Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот rahwin » Пон 26 ное 2012 8:58


Пиша тая тема,за да споделя опит за решен проблем на нещо което сигурно мъчи доста от хората във форума,каращи на газ.Значи проблема беше следния-на студен двигател(основно сутрин) колата пали и работи перфектно на бензин(значи стъпковото моторче е в час).На газ обаче в момента в който превключа колата претриса и гасне моментално-никакви обороти на празен ход.Ако я форсирам и държа педала на газта работи,но в момента в който пусна педала-гасне.Трябваше да запаля колата и да я карам на бензин докато загрее и чак тогава вече мога да превключа на газ.
Решението се оказа следното-купих нови мембрани и с един приятел вчера разглобихме изпарителя.Вътре гледката беше потресаваща-кал,гняс и чернилка,чак не се виждаше метала.Накиснах изпарителя в Меглио,после търкане,плакнене,малко разредена киселина с четка да поразяде(но само там където не може да разяде нищо фатално,пак плакнене,пак Меглио,пак търкане и така докато не махнах почти всичката чернилка отвсякъде докъдето можех да бръкна с парцал.клечки и всякакви приспособления.Общо към час играчка само да чистя.После сглобяване в обратния ред(внимавайте да не забравите нещо като нас,за да не разглобявате и сглобявате 2 пъти) с новите мембрани,наливане на нов антифриз,обезвъздушаване и приблизителна настройка на газовата,колкото да карам 400-500км,докато улегнат мембраните и после ще се ходи на газ анализатор.
Резултата-сутринта в 8часа запалих на бензин и колата автоматично на 3тата секунда обърна на газ и О:чудо-работи без да претриса,без да гасне и без никакви проблеми.Оборотите са стабилни,без да играят.Абе нищо общо с преди.
Та колеги,вместо да се мъчите,купете едни нови мембрани и отделете 2-3 часа да се позанимавате или ако сте с 2 леви ръце закарайте колата при някой да го направи вместо вас,резултата си заслужава




Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот Lifeguard » Сря 28 ное 2012 1:08


Колега за какъв изпарител говорим,какви мембрани сложи БГ или италиански?
Само мембрани ли подмени,понеже нали има и други гумени уплътнения?
Разхода промени ли се? :wink:


Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Re: Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот rahwin » Сря 28 ное 2012 12:27


Изпарителя е Ло Газ,производен на Ловато.Сменил съм само мембраните с български,имало и едни гумени тапички,но тях не ги видях и не съм ги сменил.За разход още е рано да се говори,нека мина 500км да улегнат мембраните ида мина окончателна настройка на газ анализатор и тогава ще засичам разход,но би трябвало да е надолу,защото сега ми гори 14-15/100 градско на моменти,което е много според мен.Вярно че я карам само студена градско,но пак ми се вижда много


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот stefan4o » Сря 28 ное 2012 12:32


rahwin написа:Изпарителя е Ло Газ,производен на Ловато.Сменил съм само мембраните с български,имало и едни гумени тапички,но тях не ги видях и не съм ги сменил.За разход още е рано да се говори,нека мина 500км да улегнат мембраните ида мина окончателна настройка на газ анализатор и тогава ще засичам разход,но би трябвало да е надолу,защото сега ми гори 14-15/100 градско на моменти,което е много според мен.Вярно че я карам само студена градско,но пак ми се вижда много

Ако я караш само студена не е чак толкоз голям тоя разход. Но ако предположим, че мембраните наистина са били ужасни и реално колата е имала какви-да-е-смеси на някои режими на работа то може и да има леко подобрение, но не очаквай чудеса (примерно 10/100) :beer


Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Re: Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот rahwin » Сря 28 ное 2012 12:37


Абе 12/100 ще е перфектен среден разход градско при това положение и ще съм доволен.Иначе извънградско съм я свалял лятото на около 7.5/100 и се надявам пак на такъв.

Едит: иначе подозирам че откакто е сложена газовата(2004 по документи) не е пипана,така че можеш да си представиш какви бяха мембраните и за каква гняс говорим вътре.


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот ARusev » Чет 29 ное 2012 23:14


rahwin написа:иначе подозирам че откакто е сложена газовата(2004 по документи) не е пипана,така че можеш да си представиш какви бяха мембраните и за каква гняс говорим вътре.


Не мога да си представя, но ако беше направил една снимка-щях да мога.
Годините не са основния показател за състоянието на мембраните. Много важно е качеството им. Аз не вярвам настоящите да издържат толкова.
Все пак би било добре да опиташ да направиш настройка, преди да разглобиш изпарителя. А не казваш да си правил такива опити.
Надявам се да не разглобиш двигателя за основен ремонт, ако започне да гасне на бензин, преди да си се опитал да направиш някои проверки и настройки.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот Bai Sando » Чет 29 ное 2012 23:34


Трябвало е да смениш и тапичките.Те самите се втърдяват и стават с годините като пластмасови и почват да пускат неадекватно газ.А от там идват и проблемите на празен ход :да:


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот Lifeguard » Пет 30 ное 2012 0:20


Bai Sando написа:Трябвало е да смениш и тапичките.Те самите се втърдяват и стават с годините като пластмасови и почват да пускат неадекватно газ.А от там идват и проблемите на празен ход :да:

Какви са тия тапички колега?Имаш ли някоя снимка случайно или можеш ли да обясниш по-конкретно?Да не би да са едни гумени пръстенчета на едно такова като вилка? :wink:


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот Lifeguard » Пет 30 ное 2012 0:20


Bai Sando написа:Трябвало е да смениш и тапичките.Те самите се втърдяват и стават с годините като пластмасови и почват да пускат неадекватно газ.А от там идват и проблемите на празен ход :да:

Какви са тия тапички колега?Имаш ли някоя снимка случайно или можеш ли да обясниш по-конкретно?Да не би да са едни гумени пръстенчета на едно такова като вилка? :wink:


Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Re: Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот rahwin » Пет 30 ное 2012 9:25


Същите.Трябвало е,но аз разбрах че ги има и се сменяли едва в последствие.И аз не вярвам тея да издържат 8 години,но пак са по-добре от старите.А не само те бяха леш,а и самия изпарител вътре беше пълен с чернилка-цялата камера беше покрита със черен слой че чак не се виждаше метал,а на дупката за дренажа имаше един пръст утайка,която я беше запушила.настройки правих всякакви в продължение на месец и ефект само отрицателен и затова разглобих изпарителя,а е трябвало оттам да започна
viewtopic.php?f=22&t=77673&hilit=%D0%B8%D0%B7%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB+%D1%80%D0%B5%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5&start=46 ето снимки от една друга тема,изпарителя на колегата изглежда направо чист в сравнение с моя като го отворих


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот Bai Sando » Пет 30 ное 2012 18:40


Lifeguard написа:
Bai Sando написа:Трябвало е да смениш и тапичките.Те самите се втърдяват и стават с годините като пластмасови и почват да пускат неадекватно газ.А от там идват и проблемите на празен ход :да:

Какви са тия тапички колега?Имаш ли някоя снимка случайно или можеш ли да обясниш по-конкретно?Да не би да са едни гумени пръстенчета на едно такова като вилка? :wink:

Да за тези става въпрос :да:
Щом сега колата си държи обороти,значи още ги бива старите гумички :beer


Потребителски аватар
spears
Мнения: 296
Регистриран на: Пон 10 яну 2011 20:03
Автомобил: VW VENTO
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: Varna

Re: Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот spears » Пет 21 дек 2012 23:26


Колега и аз имам същия проблем на АБС-а като запаля колата и обурна на газ гасне веднага а ако държа педала на гъзта работи ама пусна ли го изгасва моментално. Дали може да е от изпарителя и при мен ? :banghead:


Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Re: Решен проблем с липсващи обороти на ПХ на студен двигател

Мнениеот rahwin » Съб 22 дек 2012 18:25


18лв,смяна и ще разбереш :wink:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта