В 100 окатновия има 3 до 5%.
Както вече ти казах, шелските имат тестове от SGS, пускат си ги в сайта ето ги
https://www.shell.bg/fuels-and-oils/fue ... shell.html
V-Power 95 има между 6% и 9% етанол и си го пише.
Не е нужно да се губиш времето с тия колби и тестове, може с 1 клик да видиш горе долу колко слагат.
под 5% изобщо не го коментираме, защото все едно го няма, няма кола на която да и се отрази.
Ако ти трябва за резачка или нещо друго, просто може да си отделиш етанола, но това са частни случай.
Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
telefunken написа:Съдържанието на спирт в него е 2,5% (1 mL етанол на 40 mL бензин)
Ако разбирам правилно, то тестовата установка е винаги една и съща:
40 mL бензин
10 mL вода (желателно е да е дестилирана)
Смесват се двете течности. Изчаква се да се отделят двете фракции.
Калкулация на количеството етанол.
Пример: при отделени 12mL прозрачна течност на дъното, то имаме 10 mL вода + 2 mL етанол => 2/40=5% eтанол
Метода е приличен. Остава да кажеш колко вида бензини си тествал в България, кога и къде си взел пробите. Надявам се осъзнаваш, че единичен тест не е адекватен критерий, за да може да се изведе генерален извод.
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Нямам вече снимката на V-Power 100 на Шел, останало е само това:
- NikMar55
- Мнения: 275
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Гърците винаги са били тарикати, мошеници има навсякъде
https://www.24chasa.bg/mezhdunarodni/article/19485781
https://www.24chasa.bg/mezhdunarodni/article/19485781
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Винаги ми е било много съмнително като зареждам в Гърция, 95% от бензиностанциите са някви гаражни 

Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
cecoa1 написа:dtony написа:В Чехия винетка за газов автомобил е много по евтина от такъв на бензин или дизел. В Швеция данъкът за автомобили на метан е много нисък почти десет пъти от такъв на дизел.
Ми данъка е по-нисък и на бензин от дизел в Германия, ама ГТП си минават без мрънкане. В тези страни други ли са стойностите за газовете на прегледа?
Нормално е, когато в дадена страна има излишък на дадено гориво, което се явява отпаден продукт, то потреблението му да се стимулира. У нас също е така, и затова цените на тези горива са толкова изгодни. Това не значи, че може да минават ГТП при по-високи стойности на вредните вещества в отработените газове.Bioside написа:Има,но те са с комин.Газовата печка е с директен огън в помещението,няма комин и единственото изискване е да има пресен приток на въздух защото тя гори благодарение на него.Къде са вредните газове.Нали ще се изтровим ако е така както казваш.
Има и без комин. Къде са им на тях вредните газове?
А тия от ДВГ си ги мерят на стенд, там се вижда къде и колко са им вредните газове.
Различията в данъците за автомобили с различни горива в различни страни са свързани с наличието на излишък от определено гориво и целта да се насърчи използването на по-малко замърсяващи източници на енергия. Например, в Чехия и Швеция данъците за газови автомобили са по-ниски, защото газът е по-чисто гориво и се стимулира потреблението му. В Германия пък данъкът за бензинови автомобили е по-нисък от този за дизеловите, което е част от политиката за намаляване на замърсителите.
Колкото до газовите печки без комин, те произвеждат вредни газове, но изискват правилен приток на въздух за безопасност. За автомобилите обаче, емисиите се измерват на стенд по време на технически прегледи, което гарантира спазването на екологичните норми и безопасността. Въпреки различията в данъчните политики, не трябва да се правят компромиси с контролата на вредните емисии.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта