пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Pet_rov » Сря 12 юни 2013 14:47


Като си рециклирах изпарителя, си купих и нова пружинка за накатката - струва 50 ст.
А за МПХ, зависи от двигателя - на моното са 4 и 6 пинови, на пълната инжекция пък съвсем друга бира..




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот i.e.i » Сря 12 юни 2013 14:49


една малка особеност - моторчето за празен ход

В 99% не то е виновно за "лошия" празен ход,а "майсторите"
За да е доволен клиента
-Бутат аванса
-връщат ТПС
-корекция по въздуховода
и резултата е стабилен празен ход,ускорение ,като на бензин и теми висок разход на газ


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Pet_rov » Сря 12 юни 2013 15:34


Всъщност чакаме колегата Камен да сподели разхода. А междувременно му оспамваме темата. Ноооо, в спама се ражда понякога истината :mhihi


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Iezekil » Сря 12 юни 2013 16:04


kamen_78 написа: Друго което пак не успях да направя е настройката на пластамосвата врътка на изпарителя.Единя съвет беше така да я оставя така че да не мога да форсирам с повече от 3000 оборота на място.Завъртяна до положрение в което двигателя почти ще изгасне той пак може да се форсира с доста повече обороти.

Колеги,нашия човек не чете ама и вие не обръщате внимание.Защо все трябва да повтарям едно и също?

Ще го напиша така:
С едната ръка подаваш газ от дросела,примерно застопоряваш 4000 оборота.С другата ръка почваш да завиваш врътката на тройника,докато усетиш,че мотора почва да не му стига горивото,сиреч оборотите падат.Тогава връщаш 1/4 и приключваш с тройника.Сега от пластмасовата накатка търсиш най-високите стабилни обороти.Това е някъде при средно положение,ако е много завит винта ще има едно глъхнене при натискане на газта,по-удачно е да е по-развит,но това го показва мотора.Месинговият винт можеш да го завиеш до край и да отвиеш 1 оборот.Това е по въпроса с врътките.
Сега да уточня,че все пак мотора е на празен ход регулиран.Когато го караш и под товар е възможно пак да усетиш липса на ускорение над дадени обороти,недостиг на газ.Тогава слизаш и връщаш още 1/4 оборот на тройника.И повече забравяш за него.При необходимост настройваш пак стабилноста на оборотите от пластмасовия винт на изпаритела,както е отбелязал колегата Стефан.
След тези елементарни упражнения си настройваш вече аванса от делкото.Ако не се лъжа ти си с вакуумно делко,провери изправноста му.Търсиш както споменах максималното предварение без да чука аванса и да има ускорение и ряз колата.
Никакъв проблем в случая не е стъпковото моторче.Принципно може и да се изключи,но ако ще се ползва не е желателно.Има теми как се замерва и той и ТПС-а.


kamen_78
Мнения: 233
Регистриран на: Пет 10 май 2013 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот kamen_78 » Сря 12 юни 2013 16:54


Добре колега.Утре ще пробвам и тоя начин на центровка който си написал.Да-делкото ми е с вакуум.Да проверя изправността му какво ще рече?иначе като го въртя има промяна в работата на двигателя.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот stefan4o » Сря 12 юни 2013 19:43


Съгласен съм, ама първо се започва от делкото. Дава се някакво предварение, ако ще се върти и ще сме без ТАП. После се настройва от тройника и изпарителя. След това се засича разход, като същевременно се вадят някои изводи за различните режими на работа на мотора - студен, топъл, с натиснат докрай педал на газта на висока, ниска предавка, частично натоварен, празен ход и т.н.
Ако резултатът не бъде добър се прави същата гимнастика, но отначало с всички стъпки. За съжаление точна рецепта няма, всеки двигател е сам за себе си най-малкото, защото степента на износване няма как да е еднаква при два двигателя н-годишни.
Тия работи със запушване с шишета, парцали и не знам си какво по въздуховодите ги забравете. Това са глупости действително, правил съм ги само за проба :th_up


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Iezekil » Сря 12 юни 2013 20:26


Делкото е последно.Когато си натаманил количеството газ вече търсиш съответното предварение за изгарянето му.Както знаете,аванса се бута от ЕКУ в различните режими на натоварване,ние търсим оптималното изходно положение.Приключвайки с настройките по газовата можем да отделим достатъчно време и на предварението.Да,това е свързано с каране и многократно спиране,бутане и тръгване но това е пътя.
За ТАП и моножетроник въобще не мисля да говорим.
Колкото до въздуха да напомня,при правилно регулиране на газовата е възможно по инерция колата да гасне.Махни си въздуховода между емблемата и филтърната кутия.За това на някои модели/предимно карбуратори мисля/запушваха отворите и намаляха въздушната струя.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот stefan4o » Сря 12 юни 2013 20:33


Iezekil написа:Делкото е последно.Когато си натаманил количеството газ вече търсиш съответното предварение за изгарянето му.

Говориш глупости и то големи. Искаш да ти направя демонстрация ли? Нагласи си сместа на ПХ и оборотите после подай и задръж газта на 3000 оборота. Искаш ли да познаеш какво ще стане ако в тоя момент ти завъртя делкото в някоя посока? Ще ти идат всичките настройки на кино :mhihi
От човек, който произвежда и проектира ТАП го знам, а той знае повече и от двама ни взети заедно - първо избираш предварението и после гласиш смесите. За съжаление деня, в който купих ТАП-чето от него съвпадна с деня, когато един дядка спря в колата ми и обезсмисли по-нататъшното й съществуване. Иначе досега щях да споделя мнение, но все още си карам "новата" кола на бензин, скоро ще я газифицирам.
Преди да се започнат всякакви настройки се пипа първо предварението. Оттам насетне вече се гласи вървежа, празния ход и смесите в различните режими като цяло на двигателя. Няма и как иначе да бъде. Представи си, че имаш някаква крива на предварението и нагласиш сместа по нея - в някои моменти ще получиш по-скоро бедна смес, в други по-богата и т.н. по ред причини, които не ми се коментират (при АГУ не можеш да получиш идеални резултати при всички режими на работа). И представи си нагласяш ги нещата на статичните заводски 5 за бензин. После буташ делкото и... омазваш всичко, газовете на изхода на изп.система придобиват други числа в различните режими на работа при запазени настройки на тройника и изпарителя.


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот vaiper 1 » Сря 12 юни 2013 20:40


Вкраина сметка тръгна ли тая :deal кола както трябва,след толкова мнения.Тия делка много ги въртите маи :wink има си стробоскопи за тая цел :wink Много си играх с моята но сега върви добре,нестава от 1 път :wink


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот stefan4o » Сря 12 юни 2013 20:41


Не знам що си останал с впечатление, че ги въртя на фантазия. Скоро ходих на стробоскоп и си направих делкото на статични 15 при заводски 5.


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот vaiper 1 » Сря 12 юни 2013 20:42


stefan4o написа:Не знам що си останал с впечатление, че ги въртя на фантазия. Скоро ходих на стробоскоп и си направих делкото на статични 15 при заводски 5.

Принципно казах некои дане се вкара в филм,за теб несам мислил :beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Iezekil » Сря 12 юни 2013 20:45


Кои точно настройки ще ми идат на кино?Тройника си не съм пипал с години,а съм сменил 3 изпаритела.И ако не знаеш да ти кажа-при моното колкото и да въртиш накатката на изпаритела оборотите си седят 800,ЕКУ ги компенсира винаги.Даже и с делкото не можеш да ги вдигнеш с повече от 30.Или аз не разбирам какво ми обясняваш,или ти се бъркаш с карбуратора.
За ТАП мога да ти кажа,че не ти е необходим ако си моно,но всъщност ти сам ще стигнеш до това/не знам каква ти е колата всъщност.
Демонстрация мога да ти правя и аз,но по принцип като си бутам делкото е на ТИХИ обороти.Тоя метод с 3те хиляди са глупости големи.
Делкото си въртя щото никой не може ти го докара както трябва да е.Както отбеляза всеки мотор си иска своето.То като идеш да ти слагат газовата първо сигурно ще ти бутнат центровката,че после ще ти настроят тройника,а?

Последна промяна от Iezekil на Сря 12 юни 2013 21:09, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот stefan4o » Сря 12 юни 2013 21:08


Какво ми е необходимо и какво не - остави ме сам да реша. Чел съм достатъчно, както и съм пробвал достатъчно по въпроса с предварението. Явно изобщо не можеш да вденеш за какво ти говоря за настройките и предварението, повече няма да се напъвам да ти обяснявам. Само ще ти кажа, че с въртене на делкото нещата не се получават във всички работни режими. Оттам насетне те оставям сам да си намериш информация, има доста писано из нашия и други форуми. Много ти здраве :th_up


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот Iezekil » Сря 12 юни 2013 21:11


На мономотроник и жетроник ли си пробвал?Пробвал си на карбуратор,не ксе напъвай да ми обясняваш неща,които още не са ти ясни.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ

Мнениеот stefan4o » Сря 12 юни 2013 21:15


За изгарянето и правилния ъгъл на запалването на газ и на бензин няма значение дали идва реч за моно, карбуратор или инжекцион. Ако при твоето моно предварението се управлява посредством потенциометъра на др.клапата, оборотите на мотора и темп. на мотора, то при карбуратора тези функции са поети от вакуумния и центробежния регулатор. Което като го погледнеш е все едно и също - само дето едното го управлява компир (ужким да е по-прецизно), ама аз не ги разбирам нещата :mhihi
Така че да ми говориш, че при карбуратора било така, а пък при моното било иначе, айде нема нужда, моля ти се :screwy
Това бе и последното ми мнение по тази тема. Нека авторът или четящите я да си преценят сами кое е вярното за тях :th_up



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта