1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
bilbotorbins
Мнения: 141
Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
Двигател: AKL

1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот bilbotorbins » Пет 10 ное 2023 15:31


Здравейте,
Имам следния проблем. Колата с 1.6 мотора АКЛ работи супер и на газ и на бензин. Обаче, харчи и бензин докато работи на газ. По 2 литра на 100 км средно. Ако я спра и запаля до 5-10 минути, пали от четвърт. Ако престои от 15 минути до 12 часа пали с доста въртене и мирише на суров бензин. След 12 часа пак пали лесно.
Какво съм сторил дотук:
- не е от канистъра да вкарва бензин - проверено;
- не е от регулатора на бензиновото налягане - проверено;
- свалих бензиновите инжектори и ги дадох на чистене. Казаха, че държат на налягане и правят хубава струя. При свалянето забелязах, че тръбите (колекторните, входящи) на 1 и 2-ри цилиндър са мокри от бензин и зацапани, а 3 и 4-ри бяха черни и сухи;
- газовата рейка след 24 ч. престой, при изваждане на входния шланг все още изпуска налягане - приемам, че газовите дюзи държат;
- днес при двигател работещ на газ извадих буксите на 1 и 4-ти бензинови инжектори. Измерих напрежение до 2,6 В;
- ако изчакам колата да прехвърли на газ, извадя бушона на бензиновата помпа и карам така 400 км не харчи бензин. Като обърна след това на бензин, без бушона, работи около 20 секунди и угасва. След това, паленето е лесно и без давене.
Къде ми е проблема? Знам, че ако сложа спиране на бенз помпата ще си реша проблема, ама искам да я направя като хората.
Газовата е стара и глупава и не позволява едновременна работа на газ и бензин. Махнал съм чека за прехвърляне над определени обороти и съм сложил праг 8000 оборота за прехвърляне за всеки случай.




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4644
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот tdi fen » Пет 10 ное 2023 16:45


за тези 100 км колко студени старта имаш


bilbotorbins
Мнения: 141
Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
Двигател: AKL

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот bilbotorbins » Пет 10 ное 2023 18:07


Не е от студените стартове.. Всеки ден карам по 20 км до работа и още толкова наобратно. Т.е. имам не повече от 6 старта в 100 км. При тези температури след 500м съм прехвърлен на газ.
Също я карам колата извънградско и за 200 км виждам как стрелката за бензина пада с едно деление (приблизително 5л). Връщам се обратно- още едно деление.
Следващия път за проба вадя бушона на бензиновата помпа. Стрелката за бензина стои закована за 400 км. Може би, колата и върви малко по-добре.
Най-много ме смущават тези 2-3В към бензиновите инжектори, докато двигателя работи на газ. Да не би газовия компютър да е повреден и вместо да ги изключва да ги държи леко отворени и там да изтича горивото?


bilbotorbins
Мнения: 141
Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
Двигател: AKL

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот bilbotorbins » Пон 13 ное 2023 19:20


Поръчах си газов компютър втора ръка, като пристигне ще пробвам с него дали ще има напрежение на инжекторите докато работи на газ.
.....Продължение..... дойде другия компютър, не мога да се свържа с него и следователно да го настроя...отива за части. Поне го отворих и погледнах блока, който работи с бензиновите дюзи. Минусът на дюзите се прекъсва, влиза в компютъра, там минава през един мощен резистор 15 ома и се връща към буксата на инжектора. Резисторът е шунтиран от нормално затворения контакт на едно реле. Т.е., ако газовия компютър не е прехвърлил на газ или му е спряно захранването, минусът на бензиновите инжектори е затворен. Когато двигателят работи на газ, бобината на инжектора и мощния резистор са свързани последователно, някакъв ток протича и лъже бензиновия компютър, но реално бензиновия инжектор не отваря.
Т.е. докато колата работи на газ, нормално е да има някакво напрежение на буксите на бензиновите инжектори. Практически от 30-50% от нормалното работно напрежение.
Сега остава варианта релето на втори цилиндър да не отваря по някаква причина и инжектора да получава цялото напрежение през цялото време. Това може да се провери с мултицет, ама нека се оправи времето.
.....Продължение.....Измерих напрежението на четирите двойки букси на газовия компютър - 1,6-1,7В на всичките. Не е това. Ще трябва да покарам с постоянно включена бензинова помпа, може да се е оправила, а давенето да идва от нещо друго.
Продължение.... Реших, че следващия заподозрян за по-трудното палене ще е изпарителя. Поръчах комплект мембрани и утре го мятам. Докато гледах клипчета как се прави и тубата ми изплю видео за проблем с паленето при ГИ, често срещан, както каза руснака. Изгледах го и чудо - човека описа моите симптоми. Причинта - напукана мембрана и теч на газа, който остава в изпарителя към всмукателния колектор. Диагностиката - малък гумен маркуч и буркан с вода. Т.е. след утрешната интервенция не трябва да имам повече проблеми. А дано....
Ще излезе, че дюзата на 2-ри цилиндър е хвърляла допълнителен бензин, а редукторът допълнителна газ. Направо и се чудя на тая кола как е вървяла, при това много сносно.


bilbotorbins
Мнения: 141
Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
Двигател: AKL

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот bilbotorbins » Пет 01 дек 2023 22:13


Рециклирах изпарителя, върнах го на мястото му и тръгнах да настройвам. и СРАМ - гледам графиката на ламбдата я няма никаква. Забива на 1 В или на 0.1 В и дори карането на бензин за два дни не я оправи. Умряла е. Сега и нея трябва да сменям.
Към момента не гори бензин докато е на газ (замърсения инжектор е бил причината), но продължава да пали една идея по-трудно (вече няма как да е от редуктора, може би ламбдата е виновна още от самото начало).
Та така, да бях започнал с диагностиката отначало, може би щях да си спестя малко време и пари, ама здраве да е.

ТОЗИ КОМЕНТАР НЕ ГО ЧЕТЕТЕ. ОКАЗА СЕ, ЧЕ ПРОБЛЕМЪТ НЕ Е РЕШЕН И Е В ГАЗОВИЯ КОМПЮТЪР.

Последна промяна от bilbotorbins на Нед 15 дек 2024 11:29, променено общо 1 път.


bilbotorbins
Мнения: 141
Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
Двигател: AKL

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот bilbotorbins » Нед 15 дек 2024 11:27


Покарах още на бензин и ламбдата се изчисти. Сега работи добре.
Продължава да харчи и газ и бензин и проблемът е в газовия компютър.
Реших го с копче, което спира бензиновата помпа. Газовия компютър (2 ръка), който купих се оказа също проблемен. Много са стари и вече не се намират лесно.


bilbotorbins
Мнения: 141
Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
Двигател: AKL

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот bilbotorbins » Пет 25 апр 2025 17:13


Решението на проблема дойде съвсем случайно:
Имах проблем с релето 409, което управлява бензиновата помпа и разпраща разни сигнали на още четири места. След като го смених проблемът се реши. Явно газаджията е свързал газовия компютър към това реле и докато то не е работело коректно и компютъра не е спирал бензина.


Потребителски аватар
tomata
Мнения: 497
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
Двигател: AWT AWC
Местоположение: Пазарджик

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот tomata » Пет 25 апр 2025 17:17


Аз знам, че се спират дюзите, а помпата продължава да работи. Когато не караш дълго време на бензин спичат дюзите и пикаят. Според мене сега нещо си направил и спираш помпата. Направия да превкрючва на 60гр на бензин, а сега сипи добавки и карай на бензин да се изчистят дюзите


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13281
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 26 апр 2025 15:44


Как на 60°?
При 30° е коректната настройка.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13533
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот kris11 » Съб 26 апр 2025 18:57


bilbotorbins написа:Решението на проблема дойде съвсем случайно:
Имах проблем с релето 409, което управлява бензиновата помпа и разпраща разни сигнали на още четири места. След като го смених проблемът се реши. Явно газаджията е свързал газовия компютър към това реле и докато то не е работело коректно и компютъра не е спирал бензина.

Остави помпата да работи. И слагай добавка на бензина, че след дълги км дюзите спичат
Сега съм на този хал . На бензин мъки да запали - при студ минус до 10-12 опит и пак не пали. Стана изведнъж. На газ пали , ама при минус и +5 си припомних поливането с гореща вода на изпарител/редуктора както през 90-0- г кога имаше купони за 20 л бензин.н Първо ми блъскаше грешки за имобилайзер след няколко опита за палене.Смених и ДК вал., ама не.Доста време търсих бензинови дюзи/ инжектори, ама изчезнали с нормалните цени и Тех Ко и Елит Кар ми предлагаха дюзи за по 192/3 лв бр. с отсъпка, но пак скъпи. / Изчезналите от пазара дюзи бяха със цена около 60-65 лв.на бр.
Издирих и поръчах дюзи за 264 лв / 26 лв транспорт/ и в понеделник занимавка ще има.
Топла ли е колата / дюзите / на бензин пали от раз . На 15 л бензин в резервоара набухах присадка за инжектори за бензин на Лики Моли / синя опаковка със син накрайник за наливане . Изразходих поти бензина и пак нови 15л бензин с 1 добавка. Добавката я дават за 70 л бензин.. Вече е на привършване и втория 15 л бензин. Има малък напредък - пали на 3-4-5 опит на бензин.
Изминати км на газ над 250 к км. :bishop

П.П. Като сменя дюзите и малко км ще я кача на диагностика да видя времената на ибжекторите и дали не съм уморил сондата с присадката на Лики , че смърди яко от ауспуха от прекомерното количеъсво Лик.

Проверих за чистене на дюзи - уж някакъв шанс да се спасят , ама при около 30лв на бр. за чистене и 66 лв. за нови - не мерси не ми се упражнява монтаж/ демонтаж.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 822
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот ivan_pop » Нед 27 апр 2025 11:59


За да се разбере дали проблема е от бензиновата система, трябва да се спре газта от бутилката. След това се кара само на бензин 100-200км.Ако побеблема е от бенз. система, добре е да се провери дали не пуска бензин през вакума на регулатора за налягане, ако има такъв.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13533
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: 1.6 АКЛ, газово СТАГ, Харчи бензин докато работи на газ.

Мнениеот kris11 » Сря 07 май 2025 7:08


Смених дюзите. Наред .
Но пък нов проблем на VCDS - двигател- group 001 - Coolant Temperature 150 C . И това при студен двигател след запалване и при топъл двигател
/Референтни стойности 80-120- гр/
Датчика проверен при няколко температури в норми.
П.П. Датчика е сменен и всичко е наред. След смяната вече температурата в group 001 - Coolant Temperature се нормализира в регламента 80-120 гр С
В Аутодатата има само проверка за R м/у 1 и 3 пин при различни температури. Там е наред, но по ел. схеми няма нищо за другите 2 пина , на единия отива маса -кафяв проводник.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта