VW LT 35,товарен бус, 2003г., 2.5 TDI/90к.с.- чукане на оптяжната ролка на ангренажа

За тези, които притежават други модели на марката.
peecii
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: GABROVO

VW LT 35,товарен бус, 2003г., 2.5 TDI/90к.с.- чукане на оптяжната ролка на ангренажа

Мнениеот peecii » Вто 03 авг 2021 8:37


Здравейте,
Проблема е следния:
За 45000 км. пробег сменям четери пъти ангренажен ремък и ролка. Издържат между 5 и 10 000 км. и започва чукане на ролката. При отваряне на капака на ангренажа изпадат дребни пърченца гума, видимо ремъка е разхлабен и с намалена ширина от теиенето в двете страни на капака.Палеца регулиращ натягането, е върнат в начална позиция и ролката е разбита. Ролките които ползвам са INA, ремъците ContiTech. Чукането се усеща особенно ясно при потегляне по стръмен наклон и при включен климатик(когато натоварването е оптимално) и малко по приглушено при преминаване от първа на втора придавка. От там нататък всичко е наред. При сваляне на пистовия ремък чукането не се променя.При последната смяна (преди 500 км.) са сменени оптяжна ролка на ангренажа, ангренажен ремък, зъбното колело на коляновия вал което движи ангренажния ремък, демпферната шейба на коляновия вал,оптяжната ролка на пистовия ремък е сменена преди няколко седмици в комплект с амортисьора. Въобще всичко по логистиките на ангренажния и пистовия ремък което би могло да издава някакъв шум (чукане, тропане, виене, скърцане и т.н.) е подменено. Да, ама не. Чукането си остава.
Последното което ми казаха като диагноза и с което не съм много съгласен е че чука дюза или дюзи. Нямам пушеци, прекален разход на гориво, при "студен" старт на 40 градуса тези дни, мотора си заработва равномерно.
Майсторите предприеха още една интервенция за която забравих да споделя по горе. Поръчаха нова шпилка с по плътна резба и с по голяма дължина (няколко милиметра) която да се навие още един, два оборота и уплътни евентуална вибрация в резбата на блока. Втулката е монтирана с осигурител на резбата и ролката е захваната с гайка вместо с оригиналния монтажен болт на производителя.
Туй с дюзите ще го проверя на стенд края на месеца, но аз си стоя зад някаква причина която кара ролката да вибрира и да се саморазвива и разбива прекалено бързо.
Моля, ако някой има идея какво се случва или решение на проблема да даде мнение.
Благодаря предварително.




peecii
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: GABROVO

Re: VW LT 35,товарен бус, 2003г., 2.5 TDI/90к.с.- чукане на оптяжната ролка на ангренажа

Мнениеот peecii » Вто 17 авг 2021 15:59


И аз си мислех, че няма да има много мнения и предложения но трябваше да опитам.
А може ли някой да ми каже, каква марка е оригиналната ролка която фолксваген монтират в завода?



Върни се в “Други модели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта