Пасат Б4 1,8 ADZ проблем с газовата уредба

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Пасат Б4 1,8 ADZ проблем с газовата уредба

Мнениеот dispatch » Пон 14 яну 2013 11:24


Здравейте колеги.

Четох доста теми и точен отговор на въпроса си не можах да намеря.
Колата е с турски изпарител имитация на Ловато. Вече пета година я карам на газ, като си поддържам и бензиновата уредба - паля само на бензин, в студените месеци карам малко повече на бензин докато леко загрее и после пак на газ.
Миналата година пролетта, смених изпарителя понеже вече му бяха заминали менбраните и сложих същия само че нов. Почти нищо не съм пипал по регулировката на новия изпарител понеже колата беше добре - и като вървене и като разход и като пъргавост, дори всяко едно от нещата беше с една идея по-добре, което си го обеснявам с новия изпарител.
Та преди 10 дни сменях масла и филтри и се появи един леко дразнещ проблем. Когато загрее колата (90 град.), при работа на газ се случва следното: на празен ход оборотите са добре - ок.900 (например си спрял на светофар и чакаш зелено), тръгваш - всичко е наред - ускорява се нормално, 1-ва, 2-ра, 3-та се изреждат до към 3000 оборота и наближаваш следващото кръстовище, освобождаваш на свободна и пускаш газта, оборотите падат постепенно като стигат плавно до 500, претриса два - три пъти мотора и гасне. След това въртиш да запали (моята пали само на бензин), въртиш малко повече докато запали все едно е удавена. Запалва, обръщаш на газ и всичко е наред, все едно нищо не се е случило. Изцеждам я до 6000 оборота - никакви грижи. Не го прави това винаги. Не го прави на бензин. Резетвах компа - пак същото.
Изкарах я малко на дълго - направи ми го същото на два пъти за 40 км., през другото време се опитах да го повторя пак да угасне, ама не успях.
Обяснявам си го до някъде със смяната на въздушния филтър - променила се е до някъде настройката на изпарителя и така от време на време ми прави мизерии. Само че ускорението е добре (като на бензин), разхода според мен е добре - 14 градско сега зимата и 8 - 9 извънградско в зависимост от стила на каране. Чудя се дали е бедна или богата сместа. Най-вероятно регулировката на онова бронзовото болтче за чувствителността на изпарителя е заминала по дяволите...
Въпроса ми е дали някой има точна диагноза за проблема и решението му и ако не - какви мерки да взема?
Не ми се пипа клапана, който е на маркуча понеже съм сигурен че ще му разваля настройката на вървене и разход.
Посъветвайте ме какво мога да направя с настройката на винта за ПрХ и за Чувствителността на изпарителя.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б4 1,8 ADZ проблем с газовата уредба

Мнениеот stefan4o » Пон 14 яну 2013 11:35


Здравей, колега. Вероятно е да се окажеш прав - просто настройката със стария изпарител и филтър е заминала по дяволите. Ще си позволя да цитирам един колега от друг форум, който е превел от руски как се настройва АГУ при карбуратори в частта си на настройката на ПХ посредством въпросния винт за чувствителност, предполагам, че ще ти свърши работа:
РЕГУЛИРОВКА НА РЕДУКТОР ЗА КАРБУРАТОРНИ АВТОМОБИЛИ

Регулировка на електронен редуктор.

На електронният редуктор-изпарител (за краткост редуктор) има две основни регулировки:

- налягане във втората степен ( ще я наречем чувствителност - което е по-близо до истината);

- количеството газ, което минава през канала за празен ход ( ПрХ ).

Необходимо е ДВГ да се запали на бензин и да се подгрее до работна температура, като оборотите на празен ход се установярат на 950-1000об/мин. Изключва се подаването и се изразходва бензина.

Изходно положение на регулировките:
- дозатора ( ДОЗ ) се отвива максимално ( ако дозатора е двусекционен с отделни регулеровки за двете камери, то първа камера ( ДОЗ-1 ) се отваря на МАХ, втора (ДОЗ-2 ) се затваря до край);
- винта за празен ход ( ВПрХ ) се затваря до край, след което се отвива на 5 оборота;
- винта за чувствителността ( ВЧу ) се поставя в средно положение.

Забележка на преводача

ДОЗ - дозатор, намира се на маркуча м-у редуктора и ДВГ. При тройници с два винта ДОЗ-1 - за първа камера, ДОЗ-2 - за втора камера;
ВЧу - винт регулиращ чувствителността - намира се на редуктора и е малък - за отверка или шестогран;
ВПрХ - винт регулиращ празния ход на ДВГ - намира се на редуктора и е голям - удобен за въртене на ръка.

В някои редуктори ВЧу няма, то е обединено с ВПрХ !

Наствойка на празния ход

Запалвате ДВГ на газ и с помоща на смукача установявате 1700 - 2000 об/мин.(При автомобили с автоматичен смукач ви е нужен помощник, който да подава газ от педал !) Сега с няколко стъпки, помалко намалявате смукача и въртейки ВПрХ намирате МАХ на оборотите на празен ход. Повтаряте тази настройка, докато смукача не бъде прибран напълно, а ДВГ работи стабилно на празен ход.
Чрез ВПрХ намирате МАХ обороти на пр.ход. Полека завивате ВЧу, ако оборотите се променят, корегирайте с ВПрХ на МАХ. Ако не се получава, завийте ВЧу с два оборота и повторете процедурата отначало.
В крайна сметка ВЧу е почти завит, двигателят работи на МАХ на пр.ход - 1100-1200 об/мин.
Завивайки ВПрХ намалявате оборотите под нормалните, след което отвивайки го установявате 950-1000об/мин.

Настройка на чувствителността на редуктора

Полека отвивате ВЧу докато не започне да влияе на оборотите на ДВГ на пр.ход, след което го завивате 0.75-1.5 оборота. Пробвате да форсирате, ДВГ трябва да откликва пъргаво на педала.

Настойка на дозатора

Установявате 3000-3500 об/мин на ДВГ ( с помоща на помощник, но не чрез смукача ) и завивате винта на дозатора ( ДОЗ ) дотогава, докато не намерите праг на изменение на оборотите. Врътнете винта ( ДОЗ ) напред-назад за да се убедите, че сте намерили прага, след което го отвийте с 0-5 - 0.75 об.
Ако дозатора е двусекционен, с отделна регулировка на камерите, то гореописаното се отнася за винта на първа камера ( ДОЗ-1 ), а винта на втора ( ДОЗ-2 ) го оставете на 25-30% от първия.
Ако вашият редуктор, има регулировка на налягането в първа степен то загасете ДВГ и спрете притока на газ. Към първа степен включете манометър със скала 1,5 кгс/см2, пуснете газта, запалете ДВГ и на празен ход настройте налягането в първа степен на 0,38-0,42кгс/см2.
След това повторете регулировките на празен ход и чувствителност. Тази процедура е газоопасна и ако не сте уверени в качеството на връзките, по-добре се обърнете към сервиз.

Заключителна регулировка

Провежда се на няколко стъпки. Последователно
- рязко настъпвате педала на газта
- завивате ВЧу през 0,25 об ,
докато не почувствате пробив при набирането на обороти. Отвивате ВЧу с 0,5 об.
Тази операция е по-добре да се извърши не на слух, а чрез потегляне на автомобила от място с малко газ.
След това повторете процедурата по настройка на дозатора.

Настройка на вакумен редуктор

Има два вида вакумни редуктори - с разделна регулировка на ВЧу и ВПрХ и с обединена - имат само ВПрХ.
Регулировката на редуктор с разделна регулировка е същата като при електронните редуктори.

Настройка на вакуумен редуктор с обединена регулировка.

Запалвате ДВГ на газ и с помоща на смукача установявате 1700 - 2000 об/мин.(При автомобили с автоматичен смукач ви е нужен помощник, който да подава газ от педал !) Сега с няколко стъпки, помалко намалявате смукача и въртейки ВПрХ намирате МАХ на оборотите на празен ход. Повтаряте тази настройка, докато смукача не бъде прибран напълно, а ДВГ работи стабилно на празен ход.
Чрез ВПрХ намирате МАХ обороти на пр.ход.
Завивайки ВПрХ намалявате оборотите под нормалните, след което отвивайки го установявате 950-1000об/мин.

Заключителна процедура - настойка на дозатора

Установявате 3000-3500 об/мин на ДВГ ( с помоща на помощник, но не чрез смукача ) и завивате винта на дозатора ( ДОЗ ) дотогава, докато не намерите праг на изменение на оборотите. Врътнете винта ( ДОЗ ) напред-назад за да се убедите, че сте намерили прага, след което го отвийте с 0-5 - 0.75 об.
Ако дозатора е двусекционен, с отделна регулировка на камерите, то гореописаното се отнася за винта на първа камера ( ДОЗ-1 ), а винта на втора ( ДОЗ-2 ) го оставете на 25-30% от първия.
Дорегулирайте празният ход и настройката е готова.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта