не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот muns61 » Чет 05 яну 2012 18:03


pe6kata написа: Очевидно че така обяснявайки, ме разбират само хора дето им е ясно, а те нямат нужда от обяснения.

Вземете едно пвц шише от лимонада(задължително от лимонада!) :wink:

Аз взех от бира! :beer




Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот balamata » Чет 05 яну 2012 18:34


Колега Zlatina,подчертавам,че колата ми има повече мощност на газ,при по-ниски температури!Причината за всичко това е че плътността на въздуха се увеличава при падане на температурата. При по-ниски температури има повече въздух в даден обем отколкото при по високи: по ниските температури карат определено „количество въздух” да тежи повече отколкото при високите температури. При всяко засмукване на въздух двигателя “вдишва” въздух с по-голяма тежест при студените отколкото при високите температури.
И така по-голямата “тежест” на въздуха се получава през студеното време, т.е. влиза повече кислород в двигателя отколкото в топло време.Именно затова изказах тезата,че кислорода е повече при по-студена температура на въздуха!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот joker » Чет 05 яну 2012 19:01


Уважаеми колеги.....особено тези които ме смятат за неграмотен.В медицината задължително се учи 2 семестъра физика и 2 семестъра биофизика.Заедно с това 2 семестъра химия и 2 семестъра биохимия.Който не е държал тези изпити той не знае за какво става въпрос.Моля да не вземат отношение по темата колеги,които не са наясно с тази материя,колееи които не правят разлика в количеството "разтворен" кислород във водата и зависимостта му от температурата и количеството кислород в единица обем въздух .А защо така кислородът в планините е много по-малко независимо от ниската температура на въздуха......????
По-ниската температрура на всмуквания въздух не подобрява чак толкова горенето,колкото увеличва концентрацията на газта в единица обем заради промяна в плътността на аерозола....оттам и необходимостта от нова регулация на изпарителя.И още нещо....найде да пишем като уважаващи себе си хора,а не да ползваме изрази с полов характер типични за хората с изчерпани умствени възможности...
Колега Пешката....успокой се...е ако е по силите ти де :mrgreen:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Чет 05 яну 2012 19:41


joker написа: По-ниската температрура на всмуквания въздух не подобрява чак толкова горенето,колкото увеличва концентрацията на газта в единица обем заради промяна в плътността на аерозола....оттам и необходимостта от нова регулация на изпарителя.И още нещо....найде да пишем като уважаващи себе си хора,а не да ползваме изрази с полов характер типични за хората с изчерпани умствени възможности...
Колега Пешката....успокой се...е ако е по силите ти де :mrgreen:


ами изпиши ми нещо за успокояване :drinking:
може да трябва да олабя жилата, че тая година не съм открил още половия си сезон, знам ли :lol:

До какво води увеличената конценрация на газ в единица обем, докторе, или по-кратко казано до увеличената плътност на въздуха? До повече кислород за горене. Повече кислород мобе да поеме повече гориво, а това е повече повер, кой бяга от повече повер?

Колата ще гори повече, ако се насъпва повече, мотора ще е по-пъргав, ще върви повече понякога много осезаемо при студен въздух. Ако се кара с фиксирана скорост, няма да качи разхода, надявам се е ясно защо.
И какъв е проблема да се пусне малко повече газ от кранчето, не от изпарителя, като го бележиш в положението в което е бил през лятото, така че после да може да го върнеш, като се стопли времето?

Обясни ми и каква беше идеята на темата- какво да правим или не правим с клапата ли. Или как мотора, смучейки от две дупки, взема повече въздух :screwy

- ако клапата ти работи, то независимо дали е лято или зима, взе ще се поддържа една и съща Т на всмуквания въздух и отпада необходимостта да се пипа каквото и да е.
-Ако не работи, задължително на студен, щото на топъл си ебава майката (прости ме за половия израз)
- ако искаш да се възползваш от щедростта на природата, карай на студено и пусни малко повече газ и ще имаш малко повече повер.

Ами иди някъде нависоко в планината, дето въздуха е много разреден, по други причини не температурни... Та направи си въпросния експеримент с разреден въздух и ще видиш че нагрявайки го, ще го разредиш допълнително.

Надявам се че в докторските дела си безупречен, щото ако се занимаваше с коли, мен ме губиш като клиент,да знаеш :beer


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот joker » Чет 05 яну 2012 20:13


10 пъти за 7 години махах вакуума за клапата...и всеки път засичах....все едно и също...1.5-2 л газ овече разход при изолиран вакуум.Малко повече мощност ,но за сметка на повече разход....На 10-я път реших да го споделя....сметнах,че мога да помогна на колеги да си направят икономия без да правят излишни експерименти за сметка на джоба си...Това бе единствената ми цел с която пуснах темата!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Чет 05 яну 2012 20:21


Докторе, твоят стил на каране е като цяло икономичен. Може при теб скопената кола да даде по-добър разход. Въпреки, че пак е доста относително. От много голямо значение е, колко ти тежи обувката. Аз лично си направих експеримент, натегнах малко винта на тройника, колата имаше видима разлика. За съжаление ми се налагаше да натискам педала на газта малко повечко, за да върви нормално* из града, което чисто и просто изпари икономията ми от по-затвореното сечение на тройника за газта. Т.е. не видях разлика в разхода (ако е имало е било под 5%, което го считам за статистическа грешка, понеже е трудно доказуемо дали той е плод на по-"скопената" кола или на нещо друго) и прецених, че не е нужно да си оставям колата на газ в положението на ДЕМО версия mhihi
*нормално за мен е да ускори възможно най-бързо и с възможно най-малко газ до 60км/ч.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Чет 05 яну 2012 20:39


ами освен че при обедняване на сместта, но по-брутално, разхода пак скача, друго че дори да се намали и самия въздух по някакъв начин, пак не се постига желания ефект. Мотора почва да се товари много повече от обикновено и трябва да се натиска повече газта.
То ако ставаше така, една тройно по-мощна кола щеше гори три пъти повече от друга поддръжайки еднакви скорости, а то не е така. :D


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Чет 05 яну 2012 20:46


pe6kata написа: То ако ставаше така, една тройно по-мощна кола щеше гори три пъти повече от друга поддръжайки еднакви скорости, а то не е така. :D

Да де. Аз затова съм на принципа да се извлече максимумът на газ. Иначе все си в разход. Вече дали с различните подходи ще направиш колата по-пъргава в ниските и по-мудна във високите или обратно си зависи от предпочитания стил на каране и характеристика на мотора. :wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот joker » Чет 05 яну 2012 20:50


stefan4o написа:Докторе, твоят стил на каране е като цяло икономичен. Може при теб скопената кола да даде по-добър разход. Въпреки, че пак е доста относително. От много голямо значение е, колко ти тежи обувката. Аз лично си направих експеримент, натегнах малко винта на тройника, колата имаше видима разлика. За съжаление ми се налагаше да натискам педала на газта малко повечко, за да върви нормално* из града, което чисто и просто изпари икономията ми от по-затвореното сечение на тройника за газта. Т.е. не видях разлика в разхода (ако е имало е било под 5%, което го считам за статистическа грешка, понеже е трудно доказуемо дали той е плод на по-"скопената" кола или на нещо друго) и прецених, че не е нужно да си оставям колата на газ в положението на ДЕМО версия mhihi
*нормално за мен е да ускори възможно най-бързо и с възможно най-малко газ до 60км/ч.

Абсолютна истина!!!Някога пробвах на едно Алеко да затворя тройника колкото се може повече-резултатът-точно като пишеш!На газ педалът трябва да се гали,а начинът на каране най-добре се усеща малко преди да свърши газта-тогава разбирате кога на 4-та забива, а на 3-та не...тоест кога карате с по-малко и кога с повече гориво.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Пет 06 яну 2012 1:34


За 2-3лв на 100км да не мога да си отпарям колата от регулатори....не благодаря :D Утре ще сглобя системата при мене да видим дали ще споделя мнението на колегата.Няма да връзвам тръба към колекторите,защото просто няма как при мене.

Все имам някакъв спомен,че на такъв тип конфигурация зимата клапата за топъл въздух винаги стой отворена,защото не може никак да стигне 40градуса при филтъра,като смуче само студен въздух.


Иначе доста дълго време бях карал с клапа забита в положение топъл въздух с една видия(не я бях пробил,а подпрял).Така поне не искаше да гасне по надолнища ;)


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vaiper 1 » Пет 06 яну 2012 16:32


Има логика в жокера което ви казва но аз ви казах, избора си е ваш колеги :beer


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Zlatina » Пет 06 яну 2012 18:18


когато газта свършва и на 4 000 об/м забива на 4 скорсот,не ми казвай,че на 3 скорост с 4 000об/м няма да забива...та начина на каране тогава/когато свършва газта/е ясен,галим педала...


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот joker » Пет 06 яну 2012 21:30


Zlatina написа:когато газта свършва и на 4 000 об/м забива на 4 скорсот,не ми казвай,че на 3 скорост с 4 000об/м няма да забива...та начина на каране тогава/когато свършва газта/е ясен,галим педала...

Кой ти говори за 4000 об като ти свършва газта :shock ....карай с 2500 и ще видиш на коя предавка ще забие...Ама нямам намерение никого да поучавам...аз самият се уча непрекъснато...споделям опит и дълги наблюдения...може при друг да е по друг начин.... facepalm


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот genov1 » Вто 10 яну 2012 11:26


А някой знае ли как е организирана системата от ваккуми, че при мен са много странно завъртяни и не е много ясно какво става. Горе на капака на моното има два щуцера, като застанеш срешу двигателя, от този който се пада от ляво тръгва вакуум към филтъра (него лично съм го изкоренил :mrgreen: ), този от дясно предполагам трябва да ходи към ITVCV(ignition timing vacuum control valve) предполагам; от този ITVCV тръгва вакуум към делкото само че от лявата му страна, по логично ми се струва да е от дясно ама за това и питам, и има още една пишка което стърчи от моното, нея съм я вързал към ITVCV от дясната страна, дали трябва да са така един господ знае


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Вто 10 яну 2012 12:11


Не съм обръщал внимание на РП как е, но така както го описваш и от двата щуцера вакуумът би трябвало да е еднакъв. Едното ти е за клапата за топъл/студен въздух, другото - както сам си забелязал - за вакуумния регулатор на делкото.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта