Проблеми с оборотите и шашкането на компа

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
bacekoko
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 30 ное 2012 22:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Проблеми с оборотите и шашкането на компа

Мнениеот bacekoko » Сря 12 дек 2012 15:59


Привет, колата ми е Сеат кордоба 96'та 1,6 моно 1F мотор.
Та скоро си сложих обикновенна газова, като газаджийте, които я монтираха не ми сложиха никакви емулатори или ресет реленца. Съответно колата започна да се шашка и да държи високи обороти...
Вчера отидох да ми я настроят на газанализатор, и там майсторите ми казаха, че задължително трябвало ресет реле, за да работела нормално...
Казах им слагайте ми, но гледам, че го свързаха така, че когато мина на газ, тогава релето прекъсва плюса към компа :?:
Не би ли следвало като изгася колата примерно, тогава да се прекъсне и плюса на компа....щото сега реално при изгасено имам си постоянния плюс, като запаля на бензин пак, и като мина на газ -тогава изключва плюса за паметта.

Струва ми се странно.

Въобще чета че някой си прекъсват ламбда сондата (примерно с реле-като си на газ се прекъсва, за да не шашка компа). Други си слагат ресет релетата/ключетата и когато искат си цъкат ресета.
Кой е най-подходящия начин питам? Има ли такъв въобще за обикновенните газови, изключвайки ламбда емулатора.




bacekoko
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 30 ное 2012 22:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблеми с оборотите и шашкането на компа

Мнениеот bacekoko » Пон 17 дек 2012 9:17


Благодарско за помоща :bowdown


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблеми с оборотите и шашкането на компа

Мнениеот Iezekil » Пон 17 дек 2012 14:04


Странно наистина,явно релето е сложено на обратно.Не знам дали така сложено е проблем.
Що се отнася до въпроса ти за мен това е най-удачния вариант-РЕСЕТ.Защото аз като сложих газова също нямах нищо и почна да трупа грешки.Казаха че е от ламбдата-сложих емулатор.Пак грешки-казаха че този път е от дюзата.Е нали тя си има реле?ДА амавсе пак компа посредством ТПС ли що ли/не помня точното обяснение/пак трупаше грешки.Та се наложи да си ресетна компа по най-елементарния начин и сега вече 7 години хем съм с емулатор,хем на всяко гасене компа се изключва.Та файда от емулатора за мен няма.


bacekoko
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 30 ное 2012 22:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблеми с оборотите и шашкането на компа

Мнениеот bacekoko » Вто 18 дек 2012 7:58


Благодаря за отговора.
Понеже минах около 1200-300 км тия дни установих, че това реле в тоя вид (да прекъсва, когато мина на газ), не върши нищо-щото компа се шашна, и се наложи да го ресетна.
Явно ще го преправя, като се гаси колата да се ресетва, или с ключе да го ресетвам от време на време.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблеми с оборотите и шашкането на компа

Мнениеот Iezekil » Вто 18 дек 2012 11:56


Не знам как е вързано и дали няма да стане да размениш местата само на кабелите по релето.Или просто релето е обратно.
На теб ти трябва нормално отворено реле,като му дадеш контакт да затваря.
Твоето сигурно е нормално затворено и вързано към ключа за газ.Пак става,ако е с 5 крачета просто трябва да смениш захранването от друго място/+ след контакт/ и кабела към компа да преместиш на друго краче.
Има и други начини за връзване плюса на компа без реле.


bacekoko
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 30 ное 2012 22:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблеми с оборотите и шашкането на компа

Мнениеот bacekoko » Чет 20 дек 2012 22:38


Релето ми има и двете екстри :) Така че за сега съм го превързал на нормално отворения контакт и само като мина на газ се затваря...което е тъпо, но като се затопли ще си го направя с едно ключе само за да си го ресетвам аз когато се шашне, а не всеки път, когато изгася.
Общо взето тъпо го свързаха газаджийте, трябваше да се свърже като подам на контакт да включва релето, а не когато мина на газ, ама явно ги е мързяло....че и на всичко отгоре и не са отцелили правилното изключване на плюса на кампа...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблеми с оборотите и шашкането на компа

Мнениеот Iezekil » Пет 21 дек 2012 9:30


Няма как да се върже на контакт да изключва компа,щото не мое да работи така колата.Същото важи и за другия +.
Всъщност идеята на газаджиите е страхотна,но няма изпълнение.
Така направена колата при каране предимно на бензин,компа не губи паметта си.Обаче при включване на газ се ресетва.Което е супер,ама при каране на бензин.При каране на газ предимно е безмислено.Още повече,че когато изгасиш и възстановиш по този начин паметта,то компа успява да запомни нещо от работата на газ явно.Това е чисто теоритично разсъждение,може и да греша.


bacekoko
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 30 ное 2012 22:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблеми с оборотите и шашкането на компа

Мнениеот bacekoko » Съб 22 дек 2012 8:08


На мен това ми беше и въпроса-дали компа се ресетва когато тоя плюс на паметта отпадне когато ЕКУ`то си работи -колата е в движение...но по мойте наблюдение май като се подаде основния +, то паметта си се захранва през него и ресет на компа не може да стане.

При свързване на релето на нормално затворения контакт (като се подаде 12в да прекъсва веригата) то при преминаване на газ, се изключва +`са на паметта (ресет), и точно нищо не се случва, защото основното захранване на ЕКУ`то си го има и няма как да се ресетне компа.

При другия варянт да е свързано на нормално отворения контакт (като се подаде 12в да включва веригата), то по този нзчин все едно плюса на паметта, е свързан към основния плюс на ЕКУ`то и се ресетва когато ключа не е на контакт, и от релето няма никаква нужда...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблеми с оборотите и шашкането на компа

Мнениеот Iezekil » Съб 22 дек 2012 10:27


Точно така.При мен е такова изпълнението-без реле.Постоянния + е срязан и хванат за плаващия.Релето можеш да го ползваш за бензиновата помпа примерно,ако не ти е с реле.
Инък идеята както казах си струва,ако караш предимно на бензин.Така няма нужда да обучаваш компа на всяко палене.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13383
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблеми с оборотите и шашкането на компа

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 22 дек 2012 12:02


Кой,и къде ти слага уредбата?


bacekoko
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 30 ное 2012 22:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблеми с оборотите и шашкането на компа

Мнениеот bacekoko » Чет 27 дек 2012 18:18


Слагаха ми я при Гаврил Генов -по-старичките газаджий. Аз съм доволен от слагането като цяло -за цената от 340лв си е трепач за нова ГУ. Само това със шашкането дето в последствие ми направи проблем с оборотите....а междувременно аз я разбъзиках-та за това се наложи и настройката на газ-анализатор.

Сега съм я хванал, че на около 6-700км се шашка и трябва да се ресетне.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта