Промяна на оборотите след смяна на въздушен филтър

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Промяна на оборотите след смяна на въздушен филтър

Мнениеот Dimiter » Съб 14 окт 2006 14:49


Passat 91/1.8/ABS
След смяна на въздушния филтър, оборотите на празен ход започнаха да играят.
Преди смяната на филтъра, и на бензин и на газ, оборотите бяха стабилни на празен ход - стрелката си стоеше неподвижно някъде около 900.
Сега след смяната се наблюдава следното:
- при бензин, оборотите са стабилни малко над 1200,
- на газ в рамките на всеки 10 секунди варират от 700 до 1000. Промяната не е плавна, а става някак си на стъпки 700 -> 850 -> 1000 и обратно. Тези стъпки много отчетливо се забелязват на стрелката на оборотомера.
Това не ми пречи особено, но се чудя дали не е показателно за някакъв друг проблем.




Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6382
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Съб 14 окт 2006 17:15


Трябва да отидеш на газаджия да ти настрой газовата.При мен моя газаджия ми каза че е желателно на сяка смяна на възд.филтър да се прави и центровка от газаджия,щото дебелината на самите ребра и вида на хартията им е различна ,зависи от производителя.
Поне при мен е така.Виж и да не си извадил някое вакумче :roll:


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3967
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Съб 14 окт 2006 20:36


нормално е да е така, колега. все пак горивната смес има 2 компонента: гориво+въздух. при смяна на въздушния филтър с нов, сместа обеднява и настъпват аномалии (на газ). задължително е да направиш центровка на газ - на бензин не би трябвало да имаш проблем.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Съб 14 окт 2006 22:26


А аз колкото пъти съм сменял въздушен филтър, никога не съм имал подобен проблем и никога не съм ходил на центровка.Нещо ми е учудващо - проблемите с оборотите да са свързани с въздушния филтър.Тези 1200 оборота на бензин струва ми се не са нормални?!


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Съб 14 окт 2006 22:55


Има една врътка на изпарителя която ти е за регулиране на празния ход.Развий малко докато оборотите ти се нормализират и готово,не ходи да даваш грешни пари някъде :wink:


Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Нед 15 окт 2006 0:39


Благодаря за отзивчивостта колеги.
След две кръгчета от по 5км, оборотите се нормализираха. Сега стрелката е стабилна на празен ход съвсем малко под 1000. Междувременно се сетих, че точно така се бяха променили оборотите преди три месеца, когато сменях гарнитура и гумичка на всмукателните тръби. Само че тогава нещата се нормализираха след около 40-50км.
След около месец ще ходя на диагностика на двигателя и дотогава ще си карам така и няма да пипам нищо по настройките на газовата уредба. Освен ако не се наложи по други причини.
В предишния пост съм пропуснал да кажа, че колата стоя три седмици на трупчета. Може и това да е оказало някакво влияние за промяната на оборотите.

(Стоя на трупчета, заради някакво повредено руско реле на червено-черния кабел и стартера не искаше да завърти. Явно е добавяно от предишния собственик, а аз чак днес го забелязах и махнах. Нищо де, сега си имам чисто нов резервен акумулатор, чисто нов резервен клеморед и всички клеми на силовите кабели са почистени и проверени. А и тези три седмици се повозих на Пасата на жената, който е с цели пет години по-млад)


Потребителски аватар
bohema72
Мнения: 147
Регистриран на: Съб 01 апр 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот bohema72 » Пет 20 окт 2006 11:26


Здравейте,на няколко места чета,че нормални обороти са900,а при мен са 700 при загрят двигател.Нито тресе,нито нищо.Някакво обяснение може ли да ми дадете :D


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 20 окт 2006 12:26


Ако си с Пасат от 0 до 1000 оборота на скалата има само две чертички. Скалата не е линейна и ако стрелката ти е под 1000 оборота значи си някъде между 700 и 1000 оборота и щом двителя ти работи равномерно си ОК :да:


Потребителски аватар
tarabusi
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 24 окт 2006 15:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tarabusi » Сря 25 окт 2006 16:54


doktora написа:А аз колкото пъти съм сменял въздушен филтър, никога не съм имал подобен проблем и никога не съм ходил на центровка.Нещо ми е учудващо - проблемите с оборотите да са свързани с въздушния филтър.Тези 1200 оборота на бензин струва ми се не са нормални?!


Не знам, но аз си го сменям/възд. филтър/ на 2000 км, и не я настройвам много много газовата уредба!


Потребителски аватар
ачо
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ачо » Сря 01 ное 2006 12:15


tarabusi написа:
doktora написа:А аз колкото пъти съм сменял въздушен филтър, никога не съм имал подобен проблем и никога не съм ходил на центровка.Нещо ми е учудващо - проблемите с оборотите да са свързани с въздушния филтър.Тези 1200 оборота на бензин струва ми се не са нормални?!


Не знам, но аз си го сменям/възд. филтър/ на 2000 км, и не я настройвам много много газовата уредба!
2000км. :shock Все съм чувал че е добре филтъра по-често да се сменя при газ ама това е прекалено Колега ами ти половината спестени пари от разликата газ-бензин ги даваш за филтри


Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Чет 02 ное 2006 21:13


Малко настрана от темата.

Откакто смених филтъра, разхода (на газ) падна с около 1 на 100. Особено се усеща на извън градско. Сега е под 8/100. Обаче и мощността малко се позагуби. Което засега не ми пречи.

Не че казах нещо ново, ама ... сърби ме езика.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 149 госта