимат парите за диагностика да изчистят грешките и да ми кажат абе здрава е карай само ти виждаш проблем в нея :mhihi И аз слушам и паля тръгвам и след 200км пак съм в авариен режим със "здравата" кола на която и няма нищо и само аз и виждам проблема "фантом"

Много се извинявам за дългият пост, просто някак май ми се беше натрупало :stumm :mhihi


Потребителски аватар
Gospodin0v
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 03 май 2020 10:29
Автомобил: VW Touran
Двигател: 1600 TDI 90кс 2014г

Re: Запитване за VW Touran 1.6 TDI

Мнениеот Gospodin0v » Нед 13 ное 2022 15:51


no_name_bg написа:Почти на 100% в случаите с вдигането на конете десния крак става по-тежък. :mhihi . Усещам колегата, че иска да си кара колата с възможно най-малки разходи по нея, заради това го съветвам да не пристъпва към повишаване на магаретата. Относно частите не знам какви са цените, но вече в София трудно се намира сервиз под 80лв/ч , който да се разправя с бангиите ни. Отделно инженерите във VW са скъсили живота на доста от частите, което само по себеси не предполага допълнително натоварване на триещите се части в двигателя. 30 коня отгоре това са си 30 процента повече от предвидената мощност при агрегат с 20% по-малък работен обем. Това си остава мое мнение без да се заяждам :drunk


За никакви магарета или катъри не искам да чувам :mhihi

Чакам тези дни да ми кажат имат ли решение на база този проблем или пак само аз си виждам проблема :11

И отивам при Пепино, за който Ви благодаря понеже бяхте супер любезни и отзивчиви да ме насочите на някъде! И с доста солидни аргументи! Благодаря и дано я оправи Пепино и да ми спести гимнастиката от покупко-продажба. И аз после ще събирам в Северен Парк на бири!
:drunk

Изображение



Върни се в “Други модели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост