Газта вреди ли на клапаните на двигателя и ако да - защо?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Вто 30 сеп 2008 9:34


vasstop написа:
kokoshkite написа:Според мен това , че изгарят по-бавно е и причината за намалената мощност, като при дизелите по-бавно горене ,вследствие по-нисък въртящ момент .
Нищо не каза, дизелите имат доста по-голям въртящ момент, отколкото бензиновите коли...

Оффтопик:

Кои дизели ма майко ... я погледни някой дърт атмосферен дизел какъв му е въртящтият момент ...

Объем двигателя 1896 см3
Мощность 64 л.с.
При оборотах 4200
Крутящий момент 125/2200 н*м
Система питания Дизель Н.В

Тва е 1,9 Д който го слагат на Голф 3 :)

Ето и един "модерен" атмосферен дизел от Голф 4

Объем двигателя 1896 см3
Мощность 68 л.с.
При оборотах 4200
Крутящий момент 133/2200 н*м
Система питания Дизель Н.В
Наличие турбонадува -

По темата: По високата температура на изгаряне на газта дали тя не е причина за щетите по клапаните. Един познат се кълнеше, че от газта му се стопило бутало на Лада нива ...




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 30 сеп 2008 9:53


webdude написа:Кои дизели ма майко ... я погледни някой дърт атмосферен дизел какъв му е въртящтият момент ...
А защо да гледам дърти, като мога да гледам най-често ползваните.
Да направим една сравнителна характеристика на двигателите слагани на Голф3 - бензин/дизел 1.8/1.9

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html
Бензин:
Kennbuchstabe: AAM ANN ABS ANP ADZ ACC * ADD *
Drehmoment bei 1/min: 140/2500 140/2500 145/2500 145/2500 145/2500 145/2500

Дизел:
Kennbuchstabe AEY 1Y AAZ 1Z AHU ALE AFN
Drehmoment bei 1/min 150/2000 124/2400 150/2400 202/1900 202/1900 210/1900 235/1900

Ако забелязваш само един от дизеловите има по-малък въртящ момент, а именно: 1Y 124/2400
Всички останали дизелови двигатели посочени по-горе имат по-голям въртящ момент от съпоставените бензинови...


Потребителски аватар
kokoshkite
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 15 дек 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kokoshkite » Вто 30 сеп 2008 14:20


vasstop написа:
kokoshkite написа:Според мен това , че изгарят по-бавно е и причината за намалената мощност, като при дизелите по-бавно горене ,вследствие по-нисък въртящ момент .
Нищо не каза, дизелите имат доста по-голям въртящ момент, отколкото бензиновите коли...

Да колега обърках се исках да кажя ,че са по бавно оборотни ;)


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Вто 30 сеп 2008 23:12


vasstop написа:
webdude написа:Кои дизели ма майко ... я погледни някой дърт атмосферен дизел какъв му е въртящтият момент ...
А защо да гледам дърти, като мога да гледам най-често ползваните.
Да направим една сравнителна характеристика на двигателите слагани на Голф3 - бензин/дизел 1.8/1.9

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html
Бензин:
Kennbuchstabe: AAM ANN ABS ANP ADZ ACC * ADD *
Drehmoment bei 1/min: 140/2500 140/2500 145/2500 145/2500 145/2500 145/2500

Дизел:
Kennbuchstabe AEY 1Y AAZ 1Z AHU ALE AFN
Drehmoment bei 1/min 150/2000 124/2400 150/2400 202/1900 202/1900 210/1900 235/1900

Ако забелязваш само един от дизеловите има по-малък въртящ момент, а именно: 1Y 124/2400
Всички останали дизелови двигатели посочени по-горе имат по-голям въртящ момент от съпоставените бензинови...
по-голям защото са с турбини май ,я сложи на бензина турбо да видим кой кой е... :wink:


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Съб 04 окт 2008 4:31


По темата: По високата температура на изгаряне на газта дали тя не е причина за щетите по клапаните

Колко точно е повече темп. на изгаряне. Щото нали от това се определя калоричноста на горивото а от там и мощноста.
Ако пък заради бавното горене(това е така), то при ниски обороти не би трябвало да има голяма разлика в мощностите все пак.


Потребителски аватар
ilkomotor
Мнения: 640
Регистриран на: Пет 14 юли 2006 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот ilkomotor » Съб 04 окт 2008 11:46


...май само при марката ФОРД , го има този проблем :wink:


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 04 окт 2008 21:03


ето тук една хубава извадка от AUDI форума:
http://audibg.com/index.php?showtopic=12194&hl=
А що се отнася до изгарянето на клапаните , то това се получава именно поради същата причина поради която изгаря и не добре затварящ (пренатегнат) клапан, а именно-минаването през него на "огън". При работа на газ, поради бавното изгаряне на газтта , горивният процес продължава и след отварянето на ИЗПУСКАТЕЛНИЯТ клапан. Именно поради тази причина изгаря само той , а не и всмукателният. Всички други причини , биха довели до еднаквото износване и на двата клапана.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта