Настройка на инжекцион E gas sly injection

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Carfan
Мнения: 298
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот Carfan » Пон 18 апр 2016 17:31


Здравейте,купих колата с газов инжекцион Е gas sly injection с рейка матрикс 2 ома която искам да сменя защото явно е прецакана и на празен ход ми клати мотора от misfire на 3. цилиндър.Сглобих си кабела и се свързах безпроблемно с газовото еку.Тук са ми въпросите:
1.газовото еку не показва газово време,а само бензиново при работа на газ и бензин.
2.Диференциалното налягане е 1.25.КОлата е А4 Б7 2.0 131 коня 20 клапана.Мисля да сложа рейка рейл 2.0 ома с дюзи 2.2мм
3.Как да преценя ,че съм около 4 мс на празен ход ?
В менюто за инжектори има само matrix 2/3 oma, valtek и bedini.Koи се доближават най много до рейл 2.0 ома?
Kaкулаторите на дюзи ми дават 2.4 мм при 1.2 диференциално налягане.Това не са ли много големи дюзи за такъв атмосферен мотор 96 kw?
Всякакви мнения са от полза :beer.Ето клипче със софтуера да добиете представа
https://www.youtube.com/watch?v=d5lggucJ3VA




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19299
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот stefan4o » Вто 19 апр 2016 6:32


Carfan написа:1.газовото еку не показва газово време,а само бензиново при работа на газ и бензин.

Настройчиците гледат тези две времена, които се иска да са еднакви при колкото се може повече режими на работа (ако може при всички). Предполагам това е и причината софтуеристът да не вмъкне газовите при каране на газ.


Carfan
Мнения: 298
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот Carfan » Вто 19 апр 2016 19:41


А размера на дюзите и налягането оптимални ли са за мотора?


Carfan
Мнения: 298
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот Carfan » Пон 08 авг 2016 16:25


Здравейте отново,след като успешно си настроих колата ме глождят някои въпроси.Значи ползвам си рейката матрикс с дюзи около 2.5 на дифернциално налягане около 850мбара.Така съм регулирал смесите че бензиновите тримове са -3% на празен ход и +5% лонг трим което би трябвало да е добре.Колата си работи добре през целия диапазон от обороти но извънградския разход ми е 11-11.5 със 140 по магистралата.
След като сложих дюзи 2.2 със същото налягане и след нови настройки че тримовете да са близки на горните колата по същия маршрут гори 2 литра по малко.С малките дюзи е една идея по тромава при набиране а дългия трим е около +7%.Интересно ми е защо като са добре смесите се получава тази разлика в разхода?Зареждам на едно и също място и съм със чисто нова широколентова сонда.


Carfan
Мнения: 298
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот Carfan » Чет 06 окт 2016 14:23


Малко стана все едно си пиша сам в темата,но искам да питам дали правилно са ми прекъснати бензиновите инжектори.
Значи прекъснат е минуса на бензиновите инжектори,но според схемата на е-гас излиза,че към първи инжектор трябва да са свързани жълти кабели а при мене е син.Погледнато по схемата излиза че първи бензинов ми е свързан като 4-ти газов ако аз не бъркам нещо.Проблема е,че странно ми прекъсва първи цилиндър и на бензин и на газ,това само като е студена колата.Пробвах замяна на всичко по запалването и рaзмяна на бензиновите инжектори-без резултат.Измерих компресията на студено показа 11.7 bar.Сетих се вече да изолирам газовия компютър като възможна причина да не прекъсва инжектора нещо.Захранващия + на бензиновите инжектори мисля че е общ но има свързан и червено бял кабел към + на бензиновия инжектор.Това пак на първи цилиндър.Мисля да свържа бензиновите инжектори оригинално както са били за да видя дали ще се оправи това прекъсване.Интересува ме дали са правилно прекъснати или трябва да преработвам цялата инсталация както е по схема.
Прикачвам линк с схема за свързване на газовата и ще съм благодарен ако изразите мнение по въпроса.
http://dox.bg/files/dw?a=5f3bc37636


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот dreadx » Чет 06 окт 2016 18:52


Разгледах схемата, но изглежда че няма проблем за цвета на кабела и за реалната последователност 1-2-3-4, просто съответният газов инжектор се предполага да е свързан така, че да захранва съответния цилиндър, от чиято бензинова дюза се взима сигналът.
Ако са разбъркани е лошо, (може и преднамерено да са отместени с един по-рано, ама не може половината да са така, а другата да си отговарят на бензиновите дюзи). Ако има разместване само между 1 и 4-ти, пробвай да ги свържеш както си е по схемата. Обаче когато си на бензин, дори и да има грешка при свързването, това не би трябвало да оказва никакво влияние. Което не отговаря на въпроса защо не работи и на бензин.

Ако искаш резни сините жици (синя + синя-с-черно) и ги окъси откъм бензиновия инжектор, както си е било оригинално - за да видиш дали на бензин ще работи нормално, когато не минава през газовото ЕКУ.


Carfan
Мнения: 298
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот Carfan » Пет 07 окт 2016 10:54


Ами друг вариант не ми остава.Ще свържа дюзата както си е била оригинално.Нали не е проблем че трите минават през газовото еку,а единия си е свързан директно?


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот dreadx » Пет 07 окт 2016 18:12


Няма да е проблем - когато си на бензин и без това ЕКУ-то ги свързва директно.


Carfan
Мнения: 298
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот Carfan » Вто 11 окт 2016 8:20


За съжаление не е и от газовия компютър проблема.Няма никаква промяна при директно свързване на бензиновия инжектор.Все така си прекъсва на празен ход само студена.Прави ми впечатление че много ми играе аванса на празен ход.На моменти стига до 20 градуса,на моменти пада до 0.Като задържа оборотите на 2000 се застопорява към 20 градуса и не мърда.Датчика на коляновия вал ли регулира timing advance ? :banghead :censored2


Потребителски аватар
Dimitrovi
Мнения: 74
Регистриран на: Вто 21 май 2013 19:07
Автомобил: Passat B6
Двигател: 2006
Местоположение: Sofiq

Re: Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот Dimitrovi » Сря 12 окт 2016 17:23


Здтавей колега. Тъй като видях темата за газов инжекцион е-гас може ли да ми кажеш къдд ти направиха диагностика защото, на баща ми колата е със същия инжекцион и има проблем. На бензин колата работи чудесно и как мине на гас започва да работи на 3цилиндара?


Carfan
Мнения: 298
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот Carfan » Чет 13 окт 2016 8:51


Еми колега и аз като теб не можах да намеря никой да поддържа тази система и си сглобих кабел,намерих софтуер и сам си я ръчкам.По твоя проблем не знам защо не ти обръщат внимание след като почти всеки газаджия може да провери дали идва импулс към газовия инжектор на прекъсващия цилиндър.Софтуера е много прост и не дава информация за това кой газов инжектор работи и към кой бензинов инжектор е свързан.Няма и опция да включиш даден цилиндър да работи на бензин за да установиш къде е проблема.С каква рейка си?


Потребителски аватар
Dimitrovi
Мнения: 74
Регистриран на: Вто 21 май 2013 19:07
Автомобил: Passat B6
Двигател: 2006
Местоположение: Sofiq

Re: Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот Dimitrovi » Чет 13 окт 2016 11:45


Здравей колега. Нямам напредстава модела на рейката какъв е. Вдруги ден ще ходя до баща ми и ще погледна като цяло системата на инжекциона. Ако нямаш против някакъв тел за връзка да се свържа с теб като съм на място? И само да вметна че колата е рено лагуна 97 год.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Настройка на инжекцион E gas sly injection

Мнениеот dreadx » Чет 13 окт 2016 21:57


Не влияят баш на аванса - тези датчици на коляновия и разпределителния вал дават на ЕКУ-то положението в което се намира механично в даден момент двигателят. Оттам ЕКУ-то преценява кога са моментите за впръскване на гориво и за подаване на искра за запалване. (В смисъл, че ако чете от датчиците глупости, пак ще се обърка работата на двигателя.) - ама не знам с какво можеш да прецениш дали са ок - може би с осцилоскоп.)
Или ако са два датчика, би трябвало да запише грешка, в случай, че се разминават показанията им. Ако няма грешка, може би са ок.
(някои системи не са с два датчика - разните моно и карбураторни може да са с един)

Авансът цели така да запали сместа, че тя да изгори в правилното време и да се получи максималното от един работен ход.

Изчислява се според показанията от температурния датчик на антифриза, на вакуума в колектора (ако системата е с MAP) или някакъв друг начин, по който да се съди за натоварване на двигателя - TPS + MAF. И според оборотите също.

Например при по-ниска температура сместа гори по-бавно и на студен двигател се пуска повече аванс. При малки натоварвания сместа е по-разредена и пак гори по-бавно. При високи обороти времето за изгаряне може да е същото, но коляновият вал се върти по-бързо (разглеждано като ъгъл-положение на коляновия вал, трябва да дадем повече аванс, че след време Х да започне да натиска буталото на 15 градуса след ГМТ, а не по-късно.)
Ако има датчик за детонации и отчете такива, се опитва да намали аванса, за да изчезнат детонациите. (същото прави, ако налееш лош бензин с по-ниско октаново число)

Не знам какво става с аванса при мисфайъри и дали не се опитва да закрепи оборотите, като връща аванса - и дали е нормално така да играе, нека някой да каже и за това.

Прегледай с диагностичната програма на колата дали различните датчици показват адекватни стойности.
(- например ако навън температурата е 10 оС, а температурният датчик при студен двигател ти показва 90 оС, то очевидно датчикът не работи. Виж и дебитомерът какво трябва да отчита като въздух на празен ход и т.н.)

Възможно ли е да смуче въздух отнякъде? - например през гарнитурата на колекторите, или от уплътняващия о-пръстен на бензиновата дюза, на съответния проблемен цилиндър?

При съмнения в кабели, свещи бобини и други такива глупости, лесно можеш да ги размениш между работещ и недобре работещ цилиндър и да видиш дали проблемът остава на същия цилиндър, или ще се премести.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 164 госта