Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1690
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот fur1ous » Чет 05 дек 2024 9:45


В 100 окатновия има 3 до 5%.
Както вече ти казах, шелските имат тестове от SGS, пускат си ги в сайта ето ги
https://www.shell.bg/fuels-and-oils/fue ... shell.html

V-Power 95 има между 6% и 9% етанол и си го пише.

Не е нужно да се губиш времето с тия колби и тестове, може с 1 клик да видиш горе долу колко слагат.
под 5% изобщо не го коментираме, защото все едно го няма, няма кола на която да и се отрази.
Ако ти трябва за резачка или нещо друго, просто може да си отделиш етанола, но това са частни случай.




Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот Кайзен » Чет 05 дек 2024 9:53


telefunken написа:Съдържанието на спирт в него е 2,5% (1 mL етанол на 40 mL бензин)

Ако разбирам правилно, то тестовата установка е винаги една и съща:
40 mL бензин
10 mL вода (желателно е да е дестилирана)
Смесват се двете течности. Изчаква се да се отделят двете фракции.
Калкулация на количеството етанол.
Пример: при отделени 12mL прозрачна течност на дъното, то имаме 10 mL вода + 2 mL етанол => 2/40=5% eтанол

Метода е приличен. Остава да кажеш колко вида бензини си тествал в България, кога и къде си взел пробите. Надявам се осъзнаваш, че единичен тест не е адекватен критерий, за да може да се изведе генерален извод.


telefunken
Мнения: 236
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот telefunken » Чет 05 дек 2024 9:58


Нямам вече снимката на V-Power 100 на Шел, останало е само това:
Прикачени файлове
Screenshot_20241205_095357_WhatsApp.jpg


Потребителски аватар
NikMar55
Мнения: 275
Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
Автомобил: Golf 4
Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
Местоположение: Габрово

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот NikMar55 » Вто 10 дек 2024 11:06


Гърците винаги са били тарикати, мошеници има навсякъде
https://www.24chasa.bg/mezhdunarodni/article/19485781


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1690
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот fur1ous » Вто 10 дек 2024 13:34


Винаги ми е било много съмнително като зареждам в Гърция, 95% от бензиностанциите са някви гаражни :mhihi


Потребителски аватар
SlavaNorm
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 13 ное 2024 16:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?

Мнениеот SlavaNorm » Сря 11 дек 2024 19:02


cecoa1 написа:
dtony написа:В Чехия винетка за газов автомобил е много по евтина от такъв на бензин или дизел. В Швеция данъкът за автомобили на метан е много нисък почти десет пъти от такъв на дизел.

Ми данъка е по-нисък и на бензин от дизел в Германия, ама ГТП си минават без мрънкане. В тези страни други ли са стойностите за газовете на прегледа?
Нормално е, когато в дадена страна има излишък на дадено гориво, което се явява отпаден продукт, то потреблението му да се стимулира. У нас също е така, и затова цените на тези горива са толкова изгодни. Това не значи, че може да минават ГТП при по-високи стойности на вредните вещества в отработените газове.
Bioside написа:Има,но те са с комин.Газовата печка е с директен огън в помещението,няма комин и единственото изискване е да има пресен приток на въздух защото тя гори благодарение на него.Къде са вредните газове.Нали ще се изтровим ако е така както казваш.

Има и без комин. Къде са им на тях вредните газове?
А тия от ДВГ си ги мерят на стенд, там се вижда къде и колко са им вредните газове.


Различията в данъците за автомобили с различни горива в различни страни са свързани с наличието на излишък от определено гориво и целта да се насърчи използването на по-малко замърсяващи източници на енергия. Например, в Чехия и Швеция данъците за газови автомобили са по-ниски, защото газът е по-чисто гориво и се стимулира потреблението му. В Германия пък данъкът за бензинови автомобили е по-нисък от този за дизеловите, което е част от политиката за намаляване на замърсителите.

Колкото до газовите печки без комин, те произвеждат вредни газове, но изискват правилен приток на въздух за безопасност. За автомобилите обаче, емисиите се измерват на стенд по време на технически прегледи, което гарантира спазването на екологичните норми и безопасността. Въпреки различията в данъчните политики, не трябва да се правят компромиси с контролата на вредните емисии.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта