Въпроси за Метан и температура на редуктора

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Въпроси за Метан и температура на редуктора

Мнениеот gyb » Пет 25 яну 2008 0:09


Здравейте, колеги. Мисля си: газта е течна, имаме изпарение за да стане газообразна затова имаме Изпарител, който го топлим с вода да не стане замръзва. Метана обаче е газообразен - подаваме го директно в смесителя само, че с намаляме налягането от бутилката - затова имаме Редуктор, който пак топлим. Защо го топлим тоя редуктор? И ако трябва да го топлим това нали загрява газа а той загрява въздуха в смесителя, сместа става по-топла съответно по-малко съдържание на кислород ... Чувал съм, че най-хубавите италиански метанови уредби следяли температурата на редуктора и регулирали количеството топла вода .. Истина ли е това и какви са ефектите?




Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пет 25 яну 2008 7:59


Топли се щото ще измръзне. Имаше една формула за връзка между обем-налягане-температура. Щом разширяваме газ неговата температура пада пропорционално на обема с който се разширява.
Относно затоплянето на въздуха, ми не знам колко % ще икономисаме щото се смесва газ-въздух някъде 1/20(дали пък не беше и повече) така че сметни колко ще вдигнеш температурата ако газта е 10 или 80 градуса.


Потребителски аватар
Rakood
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот Rakood » Съб 26 яну 2008 19:11


dandan написа:Топли се щото ще измръзне. Имаше една формула за връзка между обем-налягане-температура. Щом разширяваме газ неговата температура пада пропорционално на обема с който се разширява.
Относно затоплянето на въздуха, ми не знам колко % ще икономисаме щото се смесва газ-въздух някъде 1/20(дали пък не беше и повече) така че сметни колко ще вдигнеш температурата ако газта е 10 или 80 градуса.


:006:
Нарича се адиабатно разширение като цяло се отнема по млко топлина от околната среда спрямо изпаряването на пропан бутана но и за това дебита на топлата вода е намален през редуктора (по малък диаметър на тръбите за водата). Нагряването на газта не е толкова гоям проблем, идеята е като цяло готовата горивовъздушната смес да влиза в цилиндрите по студена т.е въздуха който е много повече спрямо газта да не се нагрява а това става най често в смукателните колектори. така че нагряването на метана в редуктора не оказва влиание


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Съб 26 яну 2008 19:40


Аз имам метан, но ме е страх да пробвам да запаля на метан при минусови температури? До минус колко мога да пробвам да запаля ?


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Съб 26 яну 2008 19:49


добре, ами означава ли това, че е безопасно лятото при температури над 20ина гр. да се откачи топлата вода от редуктора? Един човек ми каза, че така дори му горяло по-малко..


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 26 яну 2008 23:18


kossel написа:Аз имам метан, но ме е страх да пробвам да запаля на метан при минусови температури? До минус колко мога да пробвам да запаля ?


Никакви проблеми нямаш да палиш на метан - ако ти е добре настроена колата би трябвало да палиш по-лесно дори от на бензин :)

gyb написа:добре, ами означава ли това, че е безопасно лятото при температури над 20ина гр. да се откачи топлата вода от редуктора? Един човек ми каза, че така дори му горяло по-малко..


Възможно е всъщност :), а и може да има положителен (макар и минимален) ефект върху динамиката. Там входните маркучи са мисля на повечето метанови редуктори 10мм, та ще е трудно да се натамани кранче... евентуално може да се поиграе с бензинов клапан, но най-големите са за 8мм маркуч :(


Потребителски аватар
Велосираптор
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 02 май 2007 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Велосираптор » Съб 02 фев 2008 23:42


В началото на зимата добросъвестно се пробвах да паля на бензин сутрин...след като смених акумолатора си паля добросъвестно САМО на метан!Пали много по-бързо!Преди ми трябваха около 1,5минути въртене /разделени на 2-3 порции/на бенз,при метана става за около 10-15 сек!Проверено е до -16 градуса...толкова беше най-ниската темп в Русе досега.Става да запалиш и да тръгнеш- не прави проблеми.Някъде бях чел из темите,че сутрин паленето на бенз ставало мноо по-лесно,ако вечерта последните 300метра си карал на бенз- Вярно е!Въпроса е -Защо да карам на бенз, когато и на метан става?


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Нед 03 фев 2008 11:44


Велосираптор написа:Въпроса е -Защо да карам на бенз, когато и на метан става?


защото ако бензина в резервоара е стар леките му фракции заминават и става като разредител и прецаква пластмасите по бензиновите помпи



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта