Колеги извинявайте за сигурно глупавият вапрос,но аз да питам:
истина ли е,че колата когато работи на газ ланда сондата и дебитомера не играят никаква роля.Благодаря ви.
ВЪПРОС???
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А...тук вече зависи.
По принцип при обикновенна газова уредба нещата са много прости :
-имаш един изпарител дето изпарява газта и едно кранче,кото дозира колко газ вкарваш в двигателя.Компютъра само трупа грешки понеже ламбда сондата показва глупости (при горенето на газ изходните газове са със съвсем други съдържания).Дозирането на сместа става елементарно и неща като дебитомер,ламбда сонда,датчик за температура на въздуха ,бензинова помпа,дюза и т.н. стават съвсем излишни в картинката.Разбира се част от тях комп-а си ги търси ако бъдат откачени от системата.
Тук вече има вариация да се сложи едно модулче,което лъже комп-а с импулси,подобни на тези,които ламбдата вади при коректно горене ама това с нищо не променя нещата от гледна точка на това,че сондата не се ползва.Просто компютъра по-рядко трупа грешки.
При система с ламбда контрол вече нещата придобиват съвсем друг облик :
-освен изпарителя дето намалява налягането на стартера имаш едно електронно кранче,което дозира точното количество газ в дадения момент.За да може то да дозира сместа черпи информация от ламбда сондата а самото устройство ламбда контрол лъже комп-а че ламбда сондата вади сгинал все едно си работи на бензин (както казах напреженията при работа на газ са други заради различните отработени газове).
При газовия инжекцион също се използва сигнал от ламбда сондата за следене на горивната смес.
С две думи може да се ползва може и не....по-добрия вариант е да се ползва защото иначе си заминава многократно по-бързо.
По принцип при обикновенна газова уредба нещата са много прости :
-имаш един изпарител дето изпарява газта и едно кранче,кото дозира колко газ вкарваш в двигателя.Компютъра само трупа грешки понеже ламбда сондата показва глупости (при горенето на газ изходните газове са със съвсем други съдържания).Дозирането на сместа става елементарно и неща като дебитомер,ламбда сонда,датчик за температура на въздуха ,бензинова помпа,дюза и т.н. стават съвсем излишни в картинката.Разбира се част от тях комп-а си ги търси ако бъдат откачени от системата.
Тук вече има вариация да се сложи едно модулче,което лъже комп-а с импулси,подобни на тези,които ламбдата вади при коректно горене ама това с нищо не променя нещата от гледна точка на това,че сондата не се ползва.Просто компютъра по-рядко трупа грешки.
При система с ламбда контрол вече нещата придобиват съвсем друг облик :
-освен изпарителя дето намалява налягането на стартера имаш едно електронно кранче,което дозира точното количество газ в дадения момент.За да може то да дозира сместа черпи информация от ламбда сондата а самото устройство ламбда контрол лъже комп-а че ламбда сондата вади сгинал все едно си работи на бензин (както казах напреженията при работа на газ са други заради различните отработени газове).
При газовия инжекцион също се използва сигнал от ламбда сондата за следене на горивната смес.
С две думи може да се ползва може и не....по-добрия вариант е да се ползва защото иначе си заминава многократно по-бързо.
- Geleto
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1.8 MI 1994
- Местоположение: София
- Контакти:
Малко по - нагоре в раздела
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=51505 въпреки, че колегата ти е обяснил подробно 


Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта