смяна въздушен филтър

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
pmmihaylov
Мнения: 30
Регистриран на: Пон 05 юни 2006 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

смяна въздушен филтър

Мнениеот pmmihaylov » Чет 28 авг 2008 10:59


Здравейте колеги!

Имам Венто 1.8 ABS с АГУ Ловато, вървеше чудесно и гореше нормално на газ. След смяната на въздушния филтър се промени изцяло, падна мощността и се увеличи разхода, явно е бедна сместа. Как точно да настроя изпарителя за да стане като преди, а не искам след всяка смяна на филтъра да ходя да търся газаджии.
Четох форума на точно за такъв случай не намерих инфо.




Потребителски аватар
spirof
Мнения: 420
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 19:34
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот spirof » Чет 28 авг 2008 11:53


установяваш на 3400 оборота и почваш да затваряш врътките на тройника,в момента в който усетиш че мотора почва да глъхне спираш
връщаш четвърт оборот
правиш пробно кръгче
ако е спъната отвиваш още четвърт оборот
ако е добре я оставяш така или ако търсиш икономия затваряш четвърт оборот и готово


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 28 авг 2008 14:07


vwbulgaria.com/forum/index.php?showtopic=177

значи положението е следното : благодарение на един познат (разбирач уш ) колатае с напално омазани настроики на гас ( на бензин не мойе изобщо да върви поради ред пречини ) ....
положението е следното : колата има стабилни ниски обороти но с това свършва всичко представете си колко е зле след като не мога да набера достатачно че да мина на 4-та ( мощност абсолютно никаква )
разхода сигурно е уникално малак ама това не е работа то едвам дигам 30 км.
молбата ми е следната : ( повече от час вече търсяа из форума не успешно една тема на която не помня нито заглавието нито нищо sad.gif помня само че беше обеснено подробно как да си настроим колата на гас . ) та много моля някои ако я намери или я знае да ми даде линк кам нея или някои ако може да ми обесни подробно какво трябва да правя с колата си за да я настроя както си му е реда
благодаря предварително на всички отзували се smile.gif
нещо което смятам че ще е необходимо да спомена :
октанкоректора е настроен на гас от удавна и си работише идеално преди ( псевдо маистора да ми пипа колата )
беше ми откраднат троиника за гаста и за това се наложиха някои настроики които предпочетох да бадат напревени от уш по разбиращи от мен ( но уви.... както и да е )
значи сега местата от които може да се регулира
1 крана на бутилката в багажника
2 винта на испарителя
3 врътките на троиника ( 2 са за 1 и 2 клапа )
4 настроиките за въздуха на карба ( защото съм и с нов карб които уш е бил нагласен и настроен някога бреди да бъде свален но това е било отдавна пък и на уш вече не вярвам
ами това е много ще сам благодарен ако някои по разбиращ от мен си направи труда ( защото то си е бая писане smile.gif ) да ми обесни smile.gif



Код

Код: Избери всички

1 хич не го брой за настройка, 4... много ми е съмнително някой да ти настройва въздух на карбуратора :)
Така... палиш колата и я загряваш до работна температура, започваш да въртиш месинговият или пластмасов винт , който ти натяга мембраната на изпарителя , апропо регулира горивната смес на празен ход, та въртиш докато постигнеш най-високите възможни обороти на празен ход (смукача е върнат напълно , разбира се) , после завиваш с около 1/4 - 1/8 от оборота.
Сега е хубаво да си намериш помощник , който да натисне газта до около 3000 оборота (ако нямаш оборотомер , просто да държи някакви средни обороти) и да държи така педала , без да го бърка как се променят оборотите, ти започваш да навиваш по малко и двете врътки на кранчето след изпарителя докато мотора започне леко да "глъхне", след което ги развиваш по 1/4 оборот , като гледаш кранчето за първа камера да е по-развито от това на втора.
Сега помощника пуска педала на газта и ти с ръка форсираш и гледаш как се форсира мотора - ако е мудно и накрая бучи без да се форсира - малко развиваш , ако "размисля" за секунда-две и после се изрязва малко завиваш.
Сега пак нагласяш празния ход и пробваш как се форсира. Гасиш и палиш само на контактен ключ - ако си уцелил сместа - така и ще пали :) , после отиваш някъде да я пробваш и на ускорение и Т.Н. , засичаш разход , ако е много , малко завърташ месинговия на изпарителя и с по още по-малко от тройника :)




Общо-взето методиката е една и съща и за карбуратор и за моноинжекция и за пълна инжекция...



като гледаш кранчето за първа камера да е по-развито от това на втора - Коя камера е първа и коя втора?Аз държа малко по-развит болта на по-дългия маркуч. --- Писанието ми е било относно карбураторна Лада.
При теб камери няма Smile
Има дросел и дюза...




ivo123 написа:бронзовото болче колега е за обогатяване на сместта, независимо от пластмасовото. То служи да обогати сместа при първоначално запалване. Когато е много развито сместа е много богата и трудно се регулира от пластмасовото болче.
Според мене трябва да е развито на не повече от 2 оборота и половина от затворено положение.




Колега , месинговото винтче е байпас за празния ход - представлява конусна игла , която се навива в отвор и регулира дебит на изпарена газ , която НЕ минава през мембраната на ниското налягане. Количеството газ , минаващо оттам е константно и не зависи от вакуума в колектора. Влияе на празният ход пряко - може да се повиши оттук , ако този винт присъства в конструкцията на изпарителя.

Пластмасовият винт регулира чувствителността на мембраната за ниското налягане и определя сместа на празен ход , както и поведението на мембраната, косвено влияе на оборотите на празен ход - при преобеднена смес те спадат ,както и при преобогатена...




Enjoy!
mod edit: batmilko



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта