VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
INJENERA1
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 26 апр 2014 7:55
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот INJENERA1 » Вто 22 юли 2014 11:31


myrshavija написа:Обиден ли се чувстваш? Ако да, то от какво?
Към кого се обръщаш с последния си въпрос - кои сме "сте"? Ти извън тази група ли си? А ти защо си тук?
Споделяш, че имаш вибрации, всички ти казваме, че не е нормално, ти продължаваш да настояваш, че горивото не е бензин, а газ - това го прочетохме и разбрахме още първия път. И 10 пъти да го кажеш, няма да стане по-нормално. Затова и те помолих, ако ще си пееш песничката, да го правиш наум. Не мога да ти казвам какво да правиш, затова и те помолих.



Първо се погледнете Вие как пишете и тогава гледайте другите. И както казвате Вие не сте НИКОЙ да казвате какво да правим. След като не ви харесва, никой не ви моли да пишете!

Всичко хубаво!




INJENERA1
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 26 апр 2014 7:55
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот INJENERA1 » Вто 22 юли 2014 11:49


BG_POLICE написа:Както колегата беше казал по-горе, добре монтираният и настроен газов инжекцион не позволява на колата да прави разлика между газ и бензин в работата на мотора. Дори на газ теоретично трябва да работи по-меко мотора :th_up



Taкa e! При смяна на вида гориво в движение не си личи изобщо работата на двигателя и респективно вървенето на автомобила, но когато е на празен ход и си отворил капака и слушаш мотора, като тя прехвърля на газ се променя малко звука на мотора. При теб има ли такова нещо или не си "слушал"?


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот BG_POLICE » Вто 22 юли 2014 11:57


При прехвърляне от бензин на газ, особено на студен мотор, може да се забележи за секунда някакво колебание, но след това не. Дори по-меко, по-мазно някак работи на газ колата :smile


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот Bai Sando » Вто 22 юли 2014 12:17


Единствената промяна на звука при работа на газ може да дойде от газовата рейка.Просто при някои рейки работата им е по-шумна и се чува характерното цъкане.Ако е настроена както трябва би трябвало даже да работи по-равномерно самия мотор,от колкото на бензин. :smile


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот BG_POLICE » Вто 22 юли 2014 12:20


Да, колегата е прав, рейка с буталца и пружинки (като масовите модели на Райл например) като се поразбие и бая почва да почуква :mhihi Иначе съм виждал абсолютно безшумни рейки, реално на бензин се чува повече шум, отколкото на газ :th_up


INJENERA1
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 26 апр 2014 7:55
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот INJENERA1 » Вто 22 юли 2014 12:27


BG_POLICE написа:При прехвърляне от бензин на газ, особено на студен мотор, може да се забележи за секунда някакво колебание, но след това не. Дори по-меко, по-мазно някак работи на газ колата :smile


Благодаря!

Иначе един друг технически въпрос да видим какво ще кажеш: :)

Хубаво ли е да се направи изключване на бензиновата помпа след като работи на газ да се изключва или не е хубаво? Мотора има система за циркулация на бензина, когато помпата не работи и е на газ и така да се предпази от изгаряне, но в същото време бензиновите дюзи могат да се запушат, ако няма бензин, но пък от друга страна въпросните дюзи не с ели ползват за впръскването на газта? Всеки казва различни неща. Ако някой е запознат, моля да сподели.

Благодаря! :smile


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот BG_POLICE » Вто 22 юли 2014 13:23


Така :smile Значи по 1-во да разясним следното нещо ,бензиновите дюзи се ползват от газовата уредба САМО ако тя е тип "Течна фаза", тост газта се вкарва в течно състояние и няма изпарител. Тези уредби са доста скъпи, а в твоя случай не е такава уредбата. При теб си е "стандартен" газов инжекцион с изпарител, който изпарява газта, след това тя се подава към газовите инжектори (дюзи), които я вкарват вече в газообразно състояние във всмукателния колектор (най-често) и от там към мотора на колата. Доколкото аз зная има доста спорове по въпроса за или против спирането на бензиновата помпа при работа на газ. Лично аз (не ангажирам никой с мнението си)смятам, че е по-добре да си работи бензиновата помпа, когато колата е на газ. Повечето газаджии споделят тази концепция и не спират бензиновите помпи. Според тях, ако на бензиновата помпа и е дошло времето да се развали, то това, че работи докато колата е на газ няма да е причината! Та пак ти казвам, моята си бачка и вече 4-та година на газ нямам никакви проблеми. Има и още една препоръка, да имаш поне половин резервоар бензин, че да не работи "на сухо" помпата, но от опит ти казвам, че дори и с по-малко не съм имал проблеми (доста често бензина си стои на резерва при мен). Има един друг тънък момент. Преди време при сутрешно палене имах неприятен момент, а именно неравномерна работа на бензин за около 30 секунди, след което колата се нормализираше. Започвайки да търся причината се оказа, че са ми се позацапали бензиновите инжектори, като причината до която стигнах беше именно работата на газ. Прочетох, следното: когато колата работи на газ, в самата газ има някакви смоли и макар, че има филтър за изпарена газ, част от тях успяват да преминат така да се каже. Достигайки до бензиновите инжектори, когато колата се угаси, тази така наречена "смола" се отлага по тях и ги прави "лениви" (трудно подвижни да кажем, поне при първоначално стартиране). В резултат на това не пускат както трябва бензин и се отразява на работата на колата. Битува мнението, че запушен бензинов инжектор се чисти само със специален уред с ултразвук, но ще споделя това, което съм видял и как аз си реших проблема. Моите бензинови инжектори ги оправих с добавка на "Лики Моли" за чистене на инжектори. Слага се в бензина, кара се да кажем определено време само на бензин и въпреки, че бях скептичен, тя наистина помогна. Пак казвам, може моите инжектори да не са били много запушени, но е факт, че с тази добавка си реших този проблем. Друго не се сещам да добавя в момента, ако имаш още въпроси казвай :beer


INJENERA1
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 26 апр 2014 7:55
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот INJENERA1 » Вто 22 юли 2014 13:47


BG_POLICE написа:Така :smile Значи по 1-во да разясним следното нещо ,бензиновите дюзи се ползват от газовата уредба САМО ако тя е тип "Течна фаза", тост газта се вкарва в течно състояние и няма изпарител. Тези уредби са доста скъпи, а в твоя случай не е такава уредбата. При теб си е "стандартен" газов инжекцион с изпарител, който изпарява газта, след това тя се подава към газовите инжектори (дюзи), които я вкарват вече в газообразно състояние във всмукателния колектор (най-често) и от там към мотора на колата. Доколкото аз зная има доста спорове по въпроса за или против спирането на бензиновата помпа при работа на газ. Лично аз (не ангажирам никой с мнението си)смятам, че е по-добре да си работи бензиновата помпа, когато колата е на газ. Повечето газаджии споделят тази концепция и не спират бензиновите помпи. Според тях, ако на бензиновата помпа и е дошло времето да се развали, то това, че работи докато колата е на газ няма да е причината! Та пак ти казвам, моята си бачка и вече 4-та година на газ нямам никакви проблеми. Има и още една препоръка, да имаш поне половин резервоар бензин, че да не работи "на сухо" помпата, но от опит ти казвам, че дори и с по-малко не съм имал проблеми (доста често бензина си стои на резерва при мен). Има един друг тънък момент. Преди време при сутрешно палене имах неприятен момент, а именно неравномерна работа на бензин за около 30 секунди, след което колата се нормализираше. Започвайки да търся причината се оказа, че са ми се позацапали бензиновите инжектори, като причината до която стигнах беше именно работата на газ. Прочетох, следното: когато колата работи на газ, в самата газ има някакви смоли и макар, че има филтър за изпарена газ, част от тях успяват да преминат така да се каже. Достигайки до бензиновите инжектори, когато колата се угаси, тази така наречена "смола" се отлага по тях и ги прави "лениви" (трудно подвижни да кажем, поне при първоначално стартиране). В резултат на това не пускат както трябва бензин и се отразява на работата на колата. Битува мнението, че запушен бензинов инжектор се чисти само със специален уред с ултразвук, но ще споделя това, което съм видял и как аз си реших проблема. Моите бензинови инжектори ги оправих с добавка на "Лики Моли" за чистене на инжектори. Слага се в бензина, кара се да кажем определено време само на бензин и въпреки, че бях скептичен, тя наистина помогна. Пак казвам, може моите инжектори да не са били много запушени, но е факт, че с тази добавка си реших този проблем. Друго не се сещам да добавя в момента, ако имаш още въпроси казвай :beer


Много благодаря. Радвам се, че нямаш проблеми с помпата и ти желая никакви проблеми да нямаш.
И аз съм на това мнение, но подяволите някой хора се опитват да ме убедят, че помпата се разваля и трябва да се спира, защото някой си много пъти му се разваля и разбира се я сменял, а бензиновите дюзи се "ползвали" и от газта. А една бензинова дюза струва 100лв. Помпа бензинова струва 150лв. Респективно една съвсем проста сметка за разнообразие: Дюзи - 5х100лв = 500лв. Помпа - 150лв. и т.н. Всеки с неговото си, всеки се прави на голям специалист, но иди им обяснявай...

Има един лаф: Не можеш да спориш с глупавия, защото не можеш да го убедиш в правилното! :wink


Потребителски аватар
tehniiik
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот tehniiik » Съб 26 юли 2014 16:44


Аз помпата съм е спрял на моя петак и от 5 години нямам никакви забележки.Защо да ми циркулира бензина като и без това при работа на газ бензиновите дюзи са затворени и през тях не минава нищо.Нито помага за охлаждането на дюзите в този режим нито е здравословно за живота на помпата според мене. А и имаш ли си поне едно 10 кила бенз никога няма да имаш проблеми с помпата.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот mrpetrov » Съб 26 юли 2014 21:48


Даже някъде из форума колеги бяха изразили мнение, че преминавайки през горещият двигателен отсек и връщайки се в резервоара - бензина само се развалял... Но дори и да не е така - защо да се харчи излишно ресурса на помпата (при работа им се износват контакторите)?


INJENERA1
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 26 апр 2014 7:55
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот INJENERA1 » Съб 09 авг 2014 17:12


Здравейте, колеги!

С пълнене до горе на бутилката, изминавам за сега 460 470км. Бутилката е 60 литра.

Какво ще кажеш "BG_POLICE" ?


Потребителски аватар
kikogsxr
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот kikogsxr » Съб 09 авг 2014 17:43


Колега така като чета и аз ще слагам газ май :th_up


INJENERA1
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 26 апр 2014 7:55
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот INJENERA1 » Съб 09 авг 2014 19:33


kikogsxr написа:Колега така като чета и аз ще слагам газ май :th_up



Не знам колега... всеки си преценя! Какво караш?


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот BG_POLICE » Съб 09 авг 2014 23:03


INJENERA1 написа:Здравейте, колеги!

С пълнене до горе на бутилката, изминавам за сега 460 470км. Бутилката е 60 литра.

Какво ще кажеш "BG_POLICE" ?


Много зависи, дали описаният от теб разход е в града, извън града и при каква скорост. Това е добър смесен разход на гориво според мен, да кажем нисък за градски условия и леко повишен за извънградски (ако не си карал с над 150 :mhihi ) Та затова казвам, че трябва да уточниш при какви условия е постигнат разхода. Другото, което е добре да направиш е да напишеш, ако беше на бензин, евентуално за такъв пробег колко би изгорил? В крайна сметка важното е ти да си доволен от разхода :beer


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: VW Bora, 2,3L V5 1999г.- Избор на Газов инжекцион!

Мнениеот muns61 » Нед 10 авг 2014 9:27


tehniiik написа:Аз помпата съм е спрял на моя петак и от 5 години нямам никакви забележки.Защо да ми циркулира бензина като и без това при работа на газ бензиновите дюзи са затворени и през тях не минава нищо.Нито помага за охлаждането на дюзите в този режим нито е здравословно за живота на помпата според мене. А и имаш ли си поне едно 10 кила бенз никога няма да имаш проблеми с помпата.

Ресурсът на оригиналната помпа трябва да се пази, защото на нашите коли вече е към края си.
А като започне смяната с тези по 100 - 150 лв, тогава се разбира разликата между оригинална и евтина нова. Затова по-добре - спирайте помпата с реленце, газаджиите не им се занимава, затова не препоръчват.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта