Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

Мнениеот azrod » Сря 17 авг 2016 20:42


Колата е 1,8 моно. ABS 90 HP.
На бенз не е работила откак я имам, днес смених бензиновата помпа, но се оказва, че не пали и ме съмнява ключа.
Буксата е с осем кабела - червен, син, бяла, бяла, жълта, лилава, кафява и черна. В момента е вързана по следния начин:
Червена - постоянен плюс през бушон
Син - плюсове на ел. клапаните и на релето на 85
Две бели - към моното
Жълта - срязана е лилавата от оригиналната инсталация към ламбдата. Вързана е към компа предполагам
Лилава - другия край на срязаната горе - отива директно в ламбдата
Кафява - маса за ключа, релето също има маса на 86
Черна - увита няколко пъти около кабела от бобината
Двете от силоата верига на релето са заровени някъде в пакета кабели покрай чистачките

Та въпроса е вярно ли е свързано и какво се прекъсва с това реле?




Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

Мнениеот Megasquirt » Сря 17 авг 2016 21:11


Най-вероятно релето прекъсва дюзата. Има начин също да е прекъсната помпата, или и двете само с един кабел. можеш да ги просвириш, и то ще си покаже.
Двете бели към моното какво са, в смисъл къде отиват? Червената не добре да е на постоянен плюс, а само след контакт.
Като смени бензинова та помпа, вече чува ли се да работи. Горивен филтър, ако не е сменян, също яко пречи. Проверете бушоните подходящи ли са http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

Мнениеот Bai Sando » Сря 17 авг 2016 21:47


Двете бели ти прекъсват инжектора.Ключа ти е с вградено реле и с двата бели се прекъсва помпа или инжектор.
Допълнителното реле може,би ти ресетва компютъра,като му прекъсва постоянния плюс.
Дай модел на ключа,марка?
Да не е това?
Изображение


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

Мнениеот Megasquirt » Сря 17 авг 2016 22:02


Може, но ресетването как ще се направи с реле. Въобще не е нужно да се ползва реле за рестарт. При прекъсването на постоянния плюс, работи единствено динамичния аванс, инжектора и помпата. TPS, МПХ - не, и не може да се направи диагностика. Риск е ЕБУ да работи в такива режими.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

Мнениеот Bai Sando » Сря 17 авг 2016 22:07


Може,може.Вместо да маха клемата на плюса всеки път,като се побърка на бензин,повечето го правят с ресет-реле или просто връзват постоянния плюс на компа към черния кабел на бобината (+ от контакт).Това ресетване е само когато колата е в покой,щом дадеш на контакт,всичко си заработва.
При 1.8 моно рядко съм виждал подобно нещо но при 1.6 моно (АБУ) си е задължително.
А на компа му няма нищо.Това при по-старите таралясници,след 95-та си помнят всичко и не помага ресетване. :mhihi


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

Мнениеот Megasquirt » Сря 17 авг 2016 22:15


ЕБУ-тата са мега добре направени, не се побъркват току така. Проблема си е в газаджиите, и износените датчици. Аз съм от лагера на линчуващите подобни изпълнения. Не ми обръщайте внимание.


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

Мнениеот azrod » Чет 18 авг 2016 7:28


Bai Sando написа:Двете бели ти прекъсват инжектора.Ключа ти е с вградено реле и с двата бели се прекъсва помпа или инжектор.
Допълнителното реле може,би ти ресетва компютъра,като му прекъсва постоянния плюс.
Дай модел на ключа,марка?
Да не е това?
Изображение

Същото е, буксата обаче е с друг ред наредена. Цветовете са както съм ги описал.

Помпата не работи като съм на положение бензин. Като подам плюс на червено-жълт работи.

Теоретично ако махна ключа за газта и вържа две по две белите жици дали ще има ефект да работи на бенз?


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

Мнениеот Megasquirt » Чет 18 авг 2016 10:05


Следователно релето може да прекъсва помпата. Провери дали е изправно. Не стана ясно как подаваш плюс на червено-жълт кабел. Кой е той, не е описан такъв. Помпата как я проверяваш дали работи по звук, или мериш на конектора?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

Мнениеот Iezekil » Чет 18 авг 2016 11:15


Теоретично,щом много време не е бачкала на бензин,най-вероятно дюзата е спекла.
Очевидно ключа ти е с вградени емулатори и релета,и двата бели кабела прекъсват дюзата.Можеш да ги прозвъниш за по-сигурно.А ако действително ключа е такъв,значи това реле/неизвестното/ прекъсва най-вероятно помпата/не изключвам и ЕКУ/.Според къде се намира релето можем да се ориентираме,или проследи работната му верига къде отива.Червен с жълто кабел под бушониерата към прага е за помпата и един подобен/но по-тънък/ има за ел.стъкла/ако имаш/.
Можеш да замериш дали релето работи,както и да прозвъниш веригите му.Можеш и да го шунтираш временно за проба на помпата.Но тръгне ли помпата да върти,а колата не работи,значи проблема е в дюзата/или кабелите към нея/.
Прикачени файлове
AVTOMATI4EN PREVKLU4VATEL GAZ BENZIN.pdf
Тук намерих за подобен ключ свързването,може да ти е от полза.
(275.04 KиБ) Свален 76 пъти


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

Мнениеот Bai Sando » Чет 18 авг 2016 14:28


Megasquirt написа:ЕБУ-тата са мега добре направени, не се побъркват току така. Проблема си е в газаджиите, и износените датчици. Аз съм от лагера на линчуващите подобни изпълнения. Не ми обръщайте внимание.

Явно не си се сблъсквал с 1.6 АБУ(моно).Там щом двигателя заработи на газ и ламбда сондата наблъска сумати ненормални стойности и после на бензин работи като трактор.Откачаш клемата за 5 секунди и всичко е ок. до следващото превключване на газ.За това ресетват ЕБУ-то я с реле,я като прекъснат постоянния плюс и го вържат през контакт.
Виждал съм същата схема с ресет-реле на 1.8 моно и то на кола дошла с уредба от Италия :wink


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

Мнениеот Megasquirt » Чет 18 авг 2016 17:08


Което не е проблем на ЕБУ :wink . Да не говорим, че при добре настроен изпарител, кислорода в изгорелите газове не трябва да се различава от карането на бензин.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Как се свързва правилно ключ с осем пина за обикновена газова, не е ГИ

Мнениеот ivan_pop » Чет 18 авг 2016 17:36


Megasquirt написа: Да не говорим, че при добре настроен изпарител, кислорода в изгорелите газове не трябва да се различава от карането на бензин.

Това може да стане само с Ламбда Сонда Контрол.Ама никой не иска такава система,че е скъпа.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта