разликата е много голяма
под ламбда контрол се разбира затворена система са управление на подаването на гориво. това е система с обратна връзка. такива системи имат /или са имали/ всички автомобили които имат ламбда сонда. най-общо ECU-то /компютъра на колата/ решава колко гориво да подава на базата на показанията от ламбда сондата /основно/ и други датчици. сигнала от лабда сондата е пропорционален на количеството кислород в изгорелите газове. по този начин се поддържа оптимално отношение въздух/гориво и колата ти върви добре.
емулатор или симулатор на ламбда е една измислица която представлява генератор на правоъгълни импулси. те се подават на ECU вместо сигнала от истинската ламбда сонда с надеждата че същия няма да направи разлика, няма да трупа грешки и няма да работи по "резервната програма" дето и викат open loop. всеки който някога е учил теория на автоматичното уравление знае че това няма как да стане защото ECU не е толкова "глупав".
ламбда сондата може да се замести само с ламбда сонда
Пак за ламбда сонда но...
- kalinveliki
- Мнения: 289
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2.4D
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
колега, ако генератора си подава импулсите като цифров сигнал както е на осцилограмата миля, че би трябвало да го излъже, защото точно такива са импулсите от работеща сонда(В повечето коли сигнала от ламбдата е в гранците 0 - 1 V. При бедна смес е около 0.1 - 0.2 V, при богата - 0.8 - 0.9 V. Изправната сонда може да има на изхода си само такива нива:)
Поправи ме ако греша, и ако някой знае къде се продават в софия да каже?

Поправи ме ако греша, и ако някой знае къде се продават в софия да каже?
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Да де ама да не забравяме подробноста, че тези импулси трябва да бъдат във функция от изгорелите газове, за да може на база показанията от другите датчици, компщтъра да обедни или обогати сместа, нали това е смисъла на цялата "гимнастика". Има доста коментири във форума по отношение на ламбда сондите, и като цяло моето мнение е че дори и с емулатор - грешка се трупа!
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Дали ще го излъже или не зависи от това колко се (пре)старава ECUто в самодиагностиката си.
По-старите ECUта се лъжат лесно. При моя моно-мотроник например, грешка се записва само ако сигнала от ламбдата не се промени поне веднъж в рамките на доста дълъг период (поне половин минута), т.е. ламбда емулатор го лъже без проблем. Поради което аз си го карам и без ламбда емулатор - при подходяща настройка на газовата сигнала се мени достатъчно често (при всяка смяна на скорости, и при всяко натискане-отпускане на газта например), а дори и да запише грешка - ефекта не е фатален, а и лесно се неутрализира ако минеш на бензин малко преди да угасиш вечер (прост, но малко известен трик).
Ако ECUto се старае да следи дали сигнала от ламбдата съответства на действията му (т.е. като обогатява сместта сигнала да даде богата смес и обратно) разбира се ще се усети. Но за щастие по-старите не се занимават с такива глупости, вероятно защото тогавашните програмисти са били малко по-умни и са наблягали на надеждността, и най-важното за тях е било колата да върви някак си каквото и да стане.
По-старите ECUта се лъжат лесно. При моя моно-мотроник например, грешка се записва само ако сигнала от ламбдата не се промени поне веднъж в рамките на доста дълъг период (поне половин минута), т.е. ламбда емулатор го лъже без проблем. Поради което аз си го карам и без ламбда емулатор - при подходяща настройка на газовата сигнала се мени достатъчно често (при всяка смяна на скорости, и при всяко натискане-отпускане на газта например), а дори и да запише грешка - ефекта не е фатален, а и лесно се неутрализира ако минеш на бензин малко преди да угасиш вечер (прост, но малко известен трик).
Ако ECUto се старае да следи дали сигнала от ламбдата съответства на действията му (т.е. като обогатява сместта сигнала да даде богата смес и обратно) разбира се ще се усети. Но за щастие по-старите не се занимават с такива глупости, вероятно защото тогавашните програмисти са били малко по-умни и са наблягали на надеждността, и най-важното за тях е било колата да върви някак си каквото и да стане.

- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
psstv18rp написа:............................го лъже без проблем. Поради което аз си го карам и без ламбда емулатор - при подходяща настройка на газовата сигнала се мени достатъчно често (при всяка смяна на скорости, и при всяко натискане-отпускане на газта например), а дори и да запише грешка - ефекта не е фатален, а и лесно се неутрализира ако минеш на бензин малко преди да угасиш вечер (прост, но малко известен трик).
........................
А при тази специална настройка какъв ти е разхода , ако не е тайна

защото почти си довършвам ламбда монитора и тези дни ще го пусна в действие, та да видя защо проклетата лампа ЧЕК ЕНЖИНЕ светва след известно време каране на газ (надълго), и като проверя кода който тя индицира е :2-3-4-2 , мисля че някъде го опсваха че напрежението от ламбдата не е в нужните граници (0,2........0,8Волта), смисъл или много бедна или много богата смес, затова ще ве видя монитору какво ще рече

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами нямам голяма склонност към детаилно засичане, а и не карам икономично, но в града около 10-12, навън 8-9.
"Специалната" настройка касае предимно празния ход - може да се настрои стабилен ПХ и с по-малко газ, но тогава сместта е трайно бедна и "лампата" светва на всяко по-дълго седене на място.
Другото е така да се настрои че при нормално каране сместта да се колебае около оптималната и сигнала да се мени донякъде случайно.
Естествено съм го постигнал и аз с индикатор, иначе трудно.
Вярно е че може да се постигне по-икономична настройка, но тогава без емулатор няма да се мине. По тоя случай се хванах да си правя ламбда контролер ама време няма и не е готов още.
иначе 2342 по таблицата дето я имам е неработещ ламбда сензор, което може да означава и прекъснат кабел. Случайно да имаш емулатор или нещо дето да го прекъсва на газ?
"Специалната" настройка касае предимно празния ход - може да се настрои стабилен ПХ и с по-малко газ, но тогава сместта е трайно бедна и "лампата" светва на всяко по-дълго седене на място.
Другото е така да се настрои че при нормално каране сместта да се колебае около оптималната и сигнала да се мени донякъде случайно.
Естествено съм го постигнал и аз с индикатор, иначе трудно.

Вярно е че може да се постигне по-икономична настройка, но тогава без емулатор няма да се мине. По тоя случай се хванах да си правя ламбда контролер ама време няма и не е готов още.

иначе 2342 по таблицата дето я имам е неработещ ламбда сензор, което може да означава и прекъснат кабел. Случайно да имаш емулатор или нещо дето да го прекъсва на газ?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта