Реле на ламбдасондата

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
vanko_5
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 8:27
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Реле на ламбдасондата

Мнениеот vanko_5 » Сря 24 дек 2008 17:41


Искам да сложа едно реле нормално отворено сварзано кам другото реле дето прекасва дюзата ама мисалта ми е на кой кабел да прекасна на ламбдасондата




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 24 дек 2008 18:09


Каква ти е колата, с какъв двигател, колко кабела има сондата, какъв цвят са?

Инак захранването на релето се взима от синия кабел, връзваш и маса и после връзваш на нормално затворения контакт, тоест горното и долното на илюстрацията по-долу, отляво и отдясно са ти захранването:


...|
| _ .|
. _


Потребителски аватар
vanko_5
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 8:27
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот vanko_5 » Сря 24 дек 2008 18:32


Колата е голф 3 1.8 ABS мотора


Потребителски аватар
vanko_5
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 8:27
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот vanko_5 » Сря 24 дек 2008 18:37


А кой е тоз син кабел каде се намира


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 25 дек 2008 0:50


Отива до бобинките на газовия клапан и клапана в изпарителя (ако изпарителя е електрически, ако е вакуумен - не взимай ток от него)!


Потребителски аватар
vanko_5
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 8:27
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот vanko_5 » Чет 25 дек 2008 10:46


Искаш да кажеш захранванет да го земя от +кабел на газовия клапан и релето като е нормално затворено при подаване на ток да отваря контактите и да прекасва веригата а ако е нормално отворено и вземя + от релето дето прекасва дюзата нестава ли ,а кой кабел на ламда сондата да прекасня


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 25 дек 2008 20:16


Пак те питам - дай цветове на кабелите, които са преди и след буксата на ламбдата (намира се като застанеш срещу двигателя долу вляво при изпускатения колектор)

Кабела, който управлява релето на дюзата може и да е пак синия - всъщност както е вързано то, просто го повтори за ламбдата - и двете неща идеята е да се прекъсват на газ...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 25 дек 2008 20:42


The_Machine написа:Пак те питам - дай цветове на кабелите, които са преди и след буксата на ламбдата (намира се като застанеш срещу двигателя долу вляво при изпускатения колектор....

Ти направо го уби човека :)
Какъв цвят да ти таде като от сондата тръгва един кабел,който завършва с един куплунг,завинтен на колектора отстрани....този кабел е различен за ралзичните производители на сондите (на моята оригиналния беше лилав а на новата кафяв).След куплунга тръгва черен екраниран кабел (малко прилича на коаксиален на външен вид) покрай предния рог и заминава нагоре към ECU-то.Вътре в него са два кабела по спомен - черен (маса) и лилав (сигнала).
Ама за чии му е това реле - по-добре да се сложи един ламбда симулатор - така или иначе като сложи реле ще прекъсне сигнала и ще вкара комп-а в авариен режим и той ще отсвири сондата.....ефекта от симулатора според мен е малко по-добър (пак ще отсвири сондата ама след по-дълго време).
Отделно прблема с релето на толкова чуствителен ход е доста сериозен - като нищо може от индукцията на бубинката в момента на превключване да опържи операционния усилвател,който е на входа на комп-а (един колега го постигна с една батериика от 3V докато ръчкаше нещо по ламбда сондите) така че релето незнам колко е удачно.
Каква му е тайната идея на това реле?


Потребителски аватар
vanko_5
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 8:27
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот vanko_5 » Пет 26 дек 2008 9:41


да прекасва на газ зада нетрупа грешки ламбдата .Колега нали като съм на газ релето прекасва веригата комп влиза в авариен режим ама като вклуча на бензин са въстановява веригата и сондата подава сигнал на комп и си бачка сондата по тоз начин,нали зада влезе в авариен режим трябва да работи мотора на бензин и да изклучеш ламбдата зада влезе в аватриен режим


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 дек 2008 22:53


Добре де ама има друг момент :
-колата си ти работи на газ и комп-а е авариен режим.
-след като колата мине на бензин това не означава,че мигновенно ламбда сондата ще тръгне - в комп-а все още си е записана грешката и ще създава проблеми и ламбда сондата така или иначе ще е тръгнала да си заминава и няма да работи коректно (на газ сместа никога не е идеална спрямо оборотите и сондата се износва много по-бързо отколкото ако караш на бензин).
Та дефакто така или иначе това,което ще постигнеш е да вкарваш комп-а по-бързо в авариен режим при работа на газ и нищо друго....
Все пак ако си решил - да,възможно е и няма никакъв проблем да се направи ама от някой дето знае какво прави (The_Machine например ;) ).
Успех!


Потребителски аватар
vanko_5
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 8:27
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот vanko_5 » Съб 27 дек 2008 8:56


Kолега прав си мерси се пак


Потребителски аватар
vanko_5
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 8:27
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот vanko_5 » Съб 03 яну 2009 16:26


Колеги вече релето е сложено и сега колата няма грешка



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта