относно работата на ЕКУ-то на бензина и газовия инжекцион

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

относно работата на ЕКУ-то на бензина и газовия инжекцион

Мнениеот bugster » Вто 20 май 2008 17:13


Колеги имам следната чуденка!
ЕКУ-то на бензин какво управлява, когато колата работи на газ. Кои параметри се контролират от двете ЕКУ-та, когато колата работи на газ и на бензин.
По специално въпроса ми е за времето за впръскване на гориво. Понеже смених чипа наЕКУ-то на бензина. Интересно ми е ЕКУ-то на газовия инжекцион дали самостоятелно контролира времето за впръскване на гориво или ползва тайминга на ЕКУ-то на бензин.
Настройваха ми газовия инжекцион след смяната на чипа и разхода ми се качи. А новия чип за бенз малко удължава времето за впръскване на гориво. Дали времето се е качило когато колата е и на газ?




najdobrix
Мнения: 154
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот najdobrix » Вто 20 май 2008 17:40


Ммммм,ДА


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Вто 20 май 2008 18:01


http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=6851 -надявам се че ще ти е от полза.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Вто 20 май 2008 21:19


Газовите инжекциони са само едни пиджибек платки всъщност :) - модулират сигнала до бензиновите инжектори и го пращат до газовите, като има малки отклонения по ламбда и това е :)


Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bugster » Вто 20 май 2008 22:18


The_Machine написа:Газовите инжекциони са само едни пиджибек платки всъщност :) - модулират сигнала до бензиновите инжектори и го пращат до газовите, като има малки отклонения по ламбда и това е :)

А real time ли е това, или при настройка на газовия инжекцион се записват настройките в ЕКУ на газовия настройките от ЕКУ-то на бинзина и след това когато работи на газ, просто си ги чете от газовото ЕКУ?
Идеята ми е ако сложа стария чип и си настрои газовия, след това да си сложа отново перформанс чипчето и то да важи само за работата на бензин?
Дали ... или ....... :roll:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Вто 20 май 2008 22:29


Картите са: при Х мс отваряне на бенз инжектор чрез коефицент се променя според обороти...

Тоест ако чипа ти бърника само времето на инжекторите, то може да се настрои при по-малкото време да е по-малко горивото - при повечето да пръска повече газ :)


Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bugster » Пон 26 май 2008 11:29


Чипчето ми бърника количеството гориво което се впръсква, намаля времето за запалване на сместа, дига прекъсвача на оборотите и лъже малко ламбда сондата.
Това което не мога да си обясня е EКУ-то на газовия копира ли тези настройки, след това си ги съхранява в неговата памет и когато колата работи на газ, дали се допитва изобщо до ЕКУто на бинзина.
Ако се върна стария чип със сегашните настройки на газовия дали ще ми спадне разхода?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта