Като си рециклирах изпарителя, си купих и нова пружинка за накатката - струва 50 ст.
А за МПХ, зависи от двигателя - на моното са 4 и 6 пинови, на пълната инжекция пък съвсем друга бира..
пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
една малка особеност - моторчето за празен ход
В 99% не то е виновно за "лошия" празен ход,а "майсторите"
За да е доволен клиента
-Бутат аванса
-връщат ТПС
-корекция по въздуховода
и резултата е стабилен празен ход,ускорение ,като на бензин и теми висок разход на газ
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Всъщност чакаме колегата Камен да сподели разхода. А междувременно му оспамваме темата. Ноооо, в спама се ражда понякога истината 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
kamen_78 написа: Друго което пак не успях да направя е настройката на пластамосвата врътка на изпарителя.Единя съвет беше така да я оставя така че да не мога да форсирам с повече от 3000 оборота на място.Завъртяна до положрение в което двигателя почти ще изгасне той пак може да се форсира с доста повече обороти.
Колеги,нашия човек не чете ама и вие не обръщате внимание.Защо все трябва да повтарям едно и също?
Ще го напиша така:
С едната ръка подаваш газ от дросела,примерно застопоряваш 4000 оборота.С другата ръка почваш да завиваш врътката на тройника,докато усетиш,че мотора почва да не му стига горивото,сиреч оборотите падат.Тогава връщаш 1/4 и приключваш с тройника.Сега от пластмасовата накатка търсиш най-високите стабилни обороти.Това е някъде при средно положение,ако е много завит винта ще има едно глъхнене при натискане на газта,по-удачно е да е по-развит,но това го показва мотора.Месинговият винт можеш да го завиеш до край и да отвиеш 1 оборот.Това е по въпроса с врътките.
Сега да уточня,че все пак мотора е на празен ход регулиран.Когато го караш и под товар е възможно пак да усетиш липса на ускорение над дадени обороти,недостиг на газ.Тогава слизаш и връщаш още 1/4 оборот на тройника.И повече забравяш за него.При необходимост настройваш пак стабилноста на оборотите от пластмасовия винт на изпаритела,както е отбелязал колегата Стефан.
След тези елементарни упражнения си настройваш вече аванса от делкото.Ако не се лъжа ти си с вакуумно делко,провери изправноста му.Търсиш както споменах максималното предварение без да чука аванса и да има ускорение и ряз колата.
Никакъв проблем в случая не е стъпковото моторче.Принципно може и да се изключи,но ако ще се ползва не е желателно.Има теми как се замерва и той и ТПС-а.
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Добре колега.Утре ще пробвам и тоя начин на центровка който си написал.Да-делкото ми е с вакуум.Да проверя изправността му какво ще рече?иначе като го въртя има промяна в работата на двигателя.
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Съгласен съм, ама първо се започва от делкото. Дава се някакво предварение, ако ще се върти и ще сме без ТАП. После се настройва от тройника и изпарителя. След това се засича разход, като същевременно се вадят някои изводи за различните режими на работа на мотора - студен, топъл, с натиснат докрай педал на газта на висока, ниска предавка, частично натоварен, празен ход и т.н.
Ако резултатът не бъде добър се прави същата гимнастика, но отначало с всички стъпки. За съжаление точна рецепта няма, всеки двигател е сам за себе си най-малкото, защото степента на износване няма как да е еднаква при два двигателя н-годишни.
Тия работи със запушване с шишета, парцали и не знам си какво по въздуховодите ги забравете. Това са глупости действително, правил съм ги само за проба
Ако резултатът не бъде добър се прави същата гимнастика, но отначало с всички стъпки. За съжаление точна рецепта няма, всеки двигател е сам за себе си най-малкото, защото степента на износване няма как да е еднаква при два двигателя н-годишни.
Тия работи със запушване с шишета, парцали и не знам си какво по въздуховодите ги забравете. Това са глупости действително, правил съм ги само за проба

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Делкото е последно.Когато си натаманил количеството газ вече търсиш съответното предварение за изгарянето му.Както знаете,аванса се бута от ЕКУ в различните режими на натоварване,ние търсим оптималното изходно положение.Приключвайки с настройките по газовата можем да отделим достатъчно време и на предварението.Да,това е свързано с каране и многократно спиране,бутане и тръгване но това е пътя.
За ТАП и моножетроник въобще не мисля да говорим.
Колкото до въздуха да напомня,при правилно регулиране на газовата е възможно по инерция колата да гасне.Махни си въздуховода между емблемата и филтърната кутия.За това на някои модели/предимно карбуратори мисля/запушваха отворите и намаляха въздушната струя.
За ТАП и моножетроник въобще не мисля да говорим.
Колкото до въздуха да напомня,при правилно регулиране на газовата е възможно по инерция колата да гасне.Махни си въздуховода между емблемата и филтърната кутия.За това на някои модели/предимно карбуратори мисля/запушваха отворите и намаляха въздушната струя.
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Iezekil написа:Делкото е последно.Когато си натаманил количеството газ вече търсиш съответното предварение за изгарянето му.
Говориш глупости и то големи. Искаш да ти направя демонстрация ли? Нагласи си сместа на ПХ и оборотите после подай и задръж газта на 3000 оборота. Искаш ли да познаеш какво ще стане ако в тоя момент ти завъртя делкото в някоя посока? Ще ти идат всичките настройки на кино

От човек, който произвежда и проектира ТАП го знам, а той знае повече и от двама ни взети заедно - първо избираш предварението и после гласиш смесите. За съжаление деня, в който купих ТАП-чето от него съвпадна с деня, когато един дядка спря в колата ми и обезсмисли по-нататъшното й съществуване. Иначе досега щях да споделя мнение, но все още си карам "новата" кола на бензин, скоро ще я газифицирам.
Преди да се започнат всякакви настройки се пипа първо предварението. Оттам насетне вече се гласи вървежа, празния ход и смесите в различните режими като цяло на двигателя. Няма и как иначе да бъде. Представи си, че имаш някаква крива на предварението и нагласиш сместа по нея - в някои моменти ще получиш по-скоро бедна смес, в други по-богата и т.н. по ред причини, които не ми се коментират (при АГУ не можеш да получиш идеални резултати при всички режими на работа). И представи си нагласяш ги нещата на статичните заводски 5 за бензин. После буташ делкото и... омазваш всичко, газовете на изхода на изп.система придобиват други числа в различните режими на работа при запазени настройки на тройника и изпарителя.
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Вкраина сметка тръгна ли тая
кола както трябва,след толкова мнения.Тия делка много ги въртите маи
има си стробоскопи за тая цел
Много си играх с моята но сега върви добре,нестава от 1 път 




- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Не знам що си останал с впечатление, че ги въртя на фантазия. Скоро ходих на стробоскоп и си направих делкото на статични 15 при заводски 5.
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
stefan4o написа:Не знам що си останал с впечатление, че ги въртя на фантазия. Скоро ходих на стробоскоп и си направих делкото на статични 15 при заводски 5.
Принципно казах некои дане се вкара в филм,за теб несам мислил

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Кои точно настройки ще ми идат на кино?Тройника си не съм пипал с години,а съм сменил 3 изпаритела.И ако не знаеш да ти кажа-при моното колкото и да въртиш накатката на изпаритела оборотите си седят 800,ЕКУ ги компенсира винаги.Даже и с делкото не можеш да ги вдигнеш с повече от 30.Или аз не разбирам какво ми обясняваш,или ти се бъркаш с карбуратора.
За ТАП мога да ти кажа,че не ти е необходим ако си моно,но всъщност ти сам ще стигнеш до това/не знам каква ти е колата всъщност.
Демонстрация мога да ти правя и аз,но по принцип като си бутам делкото е на ТИХИ обороти.Тоя метод с 3те хиляди са глупости големи.
Делкото си въртя щото никой не може ти го докара както трябва да е.Както отбеляза всеки мотор си иска своето.То като идеш да ти слагат газовата първо сигурно ще ти бутнат центровката,че после ще ти настроят тройника,а?
За ТАП мога да ти кажа,че не ти е необходим ако си моно,но всъщност ти сам ще стигнеш до това/не знам каква ти е колата всъщност.
Демонстрация мога да ти правя и аз,но по принцип като си бутам делкото е на ТИХИ обороти.Тоя метод с 3те хиляди са глупости големи.
Делкото си въртя щото никой не може ти го докара както трябва да е.Както отбеляза всеки мотор си иска своето.То като идеш да ти слагат газовата първо сигурно ще ти бутнат центровката,че после ще ти настроят тройника,а?
Последна промяна от Iezekil на Сря 12 юни 2013 21:09, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
Какво ми е необходимо и какво не - остави ме сам да реша. Чел съм достатъчно, както и съм пробвал достатъчно по въпроса с предварението. Явно изобщо не можеш да вденеш за какво ти говоря за настройките и предварението, повече няма да се напъвам да ти обяснявам. Само ще ти кажа, че с въртене на делкото нещата не се получават във всички работни режими. Оттам насетне те оставям сам да си намериш информация, има доста писано из нашия и други форуми. Много ти здраве 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
На мономотроник и жетроник ли си пробвал?Пробвал си на карбуратор,не ксе напъвай да ми обясняваш неща,които още не са ти ясни.
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б3 1.8ми Много висок разход на газ
За изгарянето и правилния ъгъл на запалването на газ и на бензин няма значение дали идва реч за моно, карбуратор или инжекцион. Ако при твоето моно предварението се управлява посредством потенциометъра на др.клапата, оборотите на мотора и темп. на мотора, то при карбуратора тези функции са поети от вакуумния и центробежния регулатор. Което като го погледнеш е все едно и също - само дето едното го управлява компир (ужким да е по-прецизно), ама аз не ги разбирам нещата 
Така че да ми говориш, че при карбуратора било така, а пък при моното било иначе, айде нема нужда, моля ти се
Това бе и последното ми мнение по тази тема. Нека авторът или четящите я да си преценят сами кое е вярното за тях

Така че да ми говориш, че при карбуратора било така, а пък при моното било иначе, айде нема нужда, моля ти се

Това бе и последното ми мнение по тази тема. Нека авторът или четящите я да си преценят сами кое е вярното за тях

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта