Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот ivo_555 » Пет 23 ное 2012 14:57


Nikurlq написа:
Разходът на бензил ми е 10л за 100км (градско)
Да кажем, че в движение загрява грубо за 1км, следователно:
За 1км ще съм изразходил 100мл бензин, което е 25 стотинки.


Аз никак не съм убеден, че студен двг, на бензин през първия 1 км. ще гори 10/100, не забравяй, че дори и в движение той пак работи с доста по богата смес докато загрее, точно за този ПЪРВИ един километър, според мен минимума е 14-15/100, айде да не казвам по голяма цифра!

Същото се случва и с газта, последните ми две зареждания, за по 10 лв. имах нещастието да ги мина на по 1-2-3 км. демек вечно студена, разхода удари 20-22/100!!!

Не ми се навлиза в по дълбоки сметки, но според мен е безсмислено да се чака да загрява на място, след като да кажем със същото количество бензин може да се мине някакво разстояние!

п.п. после може и аз да направя един експеримент на практика, и една теоретична сметка без кръчмаря, да знам поне за мен си кое по правилно.




Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Student_pravo » Вто 27 ное 2012 1:50


Доста е объркано като цяло. Воден от форумния спор, реших и аз да експериментирам тези дни. Тъй като пътувам по един и същи маршрут сутрин, реших да изпробвам и двата варианта - първият е да тръгна направо след като запаля, а вторият - да изчакам да поработи няколко минути и тогава да тръгна. След проведения експеримент установих че и в двата случая превключва на газ на едно и също място от маршрута. Т.е дори да я оставя да работи на място преди това, ефект върху загряването почти няма. Хем стигам по-бавно, хем гори повече, защото първо работи на празен ход, а после и в движение. Освен това се увеличава и самото време в което двигателят работи. Докато ако тръгна директно, може и да работи на по-богата смес и да е съвсем студена, но общото време, в което работи двигателят се скъсява, а километрите за които двигателят загрява остават непроменени.
Та според мен по-икономично е да се тръгва веднага, а по-полезно за двигателя - да се изчаква преди да се потегли. Може би златната среда е - запалва се, чака се 1 минута и се потегля. Аз го правя заради турбото.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта