:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Вьпрос евросонда и пьлначка

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот taran » Чет 04 авг 2011 6:37


Ти го каза. Карам кола на газ от 15г., и на наще колата все е била на газ. Как изведнъж стана толкова опасно и аз все се чудя. Ма тея хора верно си нямат работа.[/quote]

Требе да се движи световната икономика,немците дето цепят стинката на две,да не би много да им се купуват нови коли,ма немат избор-екологични норми(без Евро4,не мжеш да влизаш в по-големите градове),застраховки,данъци и сервизите скъпи,пък ако човъркаш пред блока идват да ти дърпат ушите...Та накрая щът-не щът-нова кола.
Та,и при нас лека-полека ще дойдат тези измишльотини,само дето нема да взимаме немски заплати,пък ще трябва да покриваме техните стандарти...




Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот zdravko555 » Чет 04 авг 2011 8:48


с риск да напиша някоя глупост да питам, кое се води еврото на тая евросонда, това че има ел. клапан и отпред и на самата бутилка и като минава на газ щракат и двата клапана или нещо друго?


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот Гергин » Чет 04 авг 2011 10:56


Ма никаква глупост не си написал, да знаеш. Ако пробие след бутилката някъде да я затвори.
Баш това е цялата работа, щрак-щрак. 200лв.
КАто ги сменим, ще поискат бутилките да са на тавана или да имат катапулт да ги изстрелва при удар. Техната майка не до е..на.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот muns61 » Чет 04 авг 2011 13:13


И старите сонди имат клапанче, което при пробив в тръбата спира газта, механично с пружинка.
Като гледам, преглед се минава и със "българската" сонда.


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот taran » Чет 04 авг 2011 20:14


Всъщност,май по-важен е клапана за принудително изпускане на газта при определено налягане-не позволява при прекомерно нагряване бутилката да се взриви.
Демек ако ти се запали колата ще изгари без да се взриви обаче.


Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот zdravko555 » Чет 04 авг 2011 20:49


taran написа:Всъщност,май по-важен е клапана за принудително изпускане на газта при определено налягане-не позволява при прекомерно нагряване бутилката да се взриви.
Демек ако ти се запали колата ще изгари без да се взриви обаче.

всичко е важно си мисля, а тия мойте клапани гладам работят в такат НЗ са и отварят като минеш на газ и затварят като угасиш двигателя. Малко дразнещо е като в бутилката има малко газ или е празна и се получава дразнещо ехо в бутилката, ама компенсира от сметката при зареждане mhihi
Едиствено не покриват тръбата към изнасената пълначка навън, и от там може да изпуска евентуално при проблем е там требва да е предпазния клапан.
Впрочем колко бара е газта вътре в бутилката?


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот taran » Чет 04 авг 2011 21:09


Мисля,че е около 15-16 бара.Предпазния клапан трябва да изпусне газта при около 20 бара.Накъде в нета имаше клипове с опожаряване на кола с такава сонда-докато изгори колата един-два пъки имаше ефект на огнехвъргачка :D ,но бутилката не се взриви,щото веднъж видях кола с гръмнала бутилка-тавана и беше на палатка...


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот kbot » Сря 10 авг 2011 9:54


Ако монтажа е правилен, няма начин да пуска газ в купето. И не е 200 а 100 лв (може и за по-малко). И не били компютри а компоти.
Но според мен, за да не се запалиш, е по-важно да не тече бензин, отколкото типа на сондата.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот Гергин » Чет 11 авг 2011 12:55


kbot написа:Ако монтажа е правилен, няма начин да пуска газ в купето. И не е 200 а 100 лв (може и за по-малко). И не били компютри а компоти.
Но според мен, за да не се запалиш, е по-важно да не тече бензин, отколкото типа на сондата.


Колко струва една сонда казваш, ама такава да не я хвърлиш след година, две или да ходиш да ти я оправят? За колко пари се слага в сервиз?
http://www.gasmagazin.com/%D1%81%D0%BE% ... D0%B0.html
Най обичам ферментирал, компот от сливи :drinking:


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот agent_kowalski » Нед 14 авг 2011 17:54


газта мисля че нормално в бутилката е на 2-3 атмосфери.на сондата на брс на safty valve пише 27бар.бутилките ги водят тествани на 30+ атмофсвери...колко точно преди да се сцепи е божа работа..
а това че някой е карал 15 години на газ без проблем нищо не значи.сериозно птп имал ли е?пожар в колата? не предполагам ...и дай боже да няма..тая евро сонда не и е идеята когато колата си върви нормално да прави нещо,а когато стане инцидент.цял живот човек може да няма инцидент,идеята е ако стане нещо шансовете да оцелеем да са максимални.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот muns61 » Пон 15 авг 2011 8:27


Налягането в бутилката е от 2 - 3 до около 17 - 20, зависи от температурата. Преди доста години мой познат ми е казвал, че при изпитание до разрушаване техните бутилки са се цепели на около 80 атмосфери.
2 пъти съм гледал как гори кола с газова, едната беше с пълна бутилка. От температурата и на двете поддаде гуменото уплътнение под сондата и газта си изгоря на факел.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 15 авг 2011 10:20


Аз съм виждал сопотска бутилка без поплавък, разцепена по надлъжния шев. По интересното е, че собственика не е знаел за липсата на поплавък, заредил на газстанция до горе, и има няма 1-2 км, се прибрал до блока и паркирал колата на на слънце, тъмно кафява (или бордо). Точно тогава температурата била 39 градуса, и освен това по шева се вижда две ръждясали места - явно фуги, а се беше разпрал от край до край. Още по-интересното е че, пожал не възникнал, тъй като нямало какво да подаде искра, а като се разцепил шева, газта се изляла в течно състояние в багажника изпарила се мощтно, и изкорубила колата нагоре, и това е. После човека я продаде на части.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Вьпрос евросонда и пьлначка

Мнениеот agent_kowalski » Пон 15 авг 2011 10:40


лоша работа :( бая ще да е била и кофти бутилката..аз мойта съм я гледал като съм паркирал няколко часа на яко слънце .. в купето не се диша..като вдигна кичето на багажника и бутилката(тороидална) на допир си е хладна..чак студена не,но е хладна на допир...а в купето сигурно е 60 градуса..



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта