Колеги, експериментът приключи. Доста километри ми се събраха от последната ми публикация тук и успях да направя засичането. Изгорях един пълен резервоар бензин и една пълна бутилка газ. Ето го и разхода:
1. Бензин - 10.2 /смесен цикъл - градско, извънградско, задръстване, магистрала/
2. Газ - 11.6 /смесен цикъл, по същите маршрути/
Бордът през цялото време показваше смесен разход 9.2, но реалният възлиза на 10.2. Отклонението в показанията е литър на 100 км.
Както виждате, разликата в разходите между бензин и газ е почти нищожна и в реда на нещата.
Следващото засичане ще е със супер икономично каране и на бензин и на газ, където всъщност идва и фрапантната разлика в разходите, а именно около 6-7 на 100 бензин и отново 10-11 на 100 газ.
Интересна закономерност, свързана с разхода на 1.8Т
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Интересна закономерност, свързана с разхода на 1.8Т
Похвално отношение към колата, прецизността ти заслужава внимение. Силно вероятно е високия разход на газ да е породен от неправилна настройка. Всички ще ме обвинят, че щом в другите режими е ОК не съм прав, но това си е тяхно мнение. Просто има неправилна смес в ниските до средни обороти и според мен тя е богата, защото по думи на колегата колата му осезаемо върви малко по-добре на газ в тия обороти (а и показанието на борда го подсказва). Може да се експериментира да се обедни малко в този диапазон, ако софтуера го позволява, не съм запознат с тази марка ГИ.
Лично по мои наблюдения, ако газта е настроена близко до перфектно - борда показва доста реални показания и на газ. Но това е доста трудна задача, да не кажа почти невъзможна за някои модели ГИ.
Поздрави.
Лично по мои наблюдения, ако газта е настроена близко до перфектно - борда показва доста реални показания и на газ. Но това е доста трудна задача, да не кажа почти невъзможна за някои модели ГИ.
Поздрави.
- PL 16v
- Мнения: 262
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен / Майнц
Re: Интересна закономерност, свързана с разхода на 1.8Т
Здравейте и при мен е долу горе така при АБФ
магистрала на бензин 7,3л/100км
магистрала газ 9,7-10л/100км при скорост до 120км/ч
За бордовия същото показва на газ дава 9,4 да гори на 100км,а като е на бензин показва 6,4л/100км при едно и също темпо
За градско ми дава за сега около 13/100 газ
поздрави от Майнц
магистрала на бензин 7,3л/100км
магистрала газ 9,7-10л/100км при скорост до 120км/ч
За бордовия същото показва на газ дава 9,4 да гори на 100км,а като е на бензин показва 6,4л/100км при едно и също темпо

За градско ми дава за сега около 13/100 газ
поздрави от Майнц
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Интересна закономерност, свързана с разхода на 1.8Т
Един въпрос - а ТАП има ли мАтора? Ако ДА - какъв и с каква настройка?
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Интересна закономерност, свързана с разхода на 1.8Т
niki1_j написа:Похвално отношение към колата, прецизността ти заслужава внимение.
Поздрави.
Благодаря, колега.
Между другото се оказа че проблемът бил в настройките. Посетих отново газаджията, който направи нови, вследствие на които при икономично каране на бензин ми даде 7 на 100, а на газ - 8 на 100. За пръв път дава толкова нисък разход на газ, като същевременно е и толкова близък до бензиновия такъв. Бързам да уточня, че цитираният разход на газ е постигнат при целенасочено икономично каране и в никакъв случай не е обективен критерий за нормалния разход на такъв Пасат. При нормално каране, без амбиции за икономии, смесеният разход е 10-11 на 100 газ.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Интересна закономерност, свързана с разхода на 1.8Т
pe6kata написа:На газ е пусната богата смес в ниските и средни обороти.
Ламбда сондата отичта това обогатяване и ЕКУ почва да го корегира. Как? Просто нямалава горивото, намяляйи инжекторното време. Да, но дюзите на газ са прекъснати, а той няма как да го знае! Намаля малко, не става нищо, после намаля още, докато стигне до някакви заложени стойности в горивната карта.
Ламбда сондата може да променя в някакъв диапазон впръскванеото гориво, обикновено е до към 20% при един и същ режим на работа
Борд компа работи на база инжекторното време. Ето как се стига до 6/100 показание на борда.
ако се кара с бедна смес, то тогава се случва точно обратното и на борд ще излизат по-големи стойности, отколкото реалния разход на газ
че смесите ти не са били като хората си беше ясно отдавна, само дето ти не искаше да повярваш

- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Интересна закономерност, свързана с разхода на 1.8Т
Днес отново посетих майстора и направихме нови настройки. Откъм вървеж нещата доста се подобриха и почти няма разлика с бензина. Това го установихме и в движение със следния експеримент: Включвам примерно втора или трета и пълня целия оборотомер /първо на газ и после на бензин/. После отново го пълня, като по време на пълненето на самия оборотомер, майсторът от време на време превключва от газ на бензин /ДОКАТО КОЛАТА УСКОРЯВА С ПЪЛНА ГАЗ/ и разлика в набирането не се усеща.
В резултат на това обаче явно сместа е доста богата и борда започна да ми показва разход 5 - 5.5 - 6.0 на 100 при смесен цикъл на каране
Освен това се разбъзика работата на бензин и при ускорение започна да забива на 3000 оборота и да не ускорява с пълната си мощ. Но пък за сметка на това на газ е убиец и върви точно като на бензин. А преди, когато на бензин не правеше мизерии, просто на газ беше като спъната, всравнение с това в момента.
Сега въпросът е как да запазя тези настройки на газ, но да оправя бъркотията с бензина?
Сутрин като запаля започна да мени обороти, да ускорява на тласъци, и между 3000 и 4500 оборота да заглъхва. Но щом покарам само на бензин 15-20 км, явно се адаптира и се оправя.
В резултат на това обаче явно сместа е доста богата и борда започна да ми показва разход 5 - 5.5 - 6.0 на 100 при смесен цикъл на каране



Сега въпросът е как да запазя тези настройки на газ, но да оправя бъркотията с бензина?
Сутрин като запаля започна да мени обороти, да ускорява на тласъци, и между 3000 и 4500 оборота да заглъхва. Но щом покарам само на бензин 15-20 км, явно се адаптира и се оправя.
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Интересна закономерност, свързана с разхода на 1.8Т
Е ти сутрин като я запалиш ако я цедиш до 3000-4000 оборота забрави изобщо за разхода 

- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Интересна закономерност, свързана с разхода на 1.8Т
Тя и студена и загряла почна да прави мизерии на бензин и това е откакто пипнапме настройките. Не ми е проблем отново да отида при майстора, но ме е страх че за да оправи проблема ще я направи пак спъната на газ като преди. Когато беше спъната, проблем с бензиновата система не съм имал.
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Интересна закономерност, свързана с разхода на 1.8Т
Student_pravo написа:Тя и студена и загряла почна да прави мизерии на бензин и това е откакто пипнапме настройките. Не ми е проблем отново да отида при майстора, но ме е страх че за да оправи проблема ще я направи пак спъната на газ като преди. Когато беше спъната, проблем с бензиновата система не съм имал.
Откачи клемата на акумулатора за 10-тина минути, след което покарай на бензин 20 км. да си направи адаптациите наново и смятам, че проблема с вървенето на бензин ще се оправи

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта