Мнение за дифузьор на смесител

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Съб 20 юли 2013 7:35


Здравей, колега от въздухарския подраздел.
Предполагам, че ще искаш да понавървява колата, затова ако смяташ да слагаш плочки за газта на двете тела на карбураторите ползувай такива с дифузьори почти колкото тези на карбуратора или една идея по-малки - да речем ако си с 26мм, както казваш, сложи 24, примерно де. Плочките дето ги продават в магазините имат възможността да им се сменява средната част - дифузьорът всъщност. Така че ако не ти хареса динамика/разход, винаги можеш да експериментираш с друг размер, ако имаш познат стругар, на който да му се занимава с теб :Mr Green Fun
Ако има шанс разположи тройникът точно между двата карбуратора, като се постараеш маркучите към плочките им да са с минимална дължина и равни. Като цяло мисля, че това е по-основното. При по-дебели маркучи след тройника ще е нужно по-малко развит тройник и обратното - при по-тънки - по-развит от първия случай. Относителна е работата, нещата стават с хубава центровка на запалването и настройка на газта. Делкото ти с чукче ли е? В момента нямам време, но не ми е проблем да ти драсна една скица на дифузера с фунията преди и след него. :beer




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот BuGmaN » Съб 20 юли 2013 11:09


Всъщност, докато реша от къде и как да подавам газта, уморен от опити да регулирам и настроя карбуратори на които половината части са им за смяна, 100-те октана бензин и лошата динамика на двигателя, взех зъмбата и пробих по дупка в гумените входове на карбовете. Изпарителят е по средата и от него излизам с 10см. маркуч Ф18 -тройник с едно кранче, два маркуча Ф14 и влизам над входа на карбовете с Г-та 30х30 с Ф10,5. При тоя сетъп и стандартният филтър на газ нямаше палене, затова, запуших входа на филтъра. След няколко теста се спрях на изрязано шише от малка-минерална с Ф24. Върви си доста прилично, дори с малко газ, още от 1000 до 4000, ниските също биват, но после започва да куца, а според разпределителният вал силата трябва да е от 3500 до към 5500. Вярвам, че съм го поудошил и не, това е начинът, но е по-добре от разбити карбове и 100 октана. Мисля да "вървя" в посока на разпробиване на дифузьорите 26мм., под стеснението им, с малки отвори под ъгъл 30гр. ... :gruebel


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот muns61 » Съб 20 юли 2013 11:35


Имам известен опит с газифициране на боксерните Алфи. Пътят на газта към двата карба трябва да е еднакъв по дължина, с минимум завои и чупки, за да е еднакво съпротивлението. Проблем е, че тройникът с рег. винт е далече от карбураторите и трудно се напасват различните режими.
Според мен добро решение за тази схема са 2 еднокамерни карбуратора Вебер от Застава, защото газта може да се подаде както на жигуловските, които съм показал по-рано. С щуцер, през малкия дифузьор за бензина. Така има перфектно дозиране на газта и не се влошава работата на бензин.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот BuGmaN » Съб 20 юли 2013 23:55


Идеята със заставовите е добра, ама не знам от де бих намерил, със сигурност ще има изненади и доработки и пак влезам във филм... Да не говорим как ще отиват заставови карбове на двигател Порше... По-лесно и стилно ще да сложа двойните вебъри и да им посна газ през малките дифузьори, ама пак не си е работа, че и там куп доработки ще има. Това ми е всекидневното возило и повече от ден в боксът, не трябва да стои, та се налага да се справяме с наличните карбове, без много-много щуротии... :mhihi Като става въпрос за солексите, се сещам, че при същият двигател слаган на Т3 е с друг разпределителен вал и са до 4500об. всъщнос за моят вал, при бензин би трябвало да са ми малки тия 26мм. дифузьори, тоест за газ - ще са близо до истината... :Mr Green Fun


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот muns61 » Нед 21 юли 2013 13:26


Заставовите карбуратори все още се намират, а и на Порше мотор ще паснат. Такива съм слагал на Пасат В2 и Голф 2 1.6 75 коня - колите си вървят най-нормално и на бензин са много икономични.
Самият карб е точно половин жигулов и е много прост, не страда от запушвания като Солекс. Ако ще слагаш двукамерни, бая са големи - не зная колко ти е мястото.


Потребителски аватар
hcohco
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 9:24
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот hcohco » Пон 22 юли 2013 18:40


Да съживя темата.
На АБФ-а бях с плочка с 32мм ,мотора тъпчеше след 4500 каквито и реглажи да правя.
Минах на 38 мм и вече се развърта до 7000 об/мин без проблем.
Колата стана по пъргава и по икономична,близо с 1 литър свали разхода градско.София час пик сутрин и вечер час пик 12/100км газ ,преди се въртеше около 13-13.5/100км.
Мисля че повече от този разход няма какво да се желае,при полужение че колата е 1400 кг (Audi B4)


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот BuGmaN » Пон 09 сеп 2013 12:08


Темата е много хубава и мисля, че ще е по-полезна, ако се направи важна... :smile

Благодарение и отчасти на тая тема разходът на бус Транспортер Т2-1971г. с 4 цилиндров въздухар Порше над 110 коня, с два карба и обикновенно Ловато е 8 извънградско и 15 градско, като градското е такова, заради задкормилното естройство... :Mr Green Fun
Кутията все още е прекалено къса и за да се движа с нормална скорост, двигателят работи на 4000об. и с предишният мотор Лада 1500 70коня, с долна плочка за смесител, градско и извън разходът ми беше еднакъв, но не юрках, толкова, че не беше, така забавно... :mhihi Газта на 2-та карба, подавам, чрез полиуретавови маркечи 100мм. и Ф7, кито влизат през въздуховода и достигат до тястата част на дифузьора, което пречи на дроселите на смукачите, но засега нямам особенни грижи с, това... Кранчето за газта е развито докрай и просто е излишно... След разпробиването на дифузьорите и оптимизирането на делкото, че хич не е за тоя мотор и опушване на моторният отсег, за да не смуче 80гр. горещ въздух, очаквам падане на разхода и повишаване на мощноста с поне още 5-10%. Но и сега съм доволен! :cool


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Вто 15 окт 2013 7:08


Отдавна не бях писал точно по темата. С "новата" си кола се радвам на съвсем приличен разход. Реших да закупя едни вълшебни неща, които спомагат за по-добро смесообразуване и респ. намаляване на разхода. Тъй като се наложи да сваля въздушния филтър най-накрая успях да измеря фи-то на дифузьорите. Както и предполагах - те са два, като за двукамерен карбуратор - моят е 2ЕЕ - т.нар.Екотроник на Пиербург. Оказа се, че газовите дифузьори са по-големи по размер от дроселовите клапи на двете камери на карбуратора. Съответно 25мм е на първа, а 27мм на втора камера. Което казано честно не съответствува много дотук написаното в темата - предполагам, че карбураторът е близък до 2е2, който мисля беше със съответно 22 и 24мм. др.клапи на двете камери. Предстоят ми малко експерименти и заиграване с ТАП, като дам още предварение (гоня това на метановите коли) и обедня още сместа. Ще пиша периодично или ще допълвам това си мнение за резултатите.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот muns61 » Пет 01 ное 2013 21:26


Отдавна се канех за този проект, накрая му дойде времето.

Изображение

Изображение

Изображение

Приготвил съм 2 дифузьора, 32 и 37 мм диаметър. Дупките, които са пробити, запушвам вътре с алуминиева лента от бирена кутийка, залепена с епоксидна смола. Вместо отворите по 2.5-3 мм, пробивам с шило 1 мм. След пробите ще увеличавам отворите, докато получа оптимален резултат.
Регулаторът, който съм приготвил, ще се навие на плочката директно. Целта на занятието е тръбата от изпарителя до плочката да е максимално къс - при мен ще е 20 см - и дроселирането да не е в регулатора, а в плочката. При мен регулатора ще е почти напълно отворен. Така се получава по-равномерно смесообразуване на различни натоварвания. Ще се монтира на 1.6 AFT мотор, който в момента е с 34 мм плочка, стандартно изпълнение. Дава ми много приличен разход и добър вървеж, ама се видях с повече свободно време и отдавнашен мерак.

Изображение


За съмняващите се - вече съм го правил на карбураторен мотор.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Съб 08 фев 2014 9:48


Ники, да не забравиш да споделиш резултатът после? :th_up
Да използвам темата, за да не пускам нова. Ще ми се да поразсъждаваме малко над един въпрос :gruebel

Понеже написаното от колегата Добромирски ме е водило в настройката на газ почти винаги ми се иска да разясня нещо, за което мисля отдавна, но не успявам да си дам отговор дали е или не е така. Става реч за обяснението му с графиката, изразяваща ролята на винта на изпарителя (за кратко ще го наричам ВнИ) и тройника.
Изображение
Сега нека видим как изглежда графиката при даден автомобил, в случая няколко ГТИ-та 8-волтови, не успях да намеря някое 1.8 моно:
Изображение
Питането ми е: ако успеем да нагодим тройника и ВнИ така, че графиката да стане подобна на тая от дино-теста това гарантира ли ни, че ще получим "оптималното"(приемаме, че оптимумът е заложен още от разработката на даден мотор от завода) като разход/вървеж на автомобила ни?.
Ето и при японските - Хонда 1.5 90 коня:
Изображение


Caddyluck
Мнения: 50
Регистриран на: Чет 03 мар 2022 18:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот Caddyluck » Вто 06 сеп 2022 20:55


Мнение за диаметър на дифузьор за Шаран 2.0.,обикновена газова?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Сря 05 окт 2022 7:36


Ехеее, как я изровихте дая дърта тема.
Мнение - слагайте ГИ :th_up


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот kris11 » Сря 05 окт 2022 18:50


stefan4o написа:Ехеее, как я изровихте дая дърта тема.
Мнение - слагайте ГИ :th_up

:th_up с дифузор нище ще върви като хората , ама ще гори . А при киф - см. колектор е пластмасов - познай резултата.


Caddyluck
Мнения: 50
Регистриран на: Чет 03 мар 2022 18:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот Caddyluck » Нед 23 окт 2022 17:14


7 г.с обикновена метанова никакви ядове,сега с обикновена газова пак няма яд,но на принципа проба -грешка повече харчеше,намалихме диаметъра и заспа.Пък Вие пак си чешайте езиците. :beer :th_up


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот kris11 » Вто 25 окт 2022 18:08


Та като си чешем езиците пиши какъв ти е разхода строго градско и кой град и магистрално.
А и как е положвнивто с оборотите на ПХ ?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта