Реле за ламбда сензор
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Реле за ламбда сензор
Системата на впръскване ми е мономотроник. Като карам на газ всичко е ОК. Мина ли веднъж на бензин и се променя работата на двигателя при превключване отново на газ. За да се оправи трябва Ресет на компа. Правил съм си експеримент - при откачена ламбда сонда - преминаването от бензин на газ и обратно не е проблем. Мисълта ми е ако сложа едно реле на ламбдата, при превключвне на газ да се изключва кабела на ламдбата /и двигаеля да преминава в авариен режим/ и при преминаване на бензин съответно да се възстановява връзката с ламбда сензора.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Няма да ти реши проблема, защото ECU-то ще запамети грешка "No lambda signal"
Дали ще е некоректна информация от ламбдата или липса на сигнал, все си е грешка и това ще промени работата на мотора.
Можеш да си сложиш реле за reset на ECU-то с всяко палене, а още по-добре да си сложиш и ключе за байпас на релето, за да не преинициализираш всеки път комп-а.
Разгледай темите - има доста писано по въпроса!
Дали ще е некоректна информация от ламбдата или липса на сигнал, все си е грешка и това ще промени работата на мотора.
Можеш да си сложиш реле за reset на ECU-то с всяко палене, а още по-добре да си сложиш и ключе за байпас на релето, за да не преинициализираш всеки път комп-а.
Разгледай темите - има доста писано по въпроса!
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
ре
[quote="Sunny"]Видях, че има писано, а и аз имам ключе направено и оттам преинициализирам наново компа, но при всяко минаване на бензин ми прави промени в оборотите и трябва рестарт
А при рестарт - оборотите са различни, сместа се променя и т.н. поне при мене - като си е нагласен изпарителя на оптимални обороти на празен ход и като ресетна компа - при запалване държи ниски обороти - държи се по-различно и след няколко паленета се оправя или веднага ако коригираш наново изпарителя
А не съм сигурен че симулатора ще свърши работа затова попитах за реле.
По принцип имам готова ламбда контрол система, но не съм я сложил още - тя има емулатор ама имам проблем с него, по нататък ще я постна схемата в сайта - излиза около 15-на лева цялата електроника и после степ мотор и корпус за мотора.
А да използвам да питам тези които са с ламбда контрол - имат ли идея как се справя ламбда контрола при студена кола /когато ламбдата не дава стойност/, защото тази платка отваря степ мотора нацяло и ако е много развит тройника - колата се дави

А при рестарт - оборотите са различни, сместа се променя и т.н. поне при мене - като си е нагласен изпарителя на оптимални обороти на празен ход и като ресетна компа - при запалване държи ниски обороти - държи се по-различно и след няколко паленета се оправя или веднага ако коригираш наново изпарителя

А не съм сигурен че симулатора ще свърши работа затова попитах за реле.
По принцип имам готова ламбда контрол система, но не съм я сложил още - тя има емулатор ама имам проблем с него, по нататък ще я постна схемата в сайта - излиза около 15-на лева цялата електроника и после степ мотор и корпус за мотора.
А да използвам да питам тези които са с ламбда контрол - имат ли идея как се справя ламбда контрола при студена кола /когато ламбдата не дава стойност/, защото тази платка отваря степ мотора нацяло и ако е много развит тройника - колата се дави

- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: ре
С какъв мотор си? Така както обясняваш ми звучи като ABS.
На какво палиш след резетване? На бензин би трябвало да ти държи по-високи а не по-ниски обороти по време на инициализацията
Емулатора си прав, че не върши перфектна работа, но щом имаш готова контрол система защо не си я сложил още? Самото стъпково моторче не е скъпо.
Ламбда контрол имам на колата, но моята ламбда сонда е с подгряване и дава показания от самото начало. Мисля, че решението ти на този проблем е да оставяш колата да работи малко на бензин, докато "отлепи" стрелката на температурата. Все пак ламбдата ти започва да работи при достигане на 300 оС в изпускателните колектори (ако не се лъжа) а това става бързо. Другия плюс е че се загрява и изпарителя междувременно и не подаваш почти течна газ (при което се вдига знаително разхода)
На какво палиш след резетване? На бензин би трябвало да ти държи по-високи а не по-ниски обороти по време на инициализацията

Емулатора си прав, че не върши перфектна работа, но щом имаш готова контрол система защо не си я сложил още? Самото стъпково моторче не е скъпо.
Ламбда контрол имам на колата, но моята ламбда сонда е с подгряване и дава показания от самото начало. Мисля, че решението ти на този проблем е да оставяш колата да работи малко на бензин, докато "отлепи" стрелката на температурата. Все пак ламбдата ти започва да работи при достигане на 300 оС в изпускателните колектори (ако не се лъжа) а това става бързо. Другия плюс е че се загрява и изпарителя междувременно и не подаваш почти течна газ (при което се вдига знаително разхода)
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: ре
[quote="Sunny"]Да да кажем АБС - идентичен е с него аз съм с Ауди 80 и там се казва ПМ.
Ами прав си за инициализацията и на бензин и на газ след ресетване се вдигат оборотите и после ако съм на газ падат доста по-ниски от обикновеното. Обикновено ми държи 900 а след инициализация и падане на оборотите стигат 700 и двигателя притреперва.
А колкото до студената ламбда - (а съм пробвал на моята кола с ламбда контрола /но го свалих защото не беше мой/ сега имам мой и ще си го сложа тия дни) сега като нямам ламбда контрол тройника ми е отвит на някакво положение и като запаля сутрин на газ няма проблеми с обороти и давене. Мисля след слагане на ламбда контрола да отвия още съвсем малко тройника и така сутрин при палене и работа на газ при студена сонда пак ще си работи нормално двигателя.
Ами прав си за инициализацията и на бензин и на газ след ресетване се вдигат оборотите и после ако съм на газ падат доста по-ниски от обикновеното. Обикновено ми държи 900 а след инициализация и падане на оборотите стигат 700 и двигателя притреперва.
А колкото до студената ламбда - (а съм пробвал на моята кола с ламбда контрола /но го свалих защото не беше мой/ сега имам мой и ще си го сложа тия дни) сега като нямам ламбда контрол тройника ми е отвит на някакво положение и като запаля сутрин на газ няма проблеми с обороти и давене. Мисля след слагане на ламбда контрола да отвия още съвсем малко тройника и така сутрин при палене и работа на газ при студена сонда пак ще си работи нормално двигателя.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
За падането на оборотите можеш да използваш "ограничител на минимума"
Има български аналози на модел на Landi Renzo и вървят по 25-30 лв.
Действа само докато колата е на газ като задаваш мимимум обороти при които сработва и подава сигнал на "стъпковото моторче за празния ход" да вдигне оборотите, независимо от неговото "мнение" в момента
Има български аналози на модел на Landi Renzo и вървят по 25-30 лв.
Действа само докато колата е на газ като задаваш мимимум обороти при които сработва и подава сигнал на "стъпковото моторче за празния ход" да вдигне оборотите, независимо от неговото "мнение" в момента
Последна промяна от Sunny на Пет 28 апр 2006 11:09, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
[quote="Sunny"]ами по принцип целта ми не е да ресетвам компа всеки ден а искам да те попитам като работи ламбда контрол необходимо ли е емулатор за ламбда сонда
Много се чудя защото нали контрола по-принцип си контролира по стойностите на ламбдата и според мене не трябва да има нужда от емулатор.
Много се чудя защото нали контрола по-принцип си контролира по стойностите на ламбдата и според мене не трябва да има нужда от емулатор.
Последна промяна от ivo123 на Чет 02 авг 2007 14:27, променено общо 1 път.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Естествено, че не ти е необходим емулатор при наличието на контрол система.
Ламбда сондата си е обратна връзка в системата. Когато тя подаде сигнал, че е нужна корекция, а корекция не може да бъде направена, тогава се появява и грешка в паметта и ECU-то минава в авариен режим с усреднени стойности, тъй като мисли че ламбда сондата е "сдала багажа". Когато обаче корекцията се осъществи - няма грешка и всичко е ОК
На кратко емулатора подава постоянен сигнал на ECU-то, импулси от 1 или 5 V в зависимост от типа на мотора или по-точно от напрежението, което ламбда сондата подава при нормално количество на кислород в изпускателната система, когато не е необходимо коригирането на горивната смес, т.е. ECU-то се лъже че във всеки момент на работа всичко е наред.
Когато имаш ламбда контрол система, сместа си се обогатява и обеднява нормално и не се натрупват грешки в комп-а.
Пък и няма как да подаваш 2 сигнала едновременно на ECU-то - от ламбда сондата и от нейния емулатор
Ламбда сондата си е обратна връзка в системата. Когато тя подаде сигнал, че е нужна корекция, а корекция не може да бъде направена, тогава се появява и грешка в паметта и ECU-то минава в авариен режим с усреднени стойности, тъй като мисли че ламбда сондата е "сдала багажа". Когато обаче корекцията се осъществи - няма грешка и всичко е ОК
На кратко емулатора подава постоянен сигнал на ECU-то, импулси от 1 или 5 V в зависимост от типа на мотора или по-точно от напрежението, което ламбда сондата подава при нормално количество на кислород в изпускателната система, когато не е необходимо коригирането на горивната смес, т.е. ECU-то се лъже че във всеки момент на работа всичко е наред.
Когато имаш ламбда контрол система, сместа си се обогатява и обеднява нормално и не се натрупват грешки в комп-а.
Пък и няма как да подаваш 2 сигнала едновременно на ECU-то - от ламбда сондата и от нейния емулатор

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Реле за ламбда сензор
ivo123 написа:Системата на впръскване ми е мономотроник. Като карам на газ всичко е ОК. Мина ли веднъж на бензин и се променя работата на двигателя при превключване отново на газ. За да се оправи трябва Ресет на компа. Правил съм си експеримент - при откачена ламбда сонда - преминаването от бензин на газ и обратно не е проблем. Мисълта ми е ако сложа едно реле на ламбдата, при превключвне на газ да се изключва кабела на ламдбата /и двигаеля да преминава в авариен режим/ и при преминаване на бензин съответно да се възстановява връзката с ламбда сензора.
На Мономотроника това му е проблема пустата инициализация след рестарт......обаче много малко газаджии да не кажа никой от тях не прави разлика. За тях сичкото моно си е едно и емулатора да го дават като опция. А бих казал е задължителен. Въпреки него обаче на няколко месеца се налага да се растартира защото въпреки всичко се трупат грешки. Забелязал съм че проблемите идват основно когато при студена кола се мине на газ и веднага след това се запали автоматично на бензин. Тогава ЕКУ то се шашка тотално щото освен бензина има остатъци газ колата се дави впръсква се още бензин а няма обратна връзка щото ламбдата е студена и не бачка.
- MrDeath
- Мнения: 46
- Регистриран на: Чет 23 мар 2006 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Я да ударя и аз 1
Гледам колегата е ABS двигател
Чета по книгата и пише Mono-Jetronic...
Другите варианти са:
Карбуратор Pierburg 2E3 за двигател ЕZ
Digifant за двигатели PB, 2E, AGG и 16V ABF
KE-Motronic за двигател 9A (16V)
К-Jetronic за двигател КР (16V)
Това мономотроник откъде излезе и то за ABS ?
Нещо не разбирам или синоними има?

Гледам колегата е ABS двигател
Чета по книгата и пише Mono-Jetronic...
Другите варианти са:
Карбуратор Pierburg 2E3 за двигател ЕZ
Digifant за двигатели PB, 2E, AGG и 16V ABF
KE-Motronic за двигател 9A (16V)
К-Jetronic за двигател КР (16V)
Това мономотроник откъде излезе и то за ABS ?
Нещо не разбирам или синоними има?
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Мисля че най добре е да си сложиш ламбда контрола колкото се може по скоро. Няма да имаш нужда от емулатор и работата ще заспи.
Аз съм с RP двигател , мономотроник, мъка беше доста време карането на бензин защото ми бяха набутали някакъв емулатор на който изходното напрежение беше много по високо от това на ламбда сондата ми. Едни пушеци при бензин, едни чудеса, майка плаче грамофон свири. Както и да е.
Единственото решение, според мен, е да откачиш ламбда сондата НАПЪЛНО , и на газ и на бензин, никви релелета никви чудесий. След това рестартираш ( цяла нощ като махнеш бушона ) и караш.
ЕКУ-то си отива в rescue режим и на бензин има стабилна работа , независимо от ламбди и други глупости. В този случай моното е все едно заводски карбуратор, гори 1-2-3 литра повече бензин на 100 км, но ако го използваш само за палене кво ти пука. Няма ресети няма нищо.
Успех
( Оцвъкахте темата с този моно мотроник, ама има РП с мономотроник, може да е 1 кола ( моята ) ама има - октомври 1991 )
Аз съм с RP двигател , мономотроник, мъка беше доста време карането на бензин защото ми бяха набутали някакъв емулатор на който изходното напрежение беше много по високо от това на ламбда сондата ми. Едни пушеци при бензин, едни чудеса, майка плаче грамофон свири. Както и да е.
Единственото решение, според мен, е да откачиш ламбда сондата НАПЪЛНО , и на газ и на бензин, никви релелета никви чудесий. След това рестартираш ( цяла нощ като махнеш бушона ) и караш.
ЕКУ-то си отива в rescue режим и на бензин има стабилна работа , независимо от ламбди и други глупости. В този случай моното е все едно заводски карбуратор, гори 1-2-3 литра повече бензин на 100 км, но ако го използваш само за палене кво ти пука. Няма ресети няма нищо.
Успех
( Оцвъкахте темата с този моно мотроник, ама има РП с мономотроник, може да е 1 кола ( моята ) ама има - октомври 1991 )
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
ре
MrDeath почти няма разлика в мономотроника и моножетроника - принципно малко в управлението на дюзата няма резистор и запалването на мономотроника се управлява от компа.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 111 госта