Газовите инжекциони са различни като вид и начин на действие, тъй като има няколко разработки на различни фирми. Ако искаш да разбереш повече за тях, погледни тези 2 статии!
Видовете инжекционни системи
Газовите инжекционни системи ІІ част
Различните газови инжекциони си имат различни предимства и недостатъци - същото е както и при различните бензинови инжекционни системи.
При всички положения са много по-добър вариант от конвенционалната газова уредба, тъй като взимат информация от различните датчици или директно обработена информация от ECU-то и чрез собствен комп. променят режимите на работа като не позволяват ненужно обогатяване или обедняване на горивната смес и съпровождащите я "гърмежи", които при автомобили с пластмасови колектори могат да са фатални.
Разбира се и на конвенционална газова уредба може да се сложи примерно lambda control system. Самата система не е задължителна при никой автомобил, а само от някои законодателства в отделни страни. При нея няма минуси а само положително действие, т.е. газта не се налива с кофата а се дозира според нуждите на мотора в определен момент (отчитано чрез ламбда сондата). Така имаш мощност, когато я пожелаеш, а в останалото време правиш икономия.
Повече информация за ламбда контрол системата има В тази тема, В тази също, а също така са описани и в по-горните статии.
И все пак, въпреки предимствата на газова с ламбда контрол, тя пак си остава моно (газта се смесва въздуха някъде по въздушния път), докато при газовия инжекцион си имаш нормално работеща многоточкова инжекционна система.
Двигател 2Е с АГУ - мисията възможна !
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 129 госта