Passat 91/1.8/ABS
След смяна на въздушния филтър, оборотите на празен ход започнаха да играят.
Преди смяната на филтъра, и на бензин и на газ, оборотите бяха стабилни на празен ход - стрелката си стоеше неподвижно някъде около 900.
Сега след смяната се наблюдава следното:
- при бензин, оборотите са стабилни малко над 1200,
- на газ в рамките на всеки 10 секунди варират от 700 до 1000. Промяната не е плавна, а става някак си на стъпки 700 -> 850 -> 1000 и обратно. Тези стъпки много отчетливо се забелязват на стрелката на оборотомера.
Това не ми пречи особено, но се чудя дали не е показателно за някакъв друг проблем.
Промяна на оборотите след смяна на въздушен филтър
- MITKO_DVD
- Мнения: 6382
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Трябва да отидеш на газаджия да ти настрой газовата.При мен моя газаджия ми каза че е желателно на сяка смяна на възд.филтър да се прави и центровка от газаджия,щото дебелината на самите ребра и вида на хартията им е различна ,зависи от производителя.
Поне при мен е така.Виж и да не си извадил някое вакумче
Поне при мен е така.Виж и да не си извадил някое вакумче

Благодаря за отзивчивостта колеги.
След две кръгчета от по 5км, оборотите се нормализираха. Сега стрелката е стабилна на празен ход съвсем малко под 1000. Междувременно се сетих, че точно така се бяха променили оборотите преди три месеца, когато сменях гарнитура и гумичка на всмукателните тръби. Само че тогава нещата се нормализираха след около 40-50км.
След около месец ще ходя на диагностика на двигателя и дотогава ще си карам така и няма да пипам нищо по настройките на газовата уредба. Освен ако не се наложи по други причини.
В предишния пост съм пропуснал да кажа, че колата стоя три седмици на трупчета. Може и това да е оказало някакво влияние за промяната на оборотите.
(Стоя на трупчета, заради някакво повредено руско реле на червено-черния кабел и стартера не искаше да завърти. Явно е добавяно от предишния собственик, а аз чак днес го забелязах и махнах. Нищо де, сега си имам чисто нов резервен акумулатор, чисто нов резервен клеморед и всички клеми на силовите кабели са почистени и проверени. А и тези три седмици се повозих на Пасата на жената, който е с цели пет години по-млад)
След две кръгчета от по 5км, оборотите се нормализираха. Сега стрелката е стабилна на празен ход съвсем малко под 1000. Междувременно се сетих, че точно така се бяха променили оборотите преди три месеца, когато сменях гарнитура и гумичка на всмукателните тръби. Само че тогава нещата се нормализираха след около 40-50км.
След около месец ще ходя на диагностика на двигателя и дотогава ще си карам така и няма да пипам нищо по настройките на газовата уредба. Освен ако не се наложи по други причини.
В предишния пост съм пропуснал да кажа, че колата стоя три седмици на трупчета. Може и това да е оказало някакво влияние за промяната на оборотите.
(Стоя на трупчета, заради някакво повредено руско реле на червено-черния кабел и стартера не искаше да завърти. Явно е добавяно от предишния собственик, а аз чак днес го забелязах и махнах. Нищо де, сега си имам чисто нов резервен акумулатор, чисто нов резервен клеморед и всички клеми на силовите кабели са почистени и проверени. А и тези три седмици се повозих на Пасата на жената, който е с цели пет години по-млад)
- tarabusi
- Мнения: 8
- Регистриран на: Вто 24 окт 2006 15:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
doktora написа:А аз колкото пъти съм сменял въздушен филтър, никога не съм имал подобен проблем и никога не съм ходил на центровка.Нещо ми е учудващо - проблемите с оборотите да са свързани с въздушния филтър.Тези 1200 оборота на бензин струва ми се не са нормални?!
Не знам, но аз си го сменям/възд. филтър/ на 2000 км, и не я настройвам много много газовата уредба!
- ачо
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
2000км.tarabusi написа:doktora написа:А аз колкото пъти съм сменял въздушен филтър, никога не съм имал подобен проблем и никога не съм ходил на центровка.Нещо ми е учудващо - проблемите с оборотите да са свързани с въздушния филтър.Тези 1200 оборота на бензин струва ми се не са нормални?!
Не знам, но аз си го сменям/възд. филтър/ на 2000 км, и не я настройвам много много газовата уредба!

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 149 госта