VW Passat CL 1990, моноинжекция - работа с АГУ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
kimi_design
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 27 юни 2008 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

VW Passat CL 1990, моноинжекция - работа с АГУ

Мнениеот kimi_design » Пет 27 юни 2008 11:40


Колеги, ще съм признателна, ако споделите впечатления от работата с АГУ на пасата, понеже е повреден потенциометъра на моноинжекциона и вместо купуване на нов или рециклиран ми предлагат поставяне на АГУ.
пасата не е 2 а 3! има цяла тема "какъв модел ми е пасата" mod edit: vaskoto1




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 27 юни 2008 11:45


потенциометъра пак участва при работата на газ - подържа оборотите на празен ход, както и коригира предварението на запалването.
На такъв двигател АГУ става без проблеми и разхода е приличен.
При моноинжекциите няма място за притеснение - не се получават гърмежи и други странични ефекти.
С газова уредба около 450 до 500лв /обикновенна/ работата заспива.
Слага се само емулатор на ламбда сондата и всичко е 6.
Ако има по-голям бюджет може да се сложи Ламбда контрол и ТАБ като допълнителни екстри към газовото с цел оптимизиране разхода на гориво и вървежа на колата. Но и само с обикновенна уредба се държи добре.
Във форума има доста колеги с този мотор, които са с обикновенна газова и нямат проблем.
Дано съм бил от полза.

п.п. за 40-50лв може да се намери от моргите цялата долна част на моното с потенциометъра, но колко е читав никой не може да каже.
Новия се предлага също с целия корпус и е адски скъп детайл.

А за Пасата - струва ми се че не е 2 а 3 - погледни тази темичка
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... 1dea56b45d


kimi_design
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 27 юни 2008 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimi_design » Пет 27 юни 2008 14:48


Сърдечни благодарности ivo123....да.....и аз разбрах , че в София на моргата е около 100 лв., а пък риска си е риск....иначе...много се изложих с модела....да....B3 е...10x...Май-май да се слага газ :?:


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 27 юни 2008 15:04


100лв ми се струва множко.
Търси само корпуса с ТПС-а, без степ мотора и т.н.. чарколяци.
Принципно може при покупката да се провери ама пак не е 100% гаранция колко ще изкара.
С един мултицет аналогов т.е. със стрелки се мери на изходите и плавно се отваря дросела - не трябва да има никакви скоци при движението на клапата.Има ли падове на съпротивление значи е заминал.


kimi_design
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 27 юни 2008 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimi_design » Пет 27 юни 2008 15:40


Явно трябва да отворя руския диск за VW, защото не се ориентирам - какво е ТПС - потенциометъра ли?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 27 юни 2008 19:09


да ТПС е потенциометъра на дроселовата клапа.


kimi_design
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 27 юни 2008 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimi_design » Съб 28 юни 2008 11:18


едно допълнително уточнение....колата е с дистрибуторна кутия и вакумен регулатор на ъгъла на запалване....и въпроса е , дали в този случай не може да се избегне нуждата от потенциометър за работата на двигателя с АГУ?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Съб 28 юни 2008 11:56


Не! ТПС-а е важен елемент за управлението на запалването!Тотално ли е износен или това е констатация от някой "майстор"? Първо се износва в областа на празния ход,което може да се коригира чрез леко дефазиране около оста на ТПС-а!


kimi_design
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 27 юни 2008 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimi_design » Съб 28 юни 2008 12:00


да...точно този случай е....ТПС има пукнатина в най-горния резистивен слой - вижда се с просто око...и при дефазиране ниските обороти са добре, но не върви добре колата....
да го оставяме ли така и да слегаме АГУ или е абсолютно задължително да го подменяме?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Съб 28 юни 2008 19:31


Малко не ми стана ясно кое е повредено, но ако проблема е в пластмасовата плочка която стои от страни на моноинжексиона към страната на шофиора - втора употреба струва 30-40лв. И даже да се сложи газ, пак ще имапроблем защото като не работи правилно ТПС-а се шашка и стъпковия мотор. Общо мвзето за да работи колата на газ добре трябва на бензин да няма проблеми :wink:


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 29 юни 2008 18:11


колежке прегледай тази тема - продават това което търсиш.
Успех!!!
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=94757


kimi_design
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 27 юни 2008 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimi_design » Вто 01 юли 2008 10:04


сърдечни благодарности за информацията Ivo123....точно това е и вече се уговорих с човека, да го взема...приятно шофиране!


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 01 юли 2008 17:13


дано всичко е нормално :)
радвам се да помогна.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 9 госта